نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: #کارگران #روغن_نباتی_جهان برای سومین روز مقابل استانداری #زنجان تجمع کردند

کارگران روغن نباتی جهان در استان زنجان چهارشنبه ۲۳ آبان برای سومین روز پیاپی مقابل ساختمان استانداری زنجان تجمع کردند. خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، شمار کارگران معترض حاضر در این تجمع اعتراضی را حدود ۱۰۰ تن گزارش کرد. این کارگران گفته‌اند که کارفرما از خرداد امسال دستمزد و مزایای شغلی‌شان را نپرداخته است. آنها همچنین چهار ماه از حقوق و مزایای سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۶ را دریافت نکرده‌اند. مالک روغن نباتی جهان حق بیمه ۲۸ ماه گذشته کارگران را نیز پرداخت نکرده و از همین رو تامین اجتماعی دفترچه بیمه درمانی کارگران را تمدید نمی‌کند. مسئولان دولتی در استان زنجان کارفرما را مسئول پرداخت دستمزدها دانسته و گفته‌اند که او از کارگران برای اهداف خود که دریافت تسهیلات و ارز با نرخ مرجع از دولت است، سوء استفاده می‌کند. کارخانه روغن نباتی جهان سال گذشته در دو مقطع زمانی مختلف خط تولید را تعطیل و شماری از کارگران را اخراج کرد.

#روحانی: تحریم‌ها به ضرر ملت ایران تمام می‌شود

حسن روحانی، رئيس‌ جمهوری اسلامی در جلسه چهارشنبه 23 آبان هیأت دولت گفت دولت آمریکا با تحریم ایران راه غلطی را انتخاب کرده و حتماً شکست می‌خورد. به گزارش خبرگزاری‌های داخلی روحانی گفت «اگر آمریکایی‌ها می‌گویند، دنبال امنیت منطقه هستند و به ملت و تاریخ ایران احترام می‌گذارند راهش این نیست.» روحانی در ادامه این سخنان گفت که تحریم‌های «ظالمانه» قطعاً به ضرر مردم ایران تمام می‌شود و تنها حاصل آن این است که آمریکا «رسوا» خواهد شد و همگان پی می‌برند که دولت ایالات متحده «به قانون و مقررات بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.» روز گذشته (سه‌شنبه) جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ با لحن معمول در سیاست خارجی کنونی آمریکا‌ گفته بود: «هدف از ابتدا این بوده است که صادرات نفت ایران به صفر برسد. قصد ما این است که فشار زیادی بر روی آن‌ها بیاوریم. به قول بریتانیایی‌ها چنان فشار بده تا صدای خردشدن دنده‌هایشان دربیاید.» آمریکا که از ۱۴ آبان‌ نفت و نظام مالی ایران را تحت تحریم قرار داده می‌گوید توافق هسته‌ای توافق ناقصی است و می‌بایست نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی و برنامه موشکی سپاه را هم محدود کند.

#خامنه‌_ای چادری بودن پرچم‌دار کاروان ایران در بازی‌های #پاراآسیایی اندونزی را نشانه «دل و جرأت» ورزشکاران ایرانی دانست

علی #خامنه‌_ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با مدال آوران و ورزشکاران کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی‌های #پاراآسیایی جاکارتا (اندونزی) یکی از نمونه‌های «اعتماد به نفس» ورزشکاران ایرانی را این دانست که پرچم‌دار کاروان آن‌ها را «بانویی با چادر» انجام داد. #ساره_جوانمردی ورزشکار رشته تیراندازی پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه پاراآسیایی جاکارتا بود. خامنه‌ای گفت: «این یعنی شما یک‌تنه در مقابل تهاجم و ولنگاری روزافزون دنیا ایستادید و در عمل از دین و معارف و ارزش‌های ملی‌تان و لباس ملی‌تان یعنی چادر و از حجاب و عفافتان در یک میدان جهانی دفاع کردید.» رهبر جمهوری اسلامی افزود: «این کار خیلی دل و جرأت می‌خواهد؛ خیلی‌ها کم می‌آورند و توانایی ایستادگی مقابل هجوم توقعات بی‌پایان جبهه‌ی کفر را ندارند.» او از زنان ورزشکار تشکر کرد و چادر سر کردن آن‌ها را «قدرت‌نمایی فرهنگی» نامید. رهبر جمهوری اسلامی در حالی از چادر سر کردن زنان ورزشکار تقدیر می‌کند که زنان ایران هنوز به‌طور رسمی اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند و مسئله حجاب آن‌ها در مسابقات ورزشی همواره چالشی برای آن‌ها در رقابت‌ها محسوب می‌شود.

افت قیمت #نفت همچنان ادامه دارد

خبرگزاری رویترز گزارش داده که افت قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا چهارشنبه ۲۳ آبان/ ۱۴ نوامبر با ۱۹ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز ۲۲ سنت کاهش یافت و به ۶۵ دلار و ۲۵ سنت رسید. نفت برنت نسبت به روز گذشته تاکنون حدود ۴ دلار افت قیمت داشته است. قیمت نفت از ابتدای اکتبر سال جاری تاکنون بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است. قیمت نفت از دو جهت تحت فشار قرار گرفته: افزایش عرضه و نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی. انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در نیمه نخست سال آینده میلادی به بالای ۱۲ میلیون بشکه برسد. به گفته جان اندرسون، تحلیلگر بازار نفت افزایش تولید نفت در ایالات متحده هرگونه رشد قیمت به بالای ۸۵ دلار را خنثی می‌کند.

نیروی انتظامی: زنی که در #یاسوج برهنه شد از اختلالات روانی رنج می‌برد

عصر سه‌شنبه ۲۲ آبان زنی که نام و سن او اعلام نشده در بلوار خلیج فارس یاسوج لباس‌هایش را از تن درآورد. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به رسانه‌های داخلی گفته است «افکار عمومی شدیداً جریحه‌دار شده بود» و به همین سبب پلیس به محل اعزام شد. سرهنگ بیت‌الله محمدپور گفته است مأموران زن را بازداشت کردند اما بعد از تحقیقات از او مشخص شد که این فرد از اختلالات روانی رنج می‌برد. رسانه‌های داخلی درباره سرنوشت او سکوت کرده‌اند. ‌