ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصرار #خامنه‌ای بر حرف همیشگی: #مذاکره سم است، #جنگ نمی‌شود، #مقاومت می‌کنیم

#علی_خامنه‌ای، #رهبر جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت در دیدار با سران ارشد نظام، مدیران ارشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر بر مواضع پیشین خود در مخالفت با مذاکره با آمریکا تأکید کرد و گفت: «بعضی در داخل می‌گویند مذاکره چه عیبی دارد؟ مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است. مذاکره یعنی معامله و داد و ستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ماست.» او مدعی شد که هیچ‌کس در میان «عقلای» جمهوری اسلامی به دنبال مذاکره نیست و تهران برنامه موشکی‌اش را کنار نمی‌گذارد. سخنان او در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها بین تهران و واشنگتن بالا گرفته،‌ نیروهای نظامی آمریکا در منطقه افزایش یافته،‌ پنتاگون بنا بر گزارش «نیویورک‌تایمز» طرحی برای اعزام ۱۲۰ هزار نیرو در صورت لزوم تهیه دیده، و خبر خرابکاری‌ها و حمله‌ها در عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر تنش‌ها افزوده است. اما رهبر جمهوری اسلامی در برابر تمام این‌ها بار دیگر بر سخنان همیشگی خود پای فشرد که جنگی در نخواهد گرفت و از تنش‌ها با عنوان «برخورد اراده‌ها» یاد کرد: «این رویارویی، نظامی نیست؛ چون بنا نیست جنگی انجام بگیرد. نه ما دنبال جنگ هستیم، نه آنها؛ که می‌دانند که به نفعشان نیست. این برخورد، برخورد اراده‌ها است و اراده‌ی ما قوی‌تر است.» خامنه‌ای شهریور گذشته نیز در دیدار با فرماندهان نظامی پدافند هوایی ایران گفته بود جنگ نخواهد شد و ایران از برنامه موشکی‌اش دست نخواهد کشید. در حالی که تحریم‌های ایران فشار اقتصادی و گرانی قابل توجهی به بار آورده است، خامنه‌ای «گزینه‌ی قطعی ملت ایران» را «مقاومت مقابل آمریکا» دانست.

نخست وزیر عراق: بغداد برای کاهش #تنش_میان_تهران_و_واشنگتن تلاش می‌کند

خبرگزاری دولتی «اینا»ی عراق سه‌شنبه ۱۴ مه/۲۴ اردیبهشت به نقل از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق نوشت: ایران و آمریکا هیچکدام جنگ نمی‌خواهند و عراق با هر دو طرف در ارتباط است. او همچنین گفت: اختلافات میان واشنگتن و تهران که هر دو متحد عراق هستند «مسئله پیچیده‌» ایست و عراق به سختی در تلاش است تا برای این مسئله راه‌حلی پیدا کند. عبدالمهدی پیشتر نیز اعلام کرده بود عراق مایل است واسطه رفع تنش میان تهران و ریاض و نزدیک کردن روابط جمهوری اسلامی و عربستان سعودی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از رویه روزنامه‌های #کیهان و #جوان در انعکاس انفجارهای #فجیره انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رویه روزنامه‌های کیهان و جوان در دامن‌زدن به تنش‌های میان ایران و آمریکا انتقاد کرد و گفت دستگاه قضایی باید با همه روزنامه‌ها طبق قانون برخورد کند. کواکبیان سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت در جلسه علنی مجلس گفت: «جای بسی تأسف است برخی رسانه‌های داخلی به جای همراهی با وزارت امور خارجه در ماجرای خرابکاری‌های کشتی بندر فجیره با ذوق زدگی این موضوع را تیتر یک خود کردند، چون خیالشان جمع بود که امثال مجله صدا بدون نظر هیأت نظارت توقیف شده ولی هیچ کس با آنها کاری ندارد». مقامات قضایی ایران شنبه ۲۱ اردیبهشت هفته‌نامه صدا را به خاطر انتشار مطلبی با عنوان «دوراهی جنگ و صلح» توقیف کردند. در حالی که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر دست‌ داشتن ایران در انفجارهای کشتی‌های تجاری در بندرفجیره ارائه نشده، سه‌شنبه کیهان صفحه اول خود را به خبری با عنوان «انفجارهای فجیره خواب از سر شیوخ مرتجع پراند» اختصاص داده و روزنامه جوان نیز این خبر را با عنوان «اسرائیلیات خرابکاری در فجیره» منتشر کرده و امارات را «نا امن» خوانده است. با هیچ‌یک از این روزنامه‌ها برخوردی صورت نگرفته است.

