نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال وقوع #سیل و #آبگرفتگی در #بوشهر و ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور اهواز-آبادان

یک کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از پیش‌بینی‌ فعالیت سامانه بارشی در این استان با تمرکز بیشتر بر مناطق مرکزی و جنوبی از عصر روز شنبه ۲۴ فروردین خبر داد و گفت احتمال وقوع #سیل و آب‌گرفتگی معابر در مناطق مرکزی و جنوبی این استان وجود دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیام مساعدی همچنین از تداوم شرایط ناپایدار جوی در استان بوشهر و وقوع #تندباد_لحظه‌ای خبر داد و گفت خلیج فارس تا اواسط هفته جاری به طور متناوب مواج و متلاطم است: «پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به تدریج و با شمالی شدن جریانات، پوشش ابر در آسمان استان بوشهر کاهش یابد.» به گفته مساعدی در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود. این ارتفاع از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود. از سوی دیگر اما رئیس پلیس راه خوزستان از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور اهواز-آبادان خبر داد. سرهنگ رضا دولتشاهی گفت با توجه به اینکه کیلومتر ۴۰ هر دو سمت جاده اهواز- آبادان دچار آبگرفتگی شده است، تردد خودروهای سنگین در این محور ممنوع است و برای این خودروها مسیر جایگزین تعیین شده است. به گفته دولتشاهی اکنون تردد در این مسیر انجام می‌شود و محور اهواز-آبادان باز است اما مقرر شده که از این مسیر بازدید کنیم و احتمال مسدود شدن این مسیر وجود دارد.

سطح آب #دریاچه_ارومیه ۵۹ سانتی‌متر افزایش یافت

استاندار آذربایجان غربی گفته بارش‌های اخیر باعث شده است تا سطح آب دریاچه ارومیه ۵۹ سانتی‌متر افزایش یابد. محمد مهدی شهریاری، روز جمعه هنگام بازدید از دریاچه ارومیه اعلام کرد که حجم آب این دریاچه به حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر از سال گذشته است. دریاچه ارومیه در یک دهه گذشته رو به خشکیدن بود و تا سال ۱۳۹۴ حدود ۸۰ درصد آن خشک شد. استاندار آذربایجان غربی می‌گوید که دولت ایران ۲۹ مصوبه در رابطه با احیای دریاچه ارومیه دارد. تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه هزینه شده و احداث سد کانی سیب و انتقال آب آن است که تاکنون ۲۸ کیلومتر از ۳۵ کیلومتر تونل تکمیل شده و پیش بینی می‌شود تا اواخر امسال به بهره برداری برسد. همچنین یک کشتی به نام #آرتمیا که از سال ۱۳۹۱ به دلیل پایین رفتن سطح آب دریاچه ارومیه زمین‌گیر شده بود، در سایه بارش‌های اخیر و افزایش تراز نگین آبی آذربایجان، طی روزهای اخیر شناور شده است.

#هلال_احمر درباره فروخته شدن اقلام امدادی در مناطق سیل‌زده هشدار داد

مدیر عامل جمعیت #هلال_احمر #خوزستان به مردم هشدار داد در مناطق سیل‌زده مواظب افراد سودجو باشند و اقلام امدادی را از این افراد خریداری نکنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، #علی_خدادادی روز شنبه ۲۴ فروردین با اشاره به مطالب منتشر شده درباره فروش #چادر_اسکان از سوی جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده گفت: «این جمعیت و سایر گروه‌ها و سازمان‌های امدادی هیچ‌گاه اقدام به فروش چادر و سایر نیازهای افراد حادثه‌دیده نمی‌کنند.» خدادادی از مردم مناطق سیل‌زده خواست مواظب افراد سودجو باشند و در صورت مشاهده فروش اقلام امدادی، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

عباس موسوی #سخنگوی_جدید #وزارت_امور_خارجه ایران شد

سید #عباس_موسوی به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی منصوب شد. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز شنبه ۲۴ فروردین در خبری کوتاه نوشت، سید عباس موسوی که پیش از این معاون سخنگوی وزارت امور خارجه بود، با انتصاب #بهرام_قاسمی به عنوان سفیر ایران در فرانسه، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه شد. موسوی که از سوی #محمدجواد_ظریف به عنوان مدیرکل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه منصوب شده است، یازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی‌ست. او تا پیش از این در سمت‌هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای فعالیت کرده و در هنگ‌کنگ و هلند نیز فعالیت دیپلماتیک داشته است.