ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#آموزش_و_پرورش تحت عنوان «#کمک‌های_مردمی» ۱۰ هزار میلیارد تومان از #دانش‌آموزان پول گرفته است

منصور مجاوری مشاور وزیر #آموزش_و_پرورش درآمد این وزارتخانه ار آنچه که #کمک‌های_مردمی خواند، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آبان سال گذشته در ۱۸ هزار مدرسه از ۸۵ هزار مدرسه ثبت شده ۲۸۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد. به گفته او این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که آموزش و پرورش برای دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه انرژی مدارس باید از #سازمان_برنامه و بودجه التماس و خواهش کند. آنچه که مشاور وزیر «کمک‌های مردمی» خوانده در سال‌های اخیر مانع تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان در ایران شده است. مدیران مدارس در حالیکه بر اساس بخشنامه وزارتخانه از دریافت هرگونه وجهی منع شده‌اند، هر سال دانش‌آموزان را به پرداخت مبلغی تحت عنوان «کمک به مدرسه» مجبور می‌کنند. مجاوری همچنین فاش کرده که وزارت آموزش و پرورش ممکن است تبلیغات یک شرکت بیمه‌ای بر روی جلد کتاب‌های درسی را بپذیرد. به گفته او این شرکت بیمه که نامش فاش نشده برای این تبلیغ حاضر است ۳۰ میلیارد تومان پرداخت کند. مجاوری گفته که وزیر آموزش و پرورش این پیشنهاد را نپذیرفته است.

#معصومه_ابتکار: برخوردهای #گشت_ارشاد را قبول نداریم

معصومه_ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری ایران در جمع دانشجویان دانشگاه خوارزمی در واکنش به اعتراض دانشجویان به# گشت ارشاد گفته است: «ما برخوردهای #گشت_ارشاد را قبول نداریم چون دولت معتقد است این موضوع یک بحث فرهنگی است.» برخوردهای خشن گشت ارشاد با زنان و دختران در ماه گذشته یک موضوع پرحاشیه تبدلی شده است. دولت ایران خشونت پلیس را رد می‌کند اما گروهی دیگر از مقامات ایران می‌گویند پلیس نباید به خاطر تهدیدها از کار خود عقب‌نشینی کند.

مرکز آمار ایران نرخ تورم رسمی را ٨,١ درصد اعلام کرد

مرکز آمار جمهوری اسلامی #نرخ_تورم رسمی برای فروردین امسال را همچنان کمتر از ۱۰ درصد اعلام کرد. میانگین نرخ تورم ٨,١ اعلام شده، اما در استان #کرمانشاه که بالاترین نرخ تورم را داشته تورم دو رقمی و ١٠,٩ است. #کهگیلویه_و_بویراحمد هم با ٦.٤ درصد کمترین نرخ تورم را داشته است. نرخ تورم برای مناطق شهری ۸ و برای مناطق روستایی ۸,۲ درصد گزارش شده است. مرکز آمار از اعلام نرخ تورم تفکیکی کالاها خودداری کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی از ابتدای سالجاری افزایش یافته است. حسین راغفر مدرس اقتصاد در همین زمینه گفته که دولت به صورت مصنوعی نرخ تورم را پائین‌تر از میزان واقعی آن اعلام می‌کند.

اعدام دو زندانی متهم قتل در ارومیه و یک زندانی متهم به قتل در زاهدان

سحرگاه روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۷ دست‌کم سه حکم اعدام در ایران اجرا شده است: دو مورد در ارومیه و یک مورد در زاهدان. به گزارش خبرگزاری هرانا دو محکوم به اعدام به اتهام قتل عمد در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شدند. این دو روز یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت برای گذراندن تشریفات اجرای حکم به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده بودند. هویت این دو زندانی «خلیل آگوش» و «سهیل میربخش» اعلام شده: «خلیل آگوش اهل ماکو، از سال ۹۱ در بند ۳-۴ این زندان {بوده} و سهیل میربخش، ۲۵ ساله، اهل ارومیه از سال ۹۳ در بند جوانان این زندان به سر می‌برده است.» صبح امروز اما حکم اعدام یک زندانی هم در زندان مرکزی زاهدان اجرا شده. هرانا هویت این زندانی را «محمد سرحدی» حدودا ۳۳ ساله، احراز کرده است. او از شش سال پیش به اتهام قتل عمد در بند چهار زندان مرکزی زاهدان نگهداری می‌شد. بر اساس گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل درباره اعدام، ۵۱ درصد از اعدام‌های جهان -صرف‌نظر از چین- در ایران اجرا شده است و جمهوری اسلامی رتبه نخست اعدام شهروندان خود را در دنیا دارد. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم در گزارش سالانه خود اعلام کرده درباره بیش از ۶۰ درصد اعدام‌های انجام شده در ایران از سوی دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که این اعدام‌ها اصطلاحا «مخفیانه» ‌خوانده می‌شوند.

