ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#نتانیاهو جاسوسی #اسرائیل از #کاخ_سفید را «قاطعانه» تکذیب کرد

سه مقام ارشد پیشین دولت آمریکا که نام آن‌ها اعلام نشده به پلیتیکو گفته‌اند واشنگتن به این جمع‌بند رسیده که نصب دستگاه‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه در نزدیکی کاخ سفید و دیگر مکان‌های حساس در پایتخت ایالات متحده کار اسرائیل بوده است. سخنگوهای دولت ترامپ، اف‌بی‌آی، وزارت امنیت داخلی و سرویس مخفی آمریکا از اظهار نظر درباره گزارش پلتیکو خودداری کردند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بلافاصله با انتشار بیانیه‌ای جاسوسی از کاخ سفید را با قطعیت تکذیب کرد. نتانیاهو در این بیانیه نوشت اسرائیل از سال‌ها قبل جاسوسی از آمریکا را «مطلقا ممنوع کرده است». سفارت اسرائیل در آمریکا نیز این گزارش را تکذیب کرد. گزارش پولیتیکو درباره جاسوسی اسرائیل ازکاخ سفید پنج روز قبل از انتخابات پارلمانی اسرائیل و همزمان با قوت گرفتن احتمال دیدار ترامپ و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شده است. وزیر خزانه‌داری آمریکا و همچنین سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل دیدار رئیسان جمهوری آمریکا و ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را تکذیب کرده‌اند.

#دختر_آبی ـ آقای دولت، استخاره لازم نیست، درهای ورزشگاه‌ها را به روی خانم‌ها باز کنید

خودسوزی سحر خدایاری در اعتراض به منع حضور زنان در ورزشگاه‌ها به بحث‌هایی در ایران دامن زده است. عصر ایران در مقاله‌ای می‌نویسد: «دولت می‌گوید موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست. خب بسم‌الله، درهای استادیوم‌های ورزشی را به روی زنان ایرانی باز کنید. این همه معطلی برای چیست؟ خودتان که می‌گویید شرایط آماده است، پس استخاره لازم نیست. شما دولت هستید. چه احتیاجی است که برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، فیفا وارد شود و حالت دستور به خود بگیرد؟» فدراسیون جهانی فوتبال روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که در دو هفته آینده هیئتی را به ایران اعزام خواهد کرد تا قبل از برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج در تهران، با مقام‌های ایرانی درباره حضور زنان در ورزشگاه گفت‌وگو کنند. سحر خدایاری که در شبکه‌های اجتماعی به نام «دختر آبی» شناخته شده بود، در اعتراض به حکم شش ماه زندان برای حضور در ورزشگاه آزادی خودسوزی کرد و بعد از یک دوره مداوا در اثر پیامدهای جراحات وارده درگذشت. قوه قضائیه ادعا می‌کند نه دادگاهی برای او تشکیل شده و نه حکمی برای او صادر شده بود.

#محمدرضا_عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس درباره احکام سنگین بازداشتی‌های تجمع #روز_کارگر: درباره حکم نظر نمی‌دهم، اما سعی شود با احتیاط و اغماض از این مسائل عبور کنیم

