نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحصن درویشان گنابادی محبوس در #زندان_بزرگ_تهران در اعتراض به ضرب و شتم #زنان‏_درویش زندانی در #زندان_قرچک

#درویشان_زندانی در تیپ ۳ #زندان_بزرگ_تهران در اعتراض به حمله‌ گارد #زندان_قرچک به #زنان_درویش محبوس در این زندان، دست به تحصن زده‌اند. به گزارش سایت مجذوبان نور که اخبار مربوط به #دراویش_گنابادی را پوشش می‌دهد، همسران و اعضای خانواده‌‌ این زنان زندانی اغلب در زندان بزرگ تهران در حبس هستند و مأموران با قطع تلفن‌های زندان مانع از اطلاع ‌یافتن زندانیان مرد از وضعیت زنان فامیل خود شده‌اند. زنان درویش زندانی در زندان قرچک ورامین روز چهارشنبه ۲۳ خرداد از سوی مأموران گارد زندان با باتوم و شوکر هدف حمله قرار گرفتند. گزارش شده است که حال جسمی این افراد وخیم است.

ضرب و شتم شدید #زنان_درویش در #زندان_قرچک

خلاف مقررات آیین‌نامه داخلی سازمان زندان‌ها، زنان درویش در بندهای عمومی زندان قرچک نگهداری می‌شوند. سایت مجذوبان نور خبر داده که مسئولان زندان برای تهدید زنان درویش به سکوت، زندانیان جرائم عمومی را علیه آنان تحریک کرده و زمینه‌های تنش و درگیری را بین آنان ایجاد کرده‌اند. همچنین با ورود گارد ویژه به زندان، زنان درویش را با باتوم و شوکر مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و هر کدام از این زنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان برده اند. خانواده این زنان زندانی هم اکنون مقابل زندان حضور دارند و اجازه تماس یا ملاقات با زندانیان به آنها داده نمی شود. حال تعدادی از این زنان وخیم گزارش شده است.

سال گذشته بیش از ۹۸۰ #حادثه_کاری در #اصفهان رخ داد که مقصر ۷۰ درصد آن‌ها #کارفرما بوده است

حبیب‌الله مقصودی، سرپرست اداره بازرسی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اعلام کرد که در سال گذشته ۲۵ مورد #حادثه_کار در حوزه کشاورزی و جنگل، ۳۶ مورد در عرصه معدن، ۶۹۸ مورد در حوزه صنعت و تولید، ۲۳۰ مورد در بخش ساختمانی گزارش شده است. حوادث ناشی از کار بیشتر در حوزه ساختمان‌سازی بوده است. به‌گفته مقصودی «مقصر ۷۰ درصد حوادث کار اصفهان، کارفرما و بزرگترین دلیل آن عدم نظارت کارفرما بر کارگاه یا واحد تولیدی است». فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵، ۲۵ درصد کاهش داشته و یکی از عوامل آن کاهش ساخت‌وساز‌ها بوده است. مقصودی می‌گوید آمار مصدومان و فوتی‌های ناشی از حوادث کار در اداره کار و پزشکی قانونی بسیار متفاوت است، زیرا اداره کار تنها کسانی را مشمول مصدومین و فوتی‌های ناشی از حوادث کار می‌داند که شامل قانون کار شوند و رابطه کارگر و کارفرمایی آنها طبق اداره کار منعقد شده باشد.

#سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده؛ شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان و زنان ایرانی

پیام آزاده، دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی ایران شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت ایران را #سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده عنوان کرد. شایع‌ترین سرطان در مردان معده و در زنان سرطان سینه است و سرطان دستگاه گوارش به‌ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است. همچنین ۴۶ درصد از مبتلایان به سرطان زنان و ۵۴ درصد مردان بوده‌اند. به‌گفته پیام آزاده، دقیق‌ترین آمار سرطان که آخرین آمار بوده، مربوط با آمار مبتلایان در سال ۹۳ است که ۱۱۲ هزار و ۱۶۰ مورد اعلام شده است.

قیمت #دلار به به ۷۵۰۰ تومان رسید. قیمت #خودرو همچنان در حال افزایش. حسن #روحانی، رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرد که #گرانی کالاها، جنگ روانی است

بر اساس خبرهای تأئید نشده قیمت دلار در بازارهای ایران به ۷۵۰۰ تومان و فراتر از آن رسید و یورو هم به قیمت ۸۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد. از آغاز هفته جاری تاکنون قیمت طلا، سکه، خودرو، لوازم الکتریکی و لوازم خانگی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. قیمت برخی خودروها تنها در ۱۰ روز گذشته ۲ تا ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته. قیمت سکه طلا هم از دو میلیون و پانصد هزار تومان تجاوز کرده است. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی روز گذشته در دیدار با گروهی از روزنامه‌نگاران و مدیران رسانه‌های داخلی گفته است که افزایش قیمت‌ها «جنگ روانی» است. همزمان محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی نیز خبر داده که به دستور روحانی برای مهار گرانی انبارها می‌بایست تخلیه شوند و کالاها در اختیار مردم قرار گیرند. محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت هم دو روز قبل در یک برنامه تلویزیونی از مردم خواسته بود به جای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و خودرو، برای حمایت از تولید داخلی در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند. .

محمد جواد #ظریف، وزیر خارجه ایران: طرح مجلس عوام #کانادا را تندروها به دولت این کشور تحمیل کردند. به ضرر کانادا است و به صلح کمک نمی‌کند

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بامداد پنج‌شنبه ۲۴ خرداد بعد از بازگشت از آفریقای جنوبی به تهران، درباره طرح مجلس عوام کانادا که رابطه با ایران را محدود می‌کند گفت: «متأسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی در مورد ایران وجود داشته و هنوز نیز علی‌رغم اینکه دولت کانادا عوض شده و این دولت با دیدگاه‌های دیگری وارد صحنه شده، این فشارهای سیاسی توسط تندروها ادامه دارد.» مجلس عوام کانادا سه‌شنبه ۱۲ژوئن/۲۲ خرداد پیشنهادی را به رای گذاشت و تصویب کرد که بر پایه آن از دولت این کشور می‌خواهد که مذاکرات با جمهوری اسلامی برای از سرگیری روابط سیاسی را پایان دهد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست گروه‌های تروریستی در قانون جزای این کشور اضافه کند. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا از این طرح حمایت کرده و به آن رأی مثبت داده بود. حکم زندان سعید ملک‌پور و ممنوعیت مریم مبینی از خروج از ایران در شکل‌گیری و تصویب طرح مجلس عوام کانادا بی‌تأثیر نبود. ظریف گفت: «این سیاست‌های تندروانه علیه ایران به ضرر کانادا خواهد بود و در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی نیست.»