ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کیان_کرد ملایر تعطیل شد، #کارگران به #بیمه_بیکاری معرفی می‌شوند

کارخانه #کیان_کرد ملایر سرانجام تعطیل شد. مسئولان دولتی می‌گویند: تعطیلی موقت است و تمامی کارگران برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند. غلامرضا کارگر رئیس اداره کار شهرستان #ملایر خبر تعطیلی این کارخانه را تائید کرده و گفته است: تعطیلی موقت و برای شش ماه است. کیان کرد یکی از واحدهای تولیدی منسوجات ایران با حدود ۲۷۰ #کارگر است که پیش از این نیز از بهمن ۱۳۹۴ تا خرداد ۱۳۹۵ به دلیل بحران مالی تعطیل شده بود. پس از آن نیز در سال ۹۶ فعالیت کارخانه به مدت شش ماه متوقف شد تا سرانجام در دی سال گذشته استاندار همدان از «تامین منابع مالی» توسط بانک پاسارگاد برای راه‌اندازی دوباره این واحد تولیدی خبر داد. با این حال مقام‌های دولتی، بانک پاسارگاد و مالکان کارخانه به تعهدات خود عمل نکردند تا دستمزد و مزایای کارگران برای شش ماه به تعویق بیافتد. این وضعیت موجب افزایش اعتراض‌های کارگری در این واحد تولیدی و به دنبال آن ورود مقام‌های قضایی به پرونده کیان کرد شد. سعید احمدی‌فر دادستان ملایر شنبه ۲۰ مرداد از ورود رسمی «مدعی العموم» به این پرونده خبر داده و گفته بود: مدیرعامل کیان کرد احضار و مقرر شد مطالبات و معوق کارگران پرداخت شود. یک روز بعد اما خبرگزاری کار ایران، ایلنا، از تعطیلی کارخانه خبر داد. یکی از کارگران هم به این خبرگزاری گفته که سنوات کارگران به صورت چک به آنها پرداخت شده است.

علی اصغر #مونسان، رئیس سازمان #میراث_فرهنگی به خبرنگار آلمانی که #حجاب را «#اتوبخار» نامید: خانم‌های خارجی در فصل خوب سال به ایران سفر کنند

علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس‌جمهوری اسلامی در یک نشست خبری که یکشنبه ۲۱ مرداد با حضور گروهی از خبرنگاران خارجی برگزار شد، به پرسش‌های خبرنگاران درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا در صنعت گردشگری ایران پاسخ داد. خبرنگار خبرگزاری آلمان پرسید: بسیاری از خانم‌های آلمانی که در تابستان به ایران آمده‌اند از موضوع حجاب رنج می‌برند و به کنایه از حجاب اسلامی به عنوان «اتوبخاری» یاد می‌کنند. آیا برنامه‌ای برای حل این مشکل دارید؟ مونسان پاسخ داد: «حجاب جزو مقررات کشور ما بوده و نمی‌توانیم به خاطر درخواست بخشی از گردشگران شئونات کشور خود را تغییر دهیم. در مورد توریست‌های خارجی که با این مسأله نیز مشکل دارند باید بگویم که همانطور که ما می‌خواهیم به سفری برویم همه شرایط آن را در نظر می‌گیریم آنها نیز باید فصل‌های خوب سال را برای سفر به ایران انتخاب کنند.»

دیوان عدالت اداری ایران #شرکت_مخابرات را به انعقاد #قرارداد_دائم با #کارگزاران_مخابرات_روستایی موظف کرد

