ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اردوغان از احتمال تعلیق روابط دیپلماتیک #ترکیه با #امارات خبر داد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به توافق امارات متحده عربی با اسرائیل برای عادی‌سازی روابط خود گفت: «ممکن است روابط دیپلماتیک خود با دولت ابوظبی را به حالت تعلیق درآورده یا سفیر خود را فراخوانیم.» او تأکید کرد که ترکیه در کنار مردم فلسطین است و «اجازه نداده و نخواهد داد حقوق فلسطین تضییع شود» و هرگونه اقدام علیه فلسطین «غیرقابل قبول» است. روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۳ مرداد / ۱۳ اوت اسرائیل و امارات متحده عربی اعلام کردند با کمک آمریکا به یک «توافق تاریخی» دست یافته‌اند که منجر به عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک بین دو کشور در خاورمیانه می‌شود.

#اتحادیه_اروپا برای خریداری میلیون‌ها دوز واکسن #کرونا اولین قرارداد را بست

اتحادیه اروپا و شرکت داروسازی آسترازنکا برای خرید دست‌کم ۳۰۰ میلیون دوز واکسن احتمالی کرونا به توافق رسید. این نخستین قرارداد اتحادیه اروپا برای خرید واکسن در حال کشف است. به‌گفته کمیسیون اتحادیه اروپا اگر تأثیر این واکسن اثبات شود، ۱۰۰ میلیون دوز دیگر از آن خریداری خواهد شد. شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد بر روی واکسن ویروس کووید۱۹ کار می‌کند. این واکسن در حال حاضر در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد و بر روی ۱۰ هزار نفر آزمایش می‌شود. آسترازنکا و همچنین شرکت آمریکایی فایزر و شرکت داروسازی چینی سینوواک در برزیل واکسن‌های تحت نظر خود را مورد آزمایش قرار می‌دهند. روسیه به‌تازگی اعلام کرد که نخستین واکسن برای مقابله با ویروس کووید۱۹ را با نام «اسپوتنیک پنج» تولید کرده است و تا آخر این ماه به پزشک‌هایی که داوطلب هستند تزریق می‌شود. کارشناسان اما در مورد این واکسن ابراز تردید کرده و گفته‌اند که مرحله سوم آزمایش این واکسن که مرحله مهمی است به پایان نرسیده است.

آخرین آمار رسمی #کرونا در ایران: ۲۵۰۱ ابتلای جدید، ۱۶۹ مورد مرگ

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت جمعه ۲۴ مرداد / ۱۴ اوت اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، «بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی»، دو هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس جدید #کرونا شناسایی شده و ۱۶۹ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت از مجموع مبتلایان جدید به بیماری کووید-۱۹ یک هزار و ۱۷۳ نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند. در حال حاضر مجموع آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر و آمار جان باختگان به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسید. به گفته سیما سادات لاری تا کنون ۲۹۳ هزار و ۸۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند: «همچنین ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.» سخنگوی وزارت بهداشت همچین اعلام کرد که تاکنون دو میلیون و ۸۱۲ هزار و ۴۸۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۶ استان در وضعیت قرمز و هشدار به سر می‌برند و بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت این استان‌ها عبارتند از: مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد. آمارهای واقعی مرگ و میر و مبتلایان از کرونا بسیار بالاتر است. محمدرضا محبوب‌فر، عضو ستاد مقابله با کرونا و اپیدمیولوژیست، ۲۰ مرداد به روزنامه «جهان‌صنعت» گفت آمارهای رسمی کرونا مهندسی شده‌اند. به گفته او آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت (تعداد مبتلایان و فوتی‌ها) یک‌بیستم آمار حقیقی و واقعی است. آمار فاش‌شده از کرونا که به زمانه ارسال شده است، شمار مرگ‌های ثبت‌شده بر اثر کرونا را سه برابر آمار اعلام‌شده نشان می‌دهد.