ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان قم می‌گوید #وحید_صیادی_نصیری زندانی سیاسی، بیماری کبدی داشت و در زندان فوت نکرد

مهدی کاهه، دادستان عمومی و انقلاب قم مرگ #وحید_صیادی_نصیری زندانی سیاسی در زندان را تکذیب کرد و گفت او در بیمارستان فوت کرد. او گفت: «[ وحید صیادی نصیری] به لحاظ بیماری کبدی دچار وخامت اوضاع جسمانی شده به بیمارستان اعزام و بعد از هفت روز بستری بودن در همان بیمارستان فوت می‌کند.» دادستان قم هیچ اشاره‌ای به اعتصاب غذای این زندانی سیاسی نکرد و تنها به این حرف بسنده کرد که تشخیص علت فوت توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است. وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی زندان «لنگرود»، زندان مرکزی قم از دو ماه پیش در اعتراض به عدم رعایت «اصل تفکیک جرایم» دست به اعتصاب غذا زده بود و بر اثر همین اعتصاب درگذشت. این زندانی سیاسی اعلام کرده بود که اگر او را به زندان اوین یا گوهردشت کرج (رجایی‌شهر) منتقل نکنند اعتصاب غذا می‌کند. دستگاه قضایی این خواسته را اجابت نکرد و او سرانجام بعد از ۶۰ روز در اثر پیامدهای اعتصاب غذا جان سپرد. اتهامات صیادی نصیری «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» بود و به چهار سال و نیم زندان محکوم شده بود. سازمان حقوق بشر ایران خواستار اعزام هیاتی بین‌المللی به ایران برای رسیدگی به شرایط زندانیان و مرگ این زندانی سیاسی شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ممنوعیت #واردات_پوشاک خبر داد

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ممنوعیت #واردات_پوشاک در ایران خبر داد و گفت: «ممنوعیت واردات پوشاک توجیه اقتصادی دارد و به نوعی حمایت از صنعت داخلی محسوب می‌شود.» به‌گفته او در شرایطی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده واردات پوشاک «هیچ توجیه علمی، منطقی، اقتصادی و اجرایی ندارد». سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس قیمت تمام‌شده تولید پوشاک در ایران را «بسیار پایین» خواند و گفت با ریال قیمت انرژی و نیروی کارمحاسبه می‌شود اما مواد اولیه پارچه‌های مصرفی که به‌طور عمده وارداتی هستند با دلار محاسبه می‌شود که نرخ آن نیز بستگی به نوع ارز تخصیص یافته دارد. در ایران حدود ۳۰۰هزار نفر به‌طور مستقیم در صنعت پوشاک شاغل هستند و براساس آمار مسئولان جمهوری اسلامی سالانه حدود ۸ میلیارد دلار پوشاک در کشور مصرف می‌شود که حدود ۵ میلیارد دلار از این رقم در کشور تولید و حدود ۲،۵ میلیارد دلار هم از طریق واردات قاچاق به کشور وارد می‌شود.

قیمت #نفت سنگین ایران بیش از ۱۴ دلار در هر بشکه ارزان و تولید نفت آن ۳۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

براساس گزارش ماهانه جدید اوپک، تولید نفت ایران در ماه نوامبر به ۲ میلیون و ۹۵۴ بشکه در روز رسید که ۳۸۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با ماه اکتبر کاهش داشته است. در ماه اکتبر ایران ۳ میلیون و ۳۳۳ بشکه در روز تولید کرده بود. همچنین قیمت نفت سنگین ایران در ماه نوامبر ۶۲،۸۳ دلار در هر بشکه بود که ۱۴،۲۱ دلار یا ۱۸،۴ درصد در مقایسه با ۷۷،۰۴ دلار در اکتبر کاهش داشت. تولید ۱۵ کشور عضو اوپک نیز در ماه نوامبر ۳۲،۹۷ میلیون بشکه در روز بود که ۱۱ هزار بشکه در روز نسبت به ماه اکتبر کاهش داشت. تولید نفت در امارات متحده عربی، عربستان سعودی و کویت افزایش یافت، در حالی که در ایران، ونزوئلا، نیجریه و عراق کاهش داشت.

