ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی دولت #قرنطینه تهران و کاهش ساعات اداری را تکذیب و اعلام کرد ساعات کاری برخی از «مشاغل ضروری» افزایش پیدا می‌کند

علی ربیعی، سخنگوی دولت هرگونه شایعه درباره قرنطینه تهران را «یک دروغ بزرگ» خواند و تغییر در ساعات کار مشاغل ضروری را رد کرد. به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی دولت شنبه ۲۴ اسفند درباره محدودشدن ساعات کاری گفت:‌ «هیچ تغییری در ساعات کار فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر مشاغل ضروری صورت نخواهد گرفت.ساعات کار برخی مشاغل به تناسب نیازهای مردم نیز ممکن است افزایش یابد». در همین رابطه انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز عصر امروز شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «تغییری در ساعات کار ادارات تهران در روزهای آینده صورت نخواهد گرفت.» او نیز افزایش ساعات کاری برخی از مشاغل را تایید کرد و گفت: «آنچه در استان تهران مدنظر است این است که تمامی مشاغلی که فعالیت‌ها آنها با تامین مایحتاج مردم در ارتباط است مثل نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها ساعات کاری آنها افزایش پیدا می کند تا تراکم جمعیت به حداقل برسد.» به گفته او کارخانجات و واحدهای تولید مواد خوراکی و واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده، ماسک وغیره «با تمام توان و ۲۴ ساعته» مشغول به کارند تا مایحتاج مردم را تامین کنند. همراه با ادامه شیوع ویروس کرونای جدید در ایران درباره عدم کاهش ساعت‌های کاری در مکان‌های پرجمعیت و سلامت کارکنان مشاغل و کارگران و اطرافیان آن‌ها نگرانی وجود دارد.

#کرونا #اعدام را در ایران تعطیل نمی‌کند: دو زندانی ۶۰ و ۷۰ ساله در #زندان_ارومیه اعدام شدند

با وجود گسترش #بحران_کرونا در سراسر ایران، اجرای #مجازات_مرگ (#اعدام)، همچنان در دستور کار #قوه_قضاییه قرار دارد. به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۲۳ اسفند ماه دو زندانی ۶۰ و ۷۰ ساله در #زندان_ارومیه از بابت اتهام «#قتل» به چوبه‌های دار سپرده شدند. این منبع هویت این دو زندانی را احراز کرده است. دو زندانی اعدام شده از شش سال پیش در زندان در انتظار اعدام بودند. در خبری دیگر اما منابع حقوق بشری روز ۲۱ اسفند از اجرای حکم اعدام دو زندانی دیگر در زندان‌های تبریز و کرج از بابت اتهامات «افساد فی الارض» و «قتل» خبر دادند. هم‌زمان روزنامه ایران با انتشار خبری، هویت یکی از این دو اعدام شده را «امیر» اعلام کرد. هم‌زمان با اعلام این خبر، فعالان حقوق بشر از اعدام یک زندانی دیگر از بابت اتهام «قتل عمد» در زندان زنجان خبر دادند. به ‌نظر می‌رسد مقامات قضایی ایران به دنبال شیوع کرونا در زندان‌ها و ناتوانی مسئولان زندان از مدیریت این بحران، در صدد هستند تا بخشی از احکام اعدام صادر شده علیه زندانیان را سریع‌تر به اجرا درآورند. طبق آمارهای منتشر شده از سوی سازمان‌های حقوق بشری، در حال حاضر ایران در کنار کشورهایی نظیر چین و عربستان در شمار کشورها با بالاترین آمار اجرای حکم اعدام قرار دارد.

