ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک #کارگر هنگام تعمیر خط لوله انتقال گاز #کازرون کشته شد، دو کارگر مجروح شدند

حمداله عربلو بخشدار بخش «جره و بالاده» شهرستان کازرون استان فارس دوشنبه ۲۱ آبان به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفت که براثر یک حادثه در خط لوله انتقال گاز یک کارگر کشته و دو تن دیگر مجروح شدند. به گفته او این حادثه شنبه ۱۹ مرداد حین انجام تعمیرات لوله انتقال گاز بر اثر فشار ناگهانی گاز خروجی رخ داد.عربلو گفت که یکی از کارگران در اثر این حادثه بلافاصله جان سپرد و دو کارگر دیگر مصدوم و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. منابع خبری پیشتر گزارش کرده بودند که این سه کارگر براثر انفجار خط انتقال گاز کشته و مجروح شدند. عربلو اما انفجار را تکذیب کرد.

دو جوان موتورسوار در #آبادان با رگبار مسلسل به قتل رسیدند

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گزارش داده که بامداد دوشنبه ۲۱ آبان دو جوان موتورسوار در حوالی آبادان به ضرب گلوله اسلحه جنگی کشته شده‌اند. این قتل حوالی ساعت دو و نیم بامداد در جاده ساحلی اروند صغیر در جزیره مینو اتفاق افتاده است. ایرنا گزارش داده که دو جوان موتورسوار به رگبار گلوله بسته شده‌اند. یکی از دو موتورسوار دردم کشته شده و دیگری بعد از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحت جان خود را از دست داده است. دو روز قبل برخی از منابع حقوق بشری از اعدام شماری از بازداشت‌شدگان عرب اهوازی خبر داده بودند. استاندار خوزستان اما این خبر را تکذیب کرده است.

#اعتراضات: تجمع #کارگران #نیشکر_هفت‌تپه برای هشتمین روز پیاپی ادامه یافت

کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه برای هشتمین روز پیاپی تجمع و اعتصاب کردند. به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه عصر یکشنبه ۲۰ آبان یک جلسه میان نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی و کارگران برگزار شده اما بدون نتیجه به پایان رسیده است. کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان دور تازه اعتراضات خود را آغاز کرده‌اند. آنها در دور تازه اعتراضات خواهان خلع ید از مالک خصوصی این مجتمع که به گفته کارگران به اتهام فساد مالی دستگیر یا متواری شده، شدند. مقام‌های قضایی ایران نیز بدون افشای نام تائید کرده‌اند که نام مالکان نیشکر هفت‌تپه در فهرست متخلفان ارزی قرار دارد. عباس جعفری دولت‌آبادی گفته که او (مدیر شرکت) متواری است. اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه گفته که خواسته کارگران، خودگرانی کارخانه و اداره آن زیر نظر شورای کارگران است. نیشکر هفت‌تپه در استان خوزستان طی سال‌های اخیر محل اعتراضات گسترده کارگران بوده است. سازمان خصوصی‌سازی ایران در سال ۱۳۹۴ این مجتمع را به دو شرکت پیمانکاری زئوس و آریاک واگذار کرد. به گفته کارگران مالکان شرکت طی ماه‌های گذشته به محل کارخانه مراجعه نکرده و دستمزد سه ماه گذشته کارگران را پرداخت نکرده‌اند.

#حبس و #شلاق برای کسانی که می‌خواهند عمل #چشم_‌گربه‌ای و #گوش_‌الاغی انجام ‌دهند

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی #مجلس گفته است که بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برای افراد متقاضی انجام عمل‌های #چشم_‌گربه‌ای و #گوش_‌الاغی و همچنین پزشکان تسهیل‌کننده این اقدام ۲ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته شده است. نوروزی این عمل‌ها را «خلاف عفت عمومی» خواند و افزود: «یک زمان ممکن است فردی تغییر جنسیت دهد به این صورت که مرد خود را به زن یا زن به مرد تبدیل کند که قطعاً نیاز به دریافت مجوز هم دارد یا فردی خود را به شکل سگ یا گربه یا هیولا درآورد که از مصادیق جریحه‌دار کردن عفت عمومی محسوب می‌شوند.»

نشست «سلامت روابط جنسی» در #دانشگاه_فردوسی به دلایل نامعلوم لغو شد

دبیر انجمن علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی اعلام کرد: برگزاری نشست سلامت روابط جنسی از مجموعه نشست‌های «در ژرفای یک جهان زنانه» به دلایل نامشخص در دانشگاه فردوسی لغو شده است. علی نعیمی، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت «این نشست علمی قرار بود ساعت ۱۲ روزهای یکشنبه هر هفته در آمفی تئاتر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی برگزار ‌شود.» به گفته این مقام دانشگاهی ۲۰۰ نفر آماده شرکت در این نشست بودند که در آخرین لحظه مسئولان دانشگاه فردوسی به دلایلی که اعلام نشده نشست را لغو کردند. منصور معتمدی، مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه فردوسی، در گفت‌وگو با اشخاصی که برای شرکت در این نشست به دانشگاه غردوسی رفته بودند گفت: «همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا از لغو مداوم این نشست‌ها جلوگیری شود.»

