ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق ممنوعیت رفت‌وآمد به ایران به دلیل #کرونا را لغو کرد

کمیته عالی بهداشت عراق فهرست کشورهایی را که به دلیل شیوع گونه جدید ویروس کرونا رفت‌وآمد به آن‌ها ممنوع است به‌روزرسانی کرد و نام ایران را از آن حذف کرد. ریاست این کمیته را مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق برعهده دارد. دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای گفت در جلسه این کمیته فهرست کشورهایی که سفر به آن‌ها ممنوع است از این قرارند: بریتانیا، اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، ایرلند، لوکزامبورگ، اسلوواکی، اسپانیا، برزیل، آمریکا، هند، استرالیا، ژاپن، آفریقای جنوبی و زامبیا. مسافران عراقی که از این کشورها وارد عراق شوند باید افزون بر ارائه تست منفی کرونا به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند. پیش از این، هیئت دولت عراق در مصوبه‌ای نام ایران را در این فهرست گنجانده بود. در نشست کمیته عالی بهداشت عراق همچنین تصویب شد که رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، باشگاه‌ها و دیگر اماکنی که به توصیه‌های بهداشتی عمل نکنند حداکثر پنج میلیون دینار جریمه و ۹۰ روز تعطیل می‌شوند.

واکسیناسیون جمعی علیه ویروس #کرونا در ترکیه آغاز شد

مقامات ترکیه پنج‌شنبه ۱۴ ژانویه / ۲۵ دی واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا را آغاز کردند. فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که ابتدا کارکنان مراقبت‌های بهداشتی این واکسن را دریافت می‌کنند. فخرالدین کوجا و اعضای هیئت علمی مقابله با شیوع کرونا روز گذشته (چهارشنبه) واکسینه شدند. مقامات ترکیه از واکسن «کروناواک» شرکت دارویی «سینوواک بیوتک» چین استفاده می‌کنند که مجوز اضطراری در این کشور دریافت کرده است. وزیر بهداشت ترکیه روز چهارشنبه گفت: «همه باید واکسینه شوند. چرا که واکسیناسیون یکی از مهم‌ترین راه‌های محافظت در برابر بیماری کروناست. باید برای بازگشت به زندگی عادی خود این واکسن را دریافت کنیم.» فاز سوم آزمایش بالینی واکسن «کروناواک» چین از ۱۱ اوت امسال (مرداد ۱۳۹۹) در اندونزی و از ۲۱ ژوئیه امسال (تیر) در برزیل آغاز شد. از تاریخ ۱۷ سپتامبر (شهریور) ترکیه نیز به فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن پیوست. این واکسن در خود چین در یک برنامه اضطراری واکسیناسیون برای ایمن کردن هزاران نفر به کرونا استفاده شده است. آزمایش واکسن «کروناواک» در برزیل در ماه نوامبر گذشته (مهرماه) به دلیل بروز «عوارض جانبی شدید» متوقف شده بود.