ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: جوانان #بیکار در #بهبهان در محل برگزاری نمازجمعه تجمع کردند

به گزارش «اردوی کار»، جمعه ۲۰ مهر شماری از مردم در بهبهان به نشانه اعتراض در محل برگزاری نمازجمعه این شهر تجمع کردند. آنها بر روی یک پارچه نوشته بزرگ به عدم استخدام و اشتغال «جوانان تحصیلکرده بومی» اعتراض کردند. بهبهان یکی از شهرهای استان خوزستان به شمار می‌رود که نرخ بیکاری بالایی دارد. استان خوزستان در رتبه‌بندی نرخ بیکاری رسمی دولت جمهوری اسلامی سومین استان با نرخ بیکاری بالا است. این در حالی است که خوزستان یکی از منابع اصلی نفت و گاز ایران است. منابع دولتی جمهوری اسلامی نرخ بیکاری استان خوزستان را ۱۴,۲ درصد اعلام کرده‌اند که بالاتر از نرخ میانگین بیکاری است. پیشتر نیز گروهی از جوانان در آبادان مقابل پالایشگاه این شهر تجمع کردند و خواستار استخدام و اشتغال «بومی»ها شدند.

شورای مرکزی جدید حزب #اعتماد_ملی #مهدی_کروبی را به‌عنوان دبیرکل این حزب انتخاب کرد

در پی برگزاری اخیر مجمع عمومی حزب #اعتماد_ملی و شکاف‌ها در آن، نخستین جلسه شورای مرکزی جدید این حزب با حضور ۵۱ عضو شورای مرکزی و پنج بازرس، جمعه ۲۰ مهر برگزار و با اتفاق آرا #مهدی_کروبی به‌عنوان دبیرکل انتخاب شد. مهدی‌ کروبی از رهبران جنبش موسوم به سبز از سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برد. در جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین الیاس حضرتی و اسماعیل گرامی‌مقدم، به ترتیب به‌عنوان قائم‌مقام و سخنگوی حزب اعتماد ملی انتخاب شدند. در ماه‌های اخیر در حزب اعتماد ملی شکاف ایجاد شده بود. شکاف اصلی بین دو گرایش بود: یک طیف، طرفدار قائم‌مقامی الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس و مدیرمسئول روزنامه اعتماد بود، و طیف دیگر، نزدیک به رسول منتجب‌نیا، قائم مقام پیشین. طیف نخست به اصلاح‌طلبان گرایش داشتند و می‌خواستند که حزب اعتماد ملی را به سایر احزاب اصلاح‌طلب مانند «اتحاد ملت» و «کارگزاران» و «شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» نزدیک کنند. در مقابل گفته می‌شد که طیف منتجب‌نیا در سال‌های گذشته و به‌ویژه پس از حصر مهدی کروبی سعی کرده‌ تا فاصله خود با اصلاح‌طلبان را حفظ کنند. در تیرماه سال جاری، اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در نشستی الیاس حضرتی را به‌عنوان قائم مقام مهدی کروبی و اسماعیل گرامی‌مقدم را به‌عنوان سخنگوی حزب انتخاب کردند که طیف نزدیک به منتجب‌نیا «مشروعیت» نشست این شورا را زیر سوال برد و کار را به وزارت کشور کشاند. مهدی کروبی در سال ۱۳۸۴ حزب اعتماد ملی را بنیان گذاشت اما پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، در پی حصر خانگی او، رسول منتجب‌نیا اداره این حزب را بر عهده داشت.

معصومه ابتکار: لایحه #منع_خشونت_علیه_زنان برای مشورت به قم فرستاده شد

لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان» در قم بررسی می‌شود. معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری ایران جمعه ۲۰ مهر اظهار امیدواری کرده که «این لایحه با نتایج خوب باز گردد». او گفته است که دولت در راستای همکاری لایحه را به قوه قضائیه فرستاده و این قوه هم لایحه تامین امنیت زنان را «برای مشورت به قم فرستاده است» لایحه مقابله با خشونت علیه زنان آذر سال گذشته در هیئت وزیران نهایی و برای ارائه به مجلس شورای اسلامی آماده کرده است. جریان موسوم به «اصولگرایان افراطی»، مراجع مذهبی و شماری از نمایندگان مجلس اما پیش از بررسی آن در مجلس، با لایحه مخالفت کرده‌اند.

