ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#جرد_کوشنر در #کنفرانس_ورشو: دولت #آمریکا بعد از #انتخابات_پارلمانی_اسرائیل از طرح «#معامله_قرن» رونمایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور او، در کنفرانس ورشو اعلام کرد که دولت آمریکا از طرح موسوم به «معامله قرن» بعد از انتخابات پارلمانی اسرائیل در ۹ آوریل سال جاری رونمایی می‌کند. کوشنر در کنفرانس ورشو پشت درهای بسته رئوس کلی این طرح را ارائه داد. یک دیپلمات که در این جلسه حضور داشته اما مایل نبوده نامش افشا شود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که کوشنر در این جلسه به حاضران اطلاع داد که رئیس جمهوری آمریکا «پرونده اسرائیل – فلسطین» را به او سپرده با این هدف که به منازعه فلسطین و اسرائیل پایان دهد و به توافق صلح دست یابد. تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که در کنفرانس ورشو شرکت نمی‌کند. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بسیاری از مقامات فلسطینی و کشورهای دیگر با طرح «معامله قرن مخالفت کرده‌اند.

دستیار وزیر خارجه آلمان در #کنفرانس_ورشو: اروپا پای #برجام می‌ایستد

به گزارش نشریه آلمانی‌زبان «اشپیگل»، نیلس آنن دستیار وزیر خارجه آلمان که به نمایندگی از این کشور در نشست ورشو شرکت داشت، بعد از سخنان مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در انتقاد از ساز و کار مالی اروپا برای تجارت با ایران (اینستکس) گفت: «ظاهراً کژتابی پیش آمده. اینستکس فقط برای ادامه تجارت قانونی با ایران به وجود آمده. علاوه بر این نظرات متفاوتی درباره سیاست خارجی ایران وجود دارد. ما به سیاست اعمال حداکثر فشار معتقد نیستیم. آلمان صرفاً به دلیل پایبندی ایران به مفاد برجام از توافق هسته‌ای دفاع می‌کند.» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانش در نشست ورشو ایجاد کانال مالی برای تجارت اروپا با ایران را یک اقدام نادرست دانسته بود که به گمان او تنها «به تقویت ایران، تضعیف اتحادیه اروپا و ایجاد فاصله بیشتر بین اروپا و ایالات متحده» می‌انجامد. دستیار وزیر خارجه آلمان سپس با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «کنفرانس ورشو قرار بود در مورد صلح و امنیت منطقه خاورمیانه باشد. اما نهایتاً، عمده آن در مورد ایران بود. پاسخ ما، بسیار ساده است. اروپا به نحوی متحد و محتاطانه گام برمی‌دارد. ما روی فشار و گفت‌وگو حساب کرده‌ایم. اروپا پای برجام می‌ایستد.»

#مایک_پنس در #کنفرانس_ورشو: #اروپا در فشار به رژیم #ایران به ما بپیوندد

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس ورشو سخنرانی کرد و گفت: «وقت آن است که دوستان اروپایی ما از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و در فشار به رژیم ایران به ما بپیوندند». پنس از امارات متحده عربی و بحرین به دلیل حمایت از تلاش‌های آمریکا علیه ایران قدردانی کرد و افزود: «اما اروپایی‌ها نه تنها در این زمینه کمکی نکرده‌اند، بلکه تلاش کرده‌اند تا تحریم‌های ایالات متحده را به شکست بکشانند. آن‌ها ساز و کاری برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ایجاد کرده‌اند». به‌گفته پنس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با خروج از «توافق فاجعه‌بار هسته‌ای»، نشان داد که «در کنار مردم ایران می‌ایستد و با رژیم ایران مقابله می‌کند». معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از اتفاق نظر کشورهای خاورمیانه در مورد این‌که بزرگترین تهدید برای ثبات و صلح منطقه جمهوری اسلامی ایران است، سخن گفت. اجلاس ورشو چهارشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن با نام «نشست وزیران برای ترویج آینده‌ای برآمده از صلح و امنیت در خاورمیانه» گشایش یافت. از ۶۰ کشوری که به این اجلاس دعوت شده‌اند فقط نیمی از کشورها در سطح وزیر خارجه حضور دارند. عراق و لبنان از شرکت در این اجلاس انصراف داده‌اند.

