ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#نادر_افشاری که در جریان #اعتراضات اخیر کشور در گوهردشت کرج بازداشت شده بود با سپردن وثیقه مالی به‌طور موقت آزاد شد

نادر افشاری، فعال مدنی که ۱۰ مردادماه جاری در جریان اعتراضات اخیر در گوهردشت کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، پس از گذشت ۱۳ روز امروز سه‌شنبه ۲۳ مرداد با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به‌طور موقت آزاد شد. مریم سبزه‌پرور مادر نادر افشاری، مجموعه فعالان حقوق بشر ایران و سازمان عفو بین‌الملل آزادی او را تأیید کرده‌اند. نادر افشاری در خانه‌های امن وزارت اطلاعات زندانی بود. مادر نادر افشاری به هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران گفته است: «علیرغم پیگیری ما در رابطه با اتهامات فرزندم پاسخی از سمت مسئولان وزارت اطلاعات داده نشد و گفته شده نادر جهت تفهیم اتهام احضار خواهد شد.» نادر افشاری ۱۲ بهمن سال گذشته و پس از اعتراضات سراسری دی ۹۶ نیز همراه با شش فعال مدنی دیگر بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. او پس از ۴۸ روز با وثیقه ۱۰۰ میلیون‌ تومانی از زندان بیرون آمد.

پلیس #لندن حمله با خودرو در مقابل پارلمان #بریتانیا را «اقدامی تروریستی» خواند

پلیس لندن حادثه صبح سه‌شنبه ۱۴ اوت / ۲۳ مرداد در مقابل ساختمان پارلمان بریتانیا را که در جریان آن یک خودرو گروهی از رهگذران را زیر گرفت، به‌عنوان «اقدامی تروریستی» ارزیابی کرد. پلیس لندن گفته است مردی که راننده این خودرو بود به اتهام حمله بازداشت شده است. با این حال سلاحی در محل حادثه کشف نشده است. چندین نفر از عابران پیاده در این حادثه زخمی شدند. به‌گفته پلیس خطر جانی هیچ کدام از مجروحان را تهدید نمی‌کند. محوطه پارلمان بریتانیا در لندن پیش از این نیز صحنه حملات تروریستی نیروهای تندرو اسلامگرا بوده است.

#ریزش_پل معلق «موراندی» در اتوبانی در شهر جنووای #ایتالیا جان چندین نفر را گرفت

وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد که بر اثر ریزش پل «موراندی» در اتوبانی در شهر جنووا چندین خودرو به پایین سقوط کرده و دست‌کم ۱۱ نفر کشته شدند. این رویداد کم‌سابقه امروز سه‌شنبه ۱۴ اوت / ۲۳ مرداد ساعت حدود ۱۱ و ۳۰ دقیقه به‌وقت محلی در اتوبان «ای۱۰» رخ داد و شماری از بازماندگان حادثه نیز بر اثر فروریختن آوارها جان خود را از دست دادند. بخشی از پل که فروریخته است نزدیک به ۲۰۰ متر ارتفاع داشت. پل «موراندی» بیش از یک کیلومتر طول دارد و در دهه ۱۹۶۰ساخته شده است. این پل دو سال پیش تحت تعمیر قرار گرفته بود. مقامات ایتالیایی معتقدند که ریزش پل ممکن است ناشی از ضعف‌های ساختاری آن باشد. پل «موراندی» در یک منطقه صنعتی و تجاری قرار دارد.

سردار #حسین_رحیمی، رئیس #پلیس #تهران: ۸۵۰ نفر در ارتباط با معاملات #ارز و #سکه به پلیس آگاهی احضار شده‌اند

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران سه‌شنبه ۲۳ مرداد در حاشیه طرح دستگیری سارقان حرفه‌ای پایتخت درباره فعالیت‌های پلیس در بازار سکه و ارز اعلام کرد که رسیدگی به پرونده متهمان سکه و ارز ادامه دارد و تاکنون ۸۵۰ نفر در ارتباط با معاملات ارز و سکه به پلیس آگاهی احضار شده‌اند. به گفته رییس پلیس تهران تعداد زیادی از این افراد به زندان رفته‌اند و تعداد دیگری نیز پرونده‌شان در مرحله صدور رای در دادسرا در حال رسیدگی است که سخنگوی قوه قضائیه جزییات آن را در آینده اعلام خواهد کرد. یکشنبه ۲۱ مرداد غلامحسین محسنی اژه‌ای از بازداشت ۶۷ نفر در پرونده اخلالگران نظام پولی و ارزی ایران خبر داد. به گفته سخنگوی قوه قضائیه ۱۰۰ نفر از افراد دولتی و غیر دولتی هم در ارتباط با نظام پولی ایران ممنوع از خروج شده‌اند. علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با درخواست صادق لاریجانی برای تشکیل دادگاه‌های ویژه متهمان به «اخلال در نظام اقتصادی کشور» موافقت کرده است.

