ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#دادگاه_لاهه اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا را دارد

نشست دادگاه رسیدگی به شکایت ایران زا آمریکا بر مبنای پیمان مودت، چهارشنبه 13 فوریه / 24 بهمن خاتمه یافت. قاضی عبدالقوی احمد یوسف اعلام کرد که دادگاه اعتراض نخست آمریکا به صلاحیت دادگاه را نمی‌پذیرد،‌ اعتراض دوم را قبول می‌کند و درباره اعتراض سوم در مراحل بعدی نظر خواهد داد. در نهایت به طور کلی دادگاه از پنج مورد ایراد آمریکا به صلاحیت دادگاه در سه مورد به نفع ایران رأی داد و تمام قاضیان دادگاه لاهه به این حکم رأی مثبت دادند که دادگاه بین‌المللی صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا را دارد. این حکم صرفاً یعنی رسیدگی به پرونده در آینده ادامه دارد. جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۶ علیه توقیف دو میلیارد دلار دارایی‌های ایران در آمریکا به دادگاه لاهه بر اساس «پیمان مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی» بین آمریکا و ایران شکایت کرد. این پیمان دو سال پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، در زمان ریاست جمهوری آیزنهاور و نخست‌وزیری حسین اعلا در ایران امضا شد. شکایت ایران پس از آن انجام شد که دادگاه‌های آمریکا مدعی شدند ایران در بمب‌گذاری‌های سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۹۶ با صدها کشته نظامی آمریکایی و فرانسوی دست داشته و باید به خانواده‌های قربانیان غرامت پرداخت کند. پس از آنکه چهارشنبه ۳ اکتبر/ ۱۱ مهر دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه به نفع ایران رأی داد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا خروج ایالات متحده آمریکا از این پیمان را اعلام کرد. گزارش مشروح را به زودی در زمانه بخوانید.

قاضی #دادگاه_لاهه اعتراض دوم آمریکا به صلاحیت دادگاه رسیدگی به شکایت ایران را پذیرفت

دادگاه لاهه چهارشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن ساعت ۱۵ به وقت محلی اعلام رای خود درباره پرونده اموال بلوکه شده ایران از سوی آمریکا را آغاز کرد. عبدالقوی احمد یوسف، رئیس دادگاه دومین اعتراض‌ آمریکا به صلاحیت دادگاه و روند بررسی پرونده را پذیرفت و گفت نمی‌توان تفسیر ایران از معاهدات دوجانبه بین تهران و واشنگتن را قبول کرد. ایالات متحده اعتراض کرده بود که دادگاه نمی‌تواند به این ادعا رسیدگی کند که اقدامات آمریکا برای تصرف اموال ایران مفاد «پیمان مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی»‌ بین واشنگتن و تهران را نقض می‌کند. او در ابتدای اعلام حکم به اعتراض‌ اول ایالات متحده آمریکا به صلاحیت این دادگاه برای بررسی پرونده پرداخته بود و آن را وارد ندانسته بود. احمد یوسف گفت خروج آمریکا در ۲۰۱۸ باعث رفع صلاحیت دادگاه در رسیدگی به شکایت ۲۰۱۶ ایران نمی‌شود. جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۶ علیه توقیف دو میلیارد دلار دارایی‌های ایران در آمریکا به دادگاه لاهه بر اساس «پیمان مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی» بین آمریکا و ایران شکایت کرد. این پیمان دو سال پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، در زمان ریاست جمهوری آیزنهاور و نخست‌وزیری حسین اعلا در ایران امضا شد. شکایت ایران پس از آن انجام شد که دادگاه‌های آمریکا مدعی شدند ایران در بمب‌گذاری‌های سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۹۶ با صدها کشته نظامی آمریکایی و فرانسوی دست داشته و باید به خانواده‌های قربانیان غرامت پرداخت کند. پس از آنکه چهارشنبه ۳ اکتبر/ ۱۱ مهر دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه به نفع ایران رأی داد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا خروج ایالات متحده آمریکا از این پیمان را اعلام کرد. قضاوت درباره اعتراض سوم ایالات متحده به صلاحیت دادگاه ــ که عدم رعایت مصونیت دولت ایران و بانک مرکزی یا نهادهای متعلق به دولت جمهوری اسلامی در صلاحیت رسیدکی این دادگاه نیست ــ به بعد موکول شد. گزارش مشروح را به زودی در زمانه بخوانید.

