ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار سفیر هلند به وزارت امور خارجه به‌دنبال حمله به سفارت ایران در لاهه

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عصر دوشنبه ۲۴ دی، خبر از احضار ژاک لویی ورنز سفیر هلند به وزارت امور خارجه ایران داد. بر اساس این گزارش این احضار توسط «رئیس اداره اول اروپا»ی وزارت امور خارجه و به‌دنبال حمله به سفارت جمهوری اسلامی در لاهه انجام شده است. روزنامه هلندی «تلخراف» چهارشنبه ۹ ژانویه/۱۹ دی تصاویر تعدادی مهاجم را منتشر کرد که در حال حمله به سفارت ایران بودند و با پلیس درگیر شدند. پلیس هلند در ادامه ۴ نفر از آن‌ها را که منتسب به گروه «الاحوازیه» هستند، بازداشت کرد. پیش از این پلیس هلند اعلام کرده بود «احمد نیسی» یکی از اعضای «الاحوازیه» توسط جمهوری اسلامی کشته شده است. اتحادیه اروپا نیز برای اولین بار پس از برجام وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرد . سفیر هلند از حادثه حمله به سفارت ایران اظهار تاسف کرده و گفته است که موضوع را به مقامات بالاتر منعکس خواهد کرد.

مکارم شیرازی: هرچه مسئولان دولتی به #قم توجه کنند باز هم کم است. قم از #دولت طلبکار است نه بدهکار

براساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ناصر مکارم شیرازی مرجع شیعه در دیدار با استاندار جدید قم ادعا کرده است که حوزه علمیه و مراجع با وجوهات مردمی «نیازهای نظام و دولت اسلامی» را در بخش‌های مختلف از جمله ائمه جمعه، عقیدتی سیاسی، قضات و دیگر عرصه‌ها تامین می‌کنند و این خدمت رسانی با پول دولت نیست. او گفته است: «هرچه مسئولان و دولتمردان به قم توجه کنند باز هم پاسخگوی این حجم از خدمت نخواهد بود؛ بنابراین قم از دولت طلبکار است نه بدهکار». مکارم شیرازی بدون اشاره به سهم کلان افراد و سازمان‌های مستقر در قم از بودجه کشور گفت: «در زمان رژیم طاغوت قم شهری مورد غضب بود و متاسفانه الان نیز شهری مظلوم و محروم است و آنگونه که شایسته است به این شهر و استان توجه نمی‌شود». او همچنین نسبت به «گروهی نفوذی که می‌خواهند وضع و چهره قم را تغییر دهند واز این طریق به نظام اسلامی آسیب برسانند» ابراز نگرانی کرد. اظهارات مکارم شیرازی همچنین حاکی از نارضایتی او از لایحه بودجه ۹۸ است که در آن بودجه برخی نهادهای مذهبی نسبت به سال ۹۷ کاهش پیدا کرده‌اند.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد درگیری‌ها مانع رساندن غذا به نیم‌میلیون گرسنه در یمن شده‌ است.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز برنامه جهانی غذا سه‌شنبه ۲۵ دی اعلام کرد در دسامبر ۲۰۱۸ به بیش از ۹. ۵ میلیون نفر از مردم قحطی‌زده یمن غذا و کوپن غذا رسانده است. این مقدار به‌دلیل ناامنی کشور، کمتر از رقم ۱۰ میلیون نفر است که پیش‌بینی شده بود به صورت ماهیانه به آن‌ها غذا رسانده شود. سخنگوی سازمان برنامه جهانی غذا در کنفرانس خبری در ژنو گفت: «امیدوار بودیم بتوانیم به رقم ۱۰ میلیون نفر برسیم اما به‌خاطر وضعیت کنونی و ناامنی در برخی مناطق مجبور شدیم از سرعت عملیات‌های غذا رسانی کم کنیم». او اعلام کرد که این سازمان در ژانویه ۲۰۱۹ موفق شده است به واسطه فروکش کردن نسبی درگیری‌ها، به دو منطقه‌ای که از ماه ژوئیه امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشت، کمک و غذا برساند. جنگ داخلی یمن میلیون‌ها نفر را در معرض قحطی و بیماری قرار داده است.

نورپردازی غیر استاندارد و سلیقه‌ای در شهرهای بزرگ ایران #آلودگی_نوری خطرناک ایجاد کرده است

