نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: #قیمت_سکه تا پایان سال ۹۷ افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری‌ دانشجویان ایران پنجشنبه ۲۳ اسفند قیمت سکه در بازارهای تهران ۶۳ هزار تومان افزایش یافت. قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در بازارها معامله شد. قیمت طلای ۱۸ عیار نیز در هر گرم به ۴۲۰ هزار تومان رسید. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا پیش‌بینی کرده که قیمت سکه تا پایان سال جاری همچنان افزایش می‌یابد.

گروهی از کارگران هفت‌تپه برای آزادی #اسماعیل_بخشی تجمع کردند

به گزارش کانال مستقل کارگران هفت‌تپه پنجشنبه ۲۳ اسفند گروهی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی مقابل ورودی ساختمان نیشکر هفت‌تپه تجمع کردند. آن‌ها با امضای طوماری خواستار آزادی این کارگر زندانی شدند. معترضان اعلام کردند که اسماعیل بخشی نماینده قانونی آنان است و هدفی جز احقاق حقوق کارگران ندارد. سه روز قبل مادر اسماعیل بخشی در اعتراض به ادامه بازداشت فرزندش در مقابل حراست شرکت هفت تپه تجمع کرده بود. گروهی از کارگران او را همراهی کردند. تاکنون دستمزد اسماعیل بخشی پرداخت نشده. تنها منبع درآمد خانواده همان دستمزد اوست. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرده که وزارت اطلاعات اسماعیل بخشی را برای نوشتن تکذیبیه در مورد شکنجه و اذیت و آزار روحی و روانی در حین دستگیری و بازداشت تحت فشار قرار داده است.

معاون #وزیر_صنعت وعده داد که شرکت #رنو به ایران بازگردد

فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «در پی مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته و همچنین با توجه به میزان سرمایه‌گذاری که شرکت رنو در کشور کرده، این نوید را خواهیم داد که این شرکت خودروسازی دوباره به ایران باز خواهد گشت.» مقیمی می‌گوید شرکت رنو در ایران یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. به‌گفته او برای بازگشت شرکت رنو مکانیسمی در نظر گرفته شده که تولید رنو در ایران دوباره آغاز شود. کارلوس گون، مدیر عامل شرکت رنو ۱۵ ژوئن / ۲۵ خرداد سال جاری اعلام کرد که رنو با خروج آمریکا از برجام تولید خودرو در ایران را کاهش می‌دهد اما این کشور را ترک نمی‌کند. در سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو در جهان بود. سال گذشته تولید محصولات رنو در ایران با رشد ۴۸ درصدی به ۱۶۰ هزار دستگاه رسید و به این ترتیب شرکت رنو ۱۱ درصد از بازار خودرو ایران را در اختیار گرفت.

دولت #ونزوئلا: برق تقریباً در سراسر کشور به جریان افتاده است

پس از حدود یک هفته از قطع برق در ونزوئلا، خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاعات این کشور اعلام کرد که به جز برخی نقاط در نزدیکی کاراکاس برق در سراسر ونزوئلا به جریان افتاده است. رودریگز افزود اپوزیسیون تلاش کرد با اختلال در منابع برق و انرژی دست به نسل‌کشی بزند. دفتر دادستان کل #ونزوئلا تحقیق در مورد خرابکاری را علیه خوان #گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده این کشور و رهبر اپوزیسیون آغاز کرد. نیکلاس #مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا مخالفان سیاسی خود و آمریکا را متهم می‌کند که با حمله سایبری برق‌رسانی در کشور را مختل کردند. اپوزیسیون اما دلیل اختلال در برق سراسری را مدیریت ضعیف، عدم نگهداری زیرساخت‌ها و فساد در کشور می‌داند. به گفته اتاق بازرگانی ونزوئلا، در جریان قطع برق مغازه‌های بسیاری غارت شدند و خسارات بسیاری به‌بار آمد.