#مجلس_سنای_آمریکا به بررسی قطع کمک‌ به #عربستان_سعودی در جنگ #یمن رأی مثبت داد

در حالی‌که دونالد #ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از #مجلس_سنا خواسته بود تا برای مقابله با ایران از ادامه کمک‌های ایالات متحده به #عربستان_سعودی در یمن حمایت کند، مجلس سنای آمریکا با بررسی قطع این کمک‌‌ها موافقت کرد. ۶۰ سناتور با این بررسی موافقت و ۳۹ سناتور مخالفت کردند. در این رأی‌گیری ۱۱ تن از سناتورهای جمهوری‌خواه نیز با خواسته ترامپ مخالفت کردند و در جبهه اعضای دمکرات مجلس سنا قرار گرفتند. رأی‌گیری نهایی در روز پنج‌شنبه ۱۳ دسامبر / ۲۲ آذر خواهد بود. با این حال، حتی اگر مجلس سنا قطعنامه نهایی در این‌باره را تصویب کند، این قطعنامه باید در مجلس نمایندگان رسیدگی شود. در مجلس نمایندگان آمریکا تا سوم ژانویه جمهوری‌خواهان اکثریت را دارند. ترامپ اما حق وتو دارد و این قطعنامه نیز بیشتر جنبه نمادین دارد. تا کنون آمریکا اطلاعات نظامی در اختیار عربستان سعودی قرار می‌داد و خلبانان آن را آموزش می‌داد. آمریکا همچنین برای مدتی به جت‌های جنگنده یمن سوخت‌رسانی می‌کرد که این همکاری در ماه نوامبر پایان یافت.

#تجمع_معلمان_همدان در اعتراض به عملکرد #صدا_و_سیما با همراهی #دانش‌_آموزان برگزار شد

#معلمان معترض #همدان در اعتراض به عملکرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی که به‌گفته آن‌ها خواسته‌های عدالتطلبانه فرهنگیان کشور را هیچ‌گاه منعکس نکرده است، پنج‌شنبه ۲۲ آذر مقابل اداره آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. دانش‌آموزان نیز از این حرکت معلمان پشتیبانی کردند. معلمان در تجمع خود پلاکاردهایی از جمله با شعارهای «سانسور حقایق در صدا و سیما»، «تخریب وجهه معلمان»، «صدا و سیما با انجام تبلیغات گسترده در خدمت مؤسسات آموزشی مافیایی»، در دست داشتند. آن‌ها از #صدا_و_سیما خواستند تا مشکلات و دغدغه‌های معلمان را پوشش دهد و به دردهای معلمان و دانش‌آموزان و فعالان صنفی زندانی نیز بپردازد. در این تجمع که از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد، شمار زیادی از معلمان شهرستان همدان حضور داشتند. پیش از این، دور دوم تحصن سراسری معلمان در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه سال جاری با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در شهرهای مختلف کشور برگزار شد که در جریان آن تا کنون، نیروهای امنیتی ۱۴ نفر از معلمان و فعالان صنفی در استان‌های خراسان شمالی، فارس، مرکزی، کردستان و خوزستان را بازداشت کردند. معلمان ایران مهرماه امسال نیز به مدت دو روز دست به اقدام اعتراضی مشابهی زده بودند. از جمله مطالبات فرهنگیان توقف پرونده‌سازی برای معلمان و آزادی معلمان زندانی بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه #ایران می‌گوید برخورد #گرجستان با ایرانی‌ها شگفتی دارد

در پی جلوگیری گرجستان از ورود گروهی از ایرانیان به این کشور، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه این اقدام را «جای شگفتی» دانست و گفت: «گزارش‌هایی از وقوع برخی رفتار‌های نامطلوب و غیرقابل انتظار در مبادی ورودی این کشور به دستمان رسیده است.» قاسمی افزود: «اتباع اخراج شده کشورمان مورد حمایت دولت ایران هستند و برای احقاق حقوق آن‌ها در حال مذاکره با تفلیس هستیم.» به‌گفته او ارائه اطلاعات در این زمینه به زمان نیاز دارد. در هفته‌های اخیر مأموران در مبادی ورودی گرجستان از ورود بیش از ۲۰۰ شهروند ایرانی به این کشور جلوگیری کرده‌اند. یکشنبه ۱۱ آذر خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده بودند که از ورود ۱۸ شهروند ایرانی که با پرواز قشم‌ایر به تفلیس رفته بودند، جلوگیری شده است. خبرگزاری فارس گزارش داده بود که افسران پلیس گرجستان برخی از مسافران را در صف نشان می‌کنند، آن‌ها را به اتاق بازجویی می‌برند و بدون بررسی مدارک آن‌ها، این مسافران را به ایران دیپورت می‌کنند. شهروندان ایرانی برای سفر به گرجستان به ویزا نیاز ندارند. بیش از ۱۰ نفر از این ایرانیان که در روزهای اخیر از ورود آن‌ها به گرجستان ممانعت به عمل آمده بود و دیپورت شده بودند، ظهر دوشنبه ۱۹ آذر مقابل سفارت گرجستان در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. قاسمی در این‌باره گفت از کم و کیف تجمع‌کنندگان اطلاع دقیقی ندارد اما «معترضین با نماینده یا دیپلماتی از سفارت این کشور در تهران صحبت کرده‌اند». او افزود مقامات تفلیس پس از دریافت اطلاعاتی از سفارت ایران «شدیداً اظهار تاسف و نگرانی داشته و قول بررسی و پیگیری در این زمینه را داده‌اند».