دیوان عدالت اداری ایران سرانجام #شرکت_مخابرات را به قرارداد دائمی با #کارگزاران_مخابرات_روستایی موظف کرد. این رای پس از آن صادر شد که شرکت مخابرات بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره را نپذیرفت. به گزارش منابع خبری هیئت تخصصی بیمه، کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری ایران یکشنبه ۲۱ مرداد شکایت شرکت مخابرات مبنی بر ابطال بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را رد کرد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران آبان ۱۳۹۵ با صدور بخشنامه‌ای، شرکت مخابرات را به انعقاد قرارداد رسمی با کارگزاران مخابرات روستایی مکلف اما این شرکت از پذیرش این بخشنامه خودداری کرد. به دنبال خودداری شرکت مخابرات شاغلان در مخابرات روستایی چندین تجمع اعتراضی مقابل شرکت مخابرات، مجلس شورای اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کردند. با این حال شرکت مخابرات همچنان از پذیرش خواسته کارگران و اجرای قانون امتناع کرد. در ادامه این روند این شرکت با شکایت به دیوان عدالت اداری خواستار ابطال بخشنامه وزارت کار شد. کارگزاران مخابرات روستایی نیز در نامه‌ای سرگشاده از دیوان عدالت اداری خواستند که « به فریاد تظلم‌خواهی کارگران گوش دهد» و «حکم قرارداد دائم کارگزاران مخابرات روستایی» را تائید کند. بر اساس رای دیوان عدالت اداری، شرکت مخابرات باید تمامی ۶ هزار کارگزار مخابرات روستایی را به صورت رسمی استخدام کند.

امام جمعه راسک: در ماجرای #تجاوز_به_زنان_ایرانشهری جای ظالم و مظلوم عوض شد

عبدالغفار نقشبندی خطیب نماز جمعه راسک در استان سیستان وبلوچستان گفته است: در ماجرای #تجاوز_به_زنان در #ایرانشهر «جای ظالم و مظلوم عوض شد». به گزارش کمپین فعالین بلوچ، او ۱۹ مرداد در مراسم نمازجمعه گفته به جای مجازات متجاوزان، «متاسفانه افرادی که برای دفاع از مظلومین به‌پا خاستند گرفتار شدند». تجاوز به ۴۱ زن در ایرانشهر را نخستین بار محمد طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر ۲۵ خرداد در مراسم عید فطر افشاء کرد. او گفت که متجاوزان «زر و زور دارند». مقام‌های قضایی ایران اما این اظهارات را «تکذیب» و امام جمعه ایرانشهر را به برخورد قضایی «تهدید کردند». عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران هم که در نخستین روزهای پس از افشای این واقعه به استاندار سیستان و بلوچستان دستور داده بود که « همه جوانب ماجرا را بررسی و گزارش آن را برای ارائه به مردم تهیه کند»، چندی بعد گفت که تنها می‌تواند خبر تجاوز به ۴ زن که به پزشکی قانونی مراجعه و شکایت کرده‌اند را تائید کند. او مدعی شده بود که به امام جمعه ایرانشهر «اطلاعات کذب داده‌اند». خبر تجاوز به زنان در ایرانشهر واکنش مردم را به دنبال داشت. در نخستین روز پس از افشای این واقعه، گروهی از مردم مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند. در جریان این تجمع #عبدالله_بزرگ‌زاده بازداشت شد و پیگیری‌های پدرش برای اطلاع از محل بازداشت و اتهام او به جایی نرسیده است.

درخواست ایالات متحده از بریتانیا برای «عبور از #برجام»

وودی جانسون، سفیر ایالات متحده در #بریتانیا یکشنبه ۱۲ اوت / ۲۱ مرداد در روزنامه «تلگراف» با اشاره به خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران (#برجام) نوشت که تهران به جای سرمایه‌گذاری در اقتصادش، به تأمین مالی «جنگ‌های نیابتی و اقدامات شرورانه» دست می‌زند. به گفته سفیر آمریکا در بریتانیا، ایران باید تغییرات محسوسی از سر بگذارند و شبیه یک «کشور عادی» رفتار کند. به ادعای او، تا زمان تحقق این تغییرها، «آمریکا فشار را افزایش می‌دهد و پادشاهی متحده بریتانیا را در کنار خود می‌خواهد.» وودی جانسون از لندن خواسته از برجام عبور کند و با استفاده از قدرت و نفوذ دیپلماتیکش به واشنگتن در راستای دستیابی به یک «توافق به راستی جامع» تلاش کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده ماه مه از برجام خارج شد و دستور بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را داد. چین، روسیه و قدرت‌های اروپایی، دیگر طرفین این قرارداد خواهان حفظ برجام هستند اما ایران هشدار داده که در صورت تأمین‌نشدن منافع‌اش از این توافق خارج خواهد شد.