#غلامرضا_محمدی جانشین #رسول_خادم شد

با پیشنهاد سرپرست فدراسیون کشتی ایران و موافقت اعضای شورای فنی تیم‌های ملی، غلامرضا محمدی بعنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان منصوب شد. غلامرضا محمدی ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز کشتی آزاد را در کارنامه قهرمانی و چندین سال سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان و تیم ملی کشتی نوجوانان و همچنین سوابق قهرمانی را با تیم‌های لیگ برتر کشتی را در کارنامه ورزشی خود دارد. رسول خادم ۹ آبان با ارسال نامه‌ای به اعضای مجمع عمومی فدراسیون کشتی از سمت خود استعفا کرد. خادم پیش از این به دنبال محرومیت شش ماهه علیرضا کریمی، در اعتراض به منع رویارویی کشتی‌گیران ایرانی و اسرائیلی در میدان‌های ورزشی استعفا داده بود اما مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی استعفای او را نپذیرفت. رئیس مستعفی فدراسیون کشتی در استعفانامه‌اش نوشته بود: «به دلیل بالا رفتن اشتباهات فنی ناشی از عدم حضور در مسابقات بین‌المللی و تدارکاتی، از رقابت فنی با حریفان جا خواهیم ماند و کار به جایی می‌کشد که به دلیل این جاماندگی، دغدغه فنی کشتی‌گیران ایرانی دیگر رقابت با حریفان روس، آمریکا، آذربایجان و ترک نخواهد بود، بلکه مانند شش و هفت سال بعد از سال ۱۳۵۷، حتی نگران رقابت کشتی‌گیران مطرح‌مان با حریفان پاکستانی نیز هستیم.»

رئیس انجمن جنگلبانی ایران: ۴۲ درصد از #جنگل‌های_شمال در معرض نابودی قرار دارد

رئیس انجمن جنگلبانی ایران اعلام کرد ۴۲ درصد از جنگل‌های شمال در معرض نابودی قرار دارد. هادی کیادلیری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «همان نشانه‌هایی که طی ۳۰ سال گذشته منجر به نابودی جنگل‌های زاگرس شد، امروزه در جنگل‌های شمال مشاهده می‌شود و اگر این روند ادامه یابد تا ۳۰ سال آینده جنگلی نداریم.» به گفته این مقام مسئول در ارتفاعات شمال ایران، یخچال‌ها از دست رفته‌اند، چشمه‌ها و رودخانه‌ها نیز در حال خشک شدن‌اند. هادی کیادلیری با اشاره به اینکه تصمیمات نادرست به زمین‌خواری و سوء‌استفاده‌های بیشتر از جنگل ختم می‌شود، یادآوری کرده که مسئولان باید نگاه منفعت‌طلبانه از منابع طبیعی را کنار بگذارند، و به بهانه توسعه کشاورزی، گردشگری و صنایع از بهره‌برداری‌های بی‌رویه از طبیعت دست بردارند. رئیس انجمن جنگلداری ایران به عنوان نمونه گفت: «با ساختن بزرگراه‌ها گردشگران را به شهرستان‌ها می‌کشانیم بدون آنکه در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری‌ها، زیر ساخت‌ها و مکان‌یابی‌های لازم را انجام داده باشیم، در این صورت گردشگران به طبیعت هجوم می‌آورند.»

سفیر جمهوری اسلامی در عراق: تحریم‌های آمریکا سبب تضعیف روابط ایران و عراق نشود

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در گفت‌وگو با شبکه روداو روابط ایران و عراق را «قوی و گسترده» خواند و از دولت عراق خواست در اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، منافع مشترک دو کشور را در نظر داشته باشد. سفیر جمهوری اسلامی در عراق گفت: «ما از دولت عراق و دیگر دولت‌ها در جهان از جمله اروپایی‌ها انتظار داریم که منافع‌شان و منافع مشترکشان با ایران اسلامی را فدای راه سیاست‌ها و خواسته‌های آمریکا نکنند چون روابطی که با آمریکا دارند یک بحث است که بستگی به نظر و روابط خودشان دارد، و این امر [تحریم و رابطه با ایران] بحث دیگر است. عراق هم یکی از این کشورهاست. اما این روابط نباید سبب تضعیف روابط ایران و عراق شود.»