ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علائم حیاتی #ساناز_الهیاری در یازدهمین روز #اعتصاب_غذا در #زندان_اوین به حداقل رسیده است

به گزارش کانال تلگرامی پیگیری بازداشت شدگان هفت‌تپه، ساناز اله‌یاری، عضو هیئت تحریریه نشریه اینترنتی گام ۲۳ تیر در یازدهمین روز اعتصاب غذا دچار افت فشار، کم‌آبی و ضعف جسمانی شده است. بر اساس این گزارش پزشک بهداری زندان اوین پس از معاینه اله‌یاری وضعیت جسمانی او را «وخیم» اعلام کرده و گفته است که شدن علائم حیاتی اله‌یاری به حداقل رسیده است و احتمال اخلال در تنفس او بسیار بالا خواهد بود. ساناز الهیاری که همراه همسرش، امیرحسین محمدی‌فر، زمستان سال گذشته بازداشت شد، از پنجشنبه ۱۳ تیر اعتصاب غذا کرده است. محمدی‌فر نیز از همان روز در اعتراض به بلاتکلیفی‌اش در زندان و عدم رسیدگی پزشکی اعتصاب غذا را آغاز کرده است. ماموران زندان از یک روز قبل (شنبه ۲۲ تیر) باردیگر به این دو زندانی اجازه تماس تلفنی با خانواده‌شان را نمی‌دهند. علاوه بر این دو، امیر امیرقلی، یکی دیگر از اعضای هیئت تحریریه نشریه گام در زندان است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران خبر پیام آمریکا به روس‌ها برای مذاکره با ایران در سطح وزرای امور خارجه را تکذیب کرد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یکشنبه ۲۳ تیرهرگونه مذاکره تهران با واشنگتن را تکذیب کرد. او در واکنش به خبر پیام آمریکا به روسیه برای مذاکره با ایران، گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد. به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، موسوی این اظهارات را در پاسخ به خبرنگاری که از او در باره درخواست مذاکره آمریکا با ایران از طریق روسیه توضیح خواست، بیان کرد. دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا پیش از این گفته بود که واشنگتن آماده مذاکره با تهران است. علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اما با هرگونه مذاکره با آمریکا مخالفت کرده است. خرداد امسال نخست وزیر ژاپن که گفته می‌شد حامل پیام ویژه ترامپ است به تهران سفر و با خامنه‌ای دیدار کرد. خامنه‌ای در دیدار با نخست وزیر ژاپن هرگونه مذاکره میان ایران و آمریکا را رد کرد و گفت که نمی‌تواند به مقام‌های آمریکایی اعتماد کند.