ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ترامپ به #ایران هشدار داد که اگر به منافع #آمریکا لطمه بزند صدمه زیادی خواهد دید

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۱۳ مه/ ۲۳ اردیبهشت در یک نشست خبری در کاخ سفید به ایران هشدار داد که اگر به منافع آمریکا در منطقه لطمه بزند، صدمه خواهد دید. رئیس جمهوری آمریکا گفت: «باید ببینیم درباره ایران چه پیش می‌آید. اگر آنها کاری انجام دهند، اشتباه بسیار بدی مرتکب شده‌اند. صدمه زیادی خواهند دید.» وزارت خارجه امارات شامگاه یکشنبه ۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار فروند کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور در شرق بندر فجیره هدف «عملیات مخرب» قرار گرفته‌اند. خالد فالح، وزیر انرژی عربستان دوشنبه ۱۳ مه/ ۲۳ اردیبهشت اعلام کرد دو نفتکش از چهار کشتی در مسیر خود در حال عبور از خلیج فارس و در آب‌های سرزمینی نزدیک امارات در نزدیکی فجیره بودند که «مورد تعرض و هدف عملیات خرابکارانه» قرار گرفتند. یکی از این نفت‌کش‌ها در مسیر حمل نفت سعودی از بندر راس تنوره بود و قصد داشت به آمریکا برود. سخنگوی وزارت خارجه ایران بلافاصله نسبت به هرگونه دسیسه «بدخواهان» هشدار داد. یک مقام وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه ۱۳ مه/ ۲۳ اردیبهشت به خبرگزاری رویترز گفت ایالات متحده بیش از همه به ایران مظنون است، اما هنوز سندی در دست ندارد. قرار بود وزیر خارجه آمریکا دوشنبه ۱۳ مه/۲۳ اردیبهشت به مسکو سفر کند. مایک پمپئو اما این سفر را لغو کرد و ترجیح داد به جای سفر به مسکو، برای گفت‌وگو با وزیران خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره ایران به بروکسل برود. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه ۱۳ مه/۲۳ اردیبهشت در یک نشست خبری گفت: «مایک پمپئو امروز به صراحت از ما، نه فقط از من بلکه از سایر وزیران اتحادیه اروپا هم شنید که در شرایط حساس و مهمی قرار داریم و مسئولانه‌ترین رویکردی که باید اتخاذ کرد، خویشتنداری حداکثری و دوری‌گزینی از هر نوع تشدید تنش در زمینه نظامی است.»

#محمد_نجفی در حمایت از استعفای جمعی وکیلان مدافعش، در جلسه #دادگاه حاضر نشد

#محمد_نجفی، #وکیل_دادگستری و فعال #حقوق_بشر محبوس در #زندان_اراک در حمایت از استعفای جمعی وکیلان مدافع خود به دلیل اهانت‌های صورت گرفته به آنان، از حضور در جلسه دادگاه روز گذشته خودداری کرد. او پیش از این برای حضور در آخرین جلسه دادگاه تجدید نظر در پرونده‌ای فراخوانده شده بود که در آن به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» به دو سال #حبس_تعزیری محکوم شده است. به گزارش خبرگزاری هرانا، محمد نجفی روز یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ ۹۸ از حضور در آخرین جلسه رسیدگی به پرونده‌ای که در آن به حکم دادگاه بدوی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است، خودداری کرد. محمد نجفی کتبا هم به دادگاه اعلام کرده بود در حمایت از استعفای اعتراضی وکیلان مدافع خود در این جلسه حاضر نخواهد شد. پیام درفشان، آزیتا فولادوند و ابوذر نصرالهی، وکلای مدافع محمد نجفی در اقدامی اعتراضی نسبت به روند دادرسی استعفای خود را از وکالت در این پرونده اعلام کردند. آن‌ها همچنین اقدام به طرح شکایت علیه رئیس شعبه ۹ دادگاه تجدید نظر استان مرکزی در دادگاه انتظامی قضات کردند. دلیل طرح این شکایت برخوردهای اهانت‌آمیز شفاهی و مکتوب در دادنامه صادره توسط این دادگاه و همچنین افترا و انتساب نسبت‌های ناروا به این وکلا و همچنین دادرسی ناعادلانه عنوان شده است. شعبه ۹ دادگاه تجدید نظر استان مرکزی پیش از این حکم ۱۳ سال حبس محمد نجفی را عیناً تأیید کرده بود. این وکلای دادگستری می‌گویند قاضی این دادگاه بدون ادله اثباتی اتهاماتی را به محمد نجفی نسبت داده و بر اساس آن اقدام به صدور رأی کرده است. جلسه دادگاه تجدید نظر این پرونده ۶ اسفندماه سال گذشته در شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی برگزار شده بود. محمد نجفی که در حال گذراندن حکم سه سال حبس خود در زندان اراک است بیشتر به خاطر مصاحبه با رسانه‌های خارجی به «همکاری با دولت‌های متخاصم» متهم و به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود. او همچنین به یک ‌سال حبس بابت «فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام» و دو سال حبس به اتهام «توهین به رهبری» محکوم شده است. محمد نجفی در جریان اعتراضات دی‌ ماه ۹۶ بازداشت شد.

