ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گردهمایی «محرمانه» #اصولگرایان در چیتگر با شرکت اعضای #جبهه_پایداری‌ و #محسن_رضایی

روزنامه اعتماد از گردهمایی اعضای گروه‌های اصولگرا که به مجلس یازدهم راه یافته‌اند خبر داد. این گردهمایی جمعه گذشته در اردوگاهی واقع در جنوب پارک دریاچه چیتگر برگزار شده و سایت‌های اصولگرا نیز خبرهای کوتاهی از آن منتشر کرده بودند. اعتماد نوشته است که اصولگرایان اصرار داشته‌اند این نشست «محرمانه» بماند و جزئیات آن منتشر نشود. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد دهقان، عضو اصولگرای شورای نگهبان، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی و علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران نیز در این نشست سخنرانی کرده‌اند. اعتماد نوشته است که این گردهمایی «می‌تواند نقشی قابل ‌توجه در آینده مجلس یازدهم و ترکیب هیئت رئیسه آن دست‌کم در سال نخست مجلس یازدهم داشته باشد.» به‌نوشته این روزنامه حاضران در این نشست، «حدود ۴۰ نفر» بوده‌اند که عمده آن‌ها یا به لحاظ تشکیلاتی و سیاسی مورد حمایت اصولگرایان در جریان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس قرار گرفته‌اند یا به لحاظ گرایش‌های جناحی و فکری نزدیکی‌هایی به این جریان داشته‌اند. یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست به شرط عدم ذکر نامش به «اعتماد» گفته است که سیدمحسن دهنوی، رئیس ستاد دانشجویی سعید جلیلی در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری یکی از افرادی بوده که در برگزاری این نشست نقش داشته است. اعتماد به‌نقل از منابع خود نوشته است که در میان اصولگرایان از هم‌اکنون تصمیماتی برای تشکیل دو فراکسیون با نام‌های «جبهه خدمت» که عمده اعضای آن را نیروهای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد تشکیل می‌دهند و «حامیان انقلاب» که حدود ۱۰۰ نفر برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند، اتخاذ شده و محمدباقر قالیباف نیز نشست‌های منظمی را با منتخبان برگزار می‌کند.

#وزیر_بهداشت: بیمه کردن بیماران مبتلا به #کرونا در تخت بیمارستان صورت می‌گیرد

سعید نمکی، وزیر بهداشت در اجلاس سراسری مدیران بیمه سلامت گفت: «بیمه کردن بیماران مبتلا به کرونا در تخت بیمارستان صورت می‌گیرد تا پرداخت بیماران مبتلا به کرونا را به حداقل برسانیم و اسناد بیماران مبتلا در قرنطینه نیز تحت پوشش قرار می‌دهیم.» بدین ترتیب اگر کسی بیمه درمان نداشت و علایم کرونا را در خود دید، تنها زمانی که بر تخت بیمارستان بستری شد بیمه می‌شود. هفته گذشته نیز طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از بیمه شدن مبتلایان به ویروس کرونا روی تخت بیمارستان خبر داده و گفته بود: «از حدود یک سال پیش پوشش بیمه روی تخت بیمارستان متوقف شده است، اما با توجه به اینکه بیماران کرونایی اورژانسی به حساب می‌آیند، همه افراد مشکوک به کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، بلافاصله بیمه شده و در صورت توانایی مالی، خود فرد حق بیمه را پرداخت می‌کند؛ اما در صورت عدم توانایی مالی، ارزیابی وسع انجام می‌شود که جهت رفاه حال بیماران کرونایی هماهنگی‌هایی با وزارت رفاه صورت گرفته تا ارزیابی وسعی که یک ماه زمان می‌برد، ظرف یک روز انجام شود.» بیمه بیماران بر روی تخت بیمارستان در آبان ۱۳۹۸ با طرح دولت برای بیمه اجباری درمان لغو شد.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۴۵۸۵ نفر، مبتلایان ۷۳۳۰۳ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر دوشنبه ۲۵ فروردین آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۴۵۸۵ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (یکشنبه) تا ظهر امروز (دوشنبه)، ۱۶۱۷ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۷۳۳۰۳ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۴۵۹۸۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۳۸۷۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

روند #کرونا در #اصفهان به‌شکل ثابت افزایشی است؛ ابتلای روزانه ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر در استان اصفهان به کرونا

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ستاد دانشگاهی کرونا در این استان گفت: «در استان اصفهان روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر به آمار کل بیماران اضافه می‌شود. متأسفانه ما هنوز در شرایط کنترل بیماری نیستیم و روند به شکل افزایشی ثابت است.» او ضمن اظهار امیدواری نسبت به همیاری مردم افزود: «با توجه به ترددهایی که مردم دارند و جابه‌جایی که صورت می‌گیرد، موجب شیوع و افزایش تعداد ناقلین در شهر شده است. همین روند باعث می‌شود که ما هر ۲۴ ساعت آن تعداد مورد اشاره را به عنوان بستری داشته باشیم.» از شنبه ۲۳ فروردین دو سوم کارمندان و کارگران ایران کار خود را آغاز کردند و وسائل نقلیه عمومی نیز با ازدحام روبه‌رو شدند. نجیمی در این‌باره گفت: «مردم نسبت به مطالبات خود دقت داشته باشند و از تمام اصناف و صنایع بخواهند که با رعایت تمام موازین بهداشتی نسبت به کار خود اقدام کنند.»

