ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#حسین_عرفانی، از دوبلورهای توانای ایران، گوینده #کلارک_گیبل در فیلم «بر باد رفته» و یکی از بازیگران سریال «تلخ و شیرین» درگذشت

حسین عرفانی، یکی از دوبلورهای توانای فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی چهارشنبه ۲۱ شهریور در اثر ابتلا به سرطان ریه در هفتاد و شش سالگی درگذشت. عرفانی با نام کامل حسین عرفانی پارسایی در سال ۱۳۲۱ در تهران متولد شد. او کار دوبله را از سال ۱۳۴۰ و مدیریت دوبلاژ را در سال ۱۳۵۶ آغاز کرد. عرفانی در نخستین نقش خود به جای اورسن ولز صحبت کرد. از نمونه آثار ماندگار او گویندگی به جای هامفری بوگارت در فیلم‌های «شاهین مالت» و «کازابلانکا» و گویندگی به جای کلارک گیبل در فیلم «بر باد رفته» است. او همچنین گوینده ثابت نقش‌های دی دی هالروردن و آرنولد شوارتزنگر بود. حسین عرفانی در فیلم سینمایی «حرمت رفیق» (۱۳۵۶) و سریال «تلخ و شیرین» (۱۳۵۳) و سریال «عالیجناب» (۱۳۹۶) بازی کرده است.

#حمله_انتحاری در #تکریت #عراق چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت

در یک حمله انتحاری به رستورانی در اتوبان نزدیک به شهر #تکریت عراق، واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی بغداد، دست‌کم شش نفر کشته و ۴۲ نفر زخمی شدند. پلیس #عراق گفته است که رستورانی که هدف قرار گرفت محل گذر مأموران امنیتی و شبه‌نظامیان همکار آن‌ها بود. بیشتر قربانیان این حمله گردشگران عراقی هستند که در خودرویی در نزدیکی رستوران نشسته بودند. مسئولیت این حمله را هنوز هیچ گروهی برعهده نگرفته است اما گروه «دولت اسلامی» (داعش) معمولاً دست به چنین اقداماتی می‌زند.

#عباس_آخوندی، وزیر راه و شهرسازی: سوداگری و تراکم‌سازی سبب شده که در #تهران حدود ۴,۵ میلیون نفر در بافت‌های «ناکارآمد» زندگی کنند

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه چهل و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اعلام کرد که به دلیل سوداگری و تراکم‌سازی حدود ۴,۵ میلیون نفر در شهر تهران در بافت‌های ناکارآمد [خانه‌های کلنگی و محله‌هایی با زیرساخت‌های ناکافی] زندگی می‌کنند. آخوندی گفت: «فروش تراکم‌ در تهران در منطقه‌هایی مانند ۱، ۲، ۴ و ۵ نه تنها به ارتقای کیفیت زندگی کمکی نکرده بلکه باعث توسعه گسترده سوداگری و افزایش قیمت مسکن نیز در این کلانشهر شده و زندگی را برای افرادی با بضاعت کمتر در اطراف تهران سخت‌تر کرده است.»

#سازمان_بهزیستی استان تهران می‌گوید ۷۰ درصد #کودکان_کار اتباع خارجی هستند

مسئولان سازمان بهزیستی استان تهران در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان تهران و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی اعلام کردند که طبق آمار مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران ۷۰ درصد #کودکان_کار اتباع خارجی هستند. محسن علیجانی، دبیر مجمع نمایندگان تهران گفت: «نگاه بهزیستی جمع‌آوری کودکان کار نیست و نگاهش معطوف به ساماندهی آن‌هاست. نمایندگان این نگاه را زیر سئوال بردند چون اعتقاد بر این است بهزیستی باید به جمع‌آوری، نگهداری و ساماندهی خانواده‌های کودکان کار بپردازد و با آموزش آن‌ها را توانمند کند.» به‌گفته علیجانی، برخی از این کودکان برای کمک به خانواده‌هایشان مجبور به کار هستند و باید وضعیت خانواده‌ها بررسی شود، بعضی از آن‌ها هم زنان سرپرست خانوار هستند که در نوبت گرفتن مستمری بوده و هنوز نتوانسته‌اند مستمری بگیرند. چهار سال پیش سازمان بهزیستی ایران گفته بود ۶۵ درصد کودکان خیابانی اتباع خارجی هستند.

#بحرین، #عربستان_سعودی، #اسرائیل و #ترکیه در بین ۳۸ کشور ناقض حقوق بشر در جهان قرار دارند

سازمان ملل متحد چهارشنبه ۱۲ سپتامبر/ ۲۱ شهریور در گزارش سالانه خود از نقض حقوق بشر در جهان فهرستی از ۳۸ کشور را ارائه داد. در این کشورها بازداشت‌های غیرقانونی، شکنجه و قتل مخالفان رواج دارد. بحرین، عربستان سعودی، اسرائیل، ترکیه و ترکمنستان در فهرست کشورهای ناقض حقوق بشر قرار دارند.

#مکارم‌_شیرازی خواهان تقویت رابطه #سپاه_پاسداران با مراجع دینی شد

آیت‌الله ناصر #مکارم_شیرازی در دیدار با حجت‌الاسلام‌ عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در #سپاه_پاسداران نسبت به جدایی بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌ علمیه هشدار داد و گفت: «تأکید می‌کنم رابطه سپاه با مراجع باید قوی باشد و جدایی نیفتد؛ عده‌ای هستند دلشان می‌خواهد بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌های علمیه جدایی ایجاد کنند، همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا نظام را حفظ کنند.» او با اشاره به رویدادهای اخیر در حوزه علمیه قم افزود: «در جریان فیضیه اگر دشمنانی دست داشتند، نتوانستند جدایی و بدبینی ایجاد کنند و در آینده هم نخواهند توانست.» ۲۵ مرداد طلبه‌ها در #حوزه_علمیه در اعتراض به اوضاع اقتصادی دست به تجمع اعتراضی زدند که در آن برخی طلبه‌ها پلاکاردی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره در انتظارت، استخر فرح در انتظارت». دولت روحانی این شعار را به تهدید به قتل حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی تعبیر کرد و فاطمه هاشمی این پلاکارد را نشانه‌ای از تأیید ظن قتل پدر خود در استخر کوشک دانست. سپاه پاسداران ۲۹ مرداد با انتشار بیانیه‌ای «برخی شعارها، دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهای» تجمع طلبه‌ها در حوزه علمیه را «شدیدا محکوم» و اعلام کرد که «هیچ‌گونه برنامه‌ای برای حضور کارکنان خود در این مراسم نداشته است». سپاه همچنین مدعی شد که «بر اساس قرائن و شواهد موجود» این تجمع «به صورت خودجوش برپا شده است.» ناصر مکارم شیرازی از این تجمع به‌عنوان یک فاجعه یاد کرده و خواهان پاسخگویی سپاه پاسداران شده بود.

#قوه_قضائیه ۱۰ عنوان اتهامی اول کشور را اعلام کرد؛ جرایم مربوط به خانواده، #فقر و #مشکلات_اقتصادی در صدر

حجت‌الاسلام حمید شهریاری، رئیس مرکز آمار و فن‌آوری اطلاعات قوه قضائیه، ۱۰ عنوان اتهامی اول کشور در سال گذشته را اعلام کرد و گفت این اتهامات تغییری نسبت به سال ۹۵ نکرده‌اند. به‌گفته شهریاری مطالبه وجه بابت امور مختلف، مطالبه وجه چک و اعسار (عاجز بودن از ادای دین به‌واسطه فقر و تهیدستی) سه عنوان اتهامی اول در سال گذشته بودند. طلاق توافقی، مطالبه مهریه، مطالبه خسارت و الزام به تمکین زوجه، حل اختلاف مربوط به کارگر و کارفرما، طلاق به درخواست زوجه و الزام به تنظیم سند، به‌ترتیب بیشترین عنوان‌های اتهامی بوده‌اند. افزایش یا کاهش مطالبه مهریه در کشور تا پایان سال ۹۶ در مقایسه با سال قبل از آن کاهش داشته، اما امسال با توجه به مشکلات اقتصادی محکومان ناشی از ناتوانی در پرداخت مهریه بیشتر شده‌اند. حمید طاهری، جرم‌‌شناس و دانشجوی دکترای جرم‌شناسی به روزنامه شرق گفته است که دلیل بالا بودن آمار سرقت این است که «هرقدر شرایط اقتصادی مردم بالا و پایین می‌شود، آمار سرقت نیز بالا می‌رود. در ۱۰ سال گذشته که مردم ایران در فشار تحریم‌ها بودند و بحران اقتصادی را حس کردند، این آمار بالاتر رفت. حدود دو سال پس از توافق هسته‌ای که چشم‌انداز بهبود وضعیت اقتصادی ایجاد شده بود، با اینکه هنوز سرقت در صدر بود، میزانش کاهش یافته بود؛ اما در شش، هفت ماه گذشته که وضعیت معیشتی مردم افت شدیدی پیدا کرده، آمار سرقت نیز افزایش چشمگیری داشته است.» میزان سرقت موبایل و کیف‌قاپی در شش ماه گذشته رشد ۱۷ درصدی داشته است.

محمدرضا #یزدی، فرمانده #سپاه محمدرسول‌الله #تهران بزرگ: می‌دانیم حمله به #کنسولگری_ایران در #بصره از کجا نشأت گرفته است

سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرگزاری‌‌های نزدیک به سپاه با اشاره به حمله به کنسولگری ایران در بصره گفته است: «اتفاقی که در بصره افتاد حتماً تاثیری در ارتباط عاطفی، تاریخی و منطقه‌ای دو ملت ایران و عراق نخواهد گذاشت. این اتفاقی بود که می‌دانیم از کجا نشأت گرفته و سازماندهی شده است. انشاءالله به زودی مردم ایران و عراق از جزئیات این اتفاق باخبر می‌شوند.» جمعه هفته گذشته گروهی از معترضان در بصره کنسولگری ایران را به آتش کشیدند. روز گذشته اما دیپلمات‌های ایرانی در ساختمان تازه‌ای در بصره کار خود را از سر گرفتند. آمریکا به جمهوری اسلامی هشدار داده که چنانچه گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراق به سفارتخانه این کشور در بغداد یا کنسولگری آمریکا در بصره تعرض کنند، پاسخ «سریع و قاطعانه» می‌دهد.