نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده مجلس: #بدهکاران_بانکی بزرگ ۸۰ تن هستند و با مسئولین ارتباط دارند

مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس به «اعتماد آنلاین» گفته که ریشه مطالبات معوق بانکی در میان مسئولان دولتی است. او نامی افشاء نکرده اما گفته که :« عمده معوقات بانکی متعلق به بیش از ۸۰ نفر است و این افراد هم به نحوی بعضا ارتباطاتی را با برخی از مسئولین دارند». این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین از سرمایه‌گذاری یکی از نمایندگان مجلس در موسسه‌های مالی و اعتباری پرده برداشته و گفته است: « یک نماینده مجلس دهم حدود ۴۰ میلیارد تومان در موسسات مالی گذاشته و بالا ۴۰ درصد سود دریافت کرده است». دوالنوری گفته که مشخص است این دسته نمایندگان «زیرپوستی تلاش می‌کنند که مشکل موسسه‌های مالی و اعتباری به زودی حل نشود». به گفته ذوالنوری که چندی پیش اظهاراتش مبنی بر صدور کارت اقامت امریکا برای بسیاری از مسئولین جمهوری اسلامی در دوران ریاست جمهوری اوباما از سوی دونالد ترامپ تکرار و حاشیه‌ساز شد، کسانی که «فرار مالیاتی بزرگ دارند هم سیستم را آلوده می‌کنند». او گفته که این گروه نیز دستگاه‌های دولتی را می‌خرند.

یکی از متهمان پرونده #فساد_مالی موسسه اعتباری #ثامن‌الحجج فرار کرده است

محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از فرار یکی از متهمان پرونده فساد مالی موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج خبر داد. او نام این متهم را فاش نکرد. به گفته افتخاری این پرونده سه متهم اصلی دارد که دو تن از آن‌ها در دادگاه حاضر می‌شوند. سه متهم اصلی این پرونده سال گذشته همزمان با گسترش اعتراضات سپرده‌گذاران بازداشت شدند. مرداد همان سال افتخاری اعلام کرد که دو تن از متهمان با قید وثیقه آزاد شدند و یک تن همچنان در بازداشت است. نام متهمان این پرونده هیچگاه از سوی مقام‌های قضایی افشاء نشده، اما ابوالفضل میرعلی مدیرعامل ثامن‌الحجج و داماد امام جمعه پیشین سبزوار متهم اصلی این پرونده است. بر اساس اعلام مقام‌های قضایی حجم مالی این پرونده ۱۲ هزار میلیارد تومان است. موسسه ثامن الحجج براساس حکم مقام‌های قضایی و بانک مرکزی منحل و پرداخت بدهی‌های آن به بانک پارسیان واگذار شده است.

خبرگزاری تسنیم مدعی شد: #علی_خامنه‌ای به #وزیر_اطلاعات بابت دفاع از #مفسدان اقتصادی هشدار داده است

خبرگزاری تسنیم که به سپاه پاسداران نزدیک است، از «هشدار رهبر جمهوری اسلامی به وزیر اطلاعات» خبر داده است. محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی چندی پیش گفته بود که با بازداشت و محاکمه بدهکاران بانکی و سرمایه‌گذاران مخالف است. او برخورد قضایی با این افراد را «به زیان اقتصاد» دانسته بود. دادستان تهران چند روز پس از این سخنان از تشکیل پرونده قضایی برای ۳۰ دلال ارزی و «برخورد قاطع با اخلال‌گران اقتصادی» خبر داد. تسنیم نیز گزارش کرده که علی خامنه‌ای به وزیر اطلاعات گفته است: اظهارات او در دفاع از مفسدان اقتصادی « به ضرر وزارت اطلاعات و اقتصاد ملی» است. علوی پیشتر نیز خواستار تضمین امنیت سرمایه‌گذاران در ایران شده بود. او در یک برنامه تلویزیونی سرمایه‌گذاران را به یک دسته گنجشک تشبیه کرد که «در صورت پرتاب یک سنگ به سوی یکی از آنها، همه‌اشان با هم می‌پرند». وزیر اطلاعات و رسانه‌های نزدیک به دولت حسن روحانی تا به حال نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

یک #کارگر ۳۲ ساله اداره برق #بابل به دلیل برق‌ گرفتگی حین انجام کار فوت کرد

یک کارگر ۳۲ ساله اداره برق بابل حین انجام کار فوت کرد. مهدی غلام‌نیا روشن سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌‌های پزشکی بابل دلیل فوت این کارگر را «برق گرفتگی» حین انجام ماموریت اعلام کرده است. به گفته او کارگر فوت شده ۳۲ ساله برای انجام ماموریت رفع مشکل خطوط انتقال برق در جاده قدیم بابل به آمل اعزام شده بود که در بالای دکل برق دچار حادثه برق‌ گرفتگی شد. غلام‌نیا روشن گفته که ماموران اورژانس پس از تماس ساکنان روستای «خطیب» به محل اعزام شدند اما تلاش برای نجات کارگر شرکتی اداره برق «بی‌نتیجه» ماند.او نام این کارگر را که به گفته‌اش از «کارگران قراردادی شرکت برق» بود را افشاء نکرد.

