ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نایب رییس کمیسیون بهداشت #مجلس: هر بیمار مبتلا به #کرونا که در بیمارستان بستری شود، باید ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کند

سید محمد پاک‌مهر، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ۲۲ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به هزینه‌های بالای درمان کرونا اشاره کرد و گفت: «هر فرد کرونایی که در بیمارستان بستری می‌شود حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برای درمان باید هزینه کند و داروهای هموپرفیوژن یا داروی تزریقی ضدویروس رمدسیویر و ... بسیار گران است. حتی تست PCR برای کرونا نیز ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.» نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین درباره طرح تعطیلی دو تا سه هفته‌ای تهران گفت که این روش کارساز نخواهد بود. نماینده بجنورد در مجلس یازدهم انگشت اتهام را در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سوی مردم گرفت و گفت: «وقتی دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا برای مدتی تعطیلی اعلام می‌کند، شاهد افزایش سفرهای برون شهری به‌ویژه به شهرهای شمالی می‌شویم. عمل نکردن مردم به قانون ماندن در خانه در روزهای تعطیلی مانند بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌هاست. با وجود اینکه همه می‌دانیم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند سرعت غیرمجاز نتیجه‌ای جز مرگ ندارد، ولی باز هم به آن عمل نمی‌کنیم.» سید محمد پاک‌مهر همچنین گفت که «اگر قرار باشد مردم با تعطیل کردن شهرها، قوانین و پروتکل‌ها را رعایت نکنند و به مسافرت بروند، همان بهتر که به محل کار بروند.» به گفته نماینده بجنورد «نگاه مجلس این است دورکاری کارمندان فعلا به قوت خود باقی بماند و برای افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، جریمه اعمال شود.» در روزهای گذشته برخی از نمایندگان مجلس از ارائه طرح دوفوریتی و سه فوریتی برای تعطیلی دو هفته ای تهران خبر داده بودند.

اعتصاب و تجمع #کارگران #میدان_نفتی_آزادگان_شمالی

کارگران میدان نفتی #آزادگان_شمالی واقع در نزدیکی شهرستان هویزه پنجشنبه ۲۲ آبان در اعتراض به کمی #دستمزد، و نبود امکانات رفاهی و بهداشتی دست به #اعتصاب زده و مقابل شرکت تجمع کردند. میدان نفتی آزادگان شمالی که در جنوب غربی اهواز و در منطقه‌ی مرزی ایران با عراق واقع شده توسط شرکت ملی نفت چین (CNPCI) توسعه یافته و بهره‌براداری از آن از سال ۹۵ آغاز شده است. بنا بر اطلاعات مندرج در پایگاه خبری نفت و گاز آزادگان، از ۵۹ حلقه چاه موجود در این میدان روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت تولید می‌شود. کارگران اعتصابی در واحدهای بهره‌برداری، چاه، تعمیرات و ایمنی، آتش‌نشانی، خدمات و پشتیبانی این مرکز به کار اشتغال دارند. کارگران می‌گویند مسئولان ماه‌ها با وعده‌های دروغین آن‌ها را سردوانده‌اند. چند هفته پیش رسانه‌ها در خبری مربوط به قراردادهای جدید در وزارت نفت نوشتند «قرار است میادین آزادگان شمالی و آزادگان جنوبی به سه میدان آزادگان شمالی، آزادگان مرکزی و آزاد جنوبی بین شرکت‌های «خودی» تقسیم شده و هر یک از این شرکت‌ها صاحب یکی از این میادین شوند». بنا بر خبر، ۸۰ درصد سرمایه پروژه از صندوق توسعه ملی در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد و آورده‌ پیمانکار صرفاً ۲۰ درصد است.