دولت #آلمان مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا برای نجات #برجام را مورد انتقاد قرار داد

میشائیل روت، وزیر مشاور در امور اروپایی وزارت خارجه #آلمان با انتقاد از مهلت ۶۰ روزه #ایران به اروپا برای نجات #برجام گفت: «در این مورد باید گفت‌وگو می‌شد تا معلوم شود که آیا با چنین موعد تعیین‌شده‌ای موافق هستیم یا خیر.» او تأکید کرد که فردا (سه‌شنبه) در دیدار #فدریکا_موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا با وزرای خارجه آلمان، فرانسه، بریتانیا و ایران در بروکسل موقعیتی دست خواهد داد تا در این‌باره گفت‌وگو شود. تهران به کشورهای اروپایی ۶۰ روز مهلت داده تا برجام را تضمین کنند. اروپایی‌ها خواهان افزایش یک ماه بیشتر به این مهلت هستند.

#علی_مطهری نامه #مجلس_خبرگان درباره برجام را متناقض خواند و گفت ورود به مسئله #برجام کار این مجلس نیست

#علی_مطهری نایب رییس مجلس در نامه‌ای خطاب به #احمد_جنتی به نامه #مجلس_خبرگان درباره #برجام واکنش نشان داد. او نوشت در این نامه مجلس خبرگان هم پذیرفته‌ که برجام با نظر رهبر جمهوری اسلامی امضا شده و هم از رئیس‌جمهور خواسته‌ که به دلیل خسارت‌های وارده ناشی از برجام از مردم عذرخواهی کند. او این دو نکته را نشانه متناقض بودن نامه مجلس خبرگان دانسته و در ادامه گفته است: «ورود به مسائلی مانند برجام و تعیین تکلیف برای رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی از وظایف آن مجلس نیست.»

واحد تولیدی ۷۰۰ #پتروشیمی #آبادان آتش گرفت و چهار نفر از کارکنان آن مجروح شدند

مدیر روابط عمومی #پتروشیمی_آبادان اعلام کرد که پیش از ظهر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت واحد تولیدی ۷۰۰ این مجتمع صنعتی دچار آتش‌سوزی شد. به‌گفته او آتش پس از دقایقی مهار شد اما چهر نفر از کارکنان پتروشیمی #آبادان مجروح و خساراتی به این واحد وارد شد. برخی منابع غیررسمی دلیل این حادثه را نشت یکی از پمپ‌های گاز در واحد ۷۰۰ اعلام کردند.

آمار رسمی #آموزش‌_و_پرورش از دانش‌آموزان معتاد؛ ۱۰هزارنفر نیازمند درمانند، ۱۰۰هزار نفر در معرض خطر

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت #آموزش_‌و_پرورش می‌گوید حدود ۱۰۰ هزار نفر از #دانش_آموزان در معرض خطر# اعتیاد هستند، برخی از این دانش‌ آموزان یا تجربه مصرف داشته یا در معرض آن هستند. همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور از نظر #اعتیاد در مرحله‌ای قرار دارند که پس از تجربه مصرف اولیه به مصرف خود ادامه داده و امروزه نیازمند درمان هستند.

چند ساعت مانده به گشایش سفارت #آمریکا در #بیت_المقدس ( #اورشلیم ) درگیری بین فلسطینی‌ها و سربازان #اسرائیل در #نوار_غزه دو کشته بر جای گذاشت

صبح دوشنبه ۱۴ مه / ۲۴ اردیبهشت، در حالی‌که چند ساعت به گشایش سفارت #آمریکا در #بیت_المقدس ( #اورشلیم ) مانده بود، در طول #نوار_غزه درگیری‌هایی بین سربازان اسرائیلی و فلسطینی‌های معترض رخ داد که به‌گفته مقامات #غزه دو کشته و ۱۴۷ نفر زخمی داشت. هزاران فلسطینی در نقاط مختلف در مرز با #اسرائیل جمع شدند و گروه‌های کوچکی سعی کردند به موانع امنیتی مرزی که توسط ارتش اسرائیل به شدت محافظت می‌شد، نزدیک شوند.

با سقوط ارزش #ریال، سرمایه‌ها به طرف #امارات‌ گرایش پیدا کرد، سرکنسولگری #ایران در #دبی به خریداران ایرانی #املاک در این منطقه هشدار داد

با سقوط ارزش ریال، بازار مسکن در ایران به رکود دچار شده و سرمایه‌ها به سمت دبی، شارجه، عجمان و سایر امارات‌ گرایش پیدا کرده است. سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی و امارات‌ جنوبی خلیج فارس به ایرانیان هشدار داده که قبل از خرید ملک، از صلاحیت و اعتبار شرکت طرف قرارداد مطمئن شوند، پیش از امضای قرارداد با کارشناسان معتبر املاک مشورت کنند و در نظر داشته باشند که اگر نتوانند حتی یک یا دو قسط را بپردازند، صاحب آن ملک نخواهند بود. در این اطلاعیه یادآوری شده که خرید املاک در دبی موجب اجازه ی اقامت طولانی‌مدت نخواهد شد.