ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فروش گوشت کوسه و گربه ماهی در خراسان رضوی

اداره کل دامپزشکی استان #خراسان_رضوی، محموله‌های آبزیانی مانند #کوسه‌ماهی و #گربه_ماهی را در مشهد، تربت حیدریه، فریمان و سبزوار کشف و ضبط کرده است. مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفته: «عرضه و فروش هرگونه آبزیان حرام طبق روایات و مراجع حرام است و فروش آن به‌شهروندان یک اقدام غیرقانونی و غیرشرعی است.« تاکنون ۸ محموله از این ماهی‌ها در این استان کشف شده و خودروهای حامل این نوع آبزی توقیف و راننده آن بازداشت شده است.

#محمود_احمدی‌نژاد #قاسم_سلیمانی را متهم کرد برای آزادی برادر #اسحاق_جهانگیری توصیه و پادرمیانی کرده است

#محمود_احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران، در نامه‌ای به #قاسم_سلیمانی، فرمانده #نیروی_قدس #سپاه_پاسداران، را متهم کرد برای آزادی برادر #اسحاق_جهانگیری، معاون اول #حسن_روحانی، توصیه و پادرمیانی کرده است. #مهدی_جهانگیری، نایب رئیس #اتاق_بازرگانی_تهران، رئیس گروه مالی گردشگری و از موسسان بانک گردشگری، ۱۴ مهر سال ۹۶ در کرمان بازداشت و ۱۳ آذر برای ادامه رسیدگی‌ها از کرمان به تهران انتقال یافت و مدتی بعد به قید وثیقه آزاد شد. غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله که مسئول بازداشت مهدی جهانگیری بود، او را یکی از ریشه‌های فساد معرفی کرده است. محمود احمدی‌نژاد اما در نامه خود به قاسم سلیمانی نوشته است: «گفته می‌شود که جنابعالی در ماجرای دستگیری برادر آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور از سهامداران اصلی بانک گردشگری، پادرمیانی کرده و با توصیه به مقامات مربوطه موجبات آزادی ایشان را فراهم کرده‌اید.» احمدی‌نژاد بدون اینکه به منبع این گفته‌ها اشاره کند، این مورد را در کنار محکومیت حمید بقایی، یکی از افراد نزدیک به خود قرار داده و گفته است: «با اتهام کذب تحویل مبالغی توسط شما به آقای بقایی، ظلم بزرگی به این برادر مؤمن، پاک، خادم و انقلابی روا داشته شد.» او از اینکه قاسم سلیمانی در مورد بقایی آشکارا حاضر به ادای شهادت نشده و به نامه‌های متعدد و درخواست‌های مکرر او توجهی نکرده، اظهار تاسف کرده است. رئیس جمهوری سابق ایران قاسم سلیمانی را متهم کرده که به دلیل کوتاهی‌اش، حمید بقایی به عنوان فردی بی‌گناه مورد سنگین‌ترین مجازات‌های ظالمانه قرار گرفته و ماه‌هاست در زندان انفرادی و تحت نظر پزشکان است. نامه احمدی‌نژاد که در کانال شخصی او در تلگرام منتشر شده، ۲۸ آبان ‌ماه برای سلیمانی ارسال شده است. در بخش دیگری از این نامه آمده است: «نمی‌دانم که دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا بعضی‌ها بیدار شوند و به مسیر ارزش‌های الهی، صیانت از آزادی، اجرای عدالت، دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم بازگردند.»

احتمال متهم شدن مسئولان واحد علوم و تحقیقات #دانشگاه_آزاد به «ارتکاب قتل شبه عمد»

یک وکیل دادگستری به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است این احتمال وجود دارد که مسئولان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به دلیل واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان و کشته شدن ۱۰ نفر در این دانشگاه، در مظان اتهام «ارتکاب قتل شبه عمد» قرار بگیرند. به گفته رسول کوهپایه‌زاده، بر اساس اعلام #دادستان_تهران و به استناد گزارش تیم کارشناسی هفت نفره، راننده، دانشگاه آزاد و پیمانکار به اندازه «مساوی» در این حادثه مقصر شناخته شده‌اند. کوهپایه‌زاده گفته است: «بر اساس قانون هرگاه جنایت به سبب تقصیر مرتکب واقع شود، جنایت شبه عمدی است.» روز سه‌شنبه چهارم دی ماه، به دنبال واژگون شدن یک اتوبوس در محوطه داخلی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در تهران، ۱۰ نفر کشته‌ و ۲۵ نفر زخمی شدند. پس از این حادثه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اعلام کرد این اتوبوس از سال ۹۱ جزء خودروهای فرسوده بوده است. همچنین بر اساس اعلام ستاد #معاینه_فنی #شهرداری_تهران این اتوبوس تاییده معاینه فنی این ستاد را نداشته است.