فرمانده #ناجا از دولت و مجلس خواست #بودجه_مرزبانی را افزایش دهند

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا چهارشنبه ۲۴ بهمن هنگام بازدید از مرزهای شمال شرقی ایران اعلام کرد که طی چند ماهه گذشته افرادی با هدف انجام اقدامات تروریستی به صورت غیرمجاز وارد کشور شدند که مرزبانان ایرانی آن‌ها را دستگیر کرده‌اند. فرمانده ناجا با اشاره به طول مرزهای ایران، از دولت روحانی و مجلس شورای اسلامی خواست اعتبار بیشتری در بودجه سال ۹۸ به مرزبانی اختصاص دهند. پیش از این فرهاد تجری، نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خواهان افزایش بودجه مرزبانی با توجه به شرایط ویژه «امنیتی و سیاسی» کنونی شده بود. در بودجه سال ۹۷، بودجه «فرماندهی مرزبانی» و «خرید سلاح، تجهیزات و تقویت بنیه نیروی انتظامی» به ترتیب ۹۳ و ۸۳ درصد کاهش یافت.

ریزش دیواره کانال فاضلاب به #مرگ_یک_کارگر و #مصدومیت_کارگر دیگر انجامید

ریزش دیواره کانال فاضلاب در بافت قدیمی بوشهر به #مرگ_یک_کارگر انجامید و یک کارگر نیز #مصدوم شد. حادثه سه‌شنبه ۲۳ بهمن و حین فعالیت بیل مکانیکی اتفاق افتاد. دو کارگر پپمانکاری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر که به ترتیب ۴۰ و ۳۰ سال داشتند بین دیواره‌ها و آوار گیر کردند. یکی از کارگران جان باخت و دیگری مصدوم شد. داریوش وحدتی (مسئول عملیات اداره آتش نشانی استان بوشهر در توضیح حادثه گفته است «در زمان برش آسفالت، دیواره کانال ریزش کرد. یکی از کارگران در بین دیواره‌ها و آوار گیر افتاد و متاسفانه جان خود را از دست داد.» کارگر مصدوم به بیمارستان منتقل شده است.

رودی جولیانی: ما معتقدیم آلترناتیو رژیم #مریم_رجوی است

صحنه بیرونی #کنفرانس_ورشو که برای فشار بر حکومت اسلامی ایران تشکیل شده، در دست هواداران #مجاهدین_خلق است. سازمان مجاهدین خلق #رودی_جولیانی، وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به ورشو دعوت کرده‌اند تا در تظاهرات آنها سخنرانی کند. او برای هر حضور خود مبلغ کلانی می‌گیرد. به گزارش منابع خبری مجاهدین در شبکه‌های اجتماعی، #جولیانی در تظاهرات مجاهدین مریم رجوی را به عنوان آلترناتیو حکومت اسلامی برای رژیم‌چنج معرفی کرده است. در خود کنفرانس هیچ‌کدام از گروه‌های هوادار مشی #رژیم‌چنج شرکت داده نشده‌اند. برگزار کنندگان کنفرانس به شاهزاده #رضا_پهلوی و تشکل‌های هوادار او هم اعتنایی نکرده‌اند. هواداران سلطنت نیز با چند اتوبوس به ورشو سفر کرده‌اند تا به نفع رضا پهلوی تظاهرات کنند.

کارگران پیمانکاری #نفت_آبادان در نامه‌‌ای سرگشاده: حریف #گرانی و #تورم نیستیم

کارگران و #کارکنان_ارکان_ثالث (#پیمانکاری) #نفت_آبادان در نامه‌ی سرگشاده‌ای خطاب به معاون وزیر نفت خواستار رسیدگی به #مشکلات_صنفی خود از جمله پرداخت #کمک_معیشتی، اجرای #طرح_طبقه‌بندی_مشاغل و رسیدگی به سرپیچی #پیمانکاران از اجرای تعهدات خود شدند. بخش‌هایی از نامه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است. نیروهای ارکان ثالث در نامه خود خطاب به «علیرضا صادق‌آبادی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل پالایش و پخش، نوشته‌اند کارگران محدودیت‌های مالی و شرایط تحریم را درک می‌کنند اما گرانی و تورم امان کارگران را بریده است. کارگران و کارکنان ارکان ثالث (پیمانکاری) نفت آبادان نوشته‌اند از آن جا که هیچ تشکلی جهت رسیدگی و پیگیری مطالبات نیروهای ارکان ثالث پالایش و پخش پالایشگاه وجود ندارد به ارسال نامه سرگشاده اقدام کرده‌اند. آن‌ها از معاون وزارت نفت خواسته‌اند «در راستای افزایش بهره‌وری نیروها و احترام به نیروهای ارکان ثالث که بخشی از پیکره ضعیف وزارت نفت هستند، درخواست‌های صنفی» آن‌ها را مورد توجه قرار دهد. خبرگزاری کار ایران(ایلنا) نوشته است که معاون وزیر نفت دستور پیگیری نامه را داده و «از قرار معلوم» روز شنبه به پالایشگاه آبادان خواهد رفت.

