ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک #کارگر_ساختمانی در اثر سقوط در ورزشگاه در حال ساخت #چالوس جان باخت

روز پنجشنبه ۲۱ شهریور یک کارگر ساختمانی که در حال کار در ورزشگاه در حال ساخت چالوس بود، از پله‌ها سقوط کرد و جان باخت. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) سن کارگر قربانی را ۴۲ سال اعلام کرد و افزود او که در اثر سقوط از ارتفاع به شدت مجروح شده بود، در دم جان باخته است. روزانه ده‌ها حادثه کار در ایران رخ می‌دهد که تعدادی از آن‌ها به مرگ کارگران منجر می‌شود. حدود نیمی از قربانیان حوادث کار در ایران را کارگران ساختمانی تشکیل می‌دهند که در موارد بسیاری از بیمه نیز بی‌بهره‌اند.

#روحانی برای شرکت در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه به آنکارا سفر می‌کند

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر روحانی اعلام کرد که رئیس جمهوری اسلامی به دعوت رسمی رئیس جمهوری ترکیه، یکشنبه ۲۴ شهریور برای حضور و سحنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه به آنکارا سفر می‌کند. به گفته اسماعیلی، روحانی در حاشیه این اجلاس که دوشنبه هفته آینده (۲۵ شهریور) آغاز می‌شود با رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، رئیسان جمهوری ترکیه و روسیه دیدارهای جداگانه‌ای خواهد داشت. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته (پنجشنبه) در دیدار و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین در سوچی، از روسیه خواست دست اسرائیل در مقابله با ایران در سوریه را باز بگذارد. قرار است علاوه بر مسأله سوریه، گسترش روابط اقتصادی ایران با روسیه و ترکیه نیز به بحث گذاشته شود.

جهان از دید یک امام جمعه: آمریکا با مذاکره به دنبال گسترش خسارت #برجام است، کار آمریکا تا ۱۰ سال آینده تمام می‌شود

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «با رفتن بولتون عده‌ای در ایران خیال نکنند که اوضاع ضد ایرانی آمریکا خوب شد و مذاکره را انجام دهیم و هر چه از این تغییرات صورت بگیرد آمریکا، آمریکاست مگر اینکه تغییر ماهیت دهد.» امام جمعه کرج که پیش از این در بهمن سال گذشته در سالگرد پیروزی انقلاب سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس در این شهر را لغو کرده بود، در ادامه سخنانش گفت: «آمریکا با مذاکره به دنبال این است که خسارت برجام را گسترده‌تر کند و وصلش کند به قدرت منطقه‌ای و موشکی ما که می‌خواهد آن را بگیرد که دولت باید با قدرت و تدبیر بهتری عمل کند.» امام جمعه کرج اما اعلام کرد که کار آمریکا تا ۱۰ سال آینده تمام است. سید علی خامنه‌ای در سال ۹۴ پیش‌بینی کرده بود که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهید دید.

بیش از ۶۰۰ کیلوگرم #ماری_جوانا در #بوکان کشف شد

سرهنگ مجید محبعلی، فرمانده انتظامی بوکان جمعه ۲۲ شهریور اعلام کرد که در مزرعه‌ای به مساحت ۵۰۰ متر مربع در شهرستان بوکان که در اجاره یکی از اهالی تهران قرار داشت ۶۰۰ کیلوگرم ماری جوانا کشف و ضبط شد. اهالی روستا به مأموران اطلاع داده بودند که در این مزرعه ماری‌جوانا کشت می‌شود. به گفته فرمانده انتظامی بوکان شش نفر که در این مزرعه مشغول فعالیت بودند دسیگیر شده‌اند. یک دستگاه خودروی سواری آن‌ها نیز توقیف شده است.

انتقاد یک نماینده #مجلس از گرانی #چادر_مشکی در ایران

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی چادر مشکی در ایران گفت: «این روزها گرانی این محصول خانواده‌ها را در تأمین آن به سختی انداخته است». خبرگزاری «خانه ملت»، متعلق به مجلس ایران گزارش داده که واردات چادر مشکی به کشور حدود ۱۳۰ میلیون دلار ارزبری دارد که باید با تأمین مواد اولیه، به‌روزرسانی ماشین‌آلات و استفاده از تکنولوژی روز دنیا زمینه تولید این پارچه را در داخل کشور فراهم کرد. سبحانی‌فر گفته است که در حال حاضر چادر مشکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا همچون چین، اندونزی، تایلند، کره و ژاپن به کشور وارد می‌شود. زهرا سعیدی مبارکه، نماینده دیگر مجلس، مردادماه گذشته از گرانی قیمت چادر انتقاد کرده و گفته بود قیمت چادر ۴۰۰ درصد افزایش داشته است. این نماینده مجلس همچنین از مافیای چادر خبر داده و گفته بود: «مطلع هستم زمانی ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها حاضر بودند در کشور ما این سرمایه‌گذاری را انجام دهند و آن را به تولید برسانند اما دست‌های پشت پرده اجازه نداد.»