افزایش ناگهانی قیمت #خودرو در ایران: پراید به مرز ۴۵ میلیون تومان رسید

از هفته گذشته قیمت #خودرو در ایران شیب تندی گرفت و روز گذشته چهارشنبه ۲۴ بهمن به‌شکل ناگهانی باز هم افزایش یافت. قیمت همه خودرو‌های داخلی از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش داشت. محدودیت در عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز عمده‌ترین دلیلی است که از سوی فعالان بازار در ارتباط با افزایش قیمت‌ها عنوان می‌شود. روند افزایشی قیمت خودرو در روز‌های گذشته موجب شده تا تقریباً هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نگیرد. در بازار روز چهارشنبه قیمت پراید ۱۱۱ به مرز ۴۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به مرز ۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۵ تیپ پنج، ۸۱ میلیون تومان و قیمت دنا به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

#نتانیاهو کنفرانس ورشو را «یک نقطه عطف تاریخی» نامید

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر #اسرائیل در صفحه توئیتر به‌نقل از او نوشته مهم‌ترین نتیجه #کنفرانس_ورشو این است که «این اقدام باید به شیوه‌ها و راه‌های مختلف، برای رسیدن به همان هدف، در آینده نیز ادامه یابد». نتانیاهوکه صبح پنج‌شنبه ۲۵ بهمن / ۱۴ فوریه با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه این کنفرانس دیدار کرد به‌خاطر تلاش او برای برگزاری این نشست از پمپئو تشکر کرد. نتانیاهو گفت: «دیروز یک نقطه عطف تاریخی بود. در سالن همایش، با حضور ۶۰ وزیر خارجه و نمایندگان ده‌ها کشور، نخست‌وزیر اسرائیل و وزرای خارجه کشورهای عربی مهم کنار هم ایستاده و با قدرت، صراحت و هماهنگی ویژه‌ای علیه تهدید مشترک از جانب رژیم ایران سخن گفتند.» نتانیاهو همچنین افزود: «این نشان از یک‌ تغییر و تفاهم مهمی است، درباره آن‌چه آینده ما را تهدید می‌کند و آن‌چه ما باید برای تأمین آینده خود انجام دهیم و نیز فرصت‌های همکاری فراتر از حوزه امنیتی که مربوط به همه جوانب زندگی ملت‌های خاورمیانه می‌شود». اجلاس ورشو چهارشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن با نام «نشست وزیران برای ترویج آینده‌ای برآمده از صلح و امنیت در خاورمیانه» گشایش یافت. از ۶۰ کشوری که به این اجلاس دعوت شده‌اند فقط نیمی از کشورها در سطح وزیر خارجه حضور دارند. عراق و لبنان از شرکت در این اجلاس انصراف داده‌اند. نتانیاهو پیش از آن که برای شرکت در اجلاس لهستان عازم این کشور شود، در جمع خبرنگاران گفته بود: «دلایل زیادی وجود دارد که ایران از نشست ورشو نگران باشد».

#پمپئو : هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند با چالش‌های منطقه‌ای مقابله کند

مایک #پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، در سخنان خود در کنفرانس ورشو، کشورهای دیگر را به گام برداشتن به مرحله نوین همکاری در #خاورمیانه فراخواند و گفت که هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند با چالش‌های منطقه‌ای، چالش‌هایی نظیر ایران، سوریه، یمن و اسرائیل – فلسطین، مقابله کند. در کنفرانس ورشو نمایندگان بیش از ۶۰ کشور شرکت دارند. پمپئو خطاب به این کشورها گفت: «هیچ یک از ستیزهای منطقه‌ای به خودی خود حل نمی‌شوند. ما باید برای برقراری امنیت با یکدیگر همکاری کنیم.» کنفرانس ورشو در اصل با نیت مقابله با ایران تشکیل شده، اما پمپئو در سخنرانی خود از تمرکز بر ایران خودداری کرد و در عوض مسئله ایران را در کنار مجموعه‌ دیگری از مسائل از قبیل سوریه و یمن و اسرائیل - فلسطین قرار داد.