رای #دادگاه_لاهه درباره پرونده شکایت #ایران از #آمریکا امروز چهارشنبه ۱۳ فوریه اعلام می‌شود

#دادگاه_لاهه رسما اعلام کرده است رای خود درباره پرونده اموال بلوکه شده #ایران از سوی آمریکا را امروز چهارشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن اعلام خواهد کرد. دیوان بین‌المللی دادگستری معروف به دادگاه لاهه، در حساب کاربری رسمی توئیتر خود نوشت: «دیوان بین‌المللی دادگستری رأی خود درباره شکایت ایران از آمریکا در پرونده دارایی‌های مشخص ایران را روز چهارشنبه ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) صادر خواهد کرد.» بر اساس اعلام این دیوان، رای صادر شده ساعت ۱۵ به وقت محلی اعلام خواهد شد. قرار است عبدالقوی احمد یوسف، رئیس دیوان لاهه، رأی این دادگاه را قرائت کند. جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۶ علیه توقیف دو میلیارد دلار دارایی‌های ایران در آمریکا به دادگاه لاهه شکایت کرد. این شکایت پس از آن انجام شد که دادگاه‌های آمریکا مدعی شدند ایران در بمب‌گذاری‌های سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۹۶ با صدها کشته نظامی آمریکایی و فرانسوی دست داشته و باید به خانواده‌های قربانیان غرامت پرداخت کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران: #کانال_مالی_اروپا فعلا فقط جنبه تبلیغی و سیاسی دارد

فریال مستوفی عضو اتاق بازرگانی تهران چهارشنبه ۲۴ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «کانال مالی اروپا پیش از هر چیز جنبه تبلیغاتی و سیاسی دارد. فعلاً شرط اروپایی‌ها فعال کردن این کانال در انتقال غذا و دارو به ایران است، اما شرکتی که تأسیس شده سرمایه بسیار محدودی دارد و به نظر می‌رسد در عرصه عمل نیز توان گسترده‌ای نخواهد داشت.» این عضو اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که یکی از اصلی‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی ایران نقل و انتقال پول به خارج از کشور است. فریال مستوفی گفت: «امیدواریم که لااقل در حوزه‌هایی همچون تأمین دارو که اروپا فعالیت خود را در آن آغاز کرده، دیگر با کمبود مواجه نباشیم، اما در گام بعد قطعاً نیاز ما اینگونه از سوی طرف‌های اروپایی پاسخ داده می‌شود که آنها موضوع انتقالات مالی کشور را تسهیل کنند.»

#نتانیاهو: دلایل زیادی برای نگرانی #ایران از #نشست_ورشو وجود دارد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیش از آنکه برای شرکت در اجلاس لهستان عازم این کشور شود، در جمع خبرنگاران گفت: «ما هر روزه علیه ایران (در سوریه) اقداماتی انجام می‌دهیم، حتی همین دیروز.» بامداد گذشته اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان در قنیطره در جنوب سوریه و در نزدیکی بلندی‌های جولان با پهپاد حمله کرد. نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «دلایل زیادی وجود دارد که ایران از نشست ورشو نگران باشد. این واقعیت که سران اسرائیل (با دیگر کشورها) در یک اتاق بنشینند و درباره یک موضوع – ایران – صحبت کنند، دستاوردی در تقابل با ایران است.» چهارشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن اجلاس لهستان با نام «نشست وزیران برای ترویج آینده‌ای برآمده از صلح و امنیت در خاورمیانه» در ورشو افتتاح می‌شود. از ۶۰ کشوری که به این اجلاس دعوت شده‌اند فقط نیمی از کشورها در سطح وزیر خارجه حضور دارند. عراق و لبنان از شرکت در این اجلاس انصراف داده‌اند.

دفتر پادشاهی #عربستان: مسیر #ایران از مسیر #عربستان در #لبنان متفاوت است و تعارض و رقابتی وجود ندارد

نزار العلولا، مشاور دفتر پادشاهی عربستان بلافاصله بعد از سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به لبنان عصر سه‌شنبه ۱۲ فوریه/ ۲۳ بهمن وارد بیروت شد. این نخستین سفر یک مسئول سعودی به لبنان پس از تشکیل دولت جدید سعد الحریری است. مشاور دفتر پادشاهی عربستان در بدو ورود به بیروت گفت: «این سفر به تشکیل دولت مربوط است و بیش از ۲۰ توافق میان عربستان و لبنان صورت گرفته و امیدوارم همگی آن‌ها عملی شود.» العلولا درباره سفر ظریف به لبنان گفت: «مسیر ایران از مسیر عربستان متفاوت است و تعارض و رقابتی وجود ندارد.»