ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعای #رئیسی درباره اعدام‌های ۱۳۶۷: ما به فرمان امام تکلیف کسانی را که حکم داشتند اما حکمشان اجرا نشده بود، روشن کردیم

ابراهیم رئیسی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و تولیت آستان قدس رضوی در دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به سؤالی درباره اعدام‌های سال ۶۷ گفت: «در سال ۶۷ پرونده افرادی از منافقین [مجاهدین خلق ایران] مورد رسیدگی قرار گرفته بود و دادگاه حکم داده بود و دیوان عالی کشور نیز تایید کرده بود، ولی فوراً نیاز نبود که حکم‌شان اجرا شود (...) امام خمینی گفتند آنها که حکمشان تایید شده ولی به اجرای آن به دلایلی به تاخیر افتاده، هیأت‌هایی بنشینند و بررسی کنند که آیا شرایط اجرای حکم وجود دارد یا نه؟ من هیچکدام از آن سه سمت تصریح شده را در حکم امام نداشتم. افتخار من آن است که با جریان نفاق، فساد و چپاول مبارزه کرده‌ام، اما تعجب نسبت به کسانی است که مدعی حقوقدانی هستند، اما بین دادستانی و قاضی فرقی نمی‌گذارند‌.» روزنامه قانون با درج این خبر به نقل از خبرگزاری فارس – از خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه – می‌نویسد این توضیحات «ابتدایی‌ترین سخنان این فرد درباره سال ۶۷ است.» در اعدام‌های ۶۷ بین سه تا نزدیک به پنج هزار نفر از زندانیان عقیدتی و سیاسی اعدام و در گورهای دسته‌جمعی به خاک سپرده شدند. سید موسوی تبریزی تأیید کرده که ابراهیم رئیسی در صدور حکم اعدام زندانیان عقیدتی – سیاسی در تابستان دست داشته است. دادستان کل انقلاب اسلامی در دوران زمامداری خمینی گفته است: «این مسلم است که آقای رییسی جزو آن دسته افرادی بودند که حکم درباره زندانی‌های سال ۶۷ به او ابلاغ شده بود. رییسی بعد از آقای لاجوردی جانشین دادستان انقلاب تهران بود و این موضوع را از خود آقای رییسی باید بپرسید.»

یک #مرجع_دینی شیعه در مورد بازی دختران با #کلاه‌_گیس در #تئاتر به مسئولان #وزارت_ارشاد تذکر داد

آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع دینی شیعه در مسجد اعظم قم گفت: «مطلع شدیم در تهران تئاتری برگزار می‌شود که دختران با کلاه‌گیس در آن روی صحنه می‌روند و بازی می‌کنند این حرکت در جمهوری اسلامی شایسته نیست و به مسئولان ارشاد تذکر دادیم تا رسیدگی کنند.» اشاره این مرجع دینی به نمایش «فاندو و لیز» براساس نوشته فرناندو آرابال است که از ۲۹ مهرماه در تماشاخانه مهرگان تهران روی صحنه رفت. این نمایش به کارگردانی هوشمند هنرکار چهارم آبان ماه آخرین بار به اجرا در آمد و بعد توقیف شد. در حالی که پیش از این نمایش‌های دیگری هم بوده‌اند که بازیگران زن با کلاه‌گیس بازی کرده بودند، مهدی علی‌نژاد، مدیر تماشاخانه مهرگان استفاده کلاه‌گیس قرمز رنگ یکی از بازیگران زن را از جمله دلیل توقیف نمایش دانست و گفت: «همیشه در نمایش‌هایی که چنین روندی قرار بوده باشد، بخشی از کلاه‌گیس دست‌ کم با کلاه پوشانده می‌شد ولی در این نمایش اصلاً این طور نبود و گاهی اتفاقاتی می‌افتد که از کنترل اداره کل هنرهای نمایشی هم خارج می‌شود.» به‌گفته او محسن امیری، سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی تذکر داده که در رابطه با کلاه‌گیس «یا اصلاحاتی صورت گیرد یا جلوی اجرا گرفته شود.»

#خامنه_‌ای : #انقلاب ریزش‌هایی داشته اما در کنار این ریزش، چند برابر رویش داریم

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۲۱ آذر جمهوری اسلامی را «نیرومند و توانا» خواند و با بیان این‌که امروز جوانان انقلابی با همان روحیه جوانان اول انقلاب به وسط میدان می‌آیند، گفت: «استمرار این تفکر و روحیه در جوانان انقلابی نشانه رویش‌های چند برابری انقلاب در مقابل ریزش‌هاست.» رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر به «توطئه دشمنان» علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «هدف آن‌ها این بود که به وسیله تحریم و اقدامات ضد امنیتی، در کشور دو دستگی، اختلاف و جنگ گروه‌ها به‌وجود آورند و عده‌ای را به خیابان‌ها بکشانند و نام آن را هم تابستان داغ گذاشته بودند اما به کوری چشم دشمنان، تابستان امسال یکی از بهترین تابستان‌ها بود.» او خواهان برگزاری هر چه گسترده‌تر مراسم ۲۲ بهمن، چهلمین سالگرد انقلاب ایران شد.