مذاکرات جدید #کره_شمالی و #کره_جنوبی دوشنبه ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر در پانمونجوم برگزار خواهد شد

وزارت اتحاد #کره_جنوبی اعلام کرد که دور جدید مذاکرات این کشور و #کره_شمالی در سطح عالی دوشنبه آینده ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر در روستای مرزی پانمونجوم برگزار خواهد شد. مون جه ـ این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ ـ اون رهبر کره شمالی در جریان سومین دیدار خود در ماه گذشته توافق کردند که همین‌که شرایط لازم فراهم آمد همکاری‌های اقتصادی خود را از سر بگیرند. دو همسایه در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی راه‌آهن و جاده‌ها و بازگشایی منطقه صنعتی مشترک کائسونگ هستند. وزارت اتحاد کره جنوبی گفته است که مذاکرات دوشنبه بر روی اجرای توافقنامه‌ای که در پیونگ‌یانگ به تصویب رسید، متمرکز خواهد بود. مون جه ـ این پس از دیدار از پیونگ‌یانگ اعلام کرد که کیم جونگ - اون آماده است در صورت «اقدامات متقابلِ» آمریکا از کارشناسان بین‌المللی دعوت کند تا شاهد برچیدن پایگاه موشک بالستیکی در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای یونگبیون باشند. رئیس‌جمهور کره جنوبی روز جمعه ۱۲ اکتبر / ۲۰ مهر گفت که این «اقدامات متقابل» می‌تواند شامل گشودن دفتر ارتباطی آمریکا در پیونگ‌یانگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه باشد. مون جه ـ این که با بی‌بی‌سی جهانی گفت‌وگو می‌کرد گفت: دو کشور همچنین آمادگی خود برای برگزاری نشست دوم بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ ـ اون، که می‌تواند پس از انتخابات میان‌دوره‌ای ۶ نوامبر / ۱۵ آبان در ایالات متحده برگزار شود، اعلام کرده‌اند. رئیس‌جمهور کره جنوبی در این مصاحبه تکرار کرد که کیم جونگ - اون تمایل خود برای دستیابی به «خلع سلاح هسته‌ای کامل» در شبه‌جزیره کره را به او ابلاغ کرده است. او افزود که باید تحریم‌های جزئی علیه کره شمالی را تا زمانی که این روند «به یک نقطه مشخص» برسد، در نظر گرفت.

دولت #ترامپ امیدوار است که کشیش آمریکایی زندانی در #ترکیه به زودی آزاد شود. مقامات آمریکایی می‌گویند با دولت ترکیه بر سر آزادی #اندرو_برانسون معامله نکرده‌اند

دولت ترامپ امیدوار است که اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ترکیه زندانی‌ست، به زودی آزاد شود. به گزارش خبرگزاری رویترز، برانسون جمعه ۱۲ اکتبر/ ۲۰ مهر یک بار دیگر در دادگاه حضور می‌یابد که از خود دفاع کند. ان بی سی نیوز و واشنگتن‌پست گزارش داده‌اند که دولت آمریکا با دولت ترکیه به توافق رسیده که دادستان ترکیه از برخی اتهامات برانسون صرف‌نظر کند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا توافق دولت ترامپ با دولت اسلام‌گرای رجب طیب اردوغان را تکذیب کرده‌اند. پنس گفته است: «ما خوشبین هستیم که دادگاه به خوبی برگزار شود و این مرد نیک که جرمی هم مرتکب نشده و از چند سال پیش در ترکیه زندانی‌ست را آزاد کند.» دو مقام وزارت خارجه آمریکا هم تأکید کرده‌اند که دولت ترامپ و دولت ترکیه در این زمینه معامله نکرده‌اند. چهار سناتور آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که وقتش رسیده آمریکا و ترکیه به عنوان دو عضو ناتو این پرونده را ببندند و فصل تازه‌ای از روابط خود را آغاز کنند.

#بانک_مرکزی: میزان #نقدینگی #ایران از مرز یک هزار و ۶۴۶ هزار میلیارد تومان گذشت

بانک مرکزی ایران با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی در مرداد سال جاری، حجم نقدینگی را بیش از هزار و ۶۴۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به اسفند سال گذشته ۷,۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل (تیر ۹۷ نسبت به تیر ۹۶)، ۲۰,۵ درصد افزایش یافته است. حجم پول در این دوره ۲۳۱۵,۹ هزار میلیارد ریال با ۳۹,۷ درصد افزایش نسبت به مرداد سال قبل بوده و حجم شبه پول نیز با ۱۷,۹ درصد رشد، ۱۴۱۵۱,۰ هزار میلیارد ریال است. بر پایه این گزارش، میزان دارایی‌های خارجی سیستم بانکی در مرداد امسال ۸۰۳۲,۸ هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲,۷ درصد افزایش یافته است. در عین حال، بدهی بخش دولتی در دوره مورد بررسی ۲۸۷۱,۹ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مرداد سال ۹۶ به میزان ۲۲,۹ درصد رشد یافته است. طبق اعلام بانک مرکزی، بدهی بخش غیردولتی ۱۱۴۹۶,۷ هزار میلیارد ریال است که نشان دهنده ۱۸,۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده و نسبت به اسفند سال گذشته نیز ۵,۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

