ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس حوزه علمیه اصفهان: نگاه شهوت‌آمیز موجب ضعف چشم می‌شود. زن عفیف زنی است که چادر داشته باشد و به واسطۀ چادر سر تا پایش پوشیده باشد

آیت الله حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان، در درس‌های ماه رمضان خود در زمینه چشم‌پزشکی اظهارات خبرسازی کرده است. به گزارش سایت «عصر ایران» او گفته: «در روایات داریم که نگاه‌های شهوت‌آمیز در همین دنیا موجب ضعف چشم و در روز قیامت موجب کوری می‌شود، یکی از علمای بزرگ اصفهان خیلی پیر شده بود، اما چشم های جوانی داشت. به او می‌گفتند آقا چشمهای جوانی داری، چه کردی؟ می‌گفت قرآن زیاد خواندم و می‌خوانم و نگاه به نامحرم هم نداشتم.» او البته تأکید کرده که زنان باید خود را کاملا بپوشند تا چشم مردان ضعیف نشود. به گفته آیت الله مظاهری «قرآن می‌فرماید خانم باید در مقابل نامحرم مقنعه سر تا پا پوشیده داشته باشد، اما قرآن فقط به مقنعه اکتفا نکرده است، می‌فرماید زن مؤمن کسی است که چادر داشته باشد و با چادرش سر تا پا پوشیده باشد.» آیت الله مظاهری در ادامه ضمن انتقاد از وضع امروز جامعه ایران از نظر اختلاط بین زن و مرد به زنان هشدار داده و گفته است: «پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمودند در شب معراج خانم هایی دیدم که در جهنم از بس صدمه می‌خوردند، گوشت بدنشان را می‌کندند و می‌خوردند، جبرئیل به من گفت اینها زنهای بدحجاب و بی‌حجاب هستند و زن و مردهایی که مختلط با هم هستند و بالاخره مراعات حجاب اسلامی را نکردند.»

نماینده #خمینی‌شهر در واکنش به خبر تایید #تجاوز و #ازاله_بکارت دختر پنج ساله: یعنی بچه کوچک را به طرق مختلف نمی‌شود رفع بکارت کرد؟ فقط باید #تعرض_جنسی صورت گرفته باشد؟

نماینده #خمینی‌شهر در #مجلس در واکنش به انتشار خبر تایید #تجاوز و #ازاله_بکارت کودک پنج ساله افغانستانی در این شهر از سوی #پزشکی_قانونی گفته است #اسلام دستور داده اخبار تجاوز پخش نشود. #محمدجواد_ابطحی به خبرگزاری پانا گفته است: «یعنی بچه کوچک را به طرق مختلف نمی‌شود رفع #بکارت کرد؟ فقط باید #تعرض_جنسی صورت گرفته باشد؟ من رشته تحصیلی‌ام #حقوق است، #من_حقوقدانم. بنابراین می‌دانم نظر پزشکی قانونی برای قاضی حجت نیست.» او در پاسخ به تاکید خبرنگار که مادر این بچه خردسال افغانستانی او را در حال خونریزی به بیمارستان رسانده، گفته است: «هر چیزی وارد بشود خونریزی ایجاد می‌کند. من نباید این‌ها را رسانه‌ای کنم. اگر بر اساس ورود شیشه پپسی بوده باشد چه؟» #ابطحی آن‌چه در خمینی‌شهر رخ داده را #تعرض و #کودک‌آزاری دانسته اما گفته است: «ما از کودک‌آزاری حتی به صورت روحی هم ناراحتیم چه برسد به جسمی اما این مورد هنوز ثابت نشده است. چرا می‌گویید؟ من حقوقی صحبت می‌کنم. من خیلی با این مسائل مشکل دارم. مثلا همین مساله مدرسه غرب تهران. اول گفتند ۴۰ دانش‌آموز، بعد گفتند ۱۶ دانش‌آموز، بعد شد هفت، الان هم شد هیچی.» این نماینده مجلس پیشتر نیز در نامه‌ای از #انوشیروان−محسنی_بندپی، رئیس سازمان #بهزیستی کل کشور خواسته بود رئیس #اورژانس_اجتماعی کشور را به دلیل رسانه‌ای کردن ماجرای تجاوز به دختر پنج ساله در خمینی‌شهر و «سوء استفاده رسانه‌های ضد انقلاب» از کار برکنار کند. صحبت‌های تازه محمدجواد ابطحی در #فضای_مجازی با واکنش‌ها و انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شده است.

