ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ پرواز #فرودگاه_بندرعباس به دلیل رعد و برق لغو شد

بارش باران و شرایط جوی نامساعد در استان هرمزگان به لغو پرواز هواپیماها انجامید. محمود بنی امانی، مدیرکل فرودگاه هرمزگان عصر یکشنبه ۲۵ فروردین به خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که ۱۰ پرواز فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به علت پدیده رعد و برق لغو شد. به گفته او اما سایر فرودگاه‌های این استان برای پرواز با مشکل روبرو نشدند. افزایش بارش در استان هرمزگان صبح امروز باعث شد مسیر ورودی به بندر شهید رجایی نیز تا اطلاع ثانونی مسدود شود.

وزارت دفاع ملی #افغانستان: ۲۵ عضو #طالبان کشته و ۱۲ تن زخمی شدند

به گزارش روزنامه هشت صبح افغانستان، وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که در نتیجه‌ی درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در شامگاه ۲۴ فروردین در ولسوالی «جرم» ولایت بدخشان، ۲۵ جنگ‌جوی این گروه کشته و ۱۲ عضو طالبان زخمی شدند. براساس اعلام مقام‌های نظامی افغانستان، چهار تن از اعضای کشته شده طالبان «شهروند خارجی» بودند. محمدحنیف رضایی سخنگوی اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان هم در همین رابطه گفته که هویت هیچ یک از اعضای خارجی طالبان تا به حال تشخیص داده نشده است. براساس اعلام وزارت دفاع ملی در جریان این درگیری به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است. طالبان در هشتم فروردین به ناحیه «غنج‌خواه» ولایت بدخشان حمله کرده و برای چند روز کنترل این منطقه را به دست گرفته بودند اما پس از سه روز درگیری میان طرفین، سرانجام نیروهای دولتی در ۱۱ فروردین باردیگر «غنج‌خواه» را تصرف کردند.

هشدار #سیل در #هرمزگان: مسیر ورودی به بندر «شهید رجایی» مسدود شد

بارندگی‌های سیل‌آسا در استان هرمزگان و آبگرفتگی شدید باعث مسدود شدن مسیر دسترسی به بندر شهید رجایی، بزرگترین بندر کانتینری ایران شده است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مسیر ورودی به بندرشهید رجایی از دو راهی تازیان تا تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی بطور کامل در محاصره آب قرار گرفته و امکان ورود به بندر وجود ندارد. به نوشته ایرنا با ورود سامانه بارشی به هرمزگان بسیاری از مسیرها و خیابان های بندرعباس نیز از شنبه ۲۴ فروردین گذشته دچار آبگرفتگی شدید شده‌اند و با اعلام وضعیت هشدار، تردد در این شهر به کندی انجام می شود. بندر شهید رجایی که در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد با ظرفیت تبادل سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود. این بندر ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده‌های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

#ونزوئلا: #نیکلاس_مادورو از مردم خواست به «بسیج مردمی» ملحق شوند

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا از مردم خواست به گروه‌های بسیج مردمی (شبه‌نظامیان ونزوئلا) ملحق شوند. به گزارش بی‌بی‌سی او در جمع هوادارانش در کاراکاس اعلام کرد می‌خواهد تا پایان ۲۰۱۹ افزایشی یک میلیونی را در تعداد این نیروها شاهد باشد. دعوت مادورو از مردم و تلاش او برای توسعه شبه نظامیان در مقابل درخواست خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت اعلام شده که تلاش می‌کند نظامیان را ترغیب به خودداری از حمایت از مادور کند. تحلیل‌گران می‌گویند مادورو می‌خواهد با افزایش نیروهای شبه‌نظامی یک سپر محافظ ایجاد کند که از او و دولتش به لحاظ سیاسی و فیزیکی محافظت به‌عمل بیاورد. مادورو همچنین «آمادگی» نظامیان «اسلحه به دست» را برای «دفاع» از «صلح، حاکمیت، یکپارچگی ارضی، اسقلال کشور و وطن» ستود و از دو میلیون نیروی کنونی بسیج ونزوئلا خواست تا برای مقابله با بحران اقتصادی روزافزون که مردم را برای تامین غذا با مشکل مواجه کرده است، در حوزه کشاورزی دخیل و فعال شوند.

#عربستان و #امارات از شورای نظامی #سودان حمایت می‌کنند

به گزارش اسوشیتدپرس عربستان سعودی و امارات متحده عربی در بیانیه‌های جداگانه از شورای نظامی به عنوان دولت موقت در سودان حمایت کردند. پس از چندین ماه اعتراضات خیابانی در سودان، ارتش این کشور عمرالبشیر، رئیس جمهوری را از قدرت برکنار و دستگیر کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورایی متشکل از نظامیان به مدت ۲ سال و تا پیش از برگزاری انتخابات بعدی ریاست جمهوری اداره کشور را به‌دست خواهند گرفت. در بیانیه حمایتی عربستان سعودی آمده است که این کشور «در کنار مردم سودان ایستاده» و از همه مردم سودان درخواست کرده تا «منافع ملی کشورشان را در اولویت قرار دهند». محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی دستور به ارسال یک محموله کمک به سودان داده که محصولات نفتی، گندم و دارو را شامل می‌شود. امارات در بیانیه خود از مردم سودان خواسته تا «کاری کنند که مشروعیت حکومت حفظ شود و از یک انتقال قدرت صلح‌آمیز اطمینان حاصل شود» همچنین این کشور از ریاست عبدالفتاح برهان عبدالرحمان بر شورای نظامی سودان استقبال کرد. برهان عبدالرحمان به‌دنبال استعفای عوض بن عوف، وزیر دفاع و ریاست پیشین این شورا، جانشین او شد. مردم معترض سودان به قدرت نشستن این شورا را نمی‌پذیرند و خواستار تشکیل یک دولت مدنی موقت برای انتقال قدرت در این کشور هستند.