محمدرضا عارف نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۲۱ شهریور در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد در پاسخ به پرسشی درباره احکام سنگین بازداشتی‌های تجمع روز کارگر گفت: «من در خصوص حکم نظر نمی‌دهم، اما به‌ صورت جدی پیگیر هستیم. در این راستا جلساتی با قوه قضاییه می‌گذاریم که در این شرایط سعی شود با احتیاط بیشتر، اغماض و گذشت از این مسائل عبور کنیم.» دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا مقیسه شنبه ۱۶ شهریور، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه را به ۱۴ سال حبس که ۷ سال آن قابل اجرا است و ۷۴ ضربه شلاق، و محمد خنیفر، کارگر دیگر نیشکر هفت‌تپه را به ۶ سال حبس که ۵ سال آن قابل اجرا است محکوم کرد. همچنین سپیده قلیان، امیر امیرقلی، عسل محمدی، امیرحسین محمدی‌فر و ساناز اله‌یاری که در ارتباط با اعتراضات هفت‌تپه دستگیر شده بودند، را هم به ۱۸ سال زندان محکوم کرد. ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه دستور «بررسی و تجدید نظر منصفانه» در پرونده فعلان صنفی و کارگری را صادر کرده است. محمد شریعتمداری، وزیر کار نیز روز گذشته (چهارشنبه) گفته بود برای دولت روحانی نیر این احکام باورکردنی نیست. پدر سپیده قلیان، در گفت‌وگو با زمانه خواهان آزادی دخترش شده بود: «سپیده مغز متفکری دارد، طرفدار حقوق بشر است، طرفدار بشریت است. دخترم آزاد شود.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: بگیر و ببند از الزامات مبارزه با #مفاسد_اقتصادی است

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دفاع از قوه قضائیه و مخالفت با سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفت: «دولتمردان به دنبال آن هستند که به اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدان جلوه سیاسی دهند اما بگیر و ببند از الزامات مبارزه با مفاسد اقتصادی است». روحانی ۶ شهریورماه گفته بود: «فساد و رانت با بگیر و ببند و دادگاه از بین نمی‌رود بلکه دستگاه قضائی آخرین مرحله است». ذوالنور افزود: «آقای روحانی باید بداند که رهاسازی و عدم مبارزه با مفسدان اقتصادی باعث تشدید و ترویج مفاسد شده است». او از دولت روحانی انتقاد کرد و گفت «دولت باید مبارزه با فساد را از بدنه خود آغاز می‌کرد اما از آن‌جایی که شاهد این اقدام در دولت نبودیم، قوه قضائیه وارد میدان مبارزه با مفسدان اقتصادی درون دولت شد (...) قوه قضائیه تاکنون با بسیاری از مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کرده اما دولت هیچ واکنشی نشان نداده است و صرفاً پس از رو شدن پرونده نزدیکان رئیس‌جمهور و دولت فریاد آقایان بلند شد». ذوالنور از قوه قضائیه خواست که «به رویه خود در برخورد با مفسدان ادامه دهد و قاطعانه با آن‌ها برخورد کند». با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه تبلیغات وسیعی به‌راه افتاده تا نشان داده شود که مبارزه با فساد جدی گرفته شده است. روحانی هشدار داده بود که در مبارزه با فساد خطر دخالت دادن اختلاف‌های سیاسی مسئولان وجود دارد. او گفته بود: «اگر این ذهنیت برای مردم ایجاد شود که آن کسی را که به دلیل فساد محاکمه شده است، وابسته به آن خط و جریان است.اگر این شبهه در ذهن مردم به وجود بیاید، دستگاه قضائی، قضاوت مشروعیت خود را از دست می دهد».

یک دختر نوجوان در تهران به دلیل مخالفت خانواده با پوشش او #خودکشی کرد

روزنامه خراسان گزارش داد که ساعت ۱۵ دقیقه بامداد ۲۰ شهریور، یک دختر ۱۶ ساله در غرب تهران، با پریدن از بالای یک ساختمان چهارطبقه دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد. این گزارش می‌افزاید دختر نوجوان در پی مخالفت خانواده‌اش با پوشش او خودکشی کرده است. خانواده دختر در این‌باره گفتند: «دخترمان پس از دوستی با پسر جوان لباس‌های نامناسب می‌پوشید و با تمام مخالفت‌هایی که از سوی ما بود او به رفتارهایش ادامه می‌داد و دخترمان تحت تاثیر حرف‌های پسر جوان بود. شامگاه سه‌شنبه بود که بر سر پوشش با دخترمان بحث کردیم تا این که در نخستین دقایق بامداد صدای عجیبی شنیدیم و وقتی به دنبال صدا رفتیم متوجه شدیم دخترمان خودش را از بالای ساختمان به پایین انداخته است». تحقیقات بازپرس پرونده در این زمینه ادامه دارد. به‌گفته سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد خودکشی‌ها در ایران متعلق به نوجوانان است.

