ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#سوئیس دارایی‌های #لوکاشنکو، حاکم #بلاروس را مسدود کرد

سوئیس دارایی‌های الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس را مسدود کرد. این اقدام در واکنش به خشونت‌های دولت لوکاشنکو در سرکوب معترضان به نتایج انتخابات صورت می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دولت سوئیس اعلام کرد که لوکاشنکو و پسرش در کنار ۱۳ تن دیگر از ورود یا سفر به سوئیس منع شده‌اند. این افراد متهم شده‌اند که در اعمال خشونت و دستگیری‌های خودسرانه در بلاروس نقش ایفا کرده‌اند. دولت سوئیس اعلام کرد: «سوئیس به شدت نگران تنش‌هایی است که همچنان ادامه دارد و از دولت بلاروس و جامعه مدنی می‌خواهد به گفت‌وگو بنشینند.» سوئیس همچنین خواستار آزادی کسانی شد که خودسرانه بازداشت شده‌اند و بر انجام تحقیقات در خصوص ادعاهای شکنجه و برخورد بد نیروهای امنیتی پافشاری کرد. اتحادیه اروپا حدود یک ماه پیش ۱۵ نفر از دولتمردان بلاروسی شامل لوکاشنکو و پسرش را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر، بلوک کردن دارایی‌ها و ممنوعیت روابط مالی با شهروندان و شرکت‌های اتحادیه اروپاست. اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات بلاروس را به دلیل دستکاری در فرایند برگزاری و شمارش آرا به رسمیت نمی‌شناسد و لوکاشنکو را حاکم مشروع این کشور اروپای شرقی نمی‌داند.

#وزیر_نفت در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه: میزان #صادرات_نفت که در #بودجه_۱۴۰۰ پیش‌بینی شده، منوط به رفع تحریم‌هاست

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از وزیر نفت ایران نقل قول کرده است که بودجه سال ۱۴۰۰ بر اساس چشم‌انداز لغو تحریم‌ها تنظیم شده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد خدابخشی از حضور زنگنه در جلسه روز شنبه ۲۲ آذر/ ۱۲ دسامبر کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی کارشناسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: « براساس اظهارات آقای زنگنه با فرض رفع تحریم‌ها مشکلی در صادرات دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز نخواهیم داشت.» این در حالی است که برخی نمایندگان و مقامات در ایران از لایحه بودجه به خاطر این انتظار خوش‌بینانه انتقاد کرده اند. از جمله محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از لایحه بودجه ۱۴۰۰ که بر مبنای فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت طرح‌ریزی شده انتقاد کرد و گفت تحریم‌های آمریکا مستقل از آنکه چه کسی رئیس‌جمهوری این کشور شود تا پنج سال ادامه پیدا خواهد کرد. ایران قبل از تحریم‌های آمریکا روزانه ۲٬۵ میلیون بشکه صادرات نفت داشت که بر اساس برخی گزارش‌ها بعد از اعمال تحریم‌ها به حدود نصف کاهش یافته است.