#وزارت_خزانه‌داری_آمریکا در یک توصیه‌نامه نسبت به شرکت‌های صوری، اسناد جعلی، صرافی‌ها، شرکت‌های ظاهراً قانونی جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم‌ها هشدار داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در یک توصیه‌نامه ۱۹ صفحه‌‌ای درباره تجارت با ایران هشدار داده است. اداره نظارت بر جرائم مالی، از نهادهای زیرمجموعه خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده: «هدف از این توصیه‌نامه این است که به مؤسسات مالی خارجی کمک شود با کسب درک بهتر از تعهدات کارگزاران خود در آمریکا از تحریم‌های آمریکا اجتناب کنند و خطراتی که فعالیت‌های ایران در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم متوجه نظام مالی بین‌المللی می‌کند را از میان بردارند.» سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفته است: «این توصیه‌نامه شرح مفصلی از میزان توسل ایران به روش‌های فریب‌آمیز و همچنین شرکت‌های صوری، اسناد جعلی، صرافی‌ها، شرکت‌های ظاهراً قانونی و مقام‌های دولتی برای تولید درآمدهای غیرقانونی و استفاده از آنها در فعالیت‌های مخرب ارائه می‌کند.» مندلکر یادآوری کرده که با توجه به آنکه انتظار می‌رود جمهوری اسلامی تلاش‌هایی گسترده برای دور زدن تحریم‌ها به کار ببندد، نهادهای مالی می‌بایست برنامه‌های خود برای پیروی از تحریم‌ها را پیشرفته کرده و آنها را در برابر سوءاستفاده جمهوری اسلامی مصون کنند.

#روسیه می‌گوید احتمال دارد #پوتین و #ترامپ ۱۱ نوامبر / ۲۰ آبان در پاریس دیدار کنند

خبرگزاری ریانووستی به‌نقل از وزارت امور خارجه روسیه گفته است که ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رئیسان جمهور روسیه و آمریکا احتمالاً ۱۱ نوامبر / ۲۰ آبان در پاریس و در مراسمی که به‌مناسبت سالگرد جنگ جهانی اول برگزار خواهد شد، دیدار خواهند کرد. وزارت خارجه روسیه گفته که این کشور برای گفت‌وگو آماده است و اگر واشنگتن نیز علاقمند باشد، زمان و مکان دیدار احتمالی بین دو رهبر را مورد توجه قرار خواهد داد. روز چهارشنبه ۱۰ اکتبر / ۱۸ مهر روزنامه «هلسینکین سانومات» فنلاند گزارش داده بود که رئیسان جمهور آمریکا و روسیه بهار ۲۰۱۹ یک بار دیگر در هلسینکی، پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. «هلسینکین سانومات» به نقل از منابعی که در اختیار داشت، گفته بود که کارمندان وزارت خارجه روسیه و آمریکا از هم‌اکنون در حال فراهم آوردن مقدمات این اجلاس‌اند. ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ برای نخستین بار به‌طور رسمی در تیرماه سال جاری (ژوئیه) با یکدیگر در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. سوریه، ایران و خلع سلاح شبه‌جزیره کره همچنان در دستور کار پوتین و ترامپ قرار دارد. نشست قبلی در هلسینکی پشت درهای بسته برگزار شد.

تعداد مسافران #پروازهای_خارجی ایران ۱۲ درصد کم شد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، براساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ۶ ماه نخست سال جاری در ۴۱ هزار و ۳۳ پرواز خارجی از فرودگاه‌های ایران، ۶ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۷۸ مسافر جابجا شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌‌دهد. بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یک هزار و ۲۵۲ پرواز خارجی متعلق به پروازهای حج و ۶ هزار و ۴۶۲ پرواز متعلق به پروازها به نجف و کربلا بوده که به ترتیب ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر و یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۴۰۷ نفر با این پروازها جابجا شده‌اند. بیشتر این مسافران از طریق فرودگاه خمینی در تهران، به کشورهای خارجی سفر کرده اند. فرودگاه‌ مشهد و شیراز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. بقیه پروازهای بین‌المللی در فرودگاه ‌های اصفهان، تبریز، لارستان، اهواز، کیش، قشم، ارومیه، بندرعباس، کرمان، آبادان، ساری، یزد، گرگان، همدان، بیرجند، زاهدان، چابهار، رشت، کرمانشاه، زنجان، بوشهر و اردبیل انجام شده‌ است.