کارگران #کوره‌های_آجرپزی حومه #تهران به دلیل #شیوع_کرونا خواستار تعطیلی محل کار خود شدند

‌سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران روز شنبه ۲۴ اسفند با انتشار مطلبی از درخواست کارگران #کوره‌های_آجرپزی برای تعطیلی این کوره‌ها در حاشیه شهر #تهران خبر داد و به نقل از یکی از آنها نوشت: «کارگران این واحدها از شهرها و روستاهای مختلف هستند و روزانه با چندین راننده از شهرها و استان‌های دیگر به این کوره‌پز خانه‌ها می‌آیند و می‌روند که ممکن است ناقل ویروس باشند.» به‌ غیر از کارگران اما ده‌ها #کودک_کار نیز در این کوره‌های آجرپزی مشغول فعالیت هستند. همچنین به گفته فعالان حقوق کودک، در اطراف کوره‌پز خانه‌ها، چندین گود تخلیه زباله وجود دارد که روزانه صدها کودک زباله‌گرد در آنجا مشغول گشتن در زباله‌ها هستند. انجمن حمایت از حقوق کودکان روز ۲۰ اسفند ماه در نامه‌ای به وزیر بهداشت از مسئولان و نهادهای ذی‌ربط خواست تا با ایجاد شرایط مناسب برای کودکان کار به منظور جلوگیری از #شیوع_کرونا میان آنان، محیطی را خارج از گودهای تخلیه زباله و مراکز بازیافت برای استقرار آنها در نظر بگیرند. به دنبال تشدید نگرانی‌ها از گسترده شدن شیوع کرونا در ایران، سازمان‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد حامی کودکان کار خواستار حمایت وزارت بهداشت و دیگر نهادهای دولتی از این کودکان شده‌اند. سازمان‌ها و مراکز متولی دولتی اما اقدام بایسته‌ای در این زمینه انجام نداده‌اند.

#مجلس_نمایندگان_آمریکا لایحه مقابله با #کرونا را تصویب کرد: آزمایش رایگان و مرخصی ۱۴ روزه با حقوق برای بیماران

مجلس نمایندگان ایالات متحده در تلاش برای محدود کردن خسارت اقتصادی ناشی از بیماری کووید ۱۹ که به تعطیلی مدارس، عرصه‌های ورزشی و ادارات در این کشور منجر شده است، روز شنبه ۱۴ مارس/ ۲۴ اسفند، بسته‌های کمکی ویژه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن آزمایش رایگان و مرخصی به بیماران ارائه می‌شود. مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات‌، بودجه‌ای چند میلیارد دلاری تصویب کرده که برنامه‌های حمایتی را برای کمک به کسانی که ممکن است در هفته‌های آینده امکان کار کردن نداشته باشند، گسترش می‌دهد. اقتصاددانان می‌گویند شیوع این بیماری که ۱۳۸ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده و بیش از پنج هزار نفر را کشته، می‌تواند به رکود اقتصادی در ایالات متحده منجر شود. در این لایحه آزمایش رایگان کرونا و مرخصی ۱۴ روزه با حقوق برای افراد بیمار و همچنین برای مراقبت از اعضای بیمار خانواده پیش‌بینی شده. دونالد ترامپ گفته که از این بسته حمایت می‌کند. حمایت ترامپ این احتمال را که این بسته حمایتی در مجلس سنای تحت کنترل جمهوری خواهان نیز تصویب شود، افزایش می‌دهد. بر اساس این طرح، کارگران اگر در قرنطینه باشند یا نیاز به مراقبت از اعضای بیمار خانواده داشته باشند، می‌توانند تا سه ماه مرخصی بدون حقوق بگیرند. این بسته حمایتی همچنین کمک‌هزینه بیکاری و برنامه تأمین مواد غذایی را برای ۳۴ میلیون آمریکایی کم درآمد، تقویت می‌کند. ترامپ روز جمعه با آزاد کردن ۵۰ میلیارد دلار کمک فدرال برای مقابله با ویروس کرونا، اعلام وضعیت اضطراری کرد.