ممانعت دادستانی از اعزام #مصطفی_دانشجو، #درویش_زندانی به بیمارستان

مسئولان دادستانی با وجود توصیه‌ پزشکان بهداری #زندان_اوین مبنی بر ضرورت عمل جراحی #مصطفی_دانشجو در مراکز درمانی تخصصی، از اعزام این وکیل و #درویش_گنابادی زندانی به بیمارستان جلوگیری کرده‌اند. جلوگیری از اعزام این زندانی عقیدتی به بیمارستان در حالی انجام شده است که سوابق بیماری او از دوران بازداشت قبلی در #بهداری_اوین موجود است. به گزارش سایت مجذوبان نور که خبرهای مربوط به درویشان گنابادی را پوشش می‌دهد، این فعال حقوق درویشان گنابادی به بیماری ریوی آسم و اسکیمیک قلبی مبتلاست و سینکوپ‌های متعدد بارها وی را روانه‌ بیمارستان کرده است. به گفته‌ پزشکان معالج، مصطفی دانشجو به دلیل سیر پیش‌رونده‌ بیماری و وضعیت عمومی قلبی و ریوی باید به‌طور مستمر در مراکز تخصصی معاینه شود اما به دستور دادستانی از زمان بازداشت در ۱۶ تیر ۹۶ تا امروز از دسترسی او به مراکز تخصصی درمانی و استفاده از داروهای تجویزشده‌ قبلی جلوگیری شده است. #علی‌_شریف‌زاده، وکیل مصطفی دانشجو پیش‌تر در گزارشی خطاب به سازمان زندان‌ها از کارشکنی در اعزام این فعال حقوق درویشان گنابادی به بیمارستان خبر داده و گفته بود به دلیل محدودیت پارامترهای تنفسی و امکانات درمانی در بهداری زندان اوین دستور بستری اورژانسی او صادر شده اما مقامات زندان اوین و دادستانی از اعزام او جلوگیری می‌کنند. مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و از مدیران سایت مجذوبان نور با حکم دادگاه انقلاب به ۸ سال حبس محکوم شده است.

تجمع #فرهنگیان_بازنشسته در اعتراض به برآورده ‌نشدن مطالباتشان

روز یک‌شنبه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷، جمعی از #فرهنگیان_بازنشسته در اعتراض به برآورده ‌نشدن مطالبات خود، در مقابل ساختمان موسسه #صندوق_ذخیره_فرهنگیان در میدان ونک تجمع اعتراضی برگزار کردند. در ویدئوهای منتشر شده از این تجمع معترضان شعار می‌دهند: «ای مدیران بی‌دین/ سهم ما رو زود بدین» و «بانک سرمایه مال ماست/ پول‌هاش همه به یغماست» پیش از این و در روز ۲۹ آذر ماه نیز فرهنگیان معترض که اغلب آنان را بازنشستگان تشکیل می‌دادند، در چند استان ایران دست به اعتراض زدند. خواسته آنها بهبود وضعیت معیشتی و آزادی معلمان و کارگران زندانی بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از احتمال #قطع_اینترنت در نقاطی از #ایران خبر داد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از احتمال قطع اینترنت در نقاطی از ایران خبر داد. سردار غلامرضا جلالی گفت این احتمال وجود دارد که در قدم بعدی ایالات متحده جمهوری اسلامی ایران را تحت تحریم سایبری قرار دهد با این هدف که خدمات پایدار در این کشور مختل گردد. رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت «مسئله دیگری که احتمال دارد از سوی آنها دنبال شود قطع اینترنت به صورت نقطه‌ای و مسئله دیگر اجرای عملیات آفندی به زیرساخت‌های کشور است که باید برای مقابله با حمله‌های سایبری دشمنان آماده بود».

دستیار رئیس #مجلس در امور بین‌الملل خبر حمله قلبی سید #حسن_نصرالله را تکذیب کرد

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان سکته قلبی کرده است. دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با انتشار پیامی در توئیتر این خبر را تکذیب کرد. حسین امیرعبداللهیان یک بار دیگر تلویحاً اسرائیل را به نابودی تهدید کرد: «ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر بیماری و حمله قلبی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، دروغ بزرگ سال جدید میلادی است. بی‌تردید روزی که سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین در مسجدالاقصی نماز خواهند گزارد، صهیونیست‌ها وجود ندارند.» ارتش اسرائیل شنبه ۲۳ دی/ ۱۳ ژانویه اعلام کرده که همه تونل‌هایی که حزب‌الله لبنان برای نفوذ به خاک اسرائیل در شمال این کشور حفر کرده با موفقیت منهدم شده‌اند.

کلیات #لایحه_بودجه_۹۸ به تصویب رسید

علی اصغر یوسف‌نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ به خبرگزاری‌های داخلی گفت در جلسه صبح یکشنبه ۲۳ دی این کمیسیون کلیات لایحه بودجه ۹۸ به تصویب رسید. از مجموع ۴۰ نماینده ۲۲ نفر موافق، ۱۶ نفر مخالف لایحه پیشنهادی دولت روحانی بودند و ۴ نفر دهم به این لایحه رأی ممتنع دادند. در جلسه نوبت عصر این کمیسیون جزئیات لایحه بررسی می‌شود.