#عبدالرحمان_سنگانی، زندانی عقیدتی بلوچ در خطر نابینا شدن

به‌گزارش «کمپین فعالین بلوچ»، عبدالرحمان سنگانی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، به‌دلیل عدم دسترسی به خدمات پزشکی مناسب در زندان، در آستانه نابینایی قرار گرفته است. این زندانی اهل سنت که از سال ۱۳۸۸ در حبس به ‌سر می‌برد، پیش‌تر به ‌علت تصادف دچار معلولیت شده و در حال حاضر بر سمت چپ بدن خود کنترل ندارد. منابع حقوق بشری بلوچ با اعلام محرومیت سنگانی از خدمات تخصصی پزشکی در زندان، اعلام کرده‌اند که او علاوه بر معلولیت، در ناحیه چشم نیز دچار عفونت شده و این مسأله بینایی او را در معرض خطر جدی قرار داده است. عبدالرحمن سنگانی، شهروند ۴۲ ساله اهل استان سیستان و بلوچستان، در تاریخ ۳۰ دی ماه ۸۸ در پی احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازداشت و به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی» به اعدام محکوم شد. اتهامی که او همواره بر کذب بودن آن تأکید کرده است. منابع مطلع از وضعیت این زندانی عقیدتی پیشتر اعلام کرده بودند که سنگانی برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی اهل سنت به مدرسه فاروقیه کراچی رفته بود، اما بعد از ورود به ایران برای ملاقات با خانواده، در اردیبهشت ماه سال ۸۳ توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد که پس از ۱۸ ماه، با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد و سال ۸۸ بار دیگر زندانی شد.

یک نماینده مجلس: #کرونا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در ایران #بیکار کرد

علی بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که کرونا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شاغلان در ایران را بیکار کرده است. به‌گفته او بیشتر این شاغلان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داشتند و این شرکت بیمه‌ای نیز تنها حدود سه ماه بیمه بیکاری به بیکاران پرداخت کرده است. او وعده داد که کمیسیون اجتماعی مجلس برای کمک به این بیکاران برنامه‌ای را در دست تدوین دارد تا بتواند با تأمین اعتبار مناسب، بخشی از هزینه‌های این بیکاران جبران شود. این در حالی است که براساس آمارهای رسمی در ایران کرونا نزدیک به ۱,۵ میلیون شغل را از بین برده و موجب افزایش جمعیت بیکاران شده است. تازه بیکارشده‌ها که نه مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند و نه برخوردار از وعده‌های حمایتی نهادهای حکومتی برای تأمین معیشت به دستفروشی در شرایط خطرناک روی آورده‌اند. ستاد ملی مقابله با کرونا در نخستین ماه‌های شیوع این بیماری بسته‌های معیشتی حمایتی را وعده کرد. حمایت دولت اما به یک وام و پرداخت بیمه بیکاری به حدود ۷۰۰ هزار نفر از بیکارشدگان محدود شده است.

تیراندازی به سوی #سفارت_عربستان در شهر #لاهه

کمی پیش از ساعت شش بامداد صبح پنجشنبه ۱۲ نوامبر / ۲۲ آبان ۱۳۹۹، افرادی که (هنوز) هویت آن‌ها برای پلیس #هلند روشن نیست، به سوی #سفارت_عربستان در شهر #لاهه تیراندازی کردند. در اثر این تیراندازی، یکی از شیشه‌های سفارت آسیب دید و رد ۲۰ گلوله‌ بر ساختمان و قاب پنجره‌های سفارت بر جای مانده است. پلیس تعداد بیشتری پوکه فشنگ را حوالی سفارت یافته و تحقیق در باره عاملان و علت تیراندازی را آغاز کرده است. به گزارش خبرگزاری دولتی هلند ان. او. اس، (NOS) یکی از ساکنان منطقه گفته است: «حدود پنج و نیم صبح بود که صدای شلیک آمد، ابتدا تصور کردم کسی دارد با چکش یک بالابر را نصب می‌کند، اما بعد در اخبار خواندم که شلیک شده است.» یکی دیگر از ساکنان محله گفته است: «من بلافاصله متوجه شدم که تیراندازی است. همسرم سعی کرد مرا که شوکه شده بودم با گفتن این که احتمالا صدای ترقه است، آرام کند. ولی صدای شلیک بود و خیلی نزدیک». ایوت فربون (Yvette Verboon) سخنگوی پلیس هلند به خبرنگاران گفته کسی در این حادثه آسیب ندیده و افزوده در این لحظه نمی‌تواند درباره انگیزه تیراندازی اطلاعاتی بدهد. تیراندازی به سفارت عربستان در هلند یک روز پس از انفجار در گورستانی در شهر جده رخ داده که به زخمی شدن چهار نفر انجامید.

رئیس #دیوان_عالی_کشور از نهایی شدن رأی پرونده #روح‌الله_زم خبر داد

حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی، رئیس دیوان عالی کشور از صدور رأی نهایی پرونده روح‌الله زم در دیوان عالی کشور خبر داد. مرتضوی گفت: «جزئیات این رأی به‌زودی اعلام خواهد شد». روح‌الله زم، زندانی سیاسی و مدیر سایت خبری و کانال تلگرامی «آمدنیوز» ۲۲ مهرماه سال ۱۳۹۸ در شرایطی نامشخص از عراق ربوده و به ایران برده شد. اولین جلسه محاکمه او در ۲۱ بهمن همان سال برگزار شد. ششمین و آخرین جلسه دادگاه زم در تاریخ ۲۰ خرداد ماه امسال برگزار شد. او در این جلسه اتهامات «توهین به مأموران دولتی و تحریک مردم به اغتشاش»، «حمایت از محکومان امنیتی در ایران» و «نشر اکاذیب» را پذیرفت. در پی انتشار شایعه‌هایی درباره تأیید حکم اعدام روح‌الله زم، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه هشتم مهرماه سال جاری گفته بود پرونده زم پرونده‌ای ویژه‌ است و پرونده‌ای نیست که مراجع رسمی سرانجام آن را اعلام نکنند. او همچنین افزوده بود «گمانه‌زنی‌هایی که اعلام می‌شود قابل اعتماد نیست.»

رییس اتحادیه مشاوران #املاک کشور: عرضه برای فروش بیشتر از تقاضا برای خرید است

مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک ایران پنجشنبه ۲۲ آبان در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد که قیمت‌هایی که در بازار مسکن برای خرید ملک پیشنهاد می‌شود بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و «انتظار افت بیشتر دور از ذهن نیست.» به گفته این مقام مسئول در بازار مسکن در حال حاضر تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران است. رییس اتحادیه مشاوران املاک ایران قیمت مسکن را مرتبط با نوسانات قیمت دلار در بازارهای داخلی دانست. مصطفی قلی خسروی گفت: «فردای انتخابات آمریکا یک مرتبه دلار تا ۲۲ هزار تومان کاهش یافت و مسکن نیز با افت مواجه شد. این نشان می دهد که انتظارات تورمی از بین رفته است.» قیمت دلار در روزهای گذشته تحت تأثیر انتخابات آمریکا حدود هفت هزار تومان کاهش یافته بود و در پایان معاملات شنبه ۱۷ آبان به ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان و یک روز بعد از آن هم در صرافی ملی به نرخ ۲۲ هزار و ۸۹۰ تومان رسید. اما بعد از کاهش هیجانات مجدداً افزایش یافت و از کانال ۲۲ هزار تومان وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد.

#بولیوی روابطش با ایران و ونزوئلا را از سر می‌گیرد

لوئیس آرسه رئیس‌جمهوری منتخب بولیوی با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد به محض در دست گرفتن قدرت در نیمه دوم ماه نوامبر آینده (آبان سال جاری) روابط دیپلماتیک با کشورهای ایران، کوبا و ونزوئلا را از سر می‌گیرد. لوئیس آرسه، ۵۷ ساله، وزیر اقتصاد پیشین دولت مورالس و رهبر حزب «جنبش به سوی سوسیالیست» (MAS) با کسب حدود ۵۴ درصد از آرای شمارش شده دادگاه عالی انتخاباتی بولیوی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، یکشنبه گذشته در سفر به چند کشور آمریکای جنوبی در مراسم تحلیف آرسه نیز شرکت کرد. به دنبال کودتای راستگرایان علیه «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری مستعفی بولیوی و انتقال قدرت به «جنینه آنیس» رئیس ‌جمهوری موقت این کشور، مناسبات میان بولیوی و کشورهای ایران، کوبا و ونزوئلا کمرنگ شد.