پاسخ #چین به #آمریکا: افزایش #تعرفه‌های_گمرکی بر پنج هزار نوع کالای آمریکایی

چین در پاسخ به افزایش تعرفه‌های گمرکی بر کالاهایش از سوی آمریکا، دوشنبه ۲۳ اردیبهشت / ۱۳ مه اعلام کرد که بر کالاهای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار تعرفه جدید گمرکی می‌بندد. به‌گفته وزارت دارایی چین از ۱۱ خرداد / یکم ماه ژوئن بیش از ۵ هزار نوع کالای آمریکایی، از جمله گاز مایع، شامل این تعرفه‌ها خواهند شد. برای نیمی از این کالاها، تعرفه‌های گمرکی ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. آمریکا صبح جمعه ۲۰ اردیبهشت / ۱۰ مه تعرفه‌های گمرکی بر بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی چین به کشورش را ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش داد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نسبت به پاسخ چین به اقدام ایالات متحده، به شی جین‌پینگ، همتای چینی خود هشدار داده بود. ترامپ در توئیتر نوشته بود که اگر جمهوری خلق چین توافق‌نامه تجارت با آمریکا را امضا نکند، شرکت‌های آمریکایی چین را ترک خواهند کرد. پسزمینه این اختلاف اتهام دولت ترامپ به چین است که گفته‌شده از شرکت‌های خارجی خواسته است اسرار فن‌آوری‌های خود را افشا کنند. همچنین چین به شرکت‌های داخلی خود یارانه می‌دهد. آخرین نشست آمریکا و چین بر سر اختلاف‌های اقتصادی در هفته گذشته بدون نتیجه پایان یافت.

وزیر خارجه #بریتانیا: از وقوع درگیری اتفاقی بین ایران و آمریکا نگرانیم

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا پیش از برگزاری اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا درباره ایران در جمع خبرنگاران در بروکسل نسبت به خطر وقوع یک درگیری نظامی تصادفی بین ایالات متحده با ایران در خلیج فارس هشدار داد. هانت گفت: «بسیار درباره خطر وقوع یک حادثه ناگهانی به دلیل افزایش تنش‌هایی که واقعاً از جانب هر دو طرف ناخواسته است، نگرانیم و این نگرانی را با شرکای اروپایی و با مایک پمپئو در میان می‌گذاریم.» وزیر خارجه آمریکا صلح دوشنبه برنامه سفر خود به شهر سوچی در روسیه را تغییر داد که بتواند با وزیران خارجه بریتانیا، آلمان و فرانسه درباره بحران ایران گفت‌وگو کند. جرمی هانت در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت «من فکر می‌کنم که ما به یک دوره آرامش نیاز داریم تا اطمینان پیدا کنیم که همه به افکار طرف مقابل پی ببرند و مهم‌تر از همه، ما باید اطمینان حاصل کنیم که در نهایت ایران را مجدداً به مسیر هسته‌ای شدن بازنمی‌گردانیم. اگر ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود، همسایگانش نیز می‌خواهند به قدرت هسته‌ای تبدیل شوند و این منطقه بی‌ثبات‌ترین منطقه در جهان است و این یک گام بزرگ در جهت اشتباه است.»