دادگاه کیفری استان تهران #سلمان_خدادادی، نماینده مجلسی را که از سوی زهرانویدپور متهم به تجاوز شده بود، از این اتهام تبرئه کرد

شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران #سلمان_خدادادی، نماینده مجلس ایران را که از سوی زنی به نام زهرا نویدپور متهم به تجاوز شده بود، از اتهام تجاوز تبرئه کرد. نماینده ملکان در مجلس، به اتهام رابطه نامشروع، به ۲ سال انفصال از خدمت، ۹۹ ضربه شلاق و تبعید به نقاط دورافتاده و محروم محکوم شده است. #زهرا_نویدپور، زنی که گفته بود از سوی این نماینده مورد تجاوز قرار گرفته، مدتی پیش به دنبال مرگی مشکوک درگذشت. بر اساس برخی ازگزارش‌ها او خودکشی کرده است. .

#موگرینی پیش از برگزاری #اجلاس_سوریه در #بروکسل: سوری‌ها گمان نکنند علاقه جامعه بین‌المللی به آن‌ها کم شده

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز اجلاس حمایت از سوریه در بروکسل گفت: «سوری‌ها حتی نباید یک لحظه گمان کنند که جامعه بین‌المللی به آن‌ها کم‌علاقه شده است.» ۵۵ کشور جهان و ۸۸ هیأت نمایندگی در اجلاس سوریه در بروکسل شرکت دارند. سازمان ملل متحد اعلام کرده که به ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای حمایت از آوارگان سوری در داخل سوریه و به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از آوارگان سوری در کشورهای اردن، لبنان و ترکیه نیاز دارد. هدف اتحادیه اروپا از برگزاری اجلاس سوریه تأمین بخشی از این مبالغ است. بیش از ۱۱ میلیون نفر از شهروندان سوری به کمک‌های بین‌المللی نیاز دارند و بیش از ۵ میلیون نفر هم در اثر جنگ داخلی از این کشور خارج شده‌اند.

لوله‌های گاز در مسیر آزادراه #اهواز به #ماهشهر منفجر شدند و آتش گرفتند: فعلاً ۲ کشته با احتمال افزایش کشته‌شده‌ها و مصدومان

صبح پنجشنبه ۲۳ اسفند لوله‌های گاز در مسیر آزادراه اهواز به ماهشهر دچار انفجار و حریق شدند. آتش‌نشانی اهواز اعلام کرد که تاکنون در این حادثه ۲ نفر جان باخته‌اند. علی تراب‌پور مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اهواز به رسانه‌های داخلی گفت: «لوله‌های گاز در مسیر آزاد راه اهواز به ماهشهر بعد از پلیس راه دچار انفجار و حریق شدند که در این حادثه یک دستگاه اتوبوس، یک دستگاه خودروی سمند و یک دستگاه نیسان پیکاپ دچار آتش‌سوزی شدند.» تاکنون در این حادثه ۲ نفر کشته شدند و از تعداد مصدومان هم فعلا آماری در دست نیست. به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اهواز با توجه به آتش‌سوزی احتمال افزایش کشته شده‌ها و مصدومان وجود دارد. نیرو‌های آتش‌نشانی در محل در حال انجام عملیات هستند.

قیمت هر کیلو #مرغ به حدود ۱۸ هزار تومان و هر کیلو #گوشت گوسفندی به حدود ۱۲۰ هزار تومان رسید

دولت اعلام کرده آنقدر به واردات گوشت و مرغ ادامه می‌دهد که قیمت در بازار بشکند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با این‌حال قیمت گوشت و مرغ همچنان رو به افزایش است. پنجشنبه ۲۳ اسفند قیمت هر کیلو مرغ به حدود ۱۸ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوسفندی به حدود ۱۲۰ هزار تومان رسید. یکی از قصاب‌ها به خبرگزاری ایسنا گفته است: «آنقدر اوضاع وخیم شده که برخلاف روزهای پایانی اسفند پارسال نه تنها توان خرید گوشت قرمز به اندازه کافی را نداریم، بلکه کسی نمی‌تواند آن را به اندازه دلخواه برای خود و خانواده‌اش خریداری کند. سال گذشته تمام یخچال و حتی فضای بیرون از یخچال قصابی‌ها پر از لاشه‌های گوشت قرمز گوسفندی بود و آنقدر خرید و فروش رونق داشت که نمی‌توانستیم چند دقیقه وقت برای استراحت داشته باشیم، اما در این روزها نه تنها دیگر خبری از آن رونق نیست، بلکه فروش چند تکه لاشه هم که روزانه خریداری می‌کنیم، چند روز طول می‌کشد.»

