ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: کارکنان #بیمارستان_خمینی_کرج دوباره تجمع کردند

شماری از کارکنان بیمارستان خمینی کرج صبح یکشنبه ۲۲ مهر بار دیگر در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات خود تجمع کردند. آنها پیش از این نیز به مدت یک هفته در محل کار و مقابل ساختمان بیمارستان تجمع کرده بودند. خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، شمار معترضان را حدود ۲۵۰ تن گزارش کرده است. معترضان می‌گویند که مالکان این بیمارستان، (سازمان همیاری شهرداری‌های البرز، استانداری البرز و بنیاد شهید) با عدم پرداخت مطالبات کارکنان و پزشکان می‌خواهند بیمارستان را ورشکسته نشان دهند و آن را به بخش خصوصی واگذار کنند. قاسم طاهری نایب رئیس شورای اسلامی کارکنان بیمارستان خمینی گفته که وعده مسئولان مبنی بر پرداخت سه ماه دستمزد معوق به معترضان عملی نشده و تنها دو ماه حقوق پایه آنان پرداخت شده است. کارکنان بیمارستان خمینی پیشتر گفته بودند که ۱۱ ماه دستمزد و مزایای مزدی‌شان پرداخت نشده است.

دست‌کم ۲۲ مأمور امنیتی #افغانستان در حمله‌های #طالبان به دو ولایت #زابل و #فراه کشته شدند

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دست‌کم ۲۲ مأمور امنیتی #افغانستان در حملات جداگانه #طالبان در دو ولایت #زابل و #فراه کشته شدند. شنبه‌شب، ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر در درگیری مسلحانه اعضای طالبان افغانستان با مأموران امنیتی، رئیس پلیس ولسوالی میزان در ولایت زابل کشته شد. در حمله به دو ایست بازرسی در ولایت فراه نیز اعضای طالبان ۲۱ سرباز را کشتند و ۱۱ سرباز دیگر را به اسارت گرفتند و تجهیزات و سلاح‌ها را به یغما بردند. ذبیح‌الله مجاهد،‌ سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را پذیرفت اما شمار کشته‌شدگان را ۲۶ تن ذکر کرد. این حمله‌ها در آستانه انتخابات سراسری در افغانستان صورت می‌گیرد. دیروز نیز بر اثر بمب‌گذاری در گردهم‌ایی انتخاباتی مربوط به کارزار نظیفه یوسفی بیک در ولایت تخار ۲۲ تن کشته شدند. امنیت انتخابات افغانستان که ۲۰ اکتبر / ۲۸ مهر برگزار خواهد شد، یکی از نگرانی‌های اصلی کابل است. هفته گذشته نیز یک نامزد انتخابات در حمله‌ای تروریستی در ولایت هلمند کشته شد.

وزیر اطلاعات در جمع دانش‌آموزان مدعی کشف «۳۰۰ تیم تروریستی» شد

محمود علوی، #وزیر_اطلاعات دولت یازدهم و دوازدهم ۲۲ مهرماه گفته «تروریست‌ها باید از وزارت اطلاعات بترسند، تا کنون ۳۰۰ تیم آنها را کشف کرده و افرادشان را به هلاکت رسانده‌ایم». او این اظهارات را در مراسم افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی بیان کرد. علوی اطلاعات و مدارکی درباره ادعاهایش مبنی بر کشف این "تیم‌های تروریستی" ارائه نداد. مجلس دانش آموزی از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرد. این مجلس ۱۵۰ نماینده دختر و پسر دارد که از بین دانش آموزان متوسطه اول و دوم انتخاب می‌شوند. انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