در اثر خشکسالی و تخریب مراتع، بیماری #طاعون نشخوارکنندگان در میان #احشام #کرمان شیوع پیدا کرد

در پارک ملی خَبْر استان کرمان طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PesteDes Petits Ruminants) شیوع پیدا کرده است. به گزارش رسانه‌های داخلی تاکنون ۵۰ رأس کل، بز و قوچ در این منطقه تلف شده‌اند. سیامک مسعودی، رئیس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که خشکسالی در بروز چنین بیماری‌هایی میان احشام بی‌تأثیر نیست. عدم واکسیناسیون به‌موقع و فراگیر دام‌های اهلی در زمان مقتضی به علت کمبود واکسن، جابجایی دام‌های اهلی بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی به‌خصوص جابجایی دام‌های بیمار و غیرواکسینه، از دیگر عوامل شیوع طاعون نشخوارکنندگان است. کمبود منابع آبی و غذایی و تخریب مراتع و زیستگاه‌ها به‌ علت خشکسالی و افزایش گرد و غبار نیز به گسترش این بیماری کمک کرده.

مسئولان #زندان_تهران_بزرگ (زندان #فشافویه) #آب را به روی زندانیان بسته‌اند. هر بطری آب معدنی به قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد

مسئولان زندان تهران بزرگ (زندان فشافویه) از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب آب را به روی زندانیان می‌بندند. بنا به گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مسئولان هر بطری آب معدنی را به قیمت ۱۰ هزار تومان به زندانیان می‌فروشند. قیمت هر پاکت سیگار هم در این زندان ۷۰ هزار تومان است. به این ترتیب، با قطع آب و در پناه گرانی‌ها، مسئولان زندان تهران بزرگ برای خود کسب و کار پررونقی فراهم آورده‌اند. قبل از این زندانیان گزارش داده بودند که در قرنطینه این زندان هر سه روز در میان از هر اتاق یک زندانی موظف است به اندازه قیمت یک پاکت سیگار بهمن یا وینستون (بسته به میل وکیل بند) از کارت اعتباری خود به وکیل بند بپردازد. فروش قرص‌های مخدر در قرنطینه کاملا علنی توسط انتظامات انجام می‌شود. در این زندان اسکناس وجود ندارد و نخ سیگار واحد پول به شمار می‌آید.

مغازه‌داران #مهاباد در اعتراض به قطع مکرر #برق مقابل #بازارچه_اصغری تجمع کردند. خاموشی‌ها مطابق برنامه نیست. این موضوع به نارضایتی‌ها دامن زده

مغازه‌داران مهابادی صبح جمعه ۲۲ تیر مقابل بازارچه اصغری مهاباد در اعتراض به قطع مکرر برق تجمع کردند. برق در مهاباد هم مانند دیگر شهرهای ایران چندین بار در طول روز قطع می‌شود و در اثر قطعی برق کسب و کار مغازه‌داران مختل شده است. وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای که پنجشنبه ۲۱ تیر در رسانه‌های داخلی منتشر شده نسبت به احتمال قطع برق و خاموشی سراسری در ایران هشدار داده است. در این اطلاعیه وزارت نیرو اعلام کرده که مصرف برق از ۵۷ هزار مگاوات هم فراتر رفته و به همین سبب این احتمال وجود دارد که مانند ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ شبکه سراسری برق‌رسانی در ایران فروبپاشد. خبرگزاری ایسنا گزارش داده که نقشه‌ای که شرکت‌های توزیع برق برای خاموشی‌ها ارائه داده‌اند با آنچه که عملاً اتفاق می‌افتد مغایرت دارد. این موضوع هم به نارضایتی شهروندان دامن زده است.

#علی_اکبر_ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی: #پوتین برای شرکت در نشست صلح #سوریه به تهران می‌آید

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل بعد از ابلاغ پیام‌های خامنه‌ای و روحانی به پوتین در مسکو، گفته است که دور بعدی گفت‌وگوهای صلح سوریه به درخواست پوتین در تهران برگزار می‌شود. رئیس جمهور روسیه هم در این اجلاس شرکت می‌کند. ولایتی به راشاتودی گفته است: «پوتین گفت که به زودی به تهران می‌رود تا در نشست سوریه شرکت کند.» دور قبلی نشست‌های‌ سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه با هدف بررسی راه‌های ایجاد صلح در سوریه، در شهر سوچی برگزار شده بود. ولادیمیر پوتین یک بار در سال ۱۳۸۶ و بار دوم در سال ۱۳۹۴ به تهران آمده است. سفر اول برای شرکت در نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر و سفر دوم برای شرکت در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز. پوتین به ولایتی گفته است که تا سقف ۵۰ میلیارد دلار نفت خام ایران را می‌خرد.

#زیگمار_گابریل، وزیر خارجه پیشین #آلمان: #ترامپ در #آلمان هم دنبال «تغییر رژیم» است

زیگمار گابریل، وزیر خارجه پیشین آلمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را متهم کرده که قصد دارد حکومت آلمان را تغییر دهد. گابریل بعد از اجلاس دو روزه ناتو در گفت‌وگو با اشپیگل گفته است: «به آمریکای دوران ترامپ نمی‌توان اعتماد کرد. به دیکتاتور کره شمالی تضمین می‌دهد که حکومت کره شمالی تغییر نمی‌کند، در همان حال قصد تغییر حکومت آلمان را دارد. ما دشوار می‌توانیم این وضع را تحمل کنیم.» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از کشورهای عضو ناتو خواسته است بودجه دفاعی‌شان را به میزان دو درصد از درآمد سرانه ملی ارتقا دهند. آلمان اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۴ فقط می‌تواند ۱,۵ درصد از درآمد سرانه ملی خود را خرج نظامیگری کند. این موضوع سبب اختلاف بین آلمان و آمریکا شده است.