وزیر خارجه #استرالیا خواهان رفتار منصفانه مقام‌های ایرانی با #سه_استرالیایی_زندانی در ایران شد

ماریس پاین، وزیر امور خارجه استرالیا از حکومت ایران خواست تا با سه شهروند استرالیایی بازداشت‌شده در ایران رفتار منصفانه داشته باشد. او گفت: «استرالیا در تلاش است که از رفتار منصفانه، انسان‌دوستانه و مطابق با هنجارهای بین‌المللی با سه شهروند استرالیایی اطمینان یابد». پاین همچنین گفت در این زمینه چندین بار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کرده، از جمله هفته گذشته. او افزود: «دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم این بازداشت‌ها به نگرانی بین‌المللی از برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های سازمان ملل یا امنیت دریایی [در خلیج فارس] مربوط است». دولت استرالیا چهارشنبه ۲۰ شهریور / ۱۱ سپتامبر اعلام کرد که سه شهروند استرالیایی در ایران بازداشت شده‌اند. روزنامه بریتانیایی تایمز پیش از این گزارش داده بود که دو زن با تابعیت دو گانه استرالیایی ـ بریتانیایی، در زندان اوین تهران بازداشت هستند. به‌گزارش شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی استرالیا، همراه استرالیایی یکی از این زنان نیز دستگیر شده است. مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند.

حمله انتحاری طالبان به یک پایگاه ارتش #افغانستان در #چهارآسیاب #کابل

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که حدود ساعت ۱۲ و۵۰ بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۱ شهریور / ۱۲ سپتامبر یک مهاجم انتحاری پایگاهی متعلق به نیروهای کماندوی ارتش را در ولسوالی چهارآسیاب کابل هدف قرار داد. وزارت دفاع ملی افغانستان نیز این حمله را انتحاری خواند. روح‌الله احمدزی، سخنگوی این وزارتخانه گفته است که در این حمله چهار نظامی کشته و سه نظامی دیگر زخمی شده‌اند. پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر درگیری شماری از مهاجمان با نیروهای امنیتی در محل رویداد گزارش شد، اما وزارت دفاع ملی اعلام کرد که هیچ درگیری‌ای صورت نگرفته ‌است. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفته و گفته که انفجار یاد شده توسط یک موتور بمب‌گذاری‌شده صورت گرفته است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان مدعی شده که در این انفجار تلفاتی سنگین به نیروهای کماندو وارد شده است.

رئیس پلیس #مشهد: می‌توانیم در عرض ۱۲ ساعت کل معتادان شهر را جمع‌آوری کنیم، ولی چه کارشان کنیم؟ و به چه کسی تحویل دهیم؟

در حاشیه‌های شهرهای بزرگ خرید و فروش مواد مخدر رونق دارد. روزنامه خراسان گزارش داده که در محله قلعه کهنه گلشهر مشهد این بحران بسیار حاد است. سرهنگ آقابیگی، رئیس پلیس مشهد به روزنامه خراسان گفت: « ما خرده‌فروشان مواد مخدر را دستگیر می‌کنیم و مقامات محترم قضایی آن‌ها را روانه زندان می‌کنند، اما بعد از ۱۰ یا ۲۰ روز یا یک تا دو ماه دیگر از زندان آزاد می‌شوند و باز دوباره اقدام به همان کار می‌کنند. این توانایی را داریم ظرف ۱۲ ساعت کل شهر را از معتادان متجاهر پاکسازی کنیم، هم منطقه گلشهر و هم تمام نقاط شهر را می‌توانیم پاکسازی کنیم، ولی چه کارشان کنیم؟ و به چه کسی تحویل دهیم؟»