ترکیه: پنج روزنامه‌نگار «جمهوریت» پس از ۱۴۲ روز زندان آزاد شدند

در ترکیه پنج روزنامه‌نگار سابق روزنامه «جمهوریت»، از روزنامه‌های منتقد دولت، قبل از موعد مقرر از زندان آزاد شدند. این روزنامه‌نگاران، از جمله کارتونیست معروف موسی کارت، پس از گذراندن ۱۴۲ روز پشت میله‌های زندان در شهر كوجاایلی در شمال غرب ترکیه، از سوی طرفداران مورد استقبال قرار گرفتند. چند ساعت قبل از آن دادگاه تجدید نظر ترکیه دستور آزادی این روزنامه‌نگاران را صادر کرده بود. آن‌ها سال گذشته متهم به «پشتیبانی از گروه‌های تروریستی» شده بودند. در آن زمان در مجموع حبس بین دو سال و نیم تا هشت سال علیه ۱۴ متهم ابلاغ شد. با این حال، در میان آزادشدگان برخی ممنوع‌الخروج شده‌اند و یکی از آن‌ها به نام امره ایپر که حسابدار روزنامه بود باید در زندان بماند. روزنامه «جمهوریت» در سال ۱۹۲۴ تأسیس شد و یکی از معدود روزنامه‌های ترکیه است که در اختیار غول‌های رسانه‌ای نیست و به یک بنیاد مستقل متعلق است. این روزنامه همواره با دولت ترکیه درگیر بوده است. سردبیر سابق آن، جان دوندار، پس از محكومیت به پنج سال و ۱۰ ماه در استانبول به دلیل انتشار گزارشی درباره فروش سلاح توسط ترکیه به اسلام‌گرایان تندرو در سوریه، به آلمان گریخت. در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه، شماری زیادی از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و اجتماعی به اتهام همکاری با جنبش فتح‌الله گولن، واعظ مذهبی ساکن آمریکا دستگیر و هزاران نفر از کار در مراکز دولتی برکنار شدند. دولت ترکیه گولن را عامل اصلی کودتا می‌داند اما او این اتهام را رد کرده است.

نیکولاس #مادورو در نشست مجمع عمومی #سازمان_ملل شرکت نمی‌کند

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که امسال در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی‌کند. مادورو گفت، دلسی رودریگز، معاونش و خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا به جای او در این نشست شرکت خواهند کرد و درخواستی با امضای ۱۲ میلیون ونزوئلایی را در محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ارائه می‌کنند. نیکلاس مادورو ماه اوت گذشته (مرداد) در واکنش به تحریم‌های تازه آمریکا به هیأت مذاکره‌کننده دولت دستور داد گفت‌وگوها با اپوزیسیون به رهبری خوان گوایدو در باربادوس را متوقف کنند. او به‌تازگی تأیید کرد که چندین ماه است با گفت‌وگوهای مخفیانه با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، موافقت کرده است. در روزهای اخیر تنش بین ونزوئلا و همسایه‌اش کلمبیا نیز شدت گرفت و مادورو به ارتش ونزوئلا دستور آماده‌باش در مرزهای کلمبیا را داد.

وزارت خارجه آمریکا: #آدریان_دریا محموله نفت خام‌اش را در سوریه تخلیه کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد نفتکش آدریان دریا محموله نفت خام خود را در سوریه تخلیه کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، مورگان اورتاگوس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آمریکا آیا برای اثبات این ادعا مدرکی هم در دست دارد، گفت: «بله. رژیم ایران نفت به سوریه تحویل داد و این سوخت هم مستقیماً در اختیار تانک‌ها و نیروهایی قرار گرفت که مردم بی‌گناه سوریه را می‌کشند.» خبرنگاران یک بار دیگر پرسش‌شان درباره مدرک این ادعا را تکرار کردند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «اگر مدرکی در اختیار نداشتیم چنین حرفی را نمی‌زدم.» عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۱۷ شهریور اعلام کرد آدریان دریا «علیرغم اقدامات ایذایی در نهایت در سواحل مدیترانه پهلو گرفت و محموله خود را تخلیه کرد.» وزارت خارجه بریتانیا سه‌شنبه گذشته (۱۹ شهریور) حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی در لندن را برای پاسخگویی درباره صدور نفت به سوریه برخلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا احضار کرده بود. بعیدی‌نژاد با انتشار پیامی در توییتر توضیح داد که در این جلسه گفته است به این دلیل که ایران آدریان دریا و محموله‌اش را یک جا روی دریا فروخته، تعهدی را نقض نکرده است.

#نتانیاهو در دیدار با #پوتین: ایران تلاش می‌کند #اسرائیل را از #سوریه بیرون کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل پنجشنبه ۲۱ شهریور/ ۱۲ سپتامبر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در شهر سوچی دیدار و گفت‌وگو کرد. موضوع گفت‌وگوی رهبران دو کشور هماهنگی درباره مسائل امنیتی در سوریه بود. نتانیاهو گفت: «اهمیت هماهنگی امنیتی بین ما در سوریه دو چندان شده. زیرا ایران در ماه‌های گذشته تلاش کرده اسرائیل را از سوریه بیرون براند و موشک‌های نقطه‌زن را علیه ما به کار گرفته.» سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه و اسرائیل توافق کردند با یکدیگر درباره مسائل امنیتی در سوریه در گفت‌وگو بمانند. رئیس جمهوری روسیه با تقدیر از هماهنگی دو کشور در مسائل امنیتی سوریه، بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.