محروم ماندن پنج #فعال_کارگری محبوس در زندان‌های #سنندج و #بوکان از مرخصی

بر اساس گزارش‌های رسیده از درون #زندان‌_سنندج و #بوکان، این دو زندان فاقد بسیاری از امکانات بهداشتی و حفاظتی برای در امان نگه‌ داشتن جان زندانیان در برابر خطر همه‌گیری #کرونا است. انتشار این گزارش‌ها در حالی است که با وجود صدور بخشنامه از سوی #ابراهیم_رئیسی، رئیس #قوه_قضاییه مبنی بر اعطای مرخصی به محکومان با احکام زیر پنج سال، هم اکنون پنج فعال کارگری محبوس در زندان سنندج با وجود دارا بودن شرایط، از اعزام به مرخصی محروم مانده‌اند. به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، مسئولان زندان‌های بوکان و سنندج با اعزام به مرخصی پنج فعال کارگری به نام‌های #خبات_دهدار، #توفیق_محمودی، #اسحاق_روحی، #زانیار_دباغیان و #هادی_تنومند موافقت نکرده‌اند. خانواده‌های این فعالان کارگری اعلام کردند که مسئولان زندان‌های دو شهر بوکان و سنندج هیچ پاسخ مشخصی به آنها برای ممانعت از اعزام به مرخصی این زندانیان سیاسی نداده‌اند. #مراد_فتحی، مدیر کل زندان‌های استان کردستان اما روز ۱۱ اسفند مدعی شد که زندان‌های این استان در برابر ویروس کرونا «ایمن‌سازی» شده‌اند. این ادعای مسئولان زندان‌های کردستان در حالی است که پیشتر #افشین_حسین_پناهی، #زندانی_سیاسی محبوس در زندان سنندج، در تماس با خانواده خود از کمبود شدید امکانات بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از #شیوع_کرونا در این #زندان خبر داده بود. به گفته این زندانی سیاسی، جمعی از زندانیان در روزهای اخیر خطاب به مسئولان زندان اعلام کردند در صورتی که به خواسته‌های آنها مبنی بر اعطای #حق_مرخصی و همچنین انجام اقدامات بهداشتی برای زندانیان پاسخی داده نشود، آنها نیز در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب غذای دسته جمعی خواهند زد.

#مینو_محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار #وزارت_بهداشت و یکی از متخصصان برجسته بیماری‌های عفونی به #کرونا مبتلا شد

#مینو_محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار #وزارت_بهداشت و یکی از متخصصان برجسته بیماری‌های عفونی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد. دکتر مینو محرز در منزل قرنطینه شده است. تعداد پزشکان و پرستارانی که در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند مشخص نیست. محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار به روزنامه رسالت گفته است: «در خصوص آمار پرستاران مبتلا نمی‌توانیم رقمی را اعلام کنیم. آمارها کاملا امنیتی هستند.» بنا بر آمار رسمی تاکنون دست‌کم ۱۴ نفر از کادر پزشکی و درمانی در اثر ابتلا به کووید ۱۹ درگذشته‌اند. بنا بر آمار وزارت بهداشت تا ظهر شنبه ۲۴ اسفند، ۱۲ هزار ۷۲۹ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند. روز گذشته شمار مبتلایان ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر اعلام شده بود.

آخرین آمار رسمی #وزارت_بهداشت : ویروس #کرونا تاکنون در ایران ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر را مبتلا کرده و جان ۶۱۱ نفر را گرفته است؛ ۴ هزار و ۳۳۹ نفر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت شنبه ۲۴ اسفند تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونای جدید را ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر و تعداد قربانیان این ویروس را ۶۱۱ نفر اعلام کرد. به گفته جهانپور، از ظهر جمعه تا شنبه ۲۴ اسفند و «براساس نتایج آزمایشگاهی» هزار و ۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و بدین ترتیب رقم کل مبتلایان به این بیماری در ایران به ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۱۱ مورد رسیده است. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تعداد بهبودیافتگان را نیز ۴ هزار و ۳۳۹ نفر اعلام کرد که به گفته او ترخیص شده‌اند.

