نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نایب رئیس مجلس: #ابراهیم_رئیسی نمی‌خواهد نامزد انتخابات #ریاست_جمهوری١۴٠٠ شود

ابراهیم رئیسی سه سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری رقابت را به حسن روحانی واگذار کرد اما چندی بعد با حکم علی خامنه‌ای به ریاست قوه قضاییه رسید. در فاصله یک سال تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از عدم نامزدی رئیسی در انتخابات سال بعد خبر داده است. امیرحسین قاضی‌زاده در صفحه توییتر خود نوشته رئیسی با نامزدی در انتخابات به شدت مخالفت کرده است. این اظهارات پس از آن بیان شد که گروهی از نیروهای سیاسی موسوم به «اصول‌گرایان» و «جبهه انقلاب» از رئیسی خواستند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. به گفته قاضی‌زاده ، رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر برنامه ۵ ساله خود در این قوه، «طرح بحث‌های این‌چنینی را انحراف در مسیر تحولی قوه و گفتمان مبارزه با فساد دانستند».

رئیس سازمان امور #دانشجویان می‌گوید: ممکن است سال تحصیلی جدید زودتر از مهر آغاز شود

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یکشنبه ۲۵ خرداد گفت: احتمال دارد سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها زودتر از مهر آغاز شود. او این موضوع را مشروط به «تصمیم ستاد ملی کرونا» دانست و گفت که اولویت‌ها برای دانشجویان ورودی قدیم و جدید جهت آموزش حضوری در دانشگاه‌ها مشخص می‌شود. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از نیمه اسفند به دلیل شیوع کرونا تعطیل اعلام شد. پس از آن وزارت علوم از برگزاری کلاس‌ها و برگزاری آزمون‌ها به صورت مجازی و آنلاین خبر داد. شورای صنفی و فعالان دانشجویی در دانشگاه‌ها با این شیوه مخالفت کردند و خواستار لغو نیم سال تحصیلی شدند. صدیقی اما گفت: «ریسک سلامت دانشجویان مانع از برگزاری امتحانات پایان ترم به شکل حضوری بود و بعد از پیگیری‌ها، روش مجازی و غیرحضوری برای برگزاری امتحانات در اولویت قرار گرفت و راه‌های مختلف برگزاری غیرحضوری آزمون ها به دانشگاه ها ابلاغ شده است».

رئیس پلیس تهران #زنان ترک موتور نشین «بدحجاب» را به برخورد قضایی تهدید کرد

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ روز یکشنبه ۲۵ خرداد زنانی که ترک موتور می‌نشینند را تحت عنوان «ترک‌نشینان بدحجاب» تهدید به برخورد قضایی کرد. او در گفتگو با خبرگزاری آنا از طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در روزهای هفته و خصوصا پنج‌شنبه‌ها خبر داد و ضمن اشاره به برخورد پلیس با موتورسیکلت‌سوارانی که «رفتار خارج از عرف دارند» و تحویل آن‌ها به مقامات قضائی، گفت: «با بانوانی که ترک‌نشین موتورسیکلت بوده و شئونات اخلاقی را رعایت نکند برخورد قضائی خواهد شد». همزمان که ممنوعیت نوشته و نانوشته استفاده زنان از موتور سیکلت و دوچرخه برای حمل و نقل عمومی با شدت اعمال می‌شود، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اجرای قوانین کلی و مبهم حجاب اجباری را هر روز در موارد بیشتری اعمال می‌کند و دایره «برخورد قضایی» با زنانی که به صورت سلیقه‌ای از سوی ماموران انتظامی «بدحجاب» یا «ناقض عرف و عفت عمومی» خوانده می‌شوند را، گسترش می‌دهد. پلیس تهران در حالی موتورسواران و زنان را تهدید به برخورد قضایی می‌کند که در شرایط کنونی اقتصادی بسیاری از موتورسیکلت به عنوان یکی از وسائل حمل و نقل نسبتا ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند. به‌رغم عدم وجود منع قانونی، نیروی انتظامی تاکنون در مقابل ارائه گواهینامه موتورسیکلت به زنان نیز مقاومت کرده است.