حکم #خلع_لباس #حسن_آقامیری اجرا شد، از او خواستند در #دادگاه_ویژه_روحانیت لباس‌اش را از تن جدا کند

سید حسن آقامیری، روحانی فعال در شبکه‌های اجتماعی که دادگاه ویژه روحانیت حکم خلع لباس او را صادر کرده بود، با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده که این حکم در دادگاه ویژه روحانیت قم به نیابت از دادگاه تهران اجرا شد. قاضی اجرای حکم از حسن آقامیری خواسته بود که عبا و عمامه‌اش را همان‌جا، در دادگاه از تن جدا کند. آقامیری می‌نویسد: «در کمال تعجب قاضی اجرای حکم گفت به ما نیابت داده‌اند همین جا حکم را اجرا کنیم. گفتم: یعنی باید الان لباسم را دربیاورم. گفت: بله. اینجور به ما نیابت داده‌اند.» صفحه اینستاگرام آقامیری ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار و کانال تلگرامی او ۲۰۰ هزار نفر پیگیری‌کننده دارد. از همین روی و با توجه به فعالیت گسترده آقامیری در فضای مجازی مخالفانش به او لقب «آخوند تلگرامی» داده‌اند.

مجلس #سنا قطعنامه توقف حمایت نظامی #آمریکا از #ائتلاف_سعودی در جنگ #یمن را تصویب کرد

نمایندگان مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه ۱۴ مارس/۲۳ اسفند با ۵۴ رأی موافق و ۴۶ رأی مخالف قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که خواستار قطع حمایت‌های نظامی دولت آمریکا از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن است. این قطعنامه اکنون می‌بایست در مجلس نمایندگان آمریکا هم که اکثریت کرسی‌های آن را دموکرات‌ها در اختیار دارند به رأی گذاشته شود. برنی سندرز، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ در بیانیه‌ای گفت: «جنگ یمن هم فاجعه بشری و هم فاجعه راهبردی است و کنگره فرصت دارد به آن پایان دهد.» چنانچه این قطعنامه در کنگره هم رأی بیاورد، رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند آن را وتو کند، مگر آنکه قطعنامه با دو سوم آرای کنگره به تصویب برسد.

رویترز: #ترامپ قصد دارد به زودی صدور #نفت_ایران را به میزان ۲۰ درصد کاهش دهد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که نام آن‌ها افشا نشده گزارش داده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد از مه سال جاری/ اردیبهشت ۹۸ صادرات نفت ایران را ۲۰ درصد کاهش دهد و به زیر یک میلیون بشکه در روز برساند. وزارت نفت جمهوری اسلامی درباره میزان تولید و صدور نفت ایران کاملاً سکوت کرده است. بیژن زنگنه، وزیر نفت هفته گذشته گفته بود: «ما نقشه‌ها را افشا نمی‌کنیم. ما هیچ اطلاعی نمی‌دهیم، زیرا دشمن علیه ما استفاده می‌کند.» منابع خبری به رویترز گفته‌اند رئیس جمهوری آمریکا از اثرات قطع کل صادرات نفت ایران بر بازارهای جهانی آگاه است و گمان می‌کند که نمی‌توان صدور نفت ایران را کاملاً قطع کرد. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در جمع مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی جهان و شماری از وزیران نفت، گفته بود آمریکا همچنان متعهد به قطع کامل صادرات نفت ایران است. برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نیز در همان کنفرانس گفته بود مازاد جهانی نفت به آمریکا کمک می‌کند تا برنامه خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را با شتاب بیشتری پیش ببرد.