مادورو، رئیس جمهوری #ونزوئلا می‌خواهد یارانه #بنزین در این کشور را حذف کند

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری #ونزوئلا قصد دارد قیمت بنزین در کشورش را بالا ببرد و به همین دلیل می‌خواهد یارانه بنزین را حذف کند. او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت بنزین باید به قیمت بین‌المللی به‌فروش برسد تا به‌عنوان مثال مانع از قاچاق آن به کلمبیا شد. در آینده، سوخت تنها برای شهروندانی که مجوز دارند ارزان خواهد بود. تاکنون بنزین در این کشورِ غنی از نفت تقریباً قیمتی نداشت. با یک دلار آمریکا که در بازار سیاه فروخته می‌شود، می‌توان پنج میلیون لیتر دریافت کرد. یک کیلو مرغ هم به همین قیمت است. اگر قیمت بنزین در ونزوئلا به سطح جهانی برسد برای بیشتر شهروندان این کشور غیرقابل تحمل خواهد شد. به‌گفته مادورو، ونزوئلا تقریباً هر سال به‌دلیل قاچاق سوخت ۱۶ میلیون یورو از دست می‌‌دهد. اقتصاد ونزوئلا در حال سقوط آزاد است. صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد که تورم در این کشور در سال جاری به یک میلیون دلار برسد. کمیساریای امور پناهندگی سازمان ملل متحد می‌گوید از آغاز سال جاری میلادی تاکنون حدود ۵۵۰ هزار نفر از شهروندان ونزوئلا کشور را خود را ترک کرده و از طریق کلمبیا به اکوادور پناه برده‌اند. موج مهاجرت از ونزوئلا همچنان رو به افزایش است.

#دونالد_ترامپ، رئیس جمهور #آمریکا بودجه نظامی ۷۱۶ میلیارد دلاری ایالات متحده را امضاء کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بودجه نظامی ۷۱۶ میلیارد دلاری ایالات متحده را که پیش از این تحت عنوان «اختیارات دفاع ملی جان اس. مک‌کین» در سنا به تصویب رسیده بود امضاء کرد. نوسازی ناوگان هوایی، دریایی و دفاع موشکی آمریکا در لایحه بودجه پیش‌بینی شده بود. در بودجه دفاعی آمریکا، ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه امکانات پدافند هوایی «آژانس دفاع موشکی» ایالات متحده، با تاکید بر لزوم مقابله با حملات ایران و کره شمالی، در نظر گرفته شده. همچنین قانون‌گذاران آمریکایی از جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا خواسته‌اند تحقیقات لازم درباره خطرآفرینی سامانه دفاع هوایی اس۴۰۰ روسیه برای جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا را بررسی کند. یکی از موارد تنش بین ایالات متحده آمریکا و ترکیه، درخواست آنکارا برای خرید سامانه دفاع هوایی اس ۴۰۰ از روسیه است.

#نعمت‌الله_ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی #استان_تهران: هزینه زندگی در #تهران ۴۰ تا ۴۵ درصد بیشتر از سایر شهرهای ایران است

نعمت‌الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرده که ۱۷ درصد از جمعیت ایران در تهران زندگی می‌کنند، نزدیک به ۵۳ هزار میلیارد تومان از درآمد مالیاتی ایران از تهران تامین می‌شود و حدود ۵۵ درصد گردش مالی کشور نیز در استان تهران اتفاق می‌افتد. این مقام مسئول نرخ بیکاری در استان تهران را ۱۱درصد اعلام کرده و گفته است هزینه زندگی در تهران بین ۴۰ تا ۴۵ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

#محمد_جواد_ابطحی، عضو فراکسیون ولایی #مجلس شورای اسلامی: وقتش رسیده که توانمندی هسته‌ای خود را افزایش دهیم

محمد جواد ابطحی، عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری «خانه ملت» خواهان از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم شد. نماینده خمینی‌شهر با اشاره به سخنان دوشنبه ۲۲ مرداد علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در حسینیه خمینی تهران گفته است: «اینکه رهبری می‌فرمایند من اشتباه کردم، می‌خواهند بفرمایند که نهایت تأسف از نتیجه کار را دارند. اکنون زمان آن رسیده تا بازگردیم و توانمندی هسته‌ای خود را افزایش دهیم تا ازموضع برتر مذاکره کنیم زیرا ایران تا هزارسال دیگر گاز و تا ۳۰۰سال دیگر نفت دارد.» علی خامنه‌ای در سخنرانی روز گذشته خود گفته بود: «مذاکرات برجام اشتباه بود. بنده اشتباه کردم. البته آقایان هم از خطوط قرمز معین عبور کردند.»

#رضا_کامی، رئیس #اتاق_بازرگانی مشترک #ایران و #ترکیه: تنها در ۶ ماه گذشته ایرانیان ۱۰۰۰ واحد ملک در ترکیه خریده‌اند

رضا کامی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه اعلام کرده که در سال ۲۰۱۷، ایرانی‌ها ۷۴۵ ملک در ترکیه خریده‌اند و ایران از نظر خرید خانه توسط اتباع خارجی در ترکیه در جایگاه هشتم و نهم قرار داشته است. در ۶ ماه گذشته نیز بیش از ۱۰۰۰ واحد خرید انجام شده. با سقوط ارزش لیر در برابر دلار آمریکا انتظار می‌رود که خروج ارز از ایران برای خرید مستعقلات در ترکیه شتاب بیشتری بگیرد. روزنامه ایران احتمال داده که با سقوط بیشتر لیر ممکن است واردات کالاهای ارزان‌قیمت از ترکیه به ایران هم بیشتر شود.

#سازمان_ملل_متحد: ۲۰ تا ۳۰ هزار #داعشی در #عراق و #سوریه به سر می‌برند

سازمان ملل شامگاه دوشنبه ۱۳ اوت / ۲۲ مرداد اعلام کرد که با وجود آنکه گروه دولت اسلامی (داعش) هیچ منطقه‌ای در عراق و سوریه را تحت کنترل خود ندارد، اما ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از ستیزه‌جویان داعش هنوز در این دو کشور به سر می‌برند. بنا بر گزارش سازمان ملل تعداد داعشی‌های فعال در لیبی نیز بین ۳ هزار تا ۴ هزار نفر برآورد می‌شود. مهمترین رهبران و فرماندهان داعش اما در افغانستان به سر می‌برند. گفته می‌شود که در حال حاضر ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ عضو داعش در افغانستان هستند.

#وزارت_خارجه_آمریکا، رهبر گروه #سرایا_الاشتر معروف به #قاسم_المومن را تحریم کرد

وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه ۲۲ مرداد/ ۱۳ اوت اعلام کرد که قاسم عبدالله علی احمد، رهبر گروه سرایا الاشتر معروف به قاسم المومن را که در حال حاضر در ایران اقامت دارد را در فهرست افراد تروریستی قرار داده و او را تحریم کرده است. اقدام مسلحانه علیه حکومت بحرین، تأمین منابع مالی، سلاح و مواد منفجره از اتهامات عبدالله علی احمد است. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده، می‌گوید برای قطع دسترسی قاسم المومن به منابع لازم برای حملات تروریستی رهبر سرایا الاشتر را در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داده است.

یک خودرو مقابل #پارلمان_بریتانیا در #لندن وارد پیاده‌رو شد و عده‌ای را زیر گرفت. پلیس تحقیقات درباره عمدی بودن یا تروریستی بودن این حادثه را آغاز کرده

حدود ساعت هفت و نیم صبح روز سه‌شنبه ۱۴ اوت راننده‌ای مقابل پارلمان بریتانیا در لندن وارد پیاده‌رو شد و گروهی از رهگذران را زیر گرفت. در این حادثه چندین نفر مجروح شده‌اند. پلیس راننده خودرو را بازداشت کرده و نیروهای امدادگر نیز به محل اعزام شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پلیس لندن تحقیقات درباره عمدی بودن یا تروریستی بودن این حادثه را آغاز کرده است. پلیس همچنان در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.

#عبدالصمد_خرم‌آبادی، معاون #دادستان ایران: #توئیتر رفع فیلتر نمی‌شود

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفته است درخواست وزیر ارتباطات مبنی بر طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و غیرقانونی است. به گزارش ایسنا عبدالصمد خرم‌آبادی اعلام کرده کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مرجع نقض دستورات و احکام قضایی نیست. بنابراین موضوع رفع فیلتر توئیتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نخواهد شد و توئیتر رفع فیلتر نمی‌شود.