ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه سرگشاده #بازنشستگان به نمایندگان #مجلس: دولت و مجلس نسبت به مشکلات معیشتی و درمانی ما بی‌تفاوت هستند

شماری از #بازنشستگان کشوری در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان #مجلس شورای اسلامی ایران از بی‌توجهی آنها و دولت حسن روحانی به مشکلات معیشتی بازنشستگان انتقاد کردند. بازنشستگان کشوری در این نامه که خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) منتشر کرده است، می‌نویسند: «با توجه به درخواست‌ها و اعتراضات مکرر در سال‌های گذشته نسبت به عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ که موجب اختلاف حقوق بازنشستگان سنوات مختلف نسبت به یکدیگر و دیگر شاغلین و باعث تبعیض شدید شده و با تجمع در مقابل نهادهای ذیربط از قبیل نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه از طریق مکاتبه، دیدار و رایزنی با تعدادی از دولتمردان و اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس و عدم نتیجه‌گیری و پاسخگویی مناسب، نارضایتی شدید خود را نسبت به بی‌تفاوتی و عدم پاسخگویی و پیگیری مشکلات معیشتی و درمانی بازنشستگان اعلام می‌داریم.» آنها از وزیر آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌اند که به مطالبات آنها رسیدگی کند. مطالباتی که شامل پرداخت حقوق متناسب با خطر فقر و خدمات بیمه درمانی «کامل و کارآمد» است. #بحران_اقتصادی در ایران درصد جمعیت دچار به فقر مطلق را افزایش داده است. حسین راغفر، اقتصاددان فروردین امسال هشدار داد که یک‌سوم جمعیت کشور دچار فقر مطلق شده‌اند. برخی کارشناسان اقتصادی خط فقر در تهران، پایتخت را چهار میلیون تومان تخمین زده‌اند.

پنجمین روز اعتراض #چغندرکاران #نقده: کشاورزان معترض کارخانه #آذرقند را بسته‌اند

کارخانه آذرفند #نقده توان پرداخت بدهی‌اش به کشاورزان چغندرکار را ندارد. #چغندرکاران نقده که از شهریور گذشته تا کنون مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، از پنج روز پیش در برابر این کارخانه دست به تجمع زده‌اند. این معترضان دوشنبه ۲۲ مرداد برای چندمین بار در کارخانه #آذرقند را بستند و پرسنل این کارخانه را از آنجا بیرون راندند. تا کنون هنوز کسی پاسخگوی اعتراض کشاورزان نبوده است.

اطلاعات #سپاه، #محمد_داوری، فعال مدنی اهل #یاسوج را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده. چهار روز است که از او اطلاعی در دست نیست

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پنجشنبه ۱۸ مرداد مأموران اطلاعات سپاه یاسوج، محمد داوری، فعال مدنی را بازداشت و او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. چهار روز از بازداشت داوری می‌گذرد و با این‌حال اطلاعی از وضع او در دست نیست. محمد داوری، ۲۵ ساله و دانشجوی رشته کارشناسی علوم سیاسی ساکن یاسوج است، او پیش از این در ۱۴ اسفند ۱۳۹۶به دلیل انتشار مطالب انتقادآمیز در فضای مجازی به نحوه رسیدگی مسئولان به وضعیت معیشتی مردم و نقش سپاه در سقوط پرواز مسافربری تهران – یاسوج، پس از احضار به اداره اطلاعات سپاه بازداشت و در دادگاه به اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشویش اذهان عمومی» تفهیم اتهام شده و به زندان مرکزی یاسوج منتقل شده بود. داوری ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ با تأمین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و کفالت به صورت موقت از زندان مرکزی یاسوج آزاد شده بود.

استعفای وزیر شیلات #نروژ در پی انتقادها به عدم رعایت نکات امنیتی در سفرش به #ایران

روزنامه نروژی «آفن‌پُستن» از استعفای پر ساندبرگ، وزیر شیلات نروژ از حزب دست راستی «پیشرفت»، به‌دلیل مسائل پیش آمده در سفر اخیرش به ایران خبر داد. ساندبرگ در ماه ژوئیه سال جاری همراه با بهاره لتنس، دوست دختر ایرانی‌تبار خود برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود. به‌گفته دولت نروژ، ساندبرگ بر اساس مقررات این کشور سفر خود به ایران را در زمان تعیین‌شده برای تمام سفرهای وزرا، به دفتر نخست‌وزیری اطلاع نداده و همچنین در این سفر تلفن همراه خود را که دولتی است به همراه داشته و این به‌لحاظ امنیتی اشتباه است. برخی از مقامات نروژی می‌گویند احتمال زیاد دارد که تلفن همراه ساندبرگ در ایران هک شده است و به همین دلیل خواستار استعفای او شدند. پر ساندبرگ اشتباه خود را پذیرفته است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران: ۷۶ درصد #فقرا در #روستا زندگی می‌کنند

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران بدون اینکه آمار دقیقی از جمعیت زیر #خط_فقر در ایران ارائه دهد، گفته است: «۷۶ درصد افرادی که دچار #فقر شده‌اند، در روستاها زندگی می‌کنند.». پیش از این رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفته بود که ۵۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر زندگی می‌کند. به گفته او جمعیت زیر خط فقر و خط فقر طی دوران ریاست جمهوری حسن روحانی تا چهار برابر افزایش یافته است. برپایه گزارش نهادهای دولتی ۱۲ درصد جمعیت ایران در سال ۹۲ زیر خط فقر قرار داشته است. محسنی بندپی «#بیکاری» را یکی از عوامل فقر در روستاها عنوان کرده و گفته است: جمعیت روستایی از ۵۰ درصد کل جمعیت در سال ۵۷ به ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن – معادل یک چهارم جمعیت- کاهش یافته است. افزایش مهاجرت از روستاها طی سال‌های گذشته موجب رشد مناطق #حاشیه‌نشین در شهرها شده، به گونه‌ای که وزارت راه و شهرسازی از ۳۰ برابر شدن جمعیت حاشیه‌نشین خبر داده است.

دستگیری ۹ عضو #شورای_اسلامی شهرهای استان #تهران به اتهام #ارتشاء و #تبانی: ۶ عضو شوراها سلب عضویت شدند

رحیم سلیمانی‌راد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری #تهران به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته که ۹ تن از اعضای #شوراهای_اسلامی استان تهران به اتهام #ارتشاء و #تبانی دستگیر شده‌اند. او هویت هیچ یک از دستگیرشدگان را فاش نکرده و گفته که شش تن از افراد بازداشت شده هنوز آزاد نشده‌اند. سلیمانی‌راد همچنین گفته که برای شش تن از اعضای شوراها «سلب عضویت» صادر شده است. به گفته او تمامی این افراد پس از آن دستگیر شدند که «یک کارمند شهرداری به علت پرداخت #رشوه دستگیر شد و بقیه را لو داد». سلیمانی‌راد گفته که در رابطه با این پرونده ۲۵ تن از اعضای شوراهای شهر و روستا استان تهران در «مظان اتهام» قرار گرفتند، ۹ تن دستگیر شدند که سه تن از آنان به قید وثیقه آزاد شدند و شش تن همچنان در بازداشت هستند. به گفته او عضویت این افراد در شورا به حالت تعلیق درآمده و «این افراد فعلا عضوی از شورا محسوب نمی‌شوند تا حکم آ‌نها به صورت نهایی در دادگاه‌های بالادستی به نتیجه برسد.» سلیمانی راد همچنین گفته که تمامی اعضای بازداشت شده از اعضای شورای شهرهای مختلف استان تهران هستند و هیچ یک از اعضای شورای روستاها در میان بازداشت شدگان نیست. او اما نام شهرهایی که اعضای شورای آن بازداشت شدند را هم فاش نکرده و تنها گفته است که «با پیگیری استانداری تهران این دستگیری‌ها صورت گرفته است».

رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی می‌گوید به دلیل حساسیت جامعه جهانی پرتاب #ماهواره‌_های_ایران در سال‌های اخیر به حداقل رسیده است

منوچهر منطقی، رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی اعلام کرد که در سال‌های اخیر پرتاب #ماهواره از سوی ایران به حداقل خود رسیده است. او گفت: «جوامع جهانی بر روی پرتاب‌های ماهواره‌ای ما حساس هستند و بنابراین شورای عالی امنیت ملی باید نظر دهد این کار را انجام دهیم یا نه.» به‌گفته منطقی، بالاتر رفتن هزینه‌ها هم روی تعداد پرتاب ماهواره تأثیر گذاشته است. بیشتر ماهواره‌های ایران مخابراتی هستند در حالی‌که بسیاری از ماهواره‌ها در هواشناسی و همچنین در بخش مطالعات کشاورزی و نقشه‌های هوایی به کار می‌روند. ماهواره‌های «امید» و «رصد» نخستین ماهواره‌های ساخت ایران هستند که به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ ساخته شدند. در حالی پرتاب‌های ماهواره‌ای ایران کاهش یافته که این کشور خود را از «قدرت‌های نوظهور» در این زمینه می‌داند.

رهبران #کره_شمالی و #کره_جنوبی ماه سپتامبر در پیونگ‌یانگ دیدار خواهند کرد

سومین دیدار مون جائه ـ این، رئیس‌جمهوری #کره_جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر #کره_شمالی قرار است ماه آینده (سپتامبر) در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی برگزار شود. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی این خبر را به نقل از بیانیه مشترک نمایندگان دو کشور منتشر کرده است. تاریخ دقیق این دیدار اعلام نشده است. مون و کیم پیش از این دو بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند. این دو دیدار در منطقه مرزی و غیرنظامی پان‌مونجوم برگزار شده اما رهبران دو کشور تاکنون در پیونگ‌یانگ با یکدیگر ملاقات نکرده‌اند. در ماه ژوئن کیم جونگ اون در سنگاپور با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی گفت‌وگو کرد. توافق‌های مشخص این دیدار تاکنون منتشر نشده است.

شهردار و هفت تن از کارکنان شهرداری #زابل به اتهام‌های مالی و اداری بازداشت شدند

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارش داده که شهردار و هفت تن از کارکنان شهرداری زابل شامگاه یکشنبه ۲۱ مرداد به «اتهام‌های مالی و اداری» بازداشت شدند. هوشنگ ناظری، معاون استانداری سیستان و بلوچستان به ایرانا گفته است «پس از ورود سازمان بازرسی و قوه قضائیه به موضوعات مالی و اداری شهرداری زابل، شهردار به همراه هفت نفر از کارکنان این مجموعه دستگیر و در اختیار قوه قضاییه قرار گرفتند.» به گفته این مقام مسئول، «بررسی میدانی و نظارت» بر اقدامات این هشت نفر از دو ماه پیش در جریان بوده.

#مهدی_رجبیان، آهنگساز ممنوع‌‌کار ایرانی با همکاری هنرمندانی از ۱۲ کشور #خاورمیانه آلبوم تازه‌ای در ستایش صلح و دوستی منتشر کرد

کیهان لندن گزارش داده که مهدی رجبیان آهنگساز ممنوع‌‌کار ایرانی با همکاری چندین هنرمند از ۱۲ کشور خاورمیانه آلبوم تازه‌ای با عنوان «اهل خاورمیانه» در ستایش صلح و دوستی منتشر کرده است. سامه مورات سمگو از ترکیه، یوسف آل واهی و طاهره جمال آل بلوشی از عمان، الفارس از یمن، باسم هوار و وسیم قسیس از عراق و لبنان، برادران سخنینی از فلسطین، یاروب اسمرایت از اردن، محمد سعید از مصر، مهدی میرخلف، ماجد جاردن اسکاکر از سوریه و لبنان، حسین الحداد و علی الاولیوی از بحرین و عمر تیموروو از تاجیکستان آهنگسازان قطعات مختلف این آلبوم هستند. مهدی رجبیان آهنگساز، نوازنده سه‌تار و بنیانگذار کمپانی «برگ موزیک»، هنگام تهیه «مستند تاریخ ایران به روایت سه‌تار» به همراه برادرش در تابستان سال ۱۳۹۲ بازداشت شد و به اتهام فعالیت غیرمجاز هنری و توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام در دادگاه تجدید نظر به سه سال حبس تعزیزی و سه سال حبس تعلیقی محکوم شد. رجبیان از سال ۱۳۹۲ تاکنون ممنوع‌الکار است و از هرگونه فعالیت هنری منع شده.

