ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#داعش مسئولیت حمله به ساختمان دولتی در شرق #افغانستان را بر عهده گرفت. در این حمله دستکم ۱۵ نفر کشته و ۴۲ نفر زخمی شدند.

ظهر یکشنبه ۱۳ مه/ ۲۳ اردیبهشت، گروهی مسلح به ساختمانی متعلق به وزارت داریی افغانستان در شهر جلال‌ آباد در ولایت ننگرهار حمله کردند. مهاجمان حدوداً ۶ نفر بودند. و قبل از حمله با مسلسل و نارنجک‌انداز، یک خودروی بمب‌گذاری شده را در ورودی این ساختمان منفجر کردند. بنابر گزارش مقامات محلی، در این حمله دستکم ۱۵ نفر کشته و ۴۲ نفر زخمی شدند. حال شش نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است. دولت اسلامی (داعش) در وبسایت خود، بدون ارائه هیچ مدرکی، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

ازدواج زنان ايرانى بدون اذن پدر

حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون زنان مجلس خبر داد که اصلاح ماده ۱۰۴۳ و ۱۰۴۴ قانون مدنی در خصوص اذن پدر برای ازدواج تقدیم مجلس شد. در صورت تصویب این اصلاحیه زنانی که شرایط پیش رو را داشته باشند دیگر نه نیاز به اذن پدر دارند و نه حکم دادگاه: ۲۸ سال سن، دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد، دارای ۵ سال سابقه کار و بیمه بازنشستگی. تا پیش از این، اگر زنان ایرانی بدون اذن پدر می‌خواستند ازدواج کنند باید از دادگاه اجازه می‌گرفتند. فرایندی که یکسال زمان می‌برد. اکنون اگر طرح یک فوریتی اصلاح ماده ۱۰۴۳ و ۱۰۴۴ قانون مدنی به تصویب برسد، این فرایند به یکماه کاهش می‌یابد.

سقف مجاز ارزی که هرمسافر می‌تواند از کشور خارج کند، از ده هزار یورو به پنج هزار یورو کاهش یافت

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «خروج #ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام همراه مسافر مجموعاً تا سقف پنج هزار یورو (یا معادل آن به سایر ارزها) از مرزهای هوایی و تا سقف مبلغ ۲۰۰۰ یورو (یا معادل آن به سایر ارزها) از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی مجاز است.» تا پیش از این، هر مسافر مجاز بود تا سقف ۱۰ هزار یورو (یا معادل آن)، هنگام عبور از مرز هوایی ارز به همراه داشته باشد. در ماه‌های اخیر، به دلایل سیاسی، خروج ارز از ایران شتاب کم‌سابقه‌ای گرفته است. بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز، از ۲۰ فرودین دلار را با قیمت ۴۲۰۰ تومان تک نرخی اعلام کرده‌اند.

#وزیر_کار به #داوود_رفیعی #کارگر اخراجی پارس خودرو ۲۰۰ میلیون تومان #رشوه پیشنهاد کرد

#داوود_رفیعی #کارگر اخراجی #پارس_خودرو که سال گذشته مقابل ساختمان این شرکت و وزوارت کار بست‌نشینی و اعتصاب غذا کرد، امروز دوباره مقابل ساختمان وزارت کار ایستاد تا افشاء کند: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی به او ۲۰۰ میلیون تومان #رشوه پیشنهاد کرده است. رفیعی که کاغذ نوشته‌ای با همین موضوع در دست داشت، توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

#کارگران #هپکو در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های کارفرما تجمع کردند

#کارگران #هپکو_اراک صبح یکشنبه ۲۳ اردیبهشت بار دیگر در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های مالکان مقابل ساختمان شرکت #تجمع کردند. یکی از کارگران حاضر در تجمع گفت: کارفرمای جدید از یک‌سال پیش تا به حال هیچ یک از وعده‌هایش را عملی نکرده، وضعیت #کارگران و کارخانه همچنان نامعلوم و مشکلات پابرجا است. اعتراض #کارگران_هپکو در سال گذشته با #خشونت_پلیس سرکوب شد. مقام‌های دولتی برای خاتمه اعتراض‌ها سهام شرکت را به #هیدرو_اطلس که یک شرکت خصوصی خانوادگی است، واگذار کردند. مدیرعامل هیدرو اطلس هنگام معرفی به عنوان مالک جدید هپکو گفته بود: تعدیل نیرو نمی‌کند و مشکلات مالی را با قراردادهای جدید حل می‌کند.

