ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ستاد مقابله با #کرونا در تهران خواهان تعطیلی چند روزه پایتخت شد

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد که این ستاد تعطیلی چند روزه پایتخت را درخواست کرده است. زالی گفت: «باید مراقبت کرد تا این تعطیلی منجر به خروج از شهر نشود و مردم بدانند که خود خروج از شهر و سفر به دیگر نقاط که شرایطی مشابه دارند، خطر جدی را برایشان به‌دنبال دارد.» به‌گفته زالی احتمال ابتلا به کرونا با افزایش آلودگی هوا و داشتن بیماری‌های تنفسی بیشتر خواهد شد به همین دلیل «با افزایش مرگ‌ومیر روبه‌رو خواهیم شد». به سبب استفاده از مازوت در سوخت نیروگاه‌ها آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای صنعتی ایران رکورد زده است. گفته می‌شود عامل اصلی معدن استخراج ارز دیجیتال «بیت‌کوین» توسط چینی‌ها است. علیرضا زالی افزود «طبق عدد شاخص‌ها افراد سالم نیز در معرض خطر آلودگی هوا قرار دارند و افراد دارای بیماری زمینه و کودکانی با مشکلات تنفسی و آلرژی مشکل بیشتری خواهند داشت.» او تأکید کرد که «هم‌اکنون با بسته‌ای از آلاینده‌ها مواجه هستیم که هر یک ویژگی مضر خاص خود را دارند.» شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد آلودگی هوا به شکل چشمگیری شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا، مراجعه به بیمارستان و مرگ را افزایش می‌دهد.

نماینده #مجلس_یازدهم از علی خامنه‌ای خواست که «نظام اجرایی نیمه ریاستی با ایجاد پست نخست وزیری» اجرایی شود

الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در نشست علنی چهارشنبه ۲۴ دی خطاب به حسن روحانی و دولت گفت: «مردم از شما دل بریده و ناامید هستند و به خاطر قصورتان از خدمت به آحاد مردم عذرخواهی نمایید و چشم امید به دشمنان نداشته باشید.» نماینده ورزقان در مجلس یازدهم همچنین گفت که «استیضاح دولت و رئیس جمهور به دلیل سیاست‌های نادرست و تحمیل فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم و سوء مدیریت، خواسته اکثریت مردم ایران است، اما به دلیل هزینه‌های زیاد آن، به مصلحت نیست؛ این موضوع در مورد رؤسای جمهوری قبلی و آتی نیز صادق است.» الله‌وردی دهقانی، در پایان خطابه خود با خطاب قرار دادن علی خامنه‌ای گفت: «از مقام عظمای ولایت استدعا دارم در صورت صلاحدید دستور فرمایند دستگاه‌های مرتبط ایجاد نظام اجرایی نیمه ریاستی با ایجاد پست نخست وزیری را مورد مطالعه قرار دهند و اجرایی شود.» موضوع تبدیل نظام ریاستی به نظام پارلمانی بار‌ها مطرح شده است. گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های پیشین تلاش کرده بودند نظام سیاسی ایران را از نظام ریاستی به نظام پارلمانی تغییر دهند. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نخستین بار در سال ۱۳۹۰ زمانی که مجلس در دست اصول‌گرایان بود در سخنانی که در همدان ایراد کرد، گفته بود به نظر او برای تغییر نظام ریاستی به پارلمانی مانعی وجود ندارد. اما ۱ خرداد ۱۳۹۸، زمانی که بیشترین نمایندگان مجلس از فهرست امید منتسب به اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نزدیک به دولت آمده بودند، خامنه‌ای در دیدار با دانشجویان حزب‌اللهی نظرش را تغییر داد و گفت: «مشکلات نظام پارلمانی برای کشور بیش از ریاستی است.»