ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی: صنعت مرغداری ایران در حال فروپاشی است

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: «حال تولیدکنندگان خرد مرغ گوشتی مساعد نیست و ادامه روند تولید برای تمام واحدهای تولیدی اعم از خرد و کلان دشوار شده است.» او با اشاره به این‌که تولیدات مرغی زیر قیمت تمام‌شده در بازار عرضه می‌شوند، افزود: «طبیعی است که تولیدکنندگان انگیزه‌ای برای ادامه روند تولید نداشته باشند.» به‌گفته یوسفی، واردات نهاده با ارز نیمایی صورت می‌گیرد و از این‌رو در سامانه بازارگاه نهاده‌ها با این ارز بارگذاری می‌شود اما با این‌که قیمت مرغ و تخم‌ مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین شده، این محصولات با نرخ اعلام‌شده در بازار عرضه نمی‌شوند. رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی پیش‌بینی کرد که با ادامه وضع موجود، در سه ماه آینده تولیدکنندگان، واحدهای تولیدی خود را تعطیل خواهند کرد. محمد یوسفی افزود کاهش قدرت خرید مردم نرخ مرغ را به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسانده است و دولت باید برای جبران خسارت‌های وارد‌شده به تولیدکنندگان وارد عمل شود.

ادامه مرگِ حیوان‌های محبوس در باغ وحش ارم: این‌بار کیجا، پلنگ ماده، از عفونت طولانی‌مدت و شدید مُرد

در ادامه مرگ حیوان‌های محبوس در چند سال گذشته در باغ وحش ارم، این بار نوبت به کیجا، ماده‌پلنگ آنجا رسید. علیرضا شهرداری، دامپزشک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «فارس» از مرگ کیجا خبر داد و گفت: «این پلنگ به دلیل عفونت طولانی‌مدت که حتی به کانال‌های نخاعی و ستون فقراتش نیز نفوذ کرده بود تلف شده است. وقتی عفونت شدید می‌شود و کل بدن را درگیر می‌کند، یعنی در طولانی‌مدت به کل مدت نفوذ یافته است و دامپزشک این باغ وحش باید پاسخگوی علت این اتفاق باشد.» پلنگ ماده باغ وحش ارم دو روز پیش یعنی یکشنبه ۲۲ خرداد مرده و دوشنبه کالبدشکافی شده است. این حیوان در تله شکارچی‌ها در استان گلستان یک دست خود را از دست داده بود. پلنگ ایرانی یک گونه در معرض انقراض است. ببر ماده سفید باغ وحش ارم نیز آذر ۱۳۹۹ بر اثر جراحت‌های ناشی از درگیری با ببر نر مُرد. داستان تلخ حیوانات محبوس در باغ وحش ارم در این سال‌ها تکرار شده است: مرگ ببر نر سیبری بر اثر ابتلا به مشمشه؛ از بین بردن ۱۴ قلاده شیر با شلیک گلوله و نه در بیهوشی عمیق، به دلیل احتمال ابتلا به مشمشه در حالی که کارشناسان گفتند ضرورتی نداشت؛ مرگ ببر بنگال در اثر خفگی در آب؛ نگهداری از باران بچه‌شامپانزه‌ای بی‌سرپرست در قفس‌های غیراستاندارد و کوچک که به انتقال باران به کنیا و بالاخره کشته شدن او به دست شامپانزه‌های دیگر انجامید.

اقرار نائب رئيس کمیسیون صنایع مجلس: «گوشت و مرغ و لبنیات از سفره مردم پر کشیده و دلار بالای ۳۰ هزار تومان صدای مردم را درآورده است»

جواد حسینی کیا، نماینده سنقر و کلیایی و نائب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲۴ خرداد در تذکری به ابراهیم رئيسی، رئيس دولت جمهوری اسلامی گفت: «گرانی بیداد می‌کند و قیمت‌ها سر به فلک کشیده و گوشت و مرغ و لبنیات از سفره مردم پر کشیده است و عدم نظارت جدی دولت صدای مردم را درآورده است. آقای رییسی به مردم قول دادید که نقدینگی را کنترل کنید؛ عدم برنامه‌ریزی تیم اقتصادی دولت، قیمت‌ها را نجومی و مسکن را دست نیافتنی کرده است و قیمت دلار بالای ۳۰ هزار تومان و سایه آن بر کالاهای اساسی صدای مردم را درآورده است». نائب‌رئيس کمیسیون صنایع افزود: «آقای رئیس جمهوری پشتوانه رای شما اقشار متوسط و پایین جامعه است، همه در وضعیت سختی به سر می‌برند و چاره اندیشی جدی و فوری می‌طلبد و اگر لازم است، تیم اقتصادی‌تان را ترمیم کنید چراکه مردم بیش از این تحمل فشار را ندارند.» پس از موج جدید گرانی کالاهای اساسی و تشدید تورم در ایران، قیمت دلار نیز متاثر از بن‌بست مذاکرات احیای برجام در وین و بالاگرفتن تنش‌ها میان مقام‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بالاتر از ۳۰ هزار تومان رسید. بسیاری از کارشناسان از ماه‌ها پیش نسبت به گسترش بیش از پیش دامنه فقر به طبقات مختلف جامعه، خالی‌شدن سفره اقشار کم‌درآمد و افزایش سوءتغذیه خطرناک ناشی از کاهش توان خرید، هشدار داده‌اند.

دانشجویان دانشگاه کابل را از خوابگاه دانشجویی اخراج می‌کنند و جای آن‌ها را به طلبه‌ها و ملاها می‌دهند

دانشجویان کلاس‌های سوم و چهارم دانشگاه کابل که در خوابگاه این دانشگاه زندگی می‌کنند به روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان گفته‌اند که مسئولان این دانشگاه با اخراج آن‌ها از خوابگاه دانشجویی قصد دارند «طلبه‌ها و ملاهای مساجد» را جایگزین آن‌ها کنند. یکی از این دانشجویان گفته است نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ دانشجو قرار است از خوابگاه دانشگاه کابل اخراج شوند و تمامی این دانشجویان از ولایت‌های دوردست هستند. این در حالی است که دانشجویان می‌گویند توانایی مناسب مالی ندارند و نباید اخراج شوند. آن‌ها خواستار رسیدگی به «ابتدایی‌ترین حق دانشجویان که آب، نان و سرپناه است»، شده‌ و گفته‌اند «نخبه‌های وطن ما شایسته‌ چنین تحقیری نیستند». به این دانشجویان گفته‌شده که امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد / ۱۴ ژوئن فرصت دارند تا خوابگاه را ترک کنند.

روزنامه سوری: ایران دو میلیون تن نفت خام به سوریه منتقل کرد

روزنامه الوطن سوریه به‌نقل از منابع آگاه نوشت دو نفتکش ایرانی با حدود دو میلیون تن نفت خام در ساحل سوریه پهلو می‌گیرند. این منابع گفته‌اند ورود نفتکش‌ها به‌شکل طبیعی، براساس جدول زمان‌بندی‌شده و بدون تأخیر انجام می‌شود. آن‌ها افزوده‌اند که ورود دو نفتکش ایرانی به سوریه نتیجه تقویت همکاری اقتصادی بین دو کشور است و فعال‌سازی توافق‌نامه سوریه و ایران یکی از موضوعاتی بود که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سفر اخیر خود به تهران مورد بررسی قرار داد و به حل مشکلات فنی و سرعت در ارسال فراورده‌های نفتی کمک کرد. یک منبع آگاه به الوطن گفته است پالایش نفت خام ارسال‌شده هر چه سریعتر آغاز و فرآورده‌های نفتی در همه استان‌های سوریه توزیع خواهد شد.

مأموران امنیتی حکومت ایران پس از تفتیش خانه شهناز اکملی، مریم کریم بیگی دختر او را با خود بردند

شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی، از کشته‌شدگان عاشورای ۸۸ از دستگیری دخترش مریم کریم‌بیگی خبر داد. شهناز اکملی سه‌شنبه ۲۴ خرداد/۱۴ ژوئن در توییتر تصاویری از محل سکونتش منتشر و اعلام کرد مأموران وزارت اطلاعات به خانه او یورش برده و پس از تفتیش و ضبط وسائل شخصی، مریم کریم‌بیگی را با خود برده‌اند. شهناز اکملی ساعاتی بعد در صفحه اینستاگرام خود نوشت که تماسی از مریم کریم‌بیگی دریافت کرده است و او گفته در بازداشتگاه ۲۰۹ (بند امنیتی) زندان اوین است و «تا اطلاع ثانوی به‌جز آب، مطلقاً به چیزی لب نخواهد زد». مریم کریم‌بیگی علاوه بر اخراج از دانشگاه به‌دلیل دادخواهی قتل برادرش، پیش از این هم بارها توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و تهدید شده بود. شهناز اکملی نیز به‌خاطر دادخواهی قتل فرزندش بارها احضار و تهدید شده است. دستگاه قضایی ایران در سال ۹۶ او را به یک سال حبس تغزیری، ممنوع‌الخروجی و محرومیت از فعالیت سیاسی و حضور در شبکه‌های اجتماعی محکوم کرد. مصطفی کریم‌بیگی، فرزند شهناز اکملی، ششم دی‌ماه سال ۸۸، حوالی خیابان نوفل لوشاتو از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. با وجود سکونت او در تهران، مأموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، از این‌ رو خانواده کریم‌بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.