ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر بهداشت: طوفان #تحریم‌ها در راه است

حسن هاشمی، وزیر بهداشت اعلام کرده «باید برای طوفان تحریم‌ها آماده شد». او در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت «آنچه نگران کننده است بعد از آبان ماه است». نخستین بسته تحریمی علیه ایران از چهارم اوت (۱۳ مرداد) به اجرا در می‌آید. اما دومین دور تحریم های که فروش نفت را هدف قرار خواهد داد از نوامبر امسال یعنی آبان ماه آغاز خواهد شد. حسن روحانی نیز امروز گفته بود با وجود فشارها زندگی مردم را اداره خواهیم کرد.

ادعای جدید رئیس سازمان #پدافند_غیرعامل: ۶۰ درصد فارسی‌زبان‌های «ضدانقلاب» #فضای_مجازی در عربستان هستند

#غلامرضا_جلالی، رئیس #سازمان_پدافند_غیرعامل ایران ادعا کرده است که ۶۰ درصد از فارسی‌زبان‌های «ضدانقلاب» در فضای مجازی در عربستان هستند و بیشتر آنها از «منافقین». در ادبیات حکومتی ایران به منتقدان جمهوری اسلامی «ضدانقلاب» و به سازمان مجاهدین خلق «منافقین» گفته می‌شود. جلالی همچنین همراستا با دیگر محافظه‌کاران پیام‌رسان #تلگرام را یک «تهدید» خوانده و گفته است که «از شبکه تلگرام به عنوان بستر هدایت و کنترل افکار عمومی جامعه و کنترل مردم محوری علیه اهداف انقلاب اسلامی استفاده می‌شود، پس باید برای مقابله با تهدیدات آن رویکردی جدی اتخاذ شود.» اظهارنظر پیشین رئیس پدافند غیرعامل مبنی بر #سرقت_ابرها پیش از این جنجالی شده بود. جلالی مدعی شده بود که اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه «ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم».

تأخیر در انجام وظیفه قانونی: دولت سرانجام دیه #محیط‌بانان را می‌پردازد

با ابلاغیه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، از این پس سازمان محیط زیست قادر خواهد بود دیه‌ محیط‌بانانی که به علت استفاده از سلاح محکوم شده‌اند را بپردازد. جمشید محبت خانی، فرمانده یگان سازمان محیط زیست نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس این خبر را تأیید کرده است. او گفته «بر اساس قانون به‌کارگیری سلاح، دولت مکلف است دیه محیط‌بانانی که در جریان ماموریت با متخلفان درگیری‌ و مجبور به استفاده از سلاح می‌شوند را بپردازد اما این بودجه به سازمان محیط زیست اختصاص نمی‌یافت». بنابر ابلاغیه دولت اکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای پرداخت دیه محیط بانان اختصاص داده خواهد شد. این در حالی است که ابلاغیه سه میلیارد تومانی جهانگیری، برای پرداخت خسارت کشاورزان و باغداران و همچنین دیه محیط بانان مصوب شده بود. بدین ترتیب تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای پرداخت خسارت کشاورزان و باغداران باقی خواهد ماند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: افزایش #عوارض_خروج از کشور عمده‌ترین مشکل #مرزنشینان است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته «عمده‌ترین مشکل در مرزها افزایش عوارض خروج از کشور است که باعث معضلاتی از حیث اقتصادی و اجتماعی برای مرزنشینان شده است». او این تصمیم «بی‌مطالعه» دولت در لایحه بودجه ۹۷ را «خودتحریمی» خواند و از مجلس خواست در این موضوع مداخله و آن را اصلاح کند. بنابر لایحه بودجه امسال، عوارض خروج از کشور به ۲۲۰ هزار‌ تومان افزایش یافته: در سفر دوم عوارض ۵۰ درصد و از سفر سوم به بعد صد درصد افزایش پیدا می‌کند. افزایش عوارض خروج از کشور، انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. دولت در این لایحه تنها برای سفرهای زیارتی تخفیف‌هایی در نظر گرفته است. در حالی که زندگی مرزنشینان ایرانی به شدت به مبادلات اقتصادی مرزی وابسته است، دولت با نظارت و مسدود ساختن گذرگاه‌های مرزی و افزایش عوارض، سبب شده بیکاری در این مناطق افزایش یابد.

#ایسلند با ۱۷۲ رأی اعضای مجمع عمومی #سازمان_ملل در برابر تنها یک رأی #فرانسه، جانشین ایالات متحده در #شورای_حقوق_بشر شد

ایالات متحده ماه گذشته اعلام کرد که #شورای_حقوق_بشر سازمان ملل را ترک می‌کند و دلیل آن را «تعصب علیه اسرائیل» خواند. فرانسه و #ایسلند نامزد جانشینی ایالات متحده بودند. اعضای مجمع عمومی #سازمان_ملل جمعه ۱۳ ژوئیه / ۲۲ تیر با ۱۷۲ رأی مثبت به ایسلند این کشور را به عنوان عضو جدید شورای حقوق بشر انتخاب کردند. فرانسه تنها یک رأی مثبت گرفت و به گزارش «آسوشیتدپرس»، اعلام این نتیجه به خنده حضار در جلسه انجامید. شورای حقوق بشر ۴۷ عضو دارد و به هر منطقه جهان شمار خاصی از کرسی‌ها را اختصاص می‌دهد. ایسلند تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ عضو این شورا خواهد بود.

#پاکستان در آستانه انتخابات: #نواز_شریف و دخترش دستگیر شدند ــ‌ حملات انتحاری ۱۳۲ کشته برجای گذاشت

یک بمب‌گذار انتحاری جمعه ۱۳ ژوئیه / ۲۲ تیر به یک راهپیمایی انتخاباتی در #بلوچستان،‌ جنوب غربی پاکستان حمله کرد،‌ ۱۲۸ تن را کشت و ۱۵۰ تن دیگر را مجروح کرد. گروه «دولت اسلامی»‌(#داعش) مسئولیت انفجار را پذیرفت. سراج ریسانی، عضو حزب عوامی بلوچستان و نامزد شورای ایالتی در انتخابات ۲۵ ژوئیه یکی از کشته‌شدگان بود. چند ساعت پیش از این انفجار، یک بمبگذار انتحاری #طالبان پاکستان در شهر بنو در ایالت خیبر پختونخوا چهارتن را کشت. هدف حمله کاروان اکرم خان درانی،‌ نامزد انتخابات از حزب متحده مجلس عمل بود که از سوء قصد جان به در برد. درانی از متحدان #نواز_شریف،‌ نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان از حزب «مسلم لیگ» (شاخه نواز) است. نواز شریف و دخترش مریم جمعه به محض ورود به فرودگاه لاهور بازداشت شدند. نخست‌وزیر سابق به ۱۰ سال زندان و دخترش که میراث‌بر سیاسی پدر تلقی می‌شد، به هفت سال زندان و محرومیت از شرکت در انتخابات محکوم شده‌اند. اتهام اصلی آنها فساد مالی در رابطه با خرید آپارتمان‌های گران‌قیمت در لندن بود که نخستین‌بار در «#اسناد_پاناما» افشا شد.

صدور حکم حبس و شلاق برای ناظم متهم به #کودک‌آزاری

خبرگزاری «تسنیم»،‌ نزدیک به سپاه پاسداران از صدور حکم «شلاق و حبس» برای یک ناظم متهم به #آزار_جنسی دانش‌آموزان در دبیرستانی در غرب تهران خبر داده است. جزئیات دقیق این حکم بدوی اعلام نشده است. ناظم #دبیرستان_معین در شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد به اتهام «#کودک‌آزاری و تشویق به فساد و فحشا» محاکمه شد. عباس جعفری دولت‌آبادی پیش از این از ۱۵ مورد شکایت از او سخن گفته بود که از میان آنها،‌ هشت شاکی در دادگاه حضور یافتند. جلسه محاکمه ۱۶ تیر برگزار شد و متهم «تعرض جنسی» را پذیرفت. پزشکی قانونی پیش‌تر پس از معاینه هفت دانش‌آموز «تجاوز جنسی» را رد کرده بود. علی خامنه‌ای،‌ رهبر ایران پس از انتشار خبر پرونده ناظم دبیرستان معین در نامه‌ای به قوه قضائیه دستور داد که «حدود الهی» پس از برگزاری فوری محاکمه اجرا شود. مجازات ناظم خاطی، پرونده سوءاستفاده جنسی #سعید_طوسی، «قاری محبوب» علی خامنه‌ای را نیز یک بار دیگر مطرح کرد. طوسی با اعمال نفوذ از هرگونه مجازات مصون ماند.