ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اتحادیه_اروپا سالانه میلیون‌ها یورو خرج کارزار تبلیغاتی برای تشویق به #گوشت‌خواری می‌کند

بنا به پژوهش یک سازمان غیردولتی مدافع حقوق حیوانات در هلند، اتحادیه اروپا سالانه میلیون‌ها یورو هزینه کارزار تبلیغاتی برای تشویق به گوشت‌خواری می‌کند. یافته‌های انجمن غیرانتفاعی «واکر دیر» (Wakker Dier،‌ تحت‌اللفظی به معنای «حیوان بیدار») نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا هر سال ۲۰۰ میلیون یورو برای تبلیغ محصولات کشاورزی هزینه می‌کند که حدود ۶۰ میلیون یورو آن در سه سال گذشته صرف ۲۱ کارزار تبلیغاتی مصرف گوشت قرمز شده است. این کارزارهای تبلیغاتی برای مقابله با کاهش مصرف گوشت قرمز و نیز انکار استدلال‌هایی درباره مضرات گوشت‌خواری طراحی شده که اتحادیه اروپا آنها را به اصطلاح «اخبار کذب» (فیک‌نیوز) خوانده است. هدف این کارزارها متنوع بوده: از رد گفته‌های مقام‌های بهداشتی اروپایی درباره افزایش خطر سرطان به دلیل مصرف گوشت گاو و گوسفند و خوک، تا بهبود تصویر استفاده از مصرف گوشت گوساله. کاهش مصرف گوشت قرمز یکی از خواسته‌های فعالان محیط زیست نیز هست. پرورش دام باعث انتشار ۱۴,۵ درصد از کل گازهای گلخانه‌ای به دست بشر است. گرمایش زمین حاصل از انتشار این گازها همین حالا به بروز تغییرات اقلیمی انجامیده و سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی زیست‌محیطی خواهان اقدام جدی دولت‌ها برای مقابله با آن هستند.

لیست جدید ائتلاف #اصول‌گرایان برای #انتخابات_مجلس در تهران بدون پایداری: شش نامزد تغییر کردند، #قالیباف سرلیست باقی ماند

«شورای ائتلاف نیروهای انقلاب»، ائتلاف اصول‌گرایان برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فهرست نهایی خود برای تهران را پنج‌شنبه شب ۲۴ بهمن ارائه داد. بر اساس این فهرست، محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران سرلیست باقی ماند و شش تن از اعضای فهرست اولیه که ۲۱ بهمن اعلام شده بود، تغییر کردند. اصول‌گرایان برای ارائه فهرست نهایی به توافق نرسیدند. جبهه پایداری، یکی از جناح‌های تندروتر اصول‌گرایان از لیست ائتلاف انتقاد کرد و بالاخره پس از شکست رایزنی‌ها پنج‌شنبه ۲۴ بهمن فهرست مستقل‌اش را ارائه داد. ساعاتی بعد شورای ائتلاف هم لیست اصلاح‌شده‌اش را منتشر کرد. به گزارش وب‌سایت خبری «خبرآنلاین»، علت اصلی اختلاف‌ها قالیباف بود. شهردار سابق تهران از مخالفان لیست اولیه بود. به علاوه، شرط پایداری برای ارائه فهرست مشترک به گزارش خبرآنلاین، حذف قالیباف بود. غلامعلی حدادعادل، یکی از چهره‌های اصلی ائتلاف و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد پایداری مخالفت کرد و خواهان انتشار لیست مشترک ائتلاف به سرلیستی قالیباف، و لیست پایداری به سرلیستی مرتضی آقاتهرانی، نماینده سابق تهران و دبیرکل پایداری شد. پایداری این پیشنهاد را نپذیرفت. شهردار سابق تهران به فساد گسترده در زمان مسئولیت‌اش در پایتخت متهم است اما پرونده فساد او پیش نرفته است. در فهرست پایداری نیز چهره‌های نزدیک به محمد تقی مصباح یزدی، روحانی تندرو دست بالا را دارند.

