ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

می‌خواهند تا قبل از نوروز درباره کلیات و جزئیات نسخه‌ جدید طرح صیانت برای محدود کردن اینترنت تصمیم‌گیری کنند

مهرداد ویس کرمی، دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که اعضای این کمیسیون قصد دارند درباره جزئیات و کلیات نسخه جدید این طرح که پنجم دی‌ماه سال جاری تهیه شده پیش از عید نوروز تصمیم‌گیری کنند. ویس کرمی تأکید کرد که مخالفان این طرح «آن‌قدری نیستند که بتوانند کار را متوقف کنند» و اگر اعضای کمیسیون به ۱۶ نفر حد نصاب جلسات برسد چنین خواهند کرد. شمار اعضای کمیسیون مشترک طرح صیانت ۲۳ نفر است. او گفت مدت زمان برای اجرای طرح صیانت جزو مصوبات کمیسیون خواهد بود. ویس کرمی افزود: «طرح صیانت از همان ابتدا به اشتباه، انسداد تعبیر شد و جو‌سازی علیه آن صورت گرفت که ریشه آن هم در خارج از کشور بود، ولی بنا بر انسداد نیست.» طرح محدودکننده اینترنت در ایران که از آن با عنوان طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» یاد می‌شود در اوایل مردادماه امسال در جلسه غیرعلنی مجلس با حضور ۲۰۸ نماینده در دستور کار قرار گرفت. گفته می‌شود در صورت تصویب و اجرای این طرح، تغییراتی اساسی در چگونگی دسترسی کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، نظارت بر اینترنت و پهنای باند ایجاد خواهد شد و هدف از آن اعمال محدودیت شدید در زمینه دسترسی به اینترنت است. ‎

نخست‌وزیر اسرائیل به بحرین رفت

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه ۲۵ بهمن / ۱۴ فوریه به دعوت سلمان بن حمد، ولیعهد بحرین وارد منامه شد. این نخستین سفر نخست‌وزیر اسرائیل به بحرین است که نزدیک به یک سال‌ونیم پس از امضای توافق‌نامه صلح ابراهیم میان دو کشور انجام می‌شود. اوفیر جندلمان، سخنگوی نخست‌وزیر اسرائیل در توئیتر اعلام کرد که در این سفر نفتالی بنت با سلمان بن حمد درباره «اهمیت صلح، توسعه و شکوفایی در منطقه» گفت‌وگو می‌کند. قرار است نفتالی بنت فردا سه‌شنبه با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، وزیران خارجه، دارایی، صنایع و ارتباطات این کشور نیز دیدار کند. سفر رسمی نخست‌وزیر اسرائیل به بحرین دو هفته پس از امضای توافق‌نامه دفاعی میان دو کشور که بر تنش‌های فزاینده در منطقه متمرکز است، صورت می‌گیرد. پیش از این، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل در سپتامبر سال گذشته میلادی و بنی گانتتس، وزیر دفاع اسرائیل در اوایل ماه فوریه سال جاری از بحرین دیدار کرده بودند.

اردوغان پس از حدود یک دهه به امارات سفر کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه ۲۵ بهمن / ۱۴ فوریه در رأس یک هیئت بلندپایه برای یک سفر دو روزه وارد ابوظبی شد و مورد استقبال رسمی شیخ محمد بن آل زاید ولیعهد ابوظبی قرار گرفت. وزیران امور خارجه، کشور، فرهنگ و گردشگری، دارایی و خزانه‌داری، صنایع و فن‌آوری، کشاورزی و جنگل‌داری، تجارت، حمل و نقل و سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این سفر اردوغان را همراهی می‌کنند. پس از پایان مراسم استقبال، رهبران دو کشور در حضور هیئت‌های خود با یکدیگر دیدار کردند. آن‌ها سپس در مراسم امضای توافق‌نامه‌ها و همچنین مراسم شام شرکت خواهند کرد. قرار است ۱۲ توافق‌نامه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، کشاورزی، صنایع دفاعی، بازرگانی، حمل‌ونقل و بهداشت ‌و درمان، میان دو کشور امضا شود. اردوغان روز سه‌شنبه نیز از اکسپو۲۰۲۰ دبی و غرفه ترکیه در این نمایشگاه بازدید و در جشن روز ملی ترکیه شرکت خواهد کرد. سفر اردوغان به امارات پس از حدود یک دهه صورت می‌گیرد. در این مدت روابط دو کشور بر سر اختلاف‌های کشورهای عربی با قطر و مسائل لیبی تیره شده بود. سفر رسمی شیخ محمد بن زاید آل نهیان به ترکیه در ۳ آذر سال جاری (۲۴ نوامبر ۲۰۲۱) نخستین گام در بهبود روابط دو کشور ارزیابی شد. در جریان آن سفر دو کشور ۱۰ قرارداد در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و فن‌آوری امضا کردند و همچنین امارات متحده عربی در میانه بحران اقتصادی شدید ترکیه، اعلام کرد که یک صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰میلیارد دلاری در آن کشور تأسیس می‌کند.

