ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#حسین_طبرزدی از بازداشت پدرش #حشمت‌الله طبرزدی به‌دلیل انتشار فراخوان برای برگزاری گردهمایی اعتراضی خبر داد

حسین طبرزدی، پسر حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران از بازداشت پدرش در روز سه‌شنبه ۲۱ آبان در پی شرکت در گردهمایی با عنوان میتینگ پارک لاله، خبر داد. نیروهای امنیتی حشمت‌الله طبرزدی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. به‌گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جبهه دموکراتیک ایران با شعار «نه به فقر، نه به جنگ و نه به دیکتاتوری» از مردم خواسته بود که در روز سه‌شنبه در میتینگ پارک لاله شرکت کنند. حسین طبرزدی گفته است از وضعیت پدرش اطلاعی در دست نیست. او گفت: «هفته گذشته حکم شش سال زندان پدرم پس از سه سال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تأیید شده بود، اما این بازداشت از بابت حضور ایشان در گردهمایی پارک لاله بوده است». کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته است که در روزهای گذشته برخی از اعضای جبهه دموکراتیک ایران به دلیل اعلام این فراخوان در شبکه‎های اجتماعی بازداشت و یا به نهادهای امنیتی احضار شده بودند. روز هفتم آبان نیز حشمت‌الله طبرزدی به همراه پرویز سفری، علی رستمی و سیدمحمد میرسلطانی از اعضای جبهه دموکراتیک ایران، هنگام عزیمت به پاسارگاد جهت برگزاری گرامی‌داشت روز کورش هخامنشی، توسط نیروهای امنیتی در مسیر راه بازداشت‌شده بودند.

اعتراض #کارگران_حفاری_شمال به دو ماه #تعویق_دستمزد

کارگران شرکت حفاری شمال از مرداد تا کنون دستمزد نگرفته‌اند. صدها کارگر این شرکت که به دلیل تعویق مزدها در تنگنای معیشتی به سر می‌برند، خواستار پرداخت دستمزد معوقه خود هستند و گفته‌اند به رغم اعتراضات آن‌ها روشن نیست چه زمانی مزدشان پرداخت می‌شود. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) چهارشنبه ۲۲ آبان به نقل از مدیر روابط عمومی شرکت نوشت که «اگر مطالبات شرکت دریافت شود»، مدیریت شرکت «هر چه زودتر» مزد عقب‌افتاده کارگران را پرداخت خواهد کرد. محمد خاتمی وعده داده است که هفته آینده یک ماه از معوقات مزدی کارگران پرداخت شود. کارگران #شرکت_حفاری_شمال در هفته‌های اخیر بارها در اعتراض به #تعویق_مزدها تجمع کرده‌اند. آن‌ها سه‌شنبه ۱۴ آبان در حالی که خانواده‌های خود را نیز به همراه داشتند، دست به تجمع زدند.

#روحانی: مردم زلزله‌زده #آذربایجان_شرقی خانه اجاره کنند، دولت پول اجاره‌بها را می‌دهد

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۲۲ آبان در جلسه هیأت دولت گفت: «مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی در این سرمای زمستان خانه اجاره کنند و دولت پول آن را می‌دهد.» زمین‌لرزه ۱۳۹۸ آذربایجان شرقی به بزرگی ۵٫۹ ریشتر بامداد جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در نزدیکی شهر ترک، در نزدیکی میانه در استان آذربایجان شرقی رخ داد. در روستای ورنکش جان شهرستان میانه تاکنون ۵ نفر کشته و ۲۵۱ نفر مصدوم شدند. بیشترین خسارت در روستاهای ورنکش، بال استیل، ورزقان، گاوینه رود و گین علی به بار آمد.

تعدادی از کارکنان #سازمان_ثبت_اسناد_و_املاک کشور به اتهام رشوه‌خواری به طور همزمان دستگیر شدند

صبح چهارشنبه ۲۲ آبان تعدادی از کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت همزمان دستگیر شدند. مرکز حفاظت قوه قضائیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت‌شدگان متهم‌اند به اخد «رشوه‌های کلان، جعل و همکاری با افراد سودجو در جهت تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوء استفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرایند کار جهت اخذ رشوه‌های کلان». قوه قضائیه همچنین اعلام کرد که این اقدام با هماهنگی و پیگیری ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شد.

در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در #کابل شماری کشته و مجروح شدند

صبح چهارشنبه ۱۳ نوامبر/ ۲۲ آبان در اثر انفجار بمب در یک خودرو در کابل، پایتخت افغانستان دست‌کم ۷ نفر کشته و ۱۰ نفر از جمله چند کودک مجروح شدند. به گفته نصرت رحیمی، سحنگوی وزارت داخله افغانستان این انفجار در محله قصبه کابل اتفاق افتاد و هدف آن هم شرکت امنیای گارد بود. ورلد ممکن است بر تعداد کشته‌شدگان و مجروحان اضافه شود. به گزارش الجزیره صدای آژیر آمبولانس‌ها در خیابان‌های اطراف محل انفجار طنین انداخته است. روز گذشته محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از آزادی دو فرمانده ارشد طالبان و یکی از رهبران گروه شبه‌نظامی حقانی در ازای دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان که در دست طالبان اسیرند، خبر داد. سه زندانی که دولت افغانستان آن‌ها را به‌طور مشروط آزاد می‌کند، انس حقانی، از شبکه حقانی، حافظ عبدالرشید عمری و حاجی ملی خان از گروه طالبان هستند. آن‌ها از زندان «بگرام» در ولایت پروان آزاد می‌شوند. غنی روز گذشته اعلام کرد امیدوار است با تبادل زندانیان، راه را برای گفت‌وگوی طالبان با دولت افغانستان هموار کند. طالبان دولت غنی را به رسمیت نمی‌شناسد.

#ژیناین_آنز، یکی از قانون‌گزاران بولیوی و از مخالفان #مورالس اعلام کرد رئیس جمهوری موقت این کشور است

به گزارش آسوشیتدپرس در پی عزیمت اوو مورالس رئیس‌جمهوری مستعفی بولیوی به مکزیک، چهارشنبه ۱۳ نوامبر/ ۲۲ آبان ژیناین آنز، یکی از قانونگذاران این کشور اعلام کرد که رئیس‌جمهوری موقت بولیوی است. آنز معاون دوم مجلس سنای بولیوی و از مخالفان دولت مورالس است. او گفت: «من ریاست‌جمهوری را به عهده گرفتم و تمامی اقدامات لازم برای برقراری صلح در کشور را انجام می‌دهم.» مورالس به دنبال اعتراضات خشونت‌آمیز مخالفان و اتهام تقلب در انتخابات یکشنبه گذشته به توصیه ارتش از ریاست جمهوری بولیوی کناره‌گیری کرد و به مکزیک پناه برد. دولت‌های کوبا و ونزوئلا اعلام کرده‌اند که علیه مورالس کودتا شده. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای «شبه‌کودتا» و دخالت آمریکا در امور داخلی بولیوی را محکوم کرد.