#نادیا_مراد، دختر #ایزدی کرد و برنده #نوبل_صلح ۲۰۱۸ با رئیس جمهوری #عراق دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نادیا مراد، برنده نوبل صلح در سال ۲۰۱۸ بعد از آنکه روز گذشته (سه‌شنبه) به مناسبت دریافت نوبل صلح در استکهلم سخنرانی کرد، عازم بغداد شد. صبح چهارشنبه ۱۲ دسامبر/ ۲۱ آذر او با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. نادیا مراد از اواسط تابستان سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) زمانی که ۲۱ سال سن داشت به‌مدت سه ماه به‌ عنوان برده‌ جنسی گروه «دولت اسلامی» (داعش) در اسارت این گروه تروریستی بود. مراد در بخشی از سخنرانی خود به مناسبت دریافت نوبل صلح گفت: «تنها جایزه در جهان که می‌تواند کرامت انسانی ما را به ما بازگرداند، مجازات جانیان و برقراری عدالت است.» نادیا پیش از این در سخنانی در سازمان ملل از اتحایه اروپا خواسته بود قوانین پناهندگی برای زنان ایزدی را آسان‌تر کنند. نادیا مراد، سفیر حسن نیت سازمان ملل است و پیش از این در سال ۲۰۱۶ جایزه حقوق بشری واسلاو هاول از شورای اروپا را به‌دست آورده و به همراه لامیا حاجی‌بشر، دختر کرد ایزدی دیگر از عراق به‌طور مشترک جایزه حقوق بشری ساخاروف را از پارلمان اروپا دریافت کرده است.

انتقال آب از #دریای_عمان به #سیستان_و_بلوچستان در دستور کار مجلس قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در دستور کار مجلس قرار گرفته است. حبیب‌الله دهمرده گفت: «از آن جایی که سیستان منبع آبی به جز هامون ندارد، وزارت نیرو وظیفه دارد در تامین منابع آبی پایدار از هیچ کوششی دریغ نکند. انتقال آب از دریای عمان که ظرفیت‌های بالایی دارد در دستور کار مجلس قرار گرفته، باید خود تحریمی را کنار بگذاریم.»

انوشیروان #محسنی_بندپی #استاندار_تهران شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در جلسه صبح چهارشنبه ۲۱ آذر هیأت دولت که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی برگزار شد، عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی بندپی و علیرضا آشناگر به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های البرز، تهران و سمنان، از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند. محسنی بندپی در سال ۱۳۷۸ به مجلس ششم راه پیدا کرد و در دوره‌های هفتم و هشتم هم همچنان نماینده نوشهر باقی ماند. فروردین ۱۳۹۴ علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی او را که پیش از آن مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بود به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی ایران منصوب کرد.

#ایرج_دانایی‌فرد، بازیکن #تیم_ملی #فوتبال_ایران درگذشت

ایرج دانایی‌فرد، بازیکن باسابقه تیم ملی که نخستین گل تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی (۱۹۷۸ آرژانتین) را به ثمر رساند، صبح چهارشنبه ۲۱ آذر در اثر پیامدهای بیماری کبدی در بیمارستانی در شیراز درگذشت. او در سال‌های پایانی زندگی‌اش ساکن آمریکا بود و یک فروشگاه وسایل ورزشی را اداره می‌کرد. نخستین بازی ملی دانایی‌فرد ۲۰ دی ۱۳۵۵ در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ در شهر ریاض در برابر عربستان انجام شد. ایران این بازی را سه بر صفر برد.

با حمله تروریستی به #بازار_کریسمس #استراسبورگ، سطح هشدار امنیتی در #فرانسه افزایش یافت

شامگاه سه‌شنبه سه‌شنبه ۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر یک فرد مسلح به مدت حدود ده دقیقه به مردم در بازار کریسمس در شهر استراسبورگ، در مرز آلمان با فرانسه تیراندازی کرد. پلیس فرانسه اعلام کرده که این حمله تروریستی بوده و دست‌کم سه کشته و ۱۲ مجروح به جای گذاشته است. ممکن است به تعداد کشته‌شدگان اضافه شود. پارلمان اروپا در استراسبورگ قرار دارد. فرد مسلح در درگیری با پلیس فرانسه مجروح شده اما از صحنه گریخته است. کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه سطح هشدار امنیتی را افزایش داده و هشدار داده که تروریست متواری ممکن است مجدداً دست به اقدام بزند. یک مقام پلیس فرانسه به خبرگزاری رویترز گفته است، مظنون اصلی این تیراندازی مردی ۲۹ ساله است و نام او در فهرست افراد «خطرناک» سرویس اطلاعات و امنیت داخلی فرانسه قرار دارد.