واکنش سخنگوی سپاه به انتشار فایل صوتی فرمانده سابق کل سپاه: مربوط به پرونده‌ای بسته شده است

سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران دوشنبه ۲۵ بهمن با اشاره به فایل صوتی جلسه محمدعلی جعفری، فرمانده وقت سپاه پاسداران و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۹۷ درباره فساد مالی در این نهاد نظامی، این موضوع را قدیمی دانست و گفت: «از ۵ سال گذشته دستگاه‌های نظارتی سپاه برابر روش‌های جاری و مراقبت‌های مستمر خود به پدیده‌ای از سوء مدیریت و تخلف در یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون سپاه مظنون شده و پرونده پس از بررسی دقیق و حرفه‌ای به محاکم قضائی ارجاع و قوه قضائیه با همکاری سپاه، احکام متخلفان که هم‌اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود می‌باشند را صادر نمود.» رمضان شریف نه از میزان تخلف مالی چیزی گفت و نه از کسانی که دوران محکومیت خود را طی می‌کنند نامی برد. نام محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران و رئیس مجلس کنونی در این فایل صوتی و نقش او در این پرونده آمده است. در بخشی از فایل صوتی نام عیسی شریفی، یکی از افراد اصلی این پرونده تخلف و هلدینگ یاس مطرح می‌شود. شرکت گروه توسعه اقتصادی یاس مشهور به «هلدینگ یاس» بازوی اصلی بنیاد تعاون سپاه بود و بخش عمده‌ای از درآمد آن هزینه سپاه قدس می‌شد. رمضان شریف در دفاع از قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و در توجیه نقش او در این فساد گفت سلیمانی «هیچ نقش و مسئولیتی در بنیاد تعاون سپاه نداشته است». حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان نیز درباره این فایل صوتی بود «کجای این ماجرا ناپسند و پلشت است؟»

عمان با تغییر برچسب محصولات ایران، میگو را به بازارهای جهانی از جمله عربستان و آمریکا صادر می‌کند

میگو در شهرهای ساحلی ایران کمیاب شده است. گویا متقاضیان خارجی، از جمله چین، روسیه و عمان خریدار این محصول شده‌اند. مهرداد بازرگان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان در مصاحبه با تجارت نیوز با تائید این خبر گفت: «بخش زیادی از میگوها صادر می‌شود. به همین دلیل قیمت آن در بازار و شهرهای ساحلی رو به افزایش است. اخیرا نیز عمان به جمع مشتری پر و پا قرص میگو اضافه شد. میگوهای ایران با جعبه سفید و بدون درج برند به عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و از آنجا به عربستان و آمریکا می‌رود.» بازرگان در ادامه یادآوری کرد: «میگو طی دو سال گذشته به آمریکا صادر می‌شد. در واقع آمریکایی‌ها طرفدار میگوی ایران هستند. برای صادرات یک سری قوانینی دارد که پس از گذراندن آن، تجار می‌توانند این کالا را به آمریکا صادر کنند. به دلیل تشدید تحریم‌ها و عدم بازگشایی ال.سی، رسما بازار آمریکا و اروپا را از دست دادیم. با این حال هنوز میگو ایران توسط واسطه‌ها به این کشورها می‌رود. در حال حاضر چین و روسیه به ترتیب اولین و دومین خریداران میگوی ایران هستند.»

واکنش شریعتمداری، نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان، به فایل صوتی فرمانده سابق سپاه: نشانه سلامت است

حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان درباره فایل صوتی افشا شده از جلسه محرمانه و گفت‌وگوی محمدعلی جعفری، فرمانده وقت سپاه پاسداران و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۹۷ نوشت که این فایل نمایانگر سلامت سپاه پاسداران است. شریعتمداری در دفاع از قاسمن سلیمانی و در توجیه نقش او در این فساد نوشت: «در بخشی از مکالمه یاد شده سخن از شهید بزرگوار، سپهبد قاسم سلیمانی نیز به میان آمده و به این مسئله اشاره شده است که قرار بوده سپاه قدس هم از سود شرکت یاد شده سهمی داشته باشد. کجای این ماجرا ناپسند و پلشت است؟! و چنانچه شرکت مورد اشاره با فساد اقتصادی یکی از اعضاء روبه‌رو نشده و درآمدی کسب کرده بود و حاج قاسم عزیز و بزرگوار ما سهمی برای سپاه قدس دریافت می‌کرد، آن را در چه راهی هزینه می‌کرد؟» این سرمقاله دوشنبه ۲۵ بهمن در روزنامه کیهان منتشر شده است. در بخشی از فایل صوتی نام عیسی شریفی و هلدینگ یاس نیز مطرح می‌شود. شرکت گروه توسعه اقتصادی یاس مشهور به «هلدینگ یاس» بازوی اصلی بنیاد تعاون سپاه بود و بخش عمده‌ای از درآمد آن هزینه سپاه قدس می‌شد. شریعتمداری در ادامه با گوشه‌چشمی به روحانی و اطرافیانش افزوده است: «ظاهراً خودشان را به فراموشی زده‌اند و اصرار دارند به یاد نیاورند که دوستان و هم‌حزبی‌های آنها بالاترین رکورد فسادهای کلان اقتصادی را دارند. پرونده فساد کرسنت، صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت قطعه و خودروساز کروز که اخیراً در دادگاه معلوم شد بخشی از اموال غارت‌کرده خود را به ستاد انتخاباتی مدعیان اصلاحات می‌داده، فساد کلان رشت الکتریک، شرکت نفتی توتال فرانسه، برادر فلان مسئول بلند پایه مدعی اصلاحات و برادر آن دیگری و...» منظور از برادر فلان مسئول بلندپایه، حسین فریدون برادر حسن روحانی است. «برادر آن دیگری» هم کنایه‌ای به مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری است که به اتهام قاچاق ارز بازداشت شده بود.