کمیسیون بهداشت ملی چین: بیش از ۱۷۰۰ پزشک و پرستار در چین به کرونا (بیماری تنفسی کووید ۱۹ ) مبتلا شدند

کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش داد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور ۱۷۱۶ پزشک و پرستار به بیماری تنفسی کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. زینگ ایشین، معاون کمیسیون بهداشت ملی چین جمعه ۱۴ فوریه/ ۲۵ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: شمار کادر پزشکی و بیمارستانی چین که به این ویروس مبتلا شده‌اند معادل ۳,۸ درصد کل مبتلایان است. ۱۵۰۲ نفر از این پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های استان هوبی در مرکز چین کار می‌کردند و ۱۱۰۲نفر از آنها در بیمارستان‌های شهر ووهان مرکز این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند. به گفته معاون کمیسیون بهداشت ملی چین از بین مبتلایان کادر پزشکی تاکنون ۶ نفر جان باخته‌اند. شبکه تلویزیونی CNN صبح جمعه با یک پرستار به نام نیگ ژو در شهر ووهان تلفنی گفت‌وگو کرده بود. نینگ ژو گفته بود که ابتلای کادر پزشکی به کرونا خود به یک مسئله جدی تبدیل شده است: «پیشتر از کادر پزشکی ما بیش از ۱۰۰ نفر در خانه خود قرنطینه شده بودند.» اکنون ۳۰ نفر دیگر به این تعداد افزوده شده است. بنابر برآورد نینگ‌ ژو از ۵۰۰ کادر بیمارستانی که او در آن کار می‌کند، بیشتر از ۱۳۰ نفرشان مبتلا شده‌اند.

یکی از مقام‌های مسئول سازمان حفظ نباتات از ورود ملخ‌ها با یک ماه تأخیر به کشور خبر داد

به سنت چند سال گذشته دسته بزرگی از ملخ‌های صحرایی از استان‌های جنوبی وارد کشور می‌شوند؛ اما این بار با یک ماه تاخیر. به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس گروه برنامه‌ریزی و مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرده که دور جدید هجوم ملخ‌های صحرایی به ایران از اسفند‌ماه آغاز می‌شود. به گفته این مقام مسئول سرمای جنوب کشور باعث تاخیر یک ماهه در ریزش این ملخ‌ها شده است، زیرا ملخ‌ها هوای معتدل‌تر را می‌پسندند و دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه برای ملخ‌های صحرایی ایده‌آل است. او همچنین پیش‌بینی کرده که در دوره جدید، یک میلیون هکتار مبارزه با ملخ‌ها انجام شود. بهمن‌ماه سال گذشته موجی از ملخ‌ها که سرعت و قدرت پرواز بالایی دارند به سمت استان‌های جنوبی ایران حرکت کردند و به منابع طبیعی بیش از ۹ استان هجوم بردند. سازمان فائو پیش از حمله سال گذشته ملخ‌ها نسبت به احتمال به خطر افتادن امنیت غذایی در ایران هشدار داده بود. اما در نهایت شدت این حمله کمتر از بحران سال ۱۳۴۰ بود. در آن سال برای نخستین بار ملخ‌های صحرایی به زمین‌های کشاورزی ایران حمله کردند و به حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین آسیب رساندند. یک استاد دانشگاه و حشره‌شناس درباره حمله ملخ‌ها در روزهای آینده گفته که ورود این ملخ‌ها به احتمال زیاد تا قبل از عید تمام می‌شود؛ مشکل وقتی ایجاد خواهد شد که این ملخ‌ها بالغ شوند و در مناطقی از ایران تخم‌گذاری کنند که در این صورت، بعد از عید و اواخر بهار می‌توانند مشکل‌ساز شوند.