وزیر کشور ایران: #سیل در ۲۵ استان بیش از ۳۰هزارمیلیارد تومان خسارت به جای گذاشت

به‌ گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (‌ایسنا) عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی در جلسه علنی یکشنبه ۲۵ فروردین میزان خسارت وارده براثر سیل را بین ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: «ما هنوز در مرحله مقابله قرار داریم. همه دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی لازم برای بارندگی احتمالی توام با ذوب برف را در اردیبهشت ماه داشته باشند. به خصوص که میزان سیلاب‌ها قابل پیش‌بینی نیست». به گفته او در سیل اخیر ۲۵ استان و بیش از ۴۴۰۰ روستا درگیر سیل بوده‌اند و بیشترین حجم بارندگی و سیلاب در استان خوزستان روی داده است. او در مورد عبور سیلاب در مناطق مختلف گفت: «حجم سیلاب به قدری شدید بود که آب در رودخانه کرخه که می‌تواند تا هزار متر مکعب در ثانیه جاری شود تا دو هزار و ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه جاری شد. در گرگان رود که ظرفیت 120 متر مکعب آب در ثانیه دارد ۸۰۰ متر مکعب آب جاری شد. در معمولان با ظرفیت ۱۸۰۰ متر مکعب دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب در پلدختر با ظرفیت دو هزار و ۴۰۰ متر مکعب تا پنج هزار متر مکعب عبور داده شد و در کارون هم سه هزار و ۲۸۰ متر مکعب آب عبور داده شد، البته در برخی از موارد به خاطر رسوب گیری بخشی از حجم آب سرازیر شد. در استان خوزستان بیشترین حجم بارندگی و سیلاب را داشتیم و با توجه به وجود امکان عبور ۷۰۰ تا هزار متر مکعب در ثانیه متاسفانه به دلیل عدم لایروبی در طول سال‌ها تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد از ظرفیت را توانستیم فعال کنیم».

طغیان ۲ رودخانه در استان #کرمان: پنج روستا تخلیه شدند

شدت گرفتن بارش در مناطق شرقی و جنوب شرقی ایران موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان کرمان شده است. برخی از معابر شهری این استان دچار آب گرفتگی شده است. با این حال مسئولان دولتی می‌گوین که اوضاع را در کنترل دارند و سیل در استان جاری نخواهد شد. شهردار کرمان با تائید آب‌گرفتکی برخی از معابر شهری گفته که هیچ نگرانی وجود ندارد و آب‌های سطحی در حال جمع‌آوری هستند آب داخل برخی از منازل خیابان‌های ذکر شده رفته بود که شهرداری در حال جمع‌آوری آنهاست. با این حال خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) از طغیان ۲ رودخانه در راور در پی افزایش بارش‌ها در استان کرمان خبر داد. همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفته که مسیرهای «ارزوئیه - چیل‌آباد» و «ارزوئیه - حاجی‌آباد» مسدود شد. به گفته مجید سعیدی، ۳ روستای فاریاب و ۲ روستای ارزوئیه در این استان برای جلوگیری از خسارت سیل تخلیه شدند. احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش این استان هم گفته که مدارس شبانه‌روزی جنوب استان کرمان برای اسکان اضطراری آماده شدند. به گفته او تمامی مدارس شهرستان‌های کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبارجنوب، فاریاب، جیرفت و عنبرآباد در روز ۲۵ فروردین تعطیل است. سازمان هواشناسی ایران روز گذشته نسب به افزایش بارش در استان‌های شرقی و جنوب شرقی هشدار داده بود. برخی مناطق شهری و روستایی در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی از شامگاه روز گذشته دچار آبگرفتگی شده است.

#رانندگان #تاکسی و #مینی‌بوس #فرودگاه_تهران مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند

شماری از رانندگان تاکسی و مینی‌بوس فرودگاه بین‌المللی «امام خمینی» تهران صبح یکشنبه ۲۵ فروردین مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند. پرویز حناچی شهردار تهران دلیل این تجمع را اعتراض به پرداخت هزینه ورود به طرح ترافیک اعلام کرد. رانندگان معترض خواستار توقف دریافت عوارض طرح ترافیک از خودروهای عمومی هستند اما شهردار تهران گفته که دریافت عوارض از وسایل نقلیه عمومی مصوبه شورای شهر است. او وعده کرده که اعتراض رانندگان در شورای اسلامی شهر بررسی شود.