نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#خسرو_صادقی_بروجنی برای گذراندن دوره محکومیت به زندان اوین منتقل شده است

خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه نگار روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد. صادقی در دادگاه انقلاب به ۸ سال حبس محکوم شد و این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۷ سال حبس تقلیل یافت که بر اساس ماده ۱۳۴قانون مجازت اسلامی پنج سال از این محکومیت قابل اجرا است. دادگاه انقلاب این روزنامه‌نگار و نویسنده را که بیشتر در حوزه اقتصاد سیاسی و رفاه اجتماعی و مسائل کارگری می‌نویسد را به «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» متهم و بر همین اساس نیز حکم به زندان او داده است. او اردیبهشت سال گذشته پس از احضار به دادگاه انقلاب تهران بازداشت و پس از چند روز به قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شد.

دلار از ۲۶ هزار تومان گذشت، سکه از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

نرخ دلار یکشنبه ۲۳ شهریور در بازار آزاد از ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان عبور کرد. صرافی بانک‌ها هم به دنبال ثبت رکورد تازه، نرخ دلار را به ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش دادند که نشان‌دهنده افزایش ۱۱۰۰ تومانی نرخ این ارز در صرافی‌‌های بانکی است. شاهدان عینی اما به رسانه‌های داخلی ایران گفتند که در صرافی بانک‌ها ارز برای خرید وجود ندارد. همزمان با دلار سکه هم همچنان مسیر صعودی را ادامه داد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه تمام رسید. نیم سکه ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و ربع سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. رشد قیمت سکه و دلار پس از افت شاخص بورس که از ۲۰ مرداد آغاز شد، رشد شتابان‌تری گرفته است. به گزارش رسانه‌های حکومتی ایران در روزهای گذشته تقاضا برای خرید ارز و سکه افزایش چشمگیری داشته است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی #سازمان_پژوهش از «اصلاح» جلد #کتاب_ریاضی سوم ابتدایی خبر داد

در پی اعتراض‌های متعدد نسبت به حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان پژوهش از اصلاح جلد این کتاب خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از علی محبی، وزیر آموزش و پرورش دستور داده که طراحی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان اصلاح شود تا « تا افراط و تفریطی در دیدگاه جنسیتی نسبت به دانش‌آموزان وجود نداشته باشد». در چاپ سال ۹۹ کتاب ریاضی سوم دبستان تصویر دختران از روی جلد ناپدید شد، در حالی که چاپ سال ۹۸ تصویر تعدادی دختر و پسر را در حال بازی با شکل‌های هندسی نشان می‌داد. این مسئله جاروجنجال زیادی به راه انداخت. نسیم بهاری تصویرگر جلد کتاب ریاضی در صفحه شخصی خود نوشت: «این طرح را چند سال پیش برای کتاب ریاضی سوم دبستان کشیده بودم. طرح اصلی هم کلی ممیزی خورد و اجازه ندادند یکی از دخترها بالای درخت باشد.» در پی این اعتراضات، روابط عمومی و امور بین‌المللی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در بیانیه‌ای دلیل حذف دختران را خلوت‌تر شدن جلد عنوان کرد. در این بیانیه آمده که «دوستانی» با بررسی کتاب از «از منظرهای هنری، زیبا شناسی و روانشناسی» پیشنهاد دادند که «تصویر خلوت‌تر گردد.» سرپرست معاونت برنامه‌ریزی نیز با وجود اینکه از اصلاح جلد خبر داد، گفت که حذف تصویر دختران بر أساس نظرات کارشناسی صورت گرفته بود. علی محبی توضیح داد «به دلیل آنکه زمان اصلاح کوتاه بود عکس دختران از کتاب درسی حذف شد هرچند که بهتر بود تصویر جدیدی طراحی می‌کردند تا آنکه بخواهند تصویر دختران را از کتاب درسی حذف کنند.»

مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌ها: تعداد مسافران در پروازهای بین المللی ایران ۹۶ درصد کاهش داشته است

رئیس هیٔت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۸۴ درصدی پروازهای بین‌المللی ایران در مرداد ۹۹ نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سیاوش امرمکری گفت که که پروازهای بین‌المللی تحت تاثیر شیوع کرونا، در مرداد سال ۹۹ نسبت به سال گذشته، در پذیرش مسافر ۹۶ درصد و در پذیرش بار و پست ۸۰ درصد کاهش داشته‌اند. امیر مکری در عین حال از کاهش ۲۲ درصدی پرواز‌های داخلی، کاهش ۳۶ درصدی تعداد مسافران این پروازها، و کاهش ۴۲ درصدی بار و پست داخلی خبر داد. اما به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها شاخص‌های فرودگاهی از افزایش تدریجی تعداد پروازها و مسافران خبر می‌دهند. او گفت که تعداد پروازها در فاصله تیر تا مرداد ۵درصد افزایش و تعداد پذیرش مسافران و پذیرش بار و پست نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۶ درصد سیر صعودی داشته‌اند.