#تجمع_اعتراضی جالیزکاران جنوب کرمان در اعتراض به افت شدید قیمت محصول

گروهی از کشاورزان جنوب کرمان در اعتراض به افت شدید قیمت خیار سبز تولید‌یشان، چهارشنبه ۲۳ بهمن با تخلیه محصولاتشان جاده رودبارجنوب – زهکلوت را بستند و پنجشنبه ۲۴ بهمن مقابل فرمانداری رودبار جنوب تجمع کردند. رودبار جنوب یکی از شهرستان‌های استان کرمان است که در منتهی‌الیه جنوب شرقی استان قرار دارد. کشاورزان این منطقه در سال‌های گذشته در پی افزایش صادرات خیار، به کشت این محصول ترغیب شدند اما در سال جاری محصولات آن‌ها به خارج از ایران صادر نشده و قیمت فروش داخلی هم افت کرده است. در کنار این، افزایش هزینه‌های کشاورزی سبب شده آن‌ها حتی قادر به جبران هزینه‌های تولید خود نباشند. پیشتر خبرگزاری مهر در گزارشی درباره کشاورزان رودبار جنوب نوشته بود «پیش از این محصول خیار این کشاورزان بازار خوبی در روسیه و عراق داشت اما امسال این محصولات صادر نشده‌اند و افزایش قیمت نهادهای تولید، حمل و نقل و کارگر و افت قیمت خیار سبب شده برداشت محصول برای کشاورزان به صرفه نباشد.» کشاورزان معترض گفته‌اند دلالان داخلی هم در کاهش بهای خرید خیار از کشاورزان نقش دارند. یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفته تداوم این وضعیت می‌تواند تبعاتی برای اقتصاد منطقه داشته باشد.

شبکه رادیویی NOS هلند: هکرهای ایرانی تحت حمایت جمهوری اسلامی سه دانشگاه هلند را هدف حملات خود قرار دادند

شبکه NOS هلند جمعه ۱۴ فوریه/ ۲۵ بهمن با تکیه بر یافته‌های شرکت مشاوره PricewaterhouseCoopers گزارش داد که هکرهای ایرانی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر دانشگاه‌های آمریکا، استرالیا و اروپا را هدف حملات خود قرار داده‌اند. مشخص نیست که آیا تلاش هکرهای ایرانی برای ورود به سیستم‌های رایانه‌ای، از جمله سیستم‌های رایانه‌ای سه دانشگاه هلند، موفق بوده است یا خیر. بر این اساس هکرها در تلاش بودند به نتایج پژوهش‌های علمی دانشگاه‌های هلند دسترسی پیدا کنند. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در شهرهای آمستردام و لاهه دو ایرانی مخالف جمهوری اسلامی که پاسپورت هلندی داشتند توسط افراد نامعلومی به قتل رسیدند: احمد مولانا ابوناهض مشهور به احمد نیسی در شهر لاهه و همینطور محمدرضا کلاهی صمدی مشهور به علی معتمد در شهر آلمیره هلند. اوایل ژانویه سال گذشته استف بلوک، وزیر خارجه هلند، در شهر لاهه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در طراحی دو ترور سیاسی در این کشور نقش داشته است. از آن پس روابط ایران و هلند رو به تیرگی گذاشت.

از هر سه قلم کالای لوازم خانگی در بازارهای ایران دو قلم قاچاق است، فروشندگان باید برای کالاهای خود «شناسه» تهیه کنند

مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید‌کنندگان لوازم خانگی جمعه ۲۵ بهمن در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد که گردش مالی لوازم خانگی در بازارهای ایران در سال ۹۷ بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود که از این مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار آن از طریق قاچاق کالا به دست آمد. به یک معنا، بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هر سه قلم کالای لوازم خانگی در بازارهای ایران دو قلم قاچاق است. به گفته علیرضا میری برای جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی از ۱۵ آبان سال جاری مقرر شده که فروشندگان لوازم خانگی برای کالاهایی که عرضه می‌کنند «شناسه» تهیه کنند تا با این تمهید بتوان نحوه ورود آن کالا به بازارهای ایران را رهگیری و شناسایی کرد. بر همین اساس از شنبه ۲۶ بهمن ۹۸ عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا و بدون رسید اتحادیه در مورد کالاهای فاقد شناسه ممنوع است و لوازم خانگی فاقد شناسه کالا قاچاق محسوب می‌شود.