#روحانی #آمریکا و «ایادی منطقه‌ای»‌اش را مسئول حمله انتحاری به اتوبوس پرسنل #سپاه در جاده #خاش به #زاهدان دانست

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی پنجشنبه ۲۵ بهمن با انتشار پیامی ایالات متحده آمریکا و متحدانش در خاورمیانه را متهم کرد که در حادثه تروریستی حمله به اتوبوس پرسنل سپاه در جاده خاش – زاهدان دست داشتند. روحانی در این پیام گفت: این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل آویو و ایادی منطقه‌ای آنان است.» روحانی درباره اینکه «ایادی منطقه‌ای» آمریکا کدام کشورها هستند، سکوت کرده است. رئیس جمهوری اسلامی در این پیام هم‌صدا با سپاه پاسداران اعلام کرد: «بی‌تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیرو‌های پرتوان امنیتی و انتظامی کشور به زودی به سزای جنایت خود خواهند رسید.» شامگاه گذشته قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل شیفت سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان خبر داد. در این حمله تروریستی دست‌کم ۲۰ نفر از پرسنل سپاه کشته و به همین تعداد هم مجروح شده‌اند. تعداد دقیق کشته‌شدگان و مجروحان هنوز مشخص نشده است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران پیش از این امارات متحده عربی و عربستان سعودی را به حمایت از جیش‌العدل متهم کرده بود.

وزیر خارجه آمریکا: مقابله با ایران کلید صلح و امنیت در خاورمیانه است

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، #مایک_پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفته است که جهان «بدون مقابله با ایران به صلح و امنیت در خاورمیانه دست نمی‌یابد». پمپئو این سخن را پیش از آغاز کنفرانسی در ورشو گفته است، کنفرانسی که به بررسی امنیت در خاورمیانه اختصاص دارد اما نیت اصلی آن تمرکز بر نقش ایران بوده است. موضوع «مقابله با ایران» پیش از اظهارات پمپئو در ارتباط با گفته‌ای از بنیامین نتانیاهو بحث‌انگیز شده بود. نخست‌وزیر اسرائیل در یک ویدئو که پیش از آغاز #کنفرانس_ورشو پخش شده گفته است که او در ورشو می‌کوشد با شرکت‌کنندگان عرب هدف مشترک انجام «جنگ با ایران» را پیش برد. در متن کتبی این اظهارات به انگلیسی «جنگ با ایران» تبدیل شده است به «مقابله با ایران». متن عبری اما همچنان جنگ‌جویانه است.

معاون هماهنگ‌کننده #سپاه: حمله تروریستی به اتوبوس پرسنل سپاه در جاده خاش به زاهدان «بدون ابتکار» و «بدون هنر» انجام شد

سردار پاسدار علی فدوی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران پنجشنبه ۲۵ بهمن در واکنش به حمله جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل مرزبانی سپاه در جاده خاش به زاهدان گفت: «این کارهایی که دشمنان انجام می‌دهند بی‌هنری آن‌ها را نمایش می‌گذارد، با انفجار یک اتومبیل با اتومبیل دیگر یک اتفاق ساده و بدون ابتکار انجام شده.» خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که اتوبوس سپاه با بمب کنار جاده‌ای منمجر شده، اما ساعتی بعد سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهاجمان «با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل نیروهای سپاه» این حمله را انجام داده‌اند. فدوی در ادامه سخنانش گفت: «حرکت دشمنان در این حادثه اخیر کاری بدون برنامه، بدون ابتکار و حتی بدون هنر خاصی انجام شده و این ضعف آن‌ها را به نمایش می‌گذارد و این کار آن‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند.»

مصوبه #کنگره #آمریکا: واشنگتن باید در ۳۰ روز، نیرو‌های آمریکایی مؤثر در جنگ را از #یمن خارج کند

مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه چهارشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن طرح قطع حمایت از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن را تصویب کرد. بر اساس این طرح، رییس جمهوری آمریکا ملزم است در طی ۳۰ روز، نیرو‌های نظامی آمریکا را که در جنگ یمن مؤثرند از این کشور خارج کند مگر آنکه این نیرو‌ها در حال مبارزه با القاعده یا گروه‌های وابسته به آن باشند. سنای آمریکا سال گذشته طرح مشابهی را تصویب کرده بود اما در کنگره که در آن زمان در دست جمهوری‌خواهان بود رأی نیاورد. انتظار می‌رود طرح کنونی مجلس نمایندگان برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از یمن به تصویب سنا برسد و برای تبدیل شدن به قانون، روی میز رئیس جمهوری آمریکا قرار گیرد. دونالد ترامپ می‌تواند این طرح را وتو کند. رأی دو سوم اعضای نمایندگان دو مجلس کافی است تا این وتو را باطل کند. یکی از موضوعات جانبی اجلاس لهستان جنگ یمن است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شامگاه گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «پی بی اس» گفت مسئولیت جنگ یمن با ایران است.