#وزارت_خزانه‌داری_آمریکا یک شرکت چینی را به دلیل نقض #تحریم‌های_ایران جریمه کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا گروه خدمات میدان نفتی Yantai Jereh چین را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران به پرداخت ۲.۷ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.وزارت خزانه‌داری آمریکا این شرکت چینی را به نقض آشکار تحریم‌ها شامل صادرات یا صادرات مجدد، تلاش برای صادرات یا صادرات مجدد کالاهای ساخت آمریکا برای کاربران نهایی در ایران از طریق چین متهم کرده است. این خدمات عبارت بوده است از ۱۱ مورد انتقال آشکار لوازم مربوط به میدان نفتی مانند قطعات یدکی و دستگاه‌های پمپ.

فرماندار #آنکارا: در حادثه قطار سریع‌السیر آنکارا دست‌کم ۹ کشته و ۴۶ مصدوم به جای گذاشت

صبح پنجشنبه ۲۲ آذر/ ۱۳ دسامبر یک دستگاه قطار سریع‌السیر مسافربری بین‌شهری از مبدأ آنکارا به مقصد قونیه در منطقه «ینی محله» آنکارا دچار حادثه شد. خبرگزاری‌ها برخورد این قطار با یک پل هوایی را علت سانحه اعلام کرده‌اند اما وزارت حمل‌ونقل ترکیه با انتشار بیانیه‌ای گفته است حضور اعلام‌نشده یک دستگاه لوکوموتیو تعمیرات که مشغول وارسی و تغییر مسیر ریل‌ها در ایستگاه «مارشاندیز» شهرستان «ینی محله» بود، باعث این تصادف شده است. فرماندار آنکارا در بیانیه خود تعداد کشته‌شدگان را ۹ نفر و تعداد مجروحان را ۴۶ نفر اعلام کرده. حال سه تن از مجروحان وخیم گزارش شده است. تیم‌های امدادی متعددی برای یافتن و نجات افرادی که بین لاشه واگن‌ها گرفتار شده‌اند، به محل حادثه اعزام شده‌اند. یک سخنگوی شرکت راه‌آهن ترکیه اعلام کرده که حرکت تمام قطارهای سریع‌السیر از آنکارا به مسیرهای مختلف تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

وزیر خارجه #کانادا: #آمریکا بازداشت مدیر «#هوآوی» را سیاسی نکند

شامگاه چهارشنبه ۱۲ دسامبر/ ۲۱ آذر کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا به آمریکا درباره استفاده از بازداشت مدیر شرکت «هوآوی» به عنوان اهرمی برای مذاکرات تجاری واشنگتن با پکن هشدار داد. شامگاه سه‌شنبه ۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر دادگاهی در شهر ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا حکم آزادی موقت منگ، مدیر ارشد مالی و دختر بنیانگذار شرکت هوآوی را با وثیقه ۱۰ میلیون دلار کانادا صادر کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته بود آماده است که برای حفظ امنیت ملی آمریکا در پرونده منگ وانژو مداخله کند. کریستیا فریلند در یک نشست خبری گفت: «شرکای ما در موافقت‌نامه استرداد متهمان نباید به دنبال سیاسی کردن فرایند استرداد یا استفاده از آن برای اهدافی به غیر از پیگیری عدالت باشند.»

#ظریف: #پمپئو در #شورای_امنیت به یک قطعنامه لغو شده استناد کرد

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بامداد پنجشنبه ۲۲ آذر/ ۱۳ دسامبر در پاسخ به اظهارات مایک پمپئو همتای آمریکایی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، با انتشار پیامی در توئیتر خود نوشت: سخنان او [پمپئو] نشان داد که منبع استناد آمریکا و شرکایش، قطعنامه لغوشده ۱۹۲۹ است. در شورای امنیت سازمان ملل مایک پمپئو با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که بر برجام صحه می‌گذارد، خواهان محدویت دائمی برنامه موشکی ایران شد. ظریف می‌گوید در این قطعنامه هیچگونه محدودیتی برای برنامه موشکی ایران در نظر گرفته نشده و پمپئو به قطعنامه دیگری اشاره دارد که اکنون با برجام موضوعیتش را از دست داده است.