ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادسرای تهران: برای پدر روح‌الله زم جلسه تبینی برگزار و برای «مرتبطین» با او کیفرخواست صادر شده است

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران یکشنبه ۲۳ آذر با انتشار اطلاعیه‌ای از صدور کیفرخواست برای برخی از «مرتبطین» روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز در داخل کشور، خبر داد و اعلام کرد « پرونده برخی دیگر از متهمین در دادسرا مفتوح است.» دادسرای عمومی و انقلاب تهران همچنین در این اطلاعیه مدعی شد تمام مراحل دادرسی و صدور رای با رعایت مواعد قانونی انجام و ابلاغ شده و اجرای حکم اعدام نیز پس از ابلاغ به وکیل روح‌الله زم و رعایت کلیه ضوابط و مقررات از جمله ملاقات با اعضای خانواده صورت گرفته است. در اطلاعیه فوق همچنین گفته شده که «طرح مبادله زم با کشورهای خارجی هیچ‌گاه مطرح نبوده» و نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و قاضی پرونده روح‌الله زم برای «تبیین ابعاد جرائم ارتکابی» جلسه‌ای را برای محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم برگزار کرده‌اند. محمدعلی زم روز شنبه در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشته بود که به پسرش گفته شده که فیلم‌های اعترافات اخیر او برای اطلاع ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و برای تسهیل «مبادله» او تهیه شده است. محمدعلی زم همچنین نوشته بود که مسئولان پرونده روح‌الله زم، او را در بی‌خبری از تائید حکم اعدام خود نگه‌داشته بودند. مقامات جمهوری اسلامی روح‌الله زم، را روز شنبه ۲۲ آذر اعدام کردند.

ترکیه مناطقی از اقلیم کردستان عراق را توپ‌باران کرد

ترکیه مناطقی از استان دهوک اقلیم کردستان عراق را بمباران کرد. مقام‌های محلی می‌گویند این حمله خسارت جانی نداشت اما باعث ایجاد اضظراب در میان ساکنان منطقه شده است. استاندار دهوک از نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه و ارتش ترکیه خواست نزاع‌شان را به خانه خودشان ببرند. به گزارش شبکه خبری روداو و شفق‌نیوز صبح یکشنبه ۲۳ آذر/ ۱۳ دسامبر روستاهای منطقه کانی ماسی هدف توپ‌های ارتش ترکیه قرار گرفتند. مقام‌های محلی در اقلیم کردستان هدف ترکیه از این حملات را جنگ با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) عنوان می‌کنند و در پیوند با همین موضوع علی تتر، استاندار دهوک در یک کنفرانس خبری از دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان خواست جنگ را به خانه خودشان ببرند. براساس گزارش رسانه‌های اقلیم کردستان حملات ترکیه به این منطقه تا به حال جان ۳۴ تن را گرفته است.

واکنش‌ها به اعدام #روح‌الله_زم: وزارت‌خارجه سفیر آلمان را احضار کرد، رئیس دفتر نمایندگی فرانسه احضار می‌شود

خبرگزاری‌های ایران از احضار سفیر آلمان و رئیس دفتر نمایندگی فرانسه در تهران به دلیل بیانیه اعتراضی اتحادیه اروپا به اعدام روح‌الله زم به وزارت امور خارجه خبر دادند. اتحادیه اروپا، فرانسه و چند کشور دیگر اعدام روح‌الله زم، موسس سایت خبری آمد نیوز که توسط نیروهای امنیتی ایران در عراق ربوده و صبح شنبه ۲۲ آذر اعدام شد، اعتراض کردند. ایران اما اعتراض به حکم اعدام زم که به فرانسه پناهنده شده بود را «مداخله‌جویانه» خوانده و به همین دلیل سفیر آلمان را به عنوان نماینده اتحادیه اروپا به وزارت امور خارجه احضار کرد. در یک خبر دیگر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از وزارت خارجه گزارش کرد رئیس دفتر نمایندگی فرانسه در تهران به دلیل بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه فرانسه در باره اعدام روح‌الله زم احضار می‌شود. روح‌الله زم صبح شنبه بدون اطلاع قبلی اعدام شد.