صف طولانی و توقف کامیون‌ها در مرز میرجاوه و مهران؛ همسایگان ایران همچنان مرزها را بسته‌اند

دولت پاکستان روز جمعه ۱۳ مارس/ ۲۳ اسفند، برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور، مرزهای زمینی خود را با ایران بست. به دنبال این اقدام در حال حاضر شمار زیادی از کامیون‌های حامل بار در مرز میرجاوه متوقف شده‌اند. مرز مهران در استان ایلام هم از اوایل اسفند ماه به این سو، همچنان بسته است، دولت عراق تمایلی به بازگشایی این مرز ندارد و به کامیون‌های ایرانی اجازه ورود نمی‌دهد. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، احمد کریمی، دبیر انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور روز شنبه ۲۴ اسفند با اعلام خبر متوقف شدن هزاران کامیون در گذرگاه‌های مرزی میرجاوه و مهران، گفت که به دلیل اطلاع‌رسانی دیرهنگام در مورد بسته بودن مرزها، اکنون کامیون‌های با ظرفیت ۲۲ تن و متوقف مانده در مرز، روزانه تا ۵۰۰ هزار تومان متضرر می‌شوند. کریمی گفت: «اگر اطلاع‌رسانی به شرکت‌ها برای اعلام تاریخ عدم بارگیری و ارسال ناوگان باری به سمت مرزها دقیق‌تر و قوی‌تر بود، بارنامه‌ها صادر نمی‌شد. به دلیل همین ناهماهنگی‌ها حتی روز سه‌شنبه هفته گذشته هم کامیون‌ها راهی مرز مهران شدند در حالی که در آن ایام نیز مرز بسته بود.» کریمی با تأکید بر اینکه هیچ موردی از ابتلا به کرونا در رانندگان کامیون در مرز مشاهده نشده، گفت: «فقط یکی از رانندگان در شهرهای استان مرکزی بیمار شده اما هیچ راننده‌ای به دلیل حضور در مرزها به کرونا مبتلا نشده است.» در روزهای گذشته و به دنبال عدم توانایی دولت جمهوری اسلامی برای مهار و مدیریت بحران کرونا، بسیاری از کشورهای همسایه مرز‌های زمینی خود را با ایران بسته‌اند. این مسأله سبب شده تا هزاران کامیون حامل بار پشت گذرگاه‌های مرزی ایران از جمله سومار، لطف‌آباد، بازرگان، میرجاوه و مهران متوقف شوند.‎

عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاه آبادان به منظور جلوگیری از شیوع #کرونا تعطیل شد

عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاه آبادان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونای جدید موقتا تعطیل شد. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نقل از سعید ستاری نائینی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اعلام کرد: «برای حفظ سلامت و جان کارکنان، عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاه آبادان از هفته جاری تا نیمه فروردین تعطیل خواهد بود.» همزمان با شیوع کرونا در ایران نگرانی‌های زیادی درباره عدم رعایت اصول پیشگیری در محیط‌های کارگری و تهدید سلامت کارگران وجود دارد.

#جعفر_ابراهیمی، فعال صنفی معلمان برای ابلاغ اتهام به #هیات_تخلفات_اداری احضار شده است

با وجود تعطیلی مدارس در ایران، هیات تخلفات اداری در هفته‌های گذشته بارها تلفنی #جعفر_ابراهیمی را برای ابلاغ اتهام احضار کرده است. این فعال صنفی به ناچار هفته پیش به اداره آموزش و پرورش شهریار مراجعه کرده تا برگه ابلاغ اتهام را امضا کند. به گزارش کانال صنفی معلمان، این فعال صنفی در دی ماه گذشته دستگیر و به مدت یک ماه در بازداشت نیروهای امنیتی بود. به دنبال این بازداشت، آموزش و پروش حقوق او را قطع کرد و یک ماه غیبت غیرموجه برای او در نظر گرفت. حالا هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پرونده‌ای در همین زمینه علیه این فعال صنفی گشوده‌است. بر اساس آیین‌نامه در صورتی که کارمندی خارج از اراده خود و با دستور مقام قضایی بازداشت شود، غیبت او موجه است.