سرگئی #لاوروف، وزیر خارجه #روسیه برای برگزاری یک اجلاس چهارجانبه بدون حضور #ایران درباره جنگ #سوریه به #آنکارا سفر می‌کند

وزارت خارجه روسیه دوشنبه ۱۳ اوت/ ۲۲ مرداد اعلام کرد که به زودی یک اجلاس چهارجانبه درباره جنگ سوریه برگزار می‌شود. در این اجلاس سران کشورهای روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه حضور دارند. ایران برای شرکت در این اجلاس دعوت نشده. در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه منتشر کرده، گفته شده که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای گفت‌وگو و رایزنی درباره نحوه برگزاری این اجلاس روز دوشنبه به آنکارا سفر می‌کند.

#سعید_خال، مدیر عامل #بهشت‌_زهرا: بهشت‌زهرا فقط تا پنج سال آینده ظرفیت دارد. شهرداری گورستان تازه‌ای در #تهران تأسیس می‌کند

سعید خال، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در یک نشست خبری که دوشنبه ۲۲ مرداد در تهران برگزار شد اعلام کرد بهشت‌زهرا فقط تا پنج سال آینده ظرفیت تدفین متویان را دارد. از آن به بعد شهرداری می‌بایست گورستان تازه‌ای در تهران تأسیس کند. به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، قیمت قبر در این گورستان حداکثر ۱۶ میلیون تومان است و روزانه ۱۵۰ نفر هم در این گورستان دفن می‌شوند. ۳۰ هزار نفر از کشته‌شدگان در جنگ ایران با عراق در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند.

قیمت #بلیت_پروازهای_داخلی به دو میلیون تومان رسید. قرار است قیمت #بلیت_هواپیما در #سامانه_نیما (بازار ارز ثانویه) محاسبه و تعیین شود

در پی توقف عرضه ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان به شرکت‌های هواپیمایی داخلی، ایرلاین‌ها نرخ بلیت هواپیما را به شکل باورنکردنی افزایش داده‌اند. بلیت رفت و برگشت اهواز – مشهد به دو میلیون تومان و بلیت پرواز تهران دبی به چهار میلیون تومان رسیده است. در پی افزایش قیمت بلیت همه پروازها، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند ادامه این وضع برای آنها قابل تحمل نیست. سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مقرر کردند که قیمت بلیت هواپیما به نرخ مندرج در سامانه نیما (بازار ارز ثانویه) محاسبه شود.

پیش‌بینی #محمد_شریعتمداری، #وزیر_صنعت که گفته بود دلار به ۱۵ هزار تومان می‌رسد بازار #ارز را ملتهب کرد. وزارت صنعت گفته‌های وزیر را تکذیب کرد

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با روزنامه «جهان صنعت» گفته بود تا زمانی که مردم به فکر تبدیل ریال به دلارند، دور از انتظار نیست که دلار به ۱۵ هزار تومان هم برسد. اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت بازار ثانوی ارز را ملتهب کرده بود. اکنون روابط عمومی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفته‌های شریعتمداری در روزنانه «جهان صنعت» را تکذیب کرده است.

#احمد_مازنی، نماینده اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون فرهنگی #مجلس: #حجاب برای زنان گردشگر خارجی عذاب‌آور نیست. جذابیت هم دارد

خبرنگار خبرگزاری آلمان در یک نشست خبری که با رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره تأثیرات تحریم‌ها بر صنعت گردشگری ایران برگزار شده بود، گفته بود که زنان آلمانی که به ایران سفر می‌کنند حجاب را به کنایه «اتوبخار» می‌نامند. احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های اصلاح‌طلب نزدیک به حزب اعتماد ملی خود را در جای زنان گردشگر خارجی قرار داده و گفته است: «حجاب مانع رونق گردشگری نیست، رعایت مختصر پوششی که بخشی از فرهنگ ملت ایران بوده برای گردشگران خارجی عذاب‌آور نیست و جذابیت دارد. برخی از زنان ایران حجاب را رعایت می‌کنند و پوشش برخی هم کامل نیست. چه کسی برای آنها مزاحمت ایجاد کرده که برای توریست خارجی محدودیت ایجاد شود؟» علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی روز گذشته در پاسخ به خبرنگار آلمانی گفته بود گردشگران در فصل خوب سال که هوا چندان گرم نیست به ایران سفر کنند.