چهار #کارگر بازداشتی #نیشکر_هفت‌تپه آزاد شدند

به گزارش کانال تلگرامی سندیکای کارگران #نیشکر_هفت‌تپه، #صاحب_ظهیری، #ناصر_نعامی، #امید_آزادی و #کیانی_نژاد چهار کارگر زندانی مجتمع #نیشکر_هفت‌تپه بعد از ظهر دوشنبه ۲۳ اردیبهشت با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند. این کارگران روز ۱۹ اردیبهشت پس از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه احضار و بازداشت شده بودند. محمد خنیفر، فیصل ثعالبی، عادل سماعی و رستم کثیر چهار تن دیگر از بازداشت‌شدگان از مراجعه به دادگاه خودداری کرده بودند. دور تازه اعتراضات کارگران پس از تاخیر دو ماهه در پرداخت دستمزد و همچنین بازگشت برخی از مدیران کارخانه است که در جریان اعتراضات سال گذشته برکنار شدند. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه با اعلام خبر آزادی چهار کارگر زندانی خواستار آزادی بدون قید و شرط اسماعیل بخشی نماینده کارگران و سپیده قلیان فعال کارگری شده است که سال گذشته در جریان اعتراضات در نیشکر هفت‌تپه دستگیر و شکنجه شدند. این دو تن پس از افشای خبر شکنجه در زندان مجددا دستگیر شدند و هم اکنون در زندان اوین بسر می‌برند. گفته می‌شود روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت بازپرس شعبه هفت اوین، با صدور قرار وثیقه، رای به آزادی #اسماعیل_بخشی، #سپیده_قلیان و سه زندانی سیاسی دیگر #امیرحسین_محمدی_فر، #ساناز_الله_یاری، و #امیر_امیرقلی داده اما معاونت دادستانی اوین مانع از آزادی آنان شده است.

#عربستان حمله پهپادی #حوثی‌ها به تاسیسات نفتی خود را تایید کرد

عربستان سعودی حمله پهپادی به تاسیسات نفتی این کشور (متعلق به شرکت دولتی آرامکو) را تایید کرد. شورشیان حوثی پیشتر اعلام کرده‌ بودند که در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی،‌ با هفت پهپاد تاسیسات «حیاتی» عربستان را مورد هدف قرار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس خالد الفالح، وزیر انرژی سعودی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شده، اعلام کرد صبح سه‌شنبه ۱۴ مه/۲۴ اردیبهشت زیرساخت‌های انرژی در عربستان مورد حمله «بزدلانه» حوثی‌ها قرار گرفته‌اند و دو ایستگاه پمپاژ نفت و لوله‌های نفتی که نفت عربستان را از چاه‌های نفتی منطقه شرقی به بندر ینبع منتقل می‌کنند، توسط پهپاد بمباران شده‌اند. این تاسیسات دچار آتش سوزی شده و به‌رغم مهار آتش، شرکت نفتی آرامکو انتقال نفت از این لوله‌ها را متوقف کرده است. دستگاه امنیتی عربستان هم اعلام کرد دو ایستگاه نفتی در ریاض همزمان مورد حمله قرار گرفته‌اند و این حملات را «هدف‌گیری محدود» تاسیسات نفتی الدوادمی و عفیف در منطقه ریاض خواند. الفالح گفت حمله به تاسیسات نفتی عربستان امنیت تامین انرژی در دنیا و اقتصاد جهانی را به‌خطر می‌اندازد و خواستار مقابله جامعه بین‌الملل با چنین اقداماتی از سوی گروه‌هایی مانند حوثی‌ها شد. به‌دنبال حمله به ایستگاه‌های پمپاژ نفت عربستان، قیمت هر بشکه نفت خام برنت که با ۱,۲۵ دلار افزایش به ۷۱ دلار رسید.

#سازمان_انرژی_اتمی: توقف برخی از تعهدات ایران در #برجام آغاز شد

یک مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی که نام او در رسانه‌های داخلی افشا نشده اعلام کرد: اجرای برنامه‌های مربوط به توقف برخی تعهدات ایران در برجام که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی بر آن تاکید شده آغاز شده است. چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب سنگین را رعایت نمی‌کند. شورای عالی امنیت ملی به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز فرصت داد که به تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی عمل کنند. در غیر اینصورت در مرحله بعدی ایران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی‌سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن‌سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد. مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی به رسانه‌های داخلی گفت: «توقف برنامه‌های مربوط به رعایت سقف تولید اورانیوم غنی شده و همچنین تولید بدون محدودیت آب سنگین در تاسیسات اراک که در دوره ۶۰ روزه مربوط به گام اول بر انجام آن تاکید شده، برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.» به گفته این مقام مسئول در روزهای آینده برنامه‌هایی برای بازدید خبرنگاران از تاسیسات فعال در نطنز و اراک پیش‌بینی شده است.

