نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#احمد_خاتمی: می‌خواهند تحریم‌های سطحی را بردارند و جاده را برای مذاکره صاف کنند

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان در یک سخنرانی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جو بایدن گفت دونالد ترامپ و بایدن «سر و ته یک کرباسند». او با تأکید بر این‌که سیاست مسئولان جمهوری اسلامی «نفی مذاکره و مرگ بر آمریکاست»، افزود: «تحت تأثیر رفع تحریم‌های سطحی ظالمانه واقع شدن ناشی‌گری در عرصه سیاست است.» او گفت با رفع برخی تحریم‌ها می‌خواهند راه مذاکره را هموار کنند. احمد خاتمی همچنین با انتقاد از برخی که «تحلیل می‌کنند جمهوری‌خواهان بروند، دموکرات‌ها سرکار بیایند، وضع معیشت مردم سامان پیدا می‌کند»، گفت: «این تحلیل توهمی بیش نیست. اولین کسانی که برجام را زیر پا گذشتند، اوباما و کری بودند. تحریم‌ها از زمان اوباما و کری وزیر خارجه‌اش شروع شد. این تحریم‌ها را آن‌ها شروع کردند، ترامپ هم همان‌ها را دنبال کرد و تشدید کرد حقیقت را تحریف شده بیان نکنید.» احمد خاتمی از پیروان سرسخت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است که همواره با هرگونه مذاکره با آمریکا در اظهارات رسمی خود مخالفت کرده است.

در #درگیری_مسلحانه در آذربایجان غربی سه نفر از نیروهای #مرزبانی جمهوری اسلامی کشته شدند

پایگاه خبری پلیس ایران اعلام کرد که افراد مسلح در حوزه گروهان مرزی «تکور» در استان آذربایجان غربی حدود ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه جمعه ۲۳ آبان به نیروهای مرزبانی حمله کرده و سه نفر از نیروهای مرزبانی به نام‌های استوار دوم مسلم جهان‌آرا، استوار دوم مالک طاهر و سرباز وظیفه کامران کرامت را کشته و دو نفر را زخمی کردند. این اطلاعیه نگفته است که مهاجمان چه کسانی بودند. همچنین گفته نشده که از طرف مقابل چند نفر کشته یا مجروح شدند، تنها گفته شده که «شواهد حاکی از وارد شدن تلفات سنگین و مهلکی به عناصر مسلح ضد انقلاب است».

نماینده #مجلس شورای اسلامی: نتیجه #برجام آن اتفاقی که مدنظرمان بود نشد

محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ۲۳ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «در خصوص برجام باید گفت که شاید این توافقنامه که یک تفاهم‌نامه بین‌المللی بود و مشکلاتی برای خودش داشت اما به دلیل این که آن تفاهم و انسجامی که باید بین خودمان را نداشتیم، نتیجه‌اش آن اتفاقی که مدنظرمان بود نشد و آن‌گونه باید از آن بهره نبردیم.» نماینده بناب در مجلس یازدهم گفت که «در حال حاضر باتوجه به خروج آمریکا از برجام و تشدید شدن تحریم که منجر به مشکلاتی شده است ما ابتدا باید در داخل کشور به یک همفکری و تعامل برسیم و اولویت‌های کشور و منافع ملی خودمان را مشخص کنیم و برای حفظ این منافع ملی و اولویت‌ها تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان برنامه‌هایی را ارائه دهند که قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد.» محمد باقری بنابی همچنین گفت: «وضعیت در حال حاضر در کشور ما این‌گونه است که اصول‌گرا می‌آید اصلاح‌طلب را تخطئه می‌کند و به جای هم‌افزایی همدیگر را تخریب می‌کنند که همین امر مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند.» این نماینده مجلس به عنوان راه‌کاری برای حل مشکلات و مسائل کشور، پیشنهاد داد که مابین اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان یک تفاهم بر اساس «منافع ملی» صورت بگیرد. این پیشنهاد در حالی از سوی این نماینده مجلس مطرح می‌شود که از دی ماه ۹۶ و اعتراضات گسترده مردمی، شعار اصلی معترضین برمبنای مخالفت با سیاست‌ها و موجودیت هر دو طیف معروف به اصول‌گرا و اصلاح‌طلب بنا گذاشته شده است.