تأکید #رئیس‌جمهوری_ایران بر عدم حضور نیروهای خارجی در #خزر

#حسن_روحانی، رئیس‌جمهوری ایران یکشنبه ۲۱ مرداد در سخنرانی خود در نشست سران کشورهای ساحلی #دریای_خزر در آکتائوی قزاقستان به ستایش از امضای کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا پرداخت. تمرکز سخنان او بر موافقت پنج کشور حوزه خزر با عدم مجوز به حضور نیروهای خارجی بود و گفت: «این که به صراحت اعلام شد که دریای خزر فقط به پنج کشور ساحلی آن تعلق دارد و نیز تصریح شد که هیچ نیروی خارجی و شناور نظامی نمی‌تواند در آن رفت و آمد کند و امنیت دریا منحصراً در اختیار پنج کشور ساحلی است و همچنین تصریح بر این موضوع که سرزمین هیچ کشورساحلی دریای خزر نمی‌تواند، علیه کشور ساحلی دیگر این دریا مورد استفاده قرار بگیرد به معنای تثبیت و امنیت این دریای مهم است.» به گفته منتقدان این توافق، ایران تمرکز خود را بر اصل عدم اجازه به حضور نظامی دولت‌های غیرحاشیه‌ای قرار داده است. اصلی که اساساً علیه حضور ایالات متحده در خزر است و مورد توافق روسیه نیز قرار دارد. روسیه خواهان تقسیم کف دریای خزر بر حسب طول ساحل هر یک از کشورها است. مسکو همچنین می‌خواهد کشتیرانی برای همه کشورها آزاد باشد. مشخص نیست آیا ایران با این خواسته‌ها موافقت کرده است یا نه. علی‌رغم امضاشدن کنوانسیون حقوقی و توافق برای استخراج منابع خزر، مرزبندی‌ها هنوز نهایی نشده‌اند. همزمان با سفر روحانی به آکتائو، محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در توئیتی این توافق را با «ترکمانچای» مقایسه کرد. او خطاب به مردم اعلام کرد که نمایندگان مجلس در جریان «توافقات پشت پرده» نیستند. روحانی امروز با ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش نیز مذاکره کرد و طرفین بر مواضع پیشین در حمایت از توافق هسته‌ای (برجام) و توسعه روابط دوجانبه تأکید کردند. گزارش مشروح درباره توافق بر سر رژیم حقوقی خزر را در زمانه بخوانید.

#اعتراضات: #کفاشان #تهران برای دومین روز پیاپی مغازه‌ها را بستند

در ادامه اعتراض بازاریان به #رکود و #گرانی، بخشی از #بازار_کفش تهران یکشنبه ۲۱ مرداد برای دومین روز پیاپی تعطیل شد. در ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی معترضان شعار می‌دهند: «مرگ بر گرانی» و «مرگ بر دیکتاتور». همزمان با این اقدام بازاریان، حضور ماموران امنیتی و لباس شخصی در بازار «گسترده» گزارش می‌شود. بازار کفاشان تهران روز شنبه نیز در اعتراض به وضعیت اقتصادی تعطیل شد.

سخنگوی قوه قضائیه ایران: بیش از ۱۰۰ #کارمند_دولت و صاحب منصب در رابطه با #مفاسد_اقتصادی #ممنوع‌الخروج شدند