نقص دیگ ذوب فولاد در کارخانه #نگین_ذوب #ابهر به جان‌باختن یک کارگر و مصدومیت سه کارگر دیگر انجامید

در یک حادثه کار در واحد #ریخته‌گری کارخانه نگین ذوب ابهر یک کارگر کشته و سه کارگر مصدوم شدند. حادثه بامداد یکشنبه ۲۲ اردیبهشت روی داده است. علی حیدری، فرماندار ابهر گفته است نقص در یکی از دیگ‌های ذوب فولاد و پارگی زنجیر جرثقیل منجر به حادثه شده است. کارگر ۷۰ ساله قربانی این حادثه بر اثر سوختگی شدید جان باخته و سه کارگر دیگر با سوختگی ۵۰ درصد به بیمارستان مطهری تهران منتقل شده‌اند. سال گذشته نیز در این کارخانه یک حادثه کار منجر به مصدوم شدن سه کارگر شده بود. فرماندار ابهر تاکید کرده در گذشته به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی کار به این کارخانه تذکر داده شده بود. شرکت نگین ذوب در شهرک صنعتی افق ابهر در استان زنجان واقع است.

تجمع اعتراضی #کارگران_کاشی_کوثر مقابل فرمانداری #ابرکوه

کارگران #کاشی_کوثر که دست‌کم سه ماه حقوق نگرفته‌اند و نگران امنیت شغلی خود هستند، دوشنبه ۲۳ اردیبهشت مقابل #فرمانداری_ابرکوه #تجمع کردند. این چندمین تجمع کارگران کاشی کوثر مقابل فرمانداری ابرکوه بود که باز با وعده‌های فرماندار مواجه شد. فرماندار ابرکوه درپی اجتماع روز گذشته #کارگران از تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان استان و سهامداران کارخانه خبر داد و وعده کرد مشکلات کارخانه با دریافت وام برطرف و مطالبات کارگران پرداخت شود. کارخانه کاشی کوثر واقع در ابرکوه استان یزد ۱۵۰ کارگر داشت که از اسفند گذشته به‌رغم اعتراضات کارگران، در دو نوبت ۲۰ و ۴۰ نفر از کارگران آن اخراج شده‌اند و باقی آنها نیز در آستانه اخراج قرار دارند.

دادستانی #اصفهان به نیروی انتظامی دستور داد که جلوی #دوچرخه_‌سواری_زنان را بگیرد

وب‌سایت «رویداد۲۴» گزارش داده که دادستانی اصفهان به نیروی انتظامی این استان ابلاغ کرده مانع از دوچرخه‌سواری زنان در این شهر شود و دوچرخه زنان را به پارکینگ‌ها انتقال دهد. این دستور هفته گذشته صادر شده و در آن آمده است: «نیروی انتظامی، بانوان دوچرخه‌سوار را متوقف و مدارک شناسایی آنان را جلب کند و در صورتی که مدرک شناسایی نداشته باشند، دوچرخه آنان توقیف و به پارکینگ منتقل شود.» پیش از این، در شهریور سال گذشته، یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان گفته بود دوچرخه‌سواری زنان در فضای عمومی حرام است و شهرداری نباید زنان را به دوچرخه‌سواری در فضای عمومی تشویق کند. امام جمعه اصفهان همچنین گفته بود مکان دوچرخه‌سواری زنان باید به‌صورت مجزا فراهم شود. دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز پیش از این در پاسخ به پرسشی درباره دوچرخه‌سواری زنان در خیابان، آن را حرام دانسته بود.