یک #فعال_کارگری خواستار اجرای طرح‌هایی فراگیر برای ایمن کردن کارگران از #کرونا شد

هم‌زمان با #شیوع_کرونا هزینه سبد معیشتی کارگران به‌ بالاترین سطح خود در چند دهه گذشته رسیده است. اکثر کارگران در ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نهادهای دولتی هنوز تصمیمی جدی برای جبران خسارت کارگرانی که کسب و کارشان به دلیل بحران کرونا تعطیل شده و همین‌طور برای ایمن کردن کارگرانی که همچنان مشغول به‌ کارند، اتخاذ نکرده‌اند. #هادی_ابوی، #فعال_کارگری و سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، روز شنبه ۲۴ اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، با اشاره به کم شدن یا به صفر رسیدن درآمد برخی از کارگران به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: «کارگران در شرایط عادی قادر به تأمین معیشت خود نیستند. آنها اگر قرارداد داشته باشند و حقوق حداقلی بگیرند، در بهترین حالت یک سوم هزینه‌های خود را تامین می‌کنند. کارگری که به نان شب محتاج است چه‌طور قرار است مواد ضدعفونی کننده بخرد یا با تغذیه مناسب، ایمنی بدن خود را افزایش دهد.» او با تشبیه کارگران به «بی‌سپر‌ترین افراد در برابر کرونا» خواستار اجرای طرح‌هایی فراگیر برای ایمن کردن کارگران از خطر کرونا و پشت سر گذاشتن این بحران شد: «به نظر می‌رسد نیازمند یارانه‌ای هستیم که به همه افراد متضرر از کرونا تعلق گیرد. در این بین کارگران نیازمند باید در اولویت باشند.» گفته‌های این فعال کارگری در حالی است که کارگران ایرانی بارها در تجمعات اعتراضی خود اعلام کرده‌اند دستمزد فعلی آنها با هزینه‌های زندگی تناسبی ندارد. به گفته کارشناسان در حال حاضر سطح معیشت خانواده‌های کارگری در ایران پنج برابر زیر خط فقر قرار دارد. با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها در ایران، حمایت‌های جدی دولت برای کم شدن فشارهای اقتصادی بر کارگران ایرانی بیش از گذشته لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

امکان ادامه تعطیلی مدارس بعد از #عید_نوروز و همچنین افزایش تعطیلات نوروزی کارمندان در ایران

#عبدالرسول_عمادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش از احتمال تعطیلی مدارس حتی پس از ایام #نوروز خبر داد و گفت که این وزرات‌خانه «حداقل پنج سناریو» برای وضعیت‌های محتمل پیش‌بینی کرده است. عمادی جابه‌جایی در تقویم آموزشی مدارس و به تعویق افتادن کنکور را از اختیارات ستاد ملی #کرونا دانست و درباره پرداخت حقوق معلمان غیردولتی، حق‌التدریس، مستخدمان مدارس، خرید خدمتی‌ها و... گفت: «تعطیلات اضطراری بوده است و هیچ‌کس خواهان آن نیست. بنابراین حق‌الزحمه معلمان و این گروه‌ها کامل پرداخت خواهد شد.» سه هفته پس از تأیید رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور، مقامات وزارت بهداشت از ابتلای ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر از شهروندان و جان‌باختن ۵۱۴ نفر خبر می‌دهند. یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار حمایت اقتصادی از آسیب‌دیدگان و تصمیم شجاعانه دولت در این زمینه شد. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، #محمد_ابراهیم_رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس روز شنبه ۲۴ اسفند ماه با اشاره به تأثیرات اقتصادی کرونا بر وضعیت معیشتی مردم گفت: «این موضوع چه در حوزه تجارت بین‌المللی و چه در حوزه کسب و کار داخلی اثرات جدی گذاشته و بسیاری از تولید کننده‌ها و حتی مغازه‌دارها دچار بحران و مشکل شدند.» او با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر ویژه در سطح ملی برای کمک‌رسانی دولت به شهروندانی که از شیوع #ویروس_کرونا متحمل خسارت شده‌اند گفت: «چه در حوزه اقتصاد خرد و چه در حوزه اقتصاد کلان این ویروس عمق زیادی داشت و خسارتش سنگین است که دولت باید به کسانی که آسیب دیدند و ممکن است از پا در آیند به طور ویژه کمک کند.»

