ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#انجمن_پزشکی_هسته‌ای #ایران: تحریم تنها تامین‌کننده داروهای رادیواکتیو مورد مصرف مراکز پزشکی هسته‌ای ایران غیر انسانی است

انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران در بیانیه‌ای ضمن انتقاد به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و قرار گرفتن نام شرکت "پارس ایزوتوپ" در فهرست تحریم‌های آمریکا را اقدامی غیرانسانی خواند و از مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشر خواست نسبت به رفع تحریم داروهای رادیواکتیو اقدام جدی به عمل آورند. شرکت پارس ایزوتوپ تنها تامین‌کننده داروهای رادیواکتیو مورد مصرف مراکز پزشکی هسته‌ای ایران است. به گزارش خبرگزاری ایسنا در بیانیه انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران آمده است: « این اقدام غیرانسانی به توقف فعالیت‌ های تشخیصی و درمانی وابسته به داروهای رادیواکتیو در بیش از ۱۸۰ مرکز پزشکی هسته‌ای کشور که سالیانه به متجاوز از یک میلیون بیمار خدمات سلامت ارایه می‌دهند منجر خواهد شد». با وجود اینکه دولت آمریکا از گذشته بر مستثنی بودن دارو و مواد غذایی از تحریم‌های اعمال ‌شده علیه ایران تاکید می‌کند، شرکت‌ها و موسسات مختلف دارویی و کشاورزی در لیست تازه تحریم‌ها هستند. علاوه بر آن، مقامات مسئول در حوزه کشاورزی نیز پیش‌تر ابراز نگرانی کرده بودند که گرچه کلمه «غذا» و «دارو» در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیامده است، تحریم‌های بانکی، کشتیرانی و بیمه باعث بروز مشکلاتی در واردات غذا و دارو خواهد شد.

#ایران از #آمریکا به #سازمان_بین‌المللی_دریانوردی شکایت می‌کند

جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد به دلیل تحریم‌ها، از ایالات متحده آمریکا به سازمان بین‌المللی دریانوردی شکایت ببرد. با خروج آمریکا از برجام، بزرگ‌ترین لاینر بین‌المللی جهان اعلام کرد که از آب‌های ایران خارج خواهد شد و پس از آن نیز تعدادی از شرکت‌های بیمه و رده‌بندی اعلام کرده‌اند که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا، امکان تداوم همکاری با ایران را نخواهند داشت. دولت ایالات متحده نیز گفته که به جز بندر چابهار، سایر بنادر ایران وارد تحریم‌های جدید می‌شوند. محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده که نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی در روزهای آینده شکایت ایران را تسلیم این سازمان در لندن می‌کند.

شلیک‌ صدها موشک از #غزه به جنوب #اسرائیل ـ #سازمان_ملل و #مصر خواهان توقف حملات متقابل شدند

در فردای حملات #اسرائیل به غزه، فلسطینی‌ها بیش از ۳۰۰ موشک به سمت جنوب اسرائیل شلیک کردند. حزب چپ‌گرای جبهه مردمی آزادی فلسطین اعلام کرد که در حملات اسرائیل سه فلسطینی کشته شدند. اسرائیل نیز گفته است که شلیک موشک از غزه یک اتوبوس را هدف قرار داده و یک سرباز اسرائیلی به‌شدت زخمی شده است. به‌گفته رسانه‌های اسرائیلی، لحظاتی پیش از انفجار اتوبوس، نزدیک به ۵۰ سرباز اسرائیلی از آن پیاده شده بودند. منابع پزشکی اسرائیل هم گفته‌اند که در مجموع دست‌کم ۱۰ نفر در حملات موشکی غزه به اسرائیل زخمی شده‌اند. ارتش اسرائیل با ده‌ها حمله هوایی پاسخ داد و مراکز شبکه تلویزیونی الاقصی متعلق به #حماس را بمباران کرد. از سرگیری خشونت‌ها در نوار غزه بر چشم‌انداز آتش‌بس طولانی میان اسرائیل و حماس که مصر، قطر و سازمان ملل متحد بر روی آن کار می‌کنند، سایه افکنده است. مصر روز دوشنبه اسرائیل را به آرامش فراخواند. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌های درگیری شد.

سقوط ارزش #ریال بر کیفیت #آموزش_پزشکی در دانشگاه‌های ایران تأثیر گذاشت

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرده که ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز، تهیه مواد مصرفی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی دشوار شده و این امر بر کیفیت پژوهش‌های دانشگاهی اثر گذاشته است. به گفته دکتر جمشید حاجتی ارزی که وزارت بهداشت برای تهیه مواد لازم اختصاص داده در اثر سقوط ارزش ریال بی‌ارزش شده است. حاجتی هشدار داده که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، کیفیت پژوهش‌های دانشگاهی در ایران افت خواهد کرد.

«در هر پنج دقیقه یک ایرانی دچار سکته مغزی می‌شود»

دکتر الهه تقوایی زحمتکش، نماینده انجمن سکته مغزی اعلام کرده که در ایران سالانه ۱۰۰ هزار نفر دچار سکته مغزی می‌شوند. به گفته تقوایی زحمتکش طبق آمارهای به دست آمده در هر پنج دقیقه یک ایرانی دچار سکته مغزی می‌شود. این مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از کمبود امکاناتی مانند پزشک متخصص و نبود دستگاه آنژیوگرافی به ویژه در شهرستان‌ها و حتی در برخی مراکز استان خبر داده است.