اعتراض #چغندرکاران به عدم پرداخت ۳۸ میلیارد تومان مطالبات معوقه توسط #کارخانه_قند_نقده

کشاورزان چغندرکار شهرهای #نقده، #پیرانشهر، #اشنویه، #بوکان و #مهاباد که محصول خود را به کارخانه قند نقده تحویل می‌دهند، هنوز بهای محصول سال ۹۷ خود را دریافت نکرده‌اند. عدم پرداخت کامل مطالبات، آن‌ها را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده است. کشاورزان تا کنون بارها با خواست پرداخت مطالباتشان مقابل کارخانه تجمع کرده‌اند. کارخانه قند نقده در پی بارها تجمع اعتراضی کشاورزان، در نهایت بخشی از مطالبات سال گذشته آنان را پرداخت کرد اما از پرداخت ۳۸ میلیارد تومان باقیمانده مطالبات آنان سرباز زده است. به گفته سلمان قدرتی، رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی جلساتی بین کشاورزان و مسئولان کارخانه برگزار کرده است اما این جلسات نتیجه‌ای در بر نداشته است. قدرتی افزوده است علاوه بر عدم پرداخت بهای محصولات، کشاورزان به نحوه ارزیابی محصولاتشان در کارخانه قند نیز معترضند. آن‌ها می‌گویند کسانی که شاخص کیفیت محصولات را تعیین می‌کنند از تخصص و تجربه کافی برخوردار نیستند. ظاهراً کارخانه با مشکل نقدینگی روبروست. سعید دیلمقانی نماینده نقده در مجلس گفته است که طی هفته‌های آینده به کارخانه تسهیلات بانکی اعطا خواهد شد.

انتخابات هیئت‌ رئیسه #مجلس ۷ خرداد برگزار خواهد شد، گزینه فراکسیون #مستقلان_ولایی برای ریاست مجلس مشخص شد

مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس ۷ خرداد برگزار خواهد شد و گزینه‌ نهایی و قطعی این فراکسیون برای انتخاب رئیس مجلس نیز علی لاریجانی است. او گفت قرار است کمیته‌ای که به‌دستور رئیس فراکسیون تشکیل شده نحوه ورود فراکسیون مستقلان به این انتخابات را بررسی و گزارشی به فراکسیون ارائه کند و پس از جمع‌بندی این کمیته مشخص خواهد شد که برای نایب‌رئیسان و باقی اعضای هیئت‌رئیسه لیست جداگانه‌ای از سوی فراکسیون ارائه شود یا خیر. سال گذشته در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس و انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی با کسب ۱۴۷ رأی از ۲۷۹ رای ریخته‌شده بار دیگر در سمت ریاست مجلس ابقا شد. محمدرضا عارف، نماینده اصلاح‌طلبان ۱۲۳ رأی کسب کرد. همچنین مسعود پزشکیان به عنوان نایب رئیس اول و علی مطهری به عنوان نایب رئیس دوم مجلس دهم ابقا شدند.

یک رهبر سندیکایی در #مکزیک به قتل رسید

گیلبرتو مونیوس، نماینده پیشین پارلمان فدرال و رهبر سندیکای ملی صنایع شیمی و پتروشیمی مکزیک در شهر سالامانکا واقع در مرکز این کشور به قتل رسید. سالامانکا همواره صحنه خشونت بین باندهای رقیب در زمینه سرقت نفت بوده است. یکی از شش پالایشگاه‌ نفتی مکزیک در این شهر قرار دارد. این تأسیسات نفتی از آغاز سال جاری میلادی در چارچوب کارزار آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک تحت حفاظت ارتش قرار گرفته و موجی از خشونت‌ها را به‌همراه آورده است. از سال ۲۰۰۷ تا سال گذشته میلادی شمار قتل‌ها در این ایالت بیش از ۱۰ برابر شده و به دو هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

بیشتر ایالت‌های #آلمان مخالف تأمین بودجه #مساجد از خارج از این کشور هستند

در پرسش‌نامه‌ای که روزنامه «دی ولت» آلمان برای ایالت‌های این کشور درباره چگونگی تأمین بودجه مساجد فرستاده است، از ۱۶ ایالت، ۱۰ ایالت گفته‌اند مساجد در آلمان باید بتوانند منابع مالی خود را از داخل کشور تأمین کنند و دولت‌های ایالتی حاضر به گفت‌وگو در این‌باره هستند. در آلمان جوامع اسلامی تاکنون از طریق کمک‌های مالی خارج از کشور تأمین مالی می‌شدند. بیشترین انتقادها به اتحادیه ترک‌ اسلامی برای امور دینی (دیتیب) شده است که بزرگ‌ترین تشکیلات مسلمانان در آلمان است. این اتحادیه در آلمان ۹۰۰ مسجد در اختیار دارد و رابطه تنگاتنگی با دولت ترکیه دارد.