روحانی: پایبندی ایران به برجام مشروط به ارائه تضمین‌ از سوی پنج کشور دیگر است

حسن روحانی، رئیس جمهوری در تازه‌ترین اظهارات خود در خصوص برجام گفته «در صورتی که پنج کشور دیگر عضو برجام به تعهدات خود عمل کنند و به ایران تضمین دهند که منافع ایران با ادامه برجام، تضمین می‌شود، این توافق باقی می‌ماند.». روحانی در دیدار با ماتری پالا سریسینا، رییس‌جمهوری سریلانکا بار دیگر تأکید کرد در حالی که ایران کاملا به تعهدات خود پایبند بوده، ایالات متحده مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. روحانی در این دیدار بر فروش نفت خام ایران و مواد پتروشیمی به سریلانکا تمرکز کرد. سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت، دونالد ترامپ پس از آنکه بارها گفته بود که توافق هسته‌ای با ایران یک توافق بد و وحشتناک است، اعلام کرد آمریکا از برجام خارج و تحریم‌ها بازگردانده خواهد شد. ایران اکنون بر تأمین منافع برجام به همکاری اقتصادی با پنج کشور دیگر متعهد به برجام به ویژه آلمان، فرانسه و انگلیس چشم دوخته است. قرار است در دو هفته پیش رو ایران در مذاکراتی با اروپا شرایط باقی ماندن در برجام بدون حضور آمریکا را بررسی کند؛ مذاکراتی که ایران باقی ماندن یا نماندن در برجام را در گرو آن می‌داند. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران نیز گفته بود به آلمان، فرانسه و بریتانیا هم اعتمادی ندارد و مسئولان اگر تضمین قطعی اجرای برجام را از آن‌ها نگرفتند ایران از توافق هسته‌ای خارج شود. * مشروح این خبر ،به زودی در سایت زمانه

رییس دادگاه انقلاب: هشت متهم به همکاری با #داعش و #حمله_به_مجلس درخرداد ۹۶ به اعدام محکوم شده‌اند

موسی غضنفرآبادی، رییس دادگاه انقلاب گفت: هشت متهم به همکاری با #داعش و #حمله_به_مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی درخرداد ۹۶ به اعدام محکوم شده‌اند. حکم صادره ظرف ۲۰ روز قابل فرجام‌خواهی است. غنضفرآبادی اضافه کرد: «شاکیان این پرونده، شکایت‌هایی علیه آمریکا عربستان داشتند که به این شکایت ها رسیدگی خواهد شد». کیفرخواست ۱۸ نفر دیگر از این متهمان صادر شده است، ولی هنوز پرونده آنها از دیوان عالی نیامده است. متهمان این پرونده هریک با اتهامات گوناگونی از جمله شورش مسلحانه، فساد فی الارض، قاچاق اسلحه، حمل و نگهداری غیرقانونی اسلحه و جعل سند و شناسنامه و ... روبرو هستند. اعترافات تلویزیونی برخی متهمان این پرونده پیش از این در تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شده است (اعترافات تلویزیونی البته در ایران عموماً به اجبار و تحت فشار گرفته می‌شوند). در جریان حمله خرداد ۹۶ به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی ۱۷ نفر کشته و ۵۲ نفر هم مجروح شدند. مشروح این خبر ،به زودی در سایت زمانه

حمله انتحاری به سه کلیسا در #اندونزی: دستکم ۹ نفر کشته شده‌اند

در جریان حملاتی انتحاری به سه کلیسا در سورابایا، دومین شهر بزرگ #اندونزی، دستکم ۹ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شده‌اند. این حملات تقریباً به طور همزمان و در جریان انجام مراسم مذهبی روز یکشنبه در کلیسا انجام شده است. احتمالاً مهاجمان اعضا یک گروه ملی حامی داعش بوده‌اند. به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس گزارش‌هایی در مورد حمله به یک کلیسای چهارم هم دریافت کرده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات را برعهده نگرفته‌ است. اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان‌نشین جهان است. در سالهای اخیر این کشور با معضل افراط‌گرایی و تنش‌های فرقه‌ای روبرو بوده است.