حسین اشتری، فرمانده ناجا: شش تن دیگر در ارتباط با پرونده #سکه_ثامن بازداشت شدند

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) می‌گوید علاوه بر مدیر سکه ثامن و همسرش، شش تن دیگر نیز در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته شماری از مالباختگان سایت سکه ثامن در برابر ساختمان واحد اجرایی قوه قضائیه در تهران تجمع کردند. حالا حسین اشتری ابراز امیدواری کرده که با شناسایی اموال مدیر سکه ثامن بخش عمده‌ای از طلب شاکیان به آنان بازگردانده شود. مؤسسه تجارت الکترونیکی «سکه ثامن» سه‌شنبه ۲۷ شهریور اعلام ورشکستگی کرده بود. این مؤسسه از سال ۱۳۹۵ با نام شرکت «آریو پرگاس آیلین» آغاز به‌کار کرد و عرصه فعالیت آن خرید و فروش آنلاین انواع سکه‌های طلا و همچنین طلای آب‌شده بود و هزاران نفر از طریق آن سکه و طلا معامله می‌کردند. چندی پیش دادستان تهران اعلام کرده بود مدیر این شرکت و همسرش از ایران خارج شده‌اند. بعدتر ۱۴ مهر، نیروی انتظامی خبر بازداشت و بازگرداندن فرهاد زاهدی‌فر، مدیرعامل سکه ثامن به ایران را اعلام کرد و صدا و سیما هم تصاویری از لحظه بازگرداندن او را به ایران با دستبند و چشم‌بند نشان داد. جمهوری اسلامی در واکنش به بحران اقتصادی و ارزی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام)، کارزاری علیه «اخلال‌گران اقتصادی» و متهمان به فساد به راه انداخته. تا کنون در کارزار ضدفساد حکومت ایران سه متهم اقتصادی به اعدام محکوم شده‌اند.

آغاز نشست #گروه_ویژه_اقدام_مالی در #پاریس: بررسی وضعیت ایران در دستور کار است

«#گروه_ویژه_اقدام_مالی» (FATF) از یکشنبه ۲۲ مهر / ۱۴ اکتبر در پاریس،‌ پایتخت فرانسه تشکیل جلسه می‌دهد. بررسی پیروی ایران از دستورالعمل‌های این سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و پیشرفت این کشور برای پیوستن به FATF در دستور کار این نشست قرار دارد. بیش از ۸۰۰ نماینده از نهادهایی همچون #صندوق_بین‌المللی_پول، سازمان ملل متحد، بانک جهانی و غیره در پاریس «هفته FATF» را به مدت شش روز در محل «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» (OECD) برگزار خواهند کرد. علاوه بر ایران، مسائل مربوط به تأمین مالی القاعده،‌ گروه «دولت اسلامی» (داعش) و دیگر سازمان‌های تروریستی نیز در موضوع کار این نشست قرار دارند. دولت حسن روحانی برای پیوستن به FATF چهار لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده: «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی»، «الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)» «اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم»، و«کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» (CFT). تصویب آخری مخالفان زیادی داشت و بررسی آن، بارها فضای مجلس را به جنجال کشاند و مخالفان حزب‌اللهی و بسیجی آن نیز پشت درهای مسجد دست به تجمع زده‌بودند. محافظه‌کاران تندرو در ایران، موسوم به «دلواپسان» با پیوستن به FATF مخالفند و آن را به تبعیت از علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی «استعماری» می‌خوانند. منتقدان می‌گویند دلیل اصلی مخالفت محافظه‌کاران ناتوانی ایران از تأمین مالی شبه‌نظامیان شیعه و دشوارشدن عملیات سپاه قدس پاسداران در کشورهای منطقه است.

شهرداری تهران می‌خواهد افراد «با نفوذ محلات» را برای شرایط بحرانی شناسایی کند

محمد علی افشانی، شهردار تهران می‌گوید برای مدیریت بهتر بحران باید شهروندان را سازماندهی کرد. بر این اساس، شهردار تهران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران پیشنهاد داده تا «افراد متنفذ و امین در محلات» شناسایی و برایشان کارت صادر شود. به گفته افشانی، «زمان بحران این افراد امین مسئولیت توزیع امکانات به مردم محله را بر عهده می‌گیرند». او در توضیح طرح ابتکاری‌اش گفته «مصداق این موضوع زلزله سرپل ذهاب است که نمی دانستیم افرادی که امکانات می خواهند چه کسانی هستند. به عبارت دیگر پس از زلزله امکانات زیادی وارد شهر شده بود اما مردم همچنان از کمبود امکانات گلایه داشتند». افشانی مشخص نکرد که سازوکار انتخاب افراد «متنفذ محله» چیست. شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش هم از توقع زیاد از مسئولان مدیریت بحران انتقاد کرد و گفت: «واقعیت این است که به محض بروز بحران همه افراد طلبکار هستند. در صورتی که باید در آن لحظات سخت به مدیریت بحران روحیه داد و روحیه آنها را تقویت کرد.. اینکه در لحظه درگیری با بحران همه طلبکار باشند و مدیر بحران بدهکار رویکرد درستی نیست». او از رسانه‌ها هم خواست در زمان بحران چنین رویکردی را در پیش بگیرند. افشانی زلزله و سیل را اصلی‌‌ترین خطراتی خواند که تهران را تهدید می‌کند.