یک نماینده مجلس به نقل از ابراهیم رئیسی: #لایحه_منع_خشونت_علیه_زنان تا سه هفته دیگر به مجلس می‌رود

حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و عضو «فراکسیون امید» سه‌شنبه ۲۴ فروردین از طرح لایحه منع خشونت علیه زنان در جلسه میان نمایندگان مجلس و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه خبر داد. لایحه فوق که با نام لایحه تأمین امنیت زنان نیز خوانده می‌شود، در زمان صادق لاریجانی، رئیس قبلی قوه قضائیه پس از ۷ سال معطلی برای بررسی به این قوه سپرده شد. زرآبادی در مورد جزئیات جلسه با رئیسی گفت: «لایحه [منع] خشونت علیه زنان هم مطرح شد که آقای رئیسی گفتند این لایحه در دست بررسی است و نهایتاً تا سه هفته دیگر، به اتمام می‌رسد و ارائه خواهد شد». مشخص نیست بررسی‌های قوه قضائیه چه تغییراتی را در لایحه فوق اعمال خواهد کرد. غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی پیشین قوه قضائیه قبلاً گفته بود آن‌چه که در لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت پیش‌بینی شده، مشکلات عدیده‌ای دارد و باید اصلاح شود و اگر معلوم شود لایحه قابل اصلاح نیست، باید لایحه دیگری در این زمینه تهیه شود.براساس اعلام مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی، پژوهش‌های انجام شده در ۲۸ استان ایران نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد از زنان ایرانی حداقل یک بار در زندگی زناشویی خشونت را تجربه کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی نزدیک به #حوثی‌های_یمن خبر از حمله پهپادی به تأسیسات #عربستان داد

شبکه تلویزیونی مسیره که به حوثی‌های یمن نزدیک است، سه‌شنبه ۱۴ مه / ۲۴ اردیبهشت از حمله پهپادهای شورشیان حوثی به تأسیسات عربستان سعودی خبر داد. این خبر به نقل از یکی از مقامات نظامی حوثی‌ها اعلام شده که گفته: «هفت پهپاد به تأسیسات حیاتی عربستان سعودی حمله کرده‌اند». در گزارش تلویزیون مسیره به محل تأسیسات و زمان این حمله اشاره نشده است. شبکه مسیره در حساب توییتر خود نیز با نقل سخنان این مقام نظامی نوشت: «این عملیات بزرگ نظامی جوابی‌ست به تجاوزات مداوم و محاصره مردم ما و ما آماده‌ایم تا حملات سنگین‌تری را انجام دهیم». عربستان سعودی هنوز این گزارش را تأیید نکرده است. شورشیان حوثی تحت حمایت جمهوری اسلامی، که علیه دولت یمن و ائتلاف عربستان سعودی می‌جنگند پیشتر نیز بارها با پهپاد و موشک به سعودی حمله کرده و مسئولیت حملاتی در امارات متحده عربی را نیز پذیرفته‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز ریاض دوشنبه پس از انفجار چهار کشتی تجاری در شرق بندر فجیره اعلام کرده بود که دو نفتکش این کشور در سواحل امارات «مورد حمله» قرار گرفته‌اند. مقامات حوثی مسئولیت این «حمله» را نپذیرفته‌اند. امارات نیز اعلام کرده که در حال تحقیق در مورد این حادثه است و هنوز گزارش رسمی ارائه نکرده‌ است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس: به نظر می‌رسد انفجار کشتی‌ها در #فجیره #امارات شیطنت اسرائیلی‌ها باشد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت اعلام کرد که در جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس حادثه انفجار چهار کشتی در آب‌های سرزمینی امارات در شرق بندر فجیره به بحث گذاشته شد. بهروز نعمتی گفت: «به نظر می‌رسد شیطنت اسرائیلی‌هاست. نظر نظام هم همان نظری است که وزارت خارجه به عنوان دستگاه رسمی کشور اعلام کرده است.» «نظام» نام مستعار علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است. وزارت خارجه ایران حوادث روز یکشنبه ۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت برای چند کشتی در دریای عمان را نگران‌کننده و تأسف‌بار دانست و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه شد. سید عباس موسوی با اشاره به تأثیر منفی این حوادث بر سلامت کشتیرانی و امنیت عبور و مرور دریایی نسبت به هرگونه دسیسه از سوی بدخواهان جهت برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه هشدار داد و خواهان هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به هرگونه ماجراجویی از سوی عوامل خارجی شد. به درخواست امارات یک هیأت نظامی آمریکایی مأمور بررسی حمله به چهار کشتی تجاری در آب‌های سرزمینی امارات شده است. نتیجه قطعی تحقیقات هنوز رسماً منتشر نشده. اما از خبرهایی که به خبرگزاری‌ها درز کرده مشخص است که ظاهراً مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران یا شبه‌نظامیان تحت‌الحمایه ایران در این انفجارها نقش داشتند.