#کرونا در ایران: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خواهان تعطیلی سه ماهه کشور شد

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: «چین، در سه ماه شهر ووهان را با ۱۱ میلیون جمعیت قرنطینه و آذوقه و معیشت آن‌ها را نیز تأمین کرد (...) ما هم یا باید دو تا سه ماه همین کار را انجام دهیم و هزینه‌های مردم را هم تأمین کنیم و یا مثل اکنون کج‌دار و مریز پیش برویم و روزی دو هزار نفر به مبتلایان کرونایی‌ کشور اضافه شود.» عزیزی گفت پیشنهاد تعطیلی را در مجلس ارائه داده است و اگر این کار را صورت نگیرد «بیماری کرونا در کشور مزمن خواهد شد». وی با بیان این‌که «یک بار برای همیشه هزینه کرده و با تعطیلی کشور این موضوع را تمام کنیم»، افزود: «اگر به صورت نظامی برخورد نکنیم و در عین حال معیشت مردم را نیز تأمین نکنیم، زنجیره قطع نخواهد شد.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی باید اجباری شود

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران دوشنبه ۲۵ فروردین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا درباره نحوه اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: «فاصله‌گذاری هوشمند احتمالا به این معنی است که مردم خودشان هوشمند باشند و فاصله‌ها را رعایت کنند، چرا که اقدام هوشمند دیگری در این مدت در این حوزه ندیده‌ایم.» علیخانی در ادامه این مصاحبه گفت: «ما معتقدیم که استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی باید اجباری شود، در کشورهایی که ماسک را اجباری کردند، از این اقدام نتیجه گرفتند.» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأمین ماسک برای مسافران را وظیفه دولت دانست: «این حداقل کاری است که می‌توان انجام داد و به مردم کمک کرد تا ویروس شیوع پیدا نکند. این امکان باید توسط دولت فراهم شود و شهرداری و مترو این آمادگی را دارند تا ایستگاه‌ها را به جایگاه‌هایی برای توزیع ماسک در نظر بگیرند.»

#سیل در #خراسان_رضوی: دو نفر جان خود را از دست دادند و یک نوجوان مفقود شد

طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی سامانه بارشی که از شنبه ۲۳ فروردین در استان فعال شده تا پایان چهارشنبه ۲۷ فروردین به فعالیت خود ادامه می‌دهد. حسن گودرزی، رییس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان رضوی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا از مفقود شدن یک نوجوان سیزده ساله در روستای زرداب بخش سلامی شهرستان خواف خبر داد. بر این اساس نیروهای هلال احمر در جست‌وجوی این نوجوان سیل‌زده‌اند. روز گذشته جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های خواف و رشتخوار جان دو تن را گرفت.

#آمریکا بالاترین میران جان‌باختگان #کرونا را به نام خود ثبت کرد. #ترامپ خواهان بازگشایی مشاغل است

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز تعداد کسانی که در ایالات متحده آمریکا در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند تا دوشنبه ۱۳ آوریل/ ۲۵ فروردین به ۲۲ هزار نفر رسید. تنها در ایالات نیویورک ۱۰ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌‌اند. اندرو کوئمو، فرماندار نیویورک در یک نشست خبری اعلام کرد که از میان این جمعیت در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۰ نفر جان خود را در نیویورک از دست داده‌‌اند و به این ترتیب تعداد جان‌باختگان نیویورک به ۹۴۰۰ نفر رسیده است. در مجموع از آغاز همه‌گیری تاکنون در ایالات متحده آمریکا ۵۵۰ هزار مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده. با وجود ابعاد گسترده همه‌گیری، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواهان بازگشایی مشاغل است. کاخ سفید اعلام کرد که پرزیدنت ترامپ قصد دارد هیأتی از کارشناسان را مأمور بررسی بازگشایی مشاغل در آمریکا کند.

#اردوغان با استعفای وزیر کشور به دلیل ایجاد اغتشاش در نحوه اعلام قرنطینه ۳۱ شهر ترکیه مخالفت کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با استعفای سلیمان سویلو، وزیر کشور مخالفت کرد. سویلو (۵۱ ساله) روز گذشته با انتشار پیامی در توییتر مسئولیت ناهماهنگی‌های پیش آمده در اعلام قرنطینه ۳۱ شهر بزرگ ترکیه را به عهده گرفت. وزارت کشور ترکیه جمعه هفته گذشته تنها دو ساعت قبل از آغاز قرنطینه اعلام کرده بود که قوانین قرنطینه در ۳۱ شهر از جمله در ترکیه و استانبول به اجرا درمی‌آید. مردم برای تهیه مایحتاج خود به نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها هجوم بردند. تا صبح دوشنبه ۱۳ آوریل/ ۲۵ فروردین ۵۶ هزار و ۹۵۶ مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در ترکیه شناسایی شده و تاکنون ۱۱۹۸ نفر هم در اثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.