ممنوع شدن #اعدام در ایالت #واشنگتن

دادگاه عالی ایالت واشنگتن #آمریکا به توقف مجازات #اعدام در این ایالت رای داد. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، قضات دادگاه عالی واشنگتن در رای خود برای لغو اعدام در این ایالت اعلام کردند این مجازات ناقض قوانین این ایالت است. با اضافه شدن ایالت واشنگتن به ایالت‌هایی که مجازات اعدام را لغو کرده‌اند، شمار ایالت‌هایی که این مجازات برگشت‌ناپذیر در آنها لغو شده است به ۲۰ رسید. ایالت واشنگتن در شمال غربی ایالات متحده قرار دارد. در سال ۲۰۱۷، ۲۳ نفر در آمریکا اعدام شده و برای ۳۹ نفر دیگر نیز حکم اعدام صادر شد. روز گذشته اما دولت #مالزی هم اعلام کرد که تصمیم به لغو مجازات اعدام گرفته است. در حال حاضر در مالزی بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر به اعدام محکوم شده‌اند. آن‌ها باید در ارتباط با جرایمی چون قتل، ترور یا قاچاق مواد مخدر به دار آویخته شوند. سازمان #عفو_بین‌الملل از این اقدام دولت مالزی استقبال کرده و آن را گام بزرگی در راه لغو حکم اعدام دانسته است. در حال حاضر ۱۴۲ کشور مجازات اعدام را لغو کرده‌اند یا اجرای آن را کنار گذاشته‌اند.

در اعتراض به ناپدید شدن #خاشقجی، برخی رسانه‌های بزرگ جهان نشست تجاری «ابتکار عمل برای سرمایه‌گذاری آینده» در #ریاض را تحریم کردند

نشست تجاری «ابتکار عمل برای سرمایه‌گذاری آینده» که به اجلاس «داووس در صحرا» معروف شده به میزبانی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برگزار می‌شود. این نشست از ۲۳ تا ۲۵ اکتبر (۱ تا ۳ آبان) در ریاض در راستای طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰» برای قطع وابستگی عربستان به درآمد نفتی این کشور برگزار می‌شود. در اعتراض به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی موجی از انصراف رسانه‌ها از شرکت در این اجلاس به راه افتاده. به گزارش خبرگزاری رویترز، ریانا هافینگتون، بنیانگذار هافینگتون پست، اندور راس سورکین، مجری شبکه «سی ان بی سی» که قرار بود اداره کننده سه جلسه در نشست ریاض باشد و نیویورک تایمز اعلام کرده‌اند در این اجلاس شرکت نمی‌کنند. سخنگوی روزنامه لس آنجلس تایمز نیز اعلام کرده است که پاتریک سون شیونگ، صاحب این روزنامه که قرار بود در نشست تجاری «ابتکار عمل برای سرمایه‌گذاری آینده» سخنرانی کند در این اجلاس شرکت نخواهد کرد. شبکه «سی ان ان» هم اعلام کرده است که در حال «بررسی» دوباره مشارکت در نشست ریاض است. گفته می‌شود که یک هیأت ۱۵ نفره جمال خاشقجی را که برای اخذ گواهی تجرد به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، بازجویی، و شکنجه کرده و او را به قتل رسانده‌.

یک زندانی در #زندان_ارومیه #خودکشی کرد

از #زندان_مرکزی_ارومیه خبر رسیده است که یک زندانی محبوس در این زندان ارومیه دست به #خودکشی زده و جان باخته است. منابع حقوق بشری گزارش کرده‌اند دلیل خودکشی این زندانی رد شدن چندباره درخواست مرخصی‌اش بوده است. خبرگزاری هرانا گزارش کرده است این زندانی شامگاه ۱۸ مهر ۹۷ در بند ۱۵ زندان ارومیه دست به خودکشی زده. بر اساس نام و هویت منتشر شده از این فرد، او ۳۳ ساله و اهل ارومیه بوده و در ارتباط با جرایم مواد مخدر به ۲۵ سال حبس محکوم بوده است. یک منبع مطلع به هرانا گفته است این زندانی ساعت ۸ شب در حمام بند ۱۵ خودکشی کرده است. او ۶ سال از محکومیت ۲۵ ساله خود را سپری کرده بوده و حدود ۴ ماه پیش به درخواست خود از زندان زنجان به زندان ارومیه منتقل شده بوده: «او برای حل مشکلات خانوادگی چندین بار درخواست مرخصی داد اما هر بار رد شده بود و هم‌بندیان او گفته‌اند که به همین دلیل خودکشی کرده است. جنازه وی شب گذشته به پزشکی قانونی منتقل شده است.» این فرد متاهل و دارای ۲ فرزند بوده است.