مقام وزارت بهداشت: یک بخش عفونی ایزوله در هر بیمارستان برای بستری کردن بیماران احتمالی کرونا آماده شده است

قاسم جان‌بابائی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعه ۲۵ بهمن در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) درباره تمهیداتی که وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع بیماری تنفسی کووید ۱۹ در ایران در نظر گرفته گفت: «وزارت بهداشت به تمام بیمارستان‌های کشور ابلاغ کرده که یک اتاق از اورژانس خود را برای بیماران مشکوک به کرونا در دوران ایزوله آماده کنند و هر دانشگاه مکلف است یک بخش عفونی ایزوله شده برای بیماران احتمالی کرونا آماده کند.» به گفته این مقام مسئول ماسک و وسایل ایمنی هم ظاهراً در اختیار پرسنل درمان قرار گرفته است. روزنامه ایران گزارش داده بود که پیش از ظهر دوشنبه ۲۱ بهمن حدود ساعت یازده و نیم مسئولان بیمارستانی در تهران در تماس با ۱۱۰ از مرگ مشکوک یکی از بیماران در اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند. کادر درمانی بیمارستان بر اساس مشاهدات و معاینه بالینی بیمار گفته بودند این زن به ویروس کرونا مبتلا بوده و بر اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده است. بیمار یک زن ۶۳ ساله ساکن تهران بود. تحقیقات دراین‌باره آغاز شده است.

پایان کار ال جی و سامسونگ در ایران: تابلوهای این شرکت‌ها از سطح شهر در حال جمع‌آوری است

در پی قطع همکاری شرکت‌های ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی به دلیل اعمال تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست. جمعه ۲۵ بهمن سید علیرضا موسوی ‌مجد، رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا گفت: در هفته‌های آینده نخستین محصولات جایگزین که عبارت‌اند از تلویزیون و مانیتور و لباسشویی و یخچال ساخت ایران با نام «سام» وارد بازار می‌شود.

۵۵۰ روستای آذربایجان‌شرقی در محاصره برف قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با تداوم بارش برف و کولاک راه‌های ارتباطی ۵۵۰ روستای آذربایجان ‌شرقی مسدود شد. این روستاها در شهرستان‌های هشترود، میانه، ورزقان، بستان‌آباد، اهر، مرند، هریس و چاراویماق واقع شده‌اند. راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اعلام کرد شدت کولاک به حدی است که عملیات برف‌روبی ممکن نیست. آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا است و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند. این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

شمار تلفات کروناویروس (بیماری کووید ۱۹) در چین از ۱۴۰۰ نفر فراتر رفت

کمیسیون ملی سلامت در چین جمعه ۱۴ فوریه/ ۲۵ بهمن اعلام کرد در روز گذشته ۱۲۱ تن دیگر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب شمار قربانیان شیوع کرونا در این کشور به ۱۴۸۳ نفر رسید. کمیسیون ملی سلامت چین ۵۰۹۰ مورد ابتلا جدید به کروناویروس را تا پایان روز پنجشنبه به ثبت رساند. بنابر اعلام کمیسیون سلامت در چین بیش از ۶۴ هزار و ۶۰۰ نفر در این کشور به کروناویروس مبتلا شده‌اند. به گزارش رویترز پژوهشگران چینی در حال آزمایش کلینیکی دو داروی ضد ویروس‌ برای درمان کووید ۱۹ هستند. تعداد موارد جدید ابتلا به کروناویروس در استان هوبئی چین که بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده، کاهش یافته است.

سنای آمریکا طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران را تصویب کرد

مجلس سنای آمریکا پنجشنبه ۱۳ فوریه/۲۴ بهمن بعد از چهار ساعت بحث و گفت وگو قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن رئیس جمهوری آمریکا بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را ندارد. ۵۵ سناتور به این طرح رای مثبت دادند و ۴۵ سناتور نیز با آن مخالفت کردند. این مصوبه برای امضا تسلیم رئیس‌جمهوری نخواهد شد و از این‌روی مانند قوانین آمریکا قدرت اجرایی ندارد. کاخ سفید اعلام کرده بود که پرزیدنت ترامپ این مصوبه را در صورت تصویب وتو خواهد کرد.