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ایران یکشنبه ۲۱ مرداد اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ تن از افراد صاحب منصب در رابطه با «#احتکار» و «#مفاسد_اقتصادی» ممنوع الخروج شده‌اند. به گفته او این افراد کارمند دولت و صاحب سمت هستند. او بدون اینکه نامی را افشاء کند، گفت که دستگاه قضایی برای مقابله با «سودجویی واخلال در اقتصاد» تا کنون ۶۷ مجرم را دستگیر کرده است. به گفته او ۲۶ کیفرخواست برای ۲۵ پرونده در همین رابطه صادر شده و تعدادی از دستگیرشدگان هم پس از تحقیق با قرار تامین آزاد هستند. سخنگوی قوه قضائیه گفت که ۶ شعبه دادگاه با سه قاضی «با سابقه» برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی تشکیل خواهد شد. محسنی اژه‌ای همچنین گفت که برای تشکیل شعبه‌های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی دستگاه قضایی «ناگزیر بود استجازه‌ای از رهبر جمهوری اسلامی داشته باشد». علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته با درخواست صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه که از او برای اقدامات ویژه در برخورد «اخلالگران در نظام اقتصادی کشور» اجازه خواسته بود، موافقت کرد. لاریجانی پیشتر گفته بود که ممکن است برخی از اخلالگران اقتصادی به اعدام محکوم شوند. برخی از نمایندگان مجلس و مراجع حکومتی نیز خواستار #اعدام مفسدان اقتصادی شده‌اند. مقام‌های جمهوری اسلامی ایران پس از افزایش نرخ ارز و افشای فهرست دریافت‌کنندگان ارز با نرخ دولتی دور تازه‌ای از دستگیری متهمان به فساد اقتصادی را آغاز کردند. در این رابطه شماری از مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاون ارزی بانک مرکزی بازداشت شدند.

#شورای_نگهبان لایحه مبارزه با پولشویی را تأیید کرد

عباسعلی کدخدایی اعلام کرد که مجلس ایرادات شورای نگهبان بر لایحه مبارزه با پولشویی را بر طرف کرده است. سخنگوی شورای نگهبان به خبرگزاری فارس گفته «ایراد شورای نگهبان مبنی بر قضایی بودن این لایحه برطرف شده و به همین دلیل شورای نگهبان وارد بررسی محتوایی این لایحه شد و آن را تأیید کرد». او گفته «علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی به شورای نگهبان ارسال کرده... شورای نگهبان در این زمینه تابع نظر و گزارش ارائه شده توسط علی لاریجانی است». بدین ترتیب تا کنون دو لایحه از لوایح چهارگانه مرتبط با مقررات گروه ویژه اقدام مالی(FATF) تصویب و تأیید شده است. این سازمان جهانی برای مبارزه با پول‌شویی تا اکتبر سال جاری میلادی به ایران فرصت داده است تا اصلاحات ضروری در نظام مالی را به اجرا دربیاورد، در غیر این صورت تهران را به فهرست سیاه بازخواهد گرداند. به گفته موافقان تصویب لوایح چهارگانه، اجرای کامل برجام و اتصال دوباره بانک‌های ایرانی به سیستم مالی بین‌المللی، در گرو شفافیت در نظام مالی و بانکی ایران و مقابله با پولشویی و تروریسم است. به همین منظور ایران باید با «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) توافق کند.

هجوم #ریزگردها در #استان_کرمان: ادارات ریگان تعطیل و ۱۶ روستا از سکنه خالی شد

هجوم ریزگردها و غلظت ۱۲ برابری گرد و غبار ادارات شهر ریگان در شرق استان کرمان را به تعطیلی کشاند. در حال حاضر، ۱۶ روستای ریگان در اثر غلظت گرد و غبار و ریزگردها از سکنه خالی شده است. ۱۵۰روستای این شهرستان نیز در محاصره شن‌های روان قرار دارند. علیرضا غلامشاهزاده، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ریگان به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت: «بر اثر شدت گرد و غبار راه ارتباطی ۱۵ روستا قطع و ساکنان ۹۰ روستای این شهرستان در محاصره شن‌های روان قرار گرفته‌اند». تمامی مراکز بهداشتی ــ درمانی در شهرستان ریگان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. ریگان ۳۰۲ پارچه آبادی و ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ایران برای راحتی ارتباط زائران #اربعین_۹۷ در مرز با عراق فیبر نوری نصب کرده است

خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) از نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق برای افزایش کیفیت ارتباطی زائران ایرانی در #راهپیمایی_اربعین امسال خبر داده است. به گفته این خبرگزاری، شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در نقاطی از پیش‌ تعیین‌شده در مرز عراق فیبر نوری نصب کرده و «منتظر اعلام نهایی وزارت کشور در خصوص نقاط تردد مرزی برای زائران در ایام اربعین است». ایران برای افزایش کیفیت ارتباطی زائران داخل خاک عراق نیز در حال برنامه‌ریزی است. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات سال گذشته گفته بود که تلاش پیشین ایران برای نصب وای‌فای در مسیر نجف به کربلا به دلیل عدم صدور مجوز از سوی وزارت ارتباطات عراق ناکام ماند و نیروهای امنیتی عراق تجهیزات وای‌فای ایران را توقیف کرده‌اند. گزارش ایسنا اشاره‌ای به هزینه پروژه نصب فیبر نوری نکرده است. درآمد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه از سفر ایرانیان به عراق در ایام عزاداری امام سوم شیعیان بیش از ۱۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود. راهپیمایی اربعین که با حضور میلیون‌ها زائر برگزار می‌شود، اهمیت سیاسی و نمادین زیادی در رقابت منطقه‌ای ایران و عربستان پیدا کرده است. فیبر نوری برای ارتباط سریع اینترنتی به کار می‌رود. جمهوری اسلامی علاوه بر فیلترینگ فضای مجازی، در سرعت اینترنت در دسترس شهروندان ایرانی محدودیت ایجاد می‌کند.

سخنگوی #سازمان_انرژی_اتمی_ایران: در صورت لغو #برجام، اورانیوم ۲۰ درصدی تولید می‌کنیم ــ دومین محموله سوخت ۲۰ درصدی از روسیه به زودی به ایران تحویل داده می‌شود

#بهروز_کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران شنبه ۲۰ مرداد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «میزان»، وابسته به قوه قضائیه درباره توافق هسته‌ای ایران (#برجام) و وضعیت صنعت هسته‌ای این کشور توضیحاتی ارائه داد. او در این گفت‌و‌گو درباره اورانیوم ۲۰ درصدی مورد نیاز برای رآکتور تحقیقاتی تهران مدعی شد که ایران به زودی دومین محموله سوخت ۲۰ درصدی را طبق برجام از #روسیه تحویل خواهد گرفت. کمالوندی گفت: «در زمان انعقاد برجام، ما تولید سوخت ۲۰ درصد را متوقف کردیم و مازاد سوخت خود را به صورت امانت در روسیه گذاشتیم که مجموعا حدود ۱۰ محموله شد. اولین محموله آن را حدود ۷ ماه پیش گرفتیم و محموله دوم هم در آستانه انتقال است. هر کدام از این محموله‌ها می‌تواند به مدت حدود یک سال استفاده شود بنابر این حداقل تا هفت هشت سال آینده برای راکتور تهران سوخت ۲۰ درصد داریم.» رآکتور تهران برای تولید داروهای هسته‌ای به کار می‌رود. بر اساس برجام، ایران می‌تواند در صورت اعلام نیاز محموله‌های پنج کیلوگرمی اورانیوم ۲۰ درصدی را از روسیه وارد کند. کمالوندی در ادامه تهدید کرد که «اگر برجام همچنان برقرار باشد طرف مقابل باید به ما سوخت بفروشد و اگر برجام نباشد دیگر مانعی پیش روی ما نیست و ما خودمان سوخت ۲۰ درصد را تولید می‌کنیم.» این در حالی است که ایران بر اساس برجام تا ۱۵ سال پس از اجرای توافق باید سطح غنی‌سازی را در ۳,۶۷ درصد نگه دارد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده ماه مه از برجام خارج شد و دستور بازگشت #تحریم‌ها علیه ایران را داد. چین، روسیه و قدرت‌های اروپایی، دیگر طرفین این قرارداد خواهان حفظ برجام هستند اما ایران هشدار داده که در صورت تأمین‌نشدن منافع‌اش از این توافق خارج خواهد شد.