#روحانی: همسایگان اجازه ندهند تروریست‌ها با سوءاستفاده از خاک این کشورها علیه همسایگان اقدام کنند

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی صبح پنجشنبه ۲۵ بهمن پیش از ترک تهران به مقصد سوچی روسیه برای شرکت در نشست رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله تروریستی شامگاه گذشته به اتوبوس پرسنل سپاه در جادهخاش به زاهدان گفت: «برخی همسایگان» را به انجام وظایف قانونی خود در چارچوب «حسن همجواری» فراخواند و از آنها خواست «با عمل به وظیفه و رسالت خود، اجازه ندهند تروریست‌ها با سوءاستفاده از خاک این کشورها، علیه همسایگان دست به اقدامات تروریستی بزنند.» گروه جیش‌العدل مسئولیت حمله به پرسنل مرزبانی سپاه را به عهده گرفته است. ایران تاکنون چند بار از پاکستان به‌دلیل ناامنی در مرزهای خود توضیح خواسته است. جمهوری اسلامی معتقد است که گروه‌های مسلح از پاکستان وارد خاک ایران می‌شوند، دست به عملیات تروریستی می‌زنند و سپس به پاکستان بازمی‌گردند.

۱۷ نفر از اعضای یک #شبکه_بین‌المللی_پولشویی در #کانادا بازداشت شدند. هفت نفر آن‌ها ایرانی‌اند

پلیس کانادا چهارشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن با انتشار اطلاعیه‌ای از بازداشت ۱۷ نفر از اعضای یک شبکه بین‌المللی پولشویی در دو ایالت اونتاریو و کبک خبر داد. هفت نفر از بازداشت‌شدگان از ایرانیان مقیم کانادا هستند. این شبکه پولشویی، با ایران، لبنان، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا و چین در ارتباط بود. پلیس کانادا نام ایرانیان متهم به عضویت در این شبکه را اعلام کرده است: سحر شجاعی، نادر گرامیان‌، تانیا گرامیان‌، محمدرضا شیخ حسنی و شبنم منصوری. از متهمان مقداری مواد مخدر هم به دست آمده. پلیس کانادا خانه‌ها و حساب‌های بانکی این اشخاص را مصادره کرده است.

#مولوی_عبدالحمید حادثه تروریستی حمله به #اتوبوس_پرسنل_سپاه را محکوم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل ‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید با صدور پیامی حمله به اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه در جاده خاش به زاهدان را محکوم کرد. امام‌جمعه اهل ‌سنت زاهدان در بخشی از این پیام گفته است: «این اقدام تروریستی را قویاً محکوم می‌کنم و آن را در راستای منافع دشمنان کشور و ملت فهیم ایران می‌دانم. بدون شک بیش از هر کسی، مردم سیستان ‌و بلوچستان از چنین حوادثی آسیب می‌بینند، مردمی که خواهان امنیت و صلح در سایه آزادی و توسعه فراگیر هستند.» شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل شیفت سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان خبر داد. در این حمله تروریستی دست‌کم ۲۰ نفر از پرسنل سپاه کشته و به همین تعداد هم مجروح شده‌اند. تعداد دقیق کشته‌شدگان و مجروحان هنوز مشخص نشده است. جیش‌العدل مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

#وزارت_خزانه‌داری_آمریکا ۹ فرد و ۲ مجموعه ایرانی را به دلیل ارتباط با #سپاه در فهرست تحریم‌های خود قرار داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۹ فرد و ۲ مجموعه ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. حسین عباسی، مجتبی معصوم‌پور، میلاد میرزا‌بیگی و حسین پرور از شرکت «نت پیگرد سماوات» و همچنین حامد قشقاوی، غلامرضا منتظمی، نادر طالب‌زاده، زینب مهنا طالب‌زاده، محمد باقر شیرین‌کار به دلیل ارتباط با سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری سپاه پاسداران تحت تحریم قرار گرفتند.