سفیر سوئیس به ‌دلیل اظهارات دونالد ترامپ که جمهوری اسلامی را مسئول حمله به #پایگاه_التاجی عراق دانسته، به وزارت امور خارجه فراخوانده شد

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه ۲۴ اسفند از احضار سفیر سوئیس به‌عنوان حافظ منافع ایالات متحده، به وزارت امور خارجه خبر داد. بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از عباس موسوی، ایران بعد از ظهر روز جمعه ۲۳ اسفند سفیر سوئیس را به‌خاطر «اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده مبنی بر مسئول دانستن جمهوری اسلامی در حمله به پایگاه نیروهای ائتلاف در التاجی عراق»، به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و «اعتراض شدید» این وزارتخانه به او ابلاغ شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که به سفیر سوئیس نسبت به تبعات «سیاست‌های غلط آمریکا در حضور غیرقانونی در عراق و کشتن فرماندهان و سربازان عراقی» و هر گونه اقدام نسنجیده از سوی ایالات متحده و عواقب آن هشدار داده شد. پایگاه نظامی التاجی، محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال بغداد روز چهارشنبه با ۱۰ تا ۱۵ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت و در این حمله سه نفر از جمله دو نظامی آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی کشته و دست‌‌کم ۱۱ نفر هم مجروح شدند. به ‌دنبال این حمله جنگنده‌های آمریکایی روز جمعه پایگاه‌های جرف النصر، مصیب، نجف، اسکندریه و همین‌طور مقر اصلی #حشدالشعبی و مرکز فرماندهی لشکر ۱۹ و ساختمانی در دست احداث در حوالی فرودگاه کربلا را بمباران کردند و سه نفر را کشته و پنج نفر را مجروح کردند. ایالات متحده اعلام کرد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد حمله به پایگاه التاجی توسط شبه‌نظامیان وابسته به ایران صورت گرفته است و حمله به مواضع حشدالشعبی را «پیشگیرانه» و «حامل پیام برای ایران» خواند.

#حرم_امام_هشتم_شیعیان در #مشهد برای سه روز تعطیل شد

حرم امام هشتم شیعیان در مشهد از امروز ۲۴ اسفند برای سه روز تعطیل شد. آستان قدس رضوی با نصب اطلاعیه‌هایی در این حرم اعلام کرده از امروز شنبه ۲۴ اسفند تا دوشنبه ۲۶ اسفند این مکان زیارتی به طور موقت برای «شستشو و تنظیف» بسته خواهد بود. گفته شده در این سه روز «امکان تشرف و زیارت ضریح» وجود نخواهد داشت. آستان قدس رضوی همچنین از مردم خواسته است تا از سفر به مشهد و زیارت حضوری خودداری کنند. پیش‌تر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، سخنرانی سالانه خود به مناسبت نوروز در این حرم را به دلیل ملاحظات بهداشتی لغو کرد. گفته می‌شود شورای شهر مشهد خواهان قرنطینه این شهر شده است. به دنبال افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس #کرونا در مشهد، اعلام شده که هتل‌ها و مراکز پذیرش مسافر در این شهر حق پذیرش مسافران را نخواهند داشت.