شهرداری #تهران اعلام کرد موسسه #اوج وابسته به #سپاه پاسداران مسئول حذف #زنان از بیلبورد تبلیغی جام جهانی #فوتبال در میدان ولی‌عصر است

در میدان ولی‌عصر تهران برای حمایت از تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه بیلبوردی با شعار «با هم قهرمانیم» و «یک ملت، یک ضربان» نصب شده. در این بیلبورد هیچ زنی وجود ندارد. شهروندان در شبکه‌های اجتماعی به حذف زنان از این بیلبورد تبلیغاتی اعتراض کرده‌اند. شهرداری تهران اعلام کرده که متولی این بیلبورد نیست، بلکه مؤسسه اوج وابسته به سپاه پاسداران این بیلبورد را تهیه و در پایتخت نصب کرده است. مؤسسه اوج که زیر نظر احسان محمدحسنی اداره می‌شود علاوه بر فیلم‌های سینمایی هر سال ۷۰۰ مستند هم تولید می‌کند. در زمینه تبلیغات محیطی علاوه بر طراحی بیلبوردهایی مانند «صداقت آمریکایی» در تهران همزمان با مذاکرات هسته‌ای، در ایام اربعین جاده نجف به کربلا و بغداد به کربلا را هم با بیلبوردهای تبلیغاتی تزئین می‌کند. محصولات تبلیغی این مؤسسه در ۴۰ شبکه برون‌مرزی وابسته به جمهوری اسلامی پخش می‌شود.

نامه جمعی از وکلای دادگستری به خامنه‌ای برای توقف اعدام #رامین_حسین_پناهی: او شایسته اعدام نیست

۴۰ نفر از وکلای دادگستری در نامه‌ای به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خواستار توقف حکم اعدام رامین حسین پناهی شدند. رامین حسین پناهی در تیر ۹۶ در شهر سنندج دستگیر و در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام «بغی» (تجاوز و تعدی به حقوق دیگران) به اعدام محکوم شد. او که به گفته حسین احمدی‌نیاز، وکیل مدافع رامین حسین پناهی عضو حزب کومله بوده اما دست به اسلحه نبرده، به قاضی دادگاه گفته بود که در زندان تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است. شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور رای دادگاه انقلاب سنندج را تأیید کرده است. وکیلان دادگستری در نامه خود به علی خامنه‌ای نوشته‌اند: «چون طرف اتهام بغی موضوع ماده ٢٨٧ قانون مجازات اسلامی حکومت است و حسب رویه مرسوم در صدر حکومت اسلامی، رهبر حق دستور رسیدگی توأم با بردباری و سعه صدر و مدارا و عفو در برخورد با متهمین این اتهام را دارد لذا اکنون نیز شهروندان و مردم استان کردستان از حضرتعالی درخواست چنین برخوردی نسبت به پرونده رامین حسین پناهی را دارند چرا که ایشان شایسته اعدام نیست بلکه مستحق برخورداری از بردباری و مدارا و رأفت است.»

ساختمان حادثه‌دیده #پلاسکو به دلیل مستحکم بودن بنای آن تخریب نمی‌شود و با همان طرح و ارتفاع سابق ساخته می‌شود

ساختمان #پلاسکو که در ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۵ آتش گرفت و پس از چهار ساعت فروریخت، سرانجام پس مدت‌ها بلاتکلیفی با همان طرح و کد ارتفاعی سابق ساخته می‌شود. مسئولان شهری تهران بعد از ماه‌ها جلسه این تصمیم را گرفتند و قول دادند که نظر میراث فرهنگی را در ضوابط میراثی و برای بناهای تاریخی اطراف پلاسکو تأمین کنند. خانه سردارمعتمد و مدرسه ژاندارک از جمله آثار تاریخی مجاور پلاسکو هستند. محمدحسین مقیمی، استاندار تهران اعلام کرده که «بازسازی ساختمان پلاسکو از عید فطر امسال آغاز و بهره‌برداری آن تا عید فطر سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد.» پیش از این مالک پلاسکو مایل به تخریب کل ساختمان و ساختن ساختمان جدید و بلندتر بود اما سازمان نظام مهندسی و میراث فرهنگی می‌گفتند پلاسکو می‌تواند بدون تخریب و بار دیگر سرپا شود. یک کارشناس سازمان نظام مهندسی وضعیت سازه را مورد بررسی قرار داد و سپس اعلام کرد که معماری و ساخت بنای پلاسکو «یکی از قوی‌ترین ساختمان‌ها در تهران است». بر این اساس قرار شد که پلاسکو به‌طور کامل تخریب نشود و بازسازی شود. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز پیشنهاد داده بود که در این مکان به جای یک مرکز تجاری بنای یادبود قربانیان حادثه آتش‌سوزی پلاسکو احداث شود که مالک آن با این طرح مخالفت کرد. در آتش‌سوزی دو سال پیش ۲۲ نفر کشته و ۲۳۵ نفر مجروح شدند. هیأت ویژه بررسی علل این حادثه علت اصلی را «اتصال برق و نشست همزمان گاز از کپسول» اعلام کرد.

با رأی #فیفا #جام_جهانی_فوتبال در سال ۲۰۲۶ در سه کشور #آمریکا #کانادا و #مکزیک برگزار خواهد شد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در کنگره چهارشنبه ۱۳ ژوئن / ۲۳ خرداد خود در مسکو با ۱۳۴ رأی سه کشور #آمریکا #کانادا و #مکزیک را به‌عنوان میزبان #جام_جهانی_فوتبال در سال ۲۰۲۶ معرفی کرد. رقیب این سه کشور #مراکش بود که ۶۵ رأی فدراسیون‌های عضو #فیفا را به‌دست آورد. فدراسیون فوتبال ایران تنها عضوی بود که به هیچکدام از نامزدها رأی نداد. کارلوس کوردئیرو، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در اظهارنظری از اعضای فیفا به‌خاطر این انتخاب تشکر کرد. در این سه کشور آمریکای شمالی باید ۹ ورزشگاه جدید ساخته شود و به‌گفته کارشناسان، حمل و نقل عمومی و هتل‌ها با مشکل روبه‌رو هستند. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا به‌عنوان حامی سه کشور آمریکای شمالی شناخته شده دلیل اصلی آن نیز چنین عنوان شده که برگزاری مسابقات در آمریکا، کانادا و مکزیک، در مقایسه با مراکش بیش از دو برابر یعنی حدود ۱۴ میلیارد دلار آمریکا درآمد دارد. مراکش چندین بار نسبت علاقه فیفا به برگزاری مسابقات در این سه کشور اعتراض کرده بود. نیویورک تایمز روز سه‌شنبه در گزارشی نوشته بود که در صورت برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در آمریکا دولت این کشور باید از جمله آزادی سفر خارجی‌ها را در طول جام جهانی تضمین کند. بنابراين فرمان مهاجرتی دونالد #ترامپ که در آن ممنوعيت سفر شهروندان شش کشور مسلمان در نظر گرفته شده، در مسابقات جام جهانی به حالت تعليق در خواهد آمد.

پذیرفته‌شدگان #کارشناسی_ارشد و #دستیاری_پزشکی در مقابل #مجلس به سهمیه ۵ درصدی #ایثارگران اعتراض کردند

جمعی از دانشجویان پذیرفته‌شده در مقطع کارشناسی ارشد و دستیاری پزشکی صبح چهارشنبه ۲۳ خرداد با تجمع مقابل مجلس نسبت به اعمال سهمیه پنج درصدی ایثارگران و ادغام با سهمیه ۲۵ درصدی در آزمون دستیاری پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی اعتراض کردند. این دانشجویان که از دانشگاه‌هایی همچون امیرکبیر، علامه، بهشتی و علوم پزشکی بودند خواستار اصلاح این مصوبه از سوی نمایندگان شدند. در جلسه ۲۰ خردادماه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش پیشنهاد افزایش ظرفیت سهمیه ایثارگران مطرح شد. قاسم احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: «با اصلاح ظرفیت در صورتی که به‌طور مثال ظرفیت ارشد در یک کد رشته ۱۰۰ نفر است به دلیل اعمال سهمیه ۳۰ نفر مازاد بر ظرفیت برای آنان منظور می‌شود و ۱۰۰ نفر داوطلب به صورت عادی باتوجه به مناطق با یکدیگر رقابت می‌کنند.» به‌گفته او قرار شده وزارت علوم بررسی لازم را انجام دهد و نتایج بررسی را به کمیسیون آموزش ارائه دهد؛ در صورتی که وزارت علوم با آن همراه باشد، این موضوع در جلسه علنی مجلس به رأی گذاشته می‌شود.

وکیل محمد #ثلاث، درویش گنابادی محکوم به اعدام اعلام کرد دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی موکلش را رد کرده است

وکیل #محمد_ثلاث، #درویش_گنابادی محکوم به #اعدام اعلام کرد درخواست #اعاده_دادرسی موکلش از سوی دیوان عالی کشور رد شده است. به این ترتیب و بر اساس اعلام #زینب_طاهری به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، حکم اعدام محمد ثلاث به اتهام #قتل_عمد قطعی‌ست و احتمال اجرای آن در روزهای آینده وجود دارد: «اعاده دادرسی موکلم از سوی دیوان عالی کشور رد شد و رسیدگی مجدد را قبول نکردند.» محمد ثلاث متهم است روز ۳۰ بهمن ۹۶ در جریان درگیری مأموران #پلیس با #دراویش_گنابادی در محدوده خیابان #گلستان_هفتم پاسداران در #تهران، با #اتوبوس به سمت گروهی از مأموران حرکت کرده و سه نفر از آن‌ها را کشته است. او در سومین و آخرین جلسه #دادگاه خود در روز ۲۷ اسفند ۹۶ گفته بود این عمل را عامدانه انجام نداده است. شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران فردای آخرین جلسه دادگاه حکم محمد را صادر و او را به #قصاص (اعدام) محکوم کرد. در روزهای گذشته اما دو فایل صوتی از محمد ثلاث منتشر شده که اساسا حضور در این ماجرا را رد کرده و تاکید دارد راننده #اتوبوس_مرگ نبوده است. او می‌گوید ظهر روزی که این ماجرا اتفاق افتاده بازداشت شده و آن‌قدر کتک خورده که از حال و روز خود را نمی‌فهمیده است.

#دیده‌بان_حقوق_بشر: خشونت‌ #اسرائیل علیه معترضان #فلسطینی در نواز #غزه مصداق جنایت جنگی است

دیده‌بان حقوق بشر در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل برای تصمیم‌گیری درباره قطع‌نامه‌ای در محکومیت خشونت‌ها در مرز اسرائیل با غزه اعلام کرد که کشتار معترضان فلسطینی در هفته‌های گذشته توسط تک‌تیراندازان اسرائیلی در مرز غزه با اسرائیل ممکن است مصداق جنایت جنگی باشد. از ۳۰ مارس/ ۲۳ خرداد سال جاری جمعه هر هفته ساکنان نوار غزه برای تأکید بر حق بازگشت خود به سرزمین‌های اشغالی در مرز با اسرائیل تطاهراتی اعتراضی برگزار می‌کنند. تاکنون در این اعتراضات ۱۲۰ نفر از معترضان کشته و بیش از ۳۸۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

سرپرست دادسرای ارشاد اعلام کرد که «تشویق به فساد و کودک‌آزاری» اتهام‌های اصلی ناظم مدرسه #معین در غرب #تهران است. برخی شاکیان، شکایت خود را پس گرفته‌اند

حجت‌الاسلام منصوری سرپرست دادسرای ارشاد در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرده که پرونده ناظم دبیرستانی در غرب تهران که به آزار جنسی چند دانش‌آموز متهم شده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ۲ ارشاد ارسال شده است. به گفته این مقام قضایی، اتهام اصلی متهم این پرونده، تشویق به فساد و کودک‌آزاری است. منصوری تعداد شاکیان این پرونده را ۸ نفر اعلام کرده و گفته است که تعدادی از شاکیان، شکایت خود را پس گرفته‌اند. سرپرست دادسرای ارشاد یادآوری کرده که شکایت آموزش و پرورش از متهم این پرونده به صورت جداگانه رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌شود. سوءاستفاده‌های جنسی از دانش‌آموزان ایرانی چنان بالا گرفته که یک نماینده مجلس در پیامی تصویری از دانش‌آموزان خواسته بود که این موارد را مستقیماً به مجلس شورای اسلامی اطلاع دهند. مجازات ناظم خاطی، پرونده سوءاستفاده جنسی سعید طوسی، قاری نزدیک به علی خامنه‌ای از قاریان نوخط قرآن را هم یک بار دیگر مطرح می‌کند. طوسی با اعمال نفوذ از هرگونه مجازات مصون ماند.

محمود #واعظی رئیس دفتر #روحانی: رئیس جمهور دستور داده که برای مقابله با #گرانی روزافزون، انبارها باید خالی شوند و اجناس در اختیار مردم قرار گیرند

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره مسئله گرانی کالاها گفته است: «موضوع گرانی با جدیت در دولت مطرح شده. شاهد بودیم حتی بخش‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند محاسبات دقیق برای قیمت‌گذاری ندارند.» به گفته واعظی روحانی دستور داده که همه دستگاه‌های دولتی به موضوع گرانی کالاها در ایران ورود کنند و اجناسی که در انبارها مانده را در اختیار مردم قرار دهند. در چهار روز گذشته، مردم تلاش می‌کنند با خرید خودرو، سکه و ارز از سقوط ارزش اندوخته‌هایشان جلوگیری کنند. محمدباقر نوبخت شامگاه سه‌شنبه ۲۲ خرداد در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» از مردم خواست به دولت برای ساماندهی بازار ارز و سکه کمک کنند. سخنگوی دولت اعلام کرد که با خروج آمریکا از برجام، قیمت برخی کالاها ۵۰ تا حتی ۶۰ درصد افزایش یافته است. به گفته نوبخت قیمت نان و بنزین اما ثابت مانده است.

#معصومه_ابتکار: مجلس تکلیف #لایحه_حمایت_از_کودکان_و_نوجوانان را مشخص کند

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری از مجلس ایران درخواست کرده که وضعیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مشخص کند. معصومه ابتکار گفته: «در بحث‌هایی مانند آسیب‌‌های اجتماعی و مسائلی مانند کودک‌آزاری ما کماکان مشکلاتی داریم و یکی از مسائل قانون است، متاسفانه مجازات‌های کودک‌آزاری مخصوصا آسیب‌های جنسی واقعا کفایت نمی‌کند و بازدارندگی ندارد.» او گفته: «مسئله بعدی آموزش است. ما در مسئله مهارت‌های زندگی نمی‌توانیم جوانان را رها کنیم. این تصور که فکر کنیم اگر جوانان را بدون آموزش و بدون این تجهیزشان نکنیم می‌توانند با این آسیب‌ها مقابله کنند و شناخت کافی از موضوعات داشته باشند، اشتباه است. کودک و نوجوان ما باید مهارت‌های ارتباطی، حقوق و مقابله با خشونت و سوءاستفاده را داشته باشد، ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مانند هر جامعه دیگر تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی است و خواه و ناخواه آسیب‌هایی وجود دارد و ما باید مهارت کودکان و نوجوانان را بالا ببریم.«

#گروگان‌گیری در پاریس با دستگیری فرد گروگان‌گیر و بدون خونریزی پایان یافت

گروگان‌گیری که خواهان ملاقات با سفیر ایران در فرانسه شده بود، دستگیر شد. دو گروگان او آزاد شدند. هنوز انگیزه گروگان‌گیر که گفته شده اصلیت ایرانی دارد، روشن نیست. اما مقامات فرانسه #گروگان‌گیری امروز در شمال پاریس را به عنوان اقدام تروریستی سیاسی قلمداد نکرده‌اند.