یک پژوهشگر آلودگی نوری در ایران می‌گوید استفاده نادرست و غیر استاندارد از نور در شهرهای بزرگ مانند تهران مردم را در معرض آلودگی نوری قرار داده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حامد میرزا خلیل، کارشناس حوزه محیط زیست معتقد است شهرداری‌ها استانداردها و اصول نورپردازی را با اعمال نظر سلیقه‌ای نادیده می‌گیرند و این امر موجب می‌شود تا بیلبوردهای تبلیغاتی، فواره‌ها، حوض‌ها، نورپردازی نمای ساختمان‌های مختلف به‌ویژه ساختمان‌های فرهنگی به منبع آلودگی نوری تبدیل شوند. او همچنین می‌گوید: «میزان نور زیاد باعث خدشه‌دار شدن ماهیت شب و برهم خوردن ساعات استراحت شهروندان می‌شود به طوری که به دلیل نور بالا در معابر و پارک‌ها و خیابان‌ها شهروندان رغبت کمتری به خواب پیدا می‌کنند. این وضعیت به سلامت شهروندان خدشه وارد می‌کند. اینها مواردی است که ناخودآگاه بر شهروند اثر می‌گذارد. در شهرهای بزرگی مثل تهران و مشهد به دلیل نورپردازی‌های غلط شهری، میزان نور در اتاق خواب‌ها در شب به حدی بالاست که نه تنها اجسام دیده می‌شود بلکه گاه رنگ‌ها نیز قابل تشخیص هستند و این یعنی فاجعه. نور بالا در اتاق خواب و عدم ترشح ملاتونین، باعث بروز بسیاری از انواع سرطان‌ها می‌شود. این موضوع روی افرادی که در شغلشان شب بیداری دارند مورد تحقیق قرار گرفته است». علاوه بر آلودگی نوری، شهرهای ایران با آلودگی‌ هوا، آلودگی‌های صوتی و آلودگی آب نیز روبه‌رو هستند.

با شکایت #سعید_مرتضوی وکیل #کارگران #تأمین_اجتماعی به شش ماه حبس محکوم شد

مصطفی ترک همدانی، وکیل کارگران تأمین اجتماعی با شکایت سعید مرتضوی، رئیس پیشین سازمان تأمین اجتماعی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم را شعبه ۶۹ دادگاه تجدید نظر استان تهران صادر کرده و شکایت مرتضوی بر این اساس بوده که مصطفی ترک همدانی در مصاحبه‌ای پیش از قطعی شدن حکم مرتضوی نام او را برده است. سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران به اتهام معاونت در قتل در پرونده بازداشتگاه کهریزک، با یک درجه تخفیف به دو سال حبس تعزیری و قطعی محکوم شده و اکنون باید در زندان باشد. او دو پرونده فساد مالی نیز در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی دارد. پیمان حاج‌محمود عطار، وکیل مدافع مصطفی ترک همدانی ضمن تأیید رأی محکومیت موکلش گفت حکم ۱۰ ماه حبس او را به ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل داده و محکومیت به ۴۰ ضربه تازیانه هم به مدت یک سال، تعلیق شده است. او افزود: «استناد دادگاه در صدور این حکم، زمانی درست که شخص نام و هویت شناسنامه‌ای طرف مقابل را در رسانه‌ها منتشر کرده باشد اما در قضیه شکایت مرتضوی از موکل، هیچ‌گاه در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، نام مرتضوی توسط موکلم برده نشده است و رسانه مزبور از جهت تکمیل خبر خود، به نام مرتضوی اشاره کرده است. به‌رغم این‌که رسانه یادشده اعلام کرده موکلم نام مرتضوی را در مصاحبه خود به کار نبرده اما دادگاه به این موضوع توجهی نداشته است. »

دادستان #تهران: در پایتخت ۲۱ هزار #ساختمان_ناایمن و پرخطر وجود دارد

دادستان تهران سه‌شنبه ۲۵ دی در گفت‌وگو با رادیو تهران اعلام کرد که در پایتخت ۲۱ هزار ساختمان ناایمن و پرخطر وجود دارد که از آن میان ۲۴۳ ساختمان وضع بسیار نامناسبی دارند. عباس جعفری دولت‌آبادی گفت بسیاری از این ساختمان‌ها در بازار تهران قرار دارند. دادستان تهران از دستگاه‌های مسئول مانند مدیریت بحران کشور، شهرداری‌ها و استانداری‌ها خواست که صبر نکنند تا حادثه‌ای مانند پلاسکو رخ دهد.

#ترامپ و #اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در شمال #سوریه با هم به توافق رسیدند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر از گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود خبر داد. ترامپ نوشت: «با رئیس‌ جمهوری ترکیه اردوغان صحبت کردم تا توصیه‌هایی درباره وضعیتمان در مسائل مختلف اعم از موفقیت‌های اخیرمان ظرف دو هفته گذشته در مبارزه با باقی‌مانده‌های داعش و ایجاد منطقه امن ۲۰ مایلی [در سوریه] گفت‌وگو کنم. درباره توسعه اقتصادی میان آمریکا و ترکیه که ظرفیت بالایی برای گسترش یافتن دارد هم صحبت کردیم.» روز گذشته (دوشنبه) ترامپ به ترکیه هشدار داده بود که اگر به کردهای شمال سوریه حمله کند، آمریکا اقتصاد این کشور را نابود می‌کند. وزیر خارجه آمریکا با استناد به این سخنان ترامپ بر تعهد آمریکا به کردها تأکید کرده بود.

#ظریف وارد #اربیل شد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، صبح سه‌شنبه ۲۵ دی پس از پایان دیدارهایش با مقامات دولت مرکزی عراق، وارد اربیل شد. در فرودگاه اربیل، نیچروان بارزانی نخست‌وزیر منطقه کردستان و شماری از مقامات مسئول اقلیم کردستان به استقبال ظریف آمدند. این دومین سفر وزیر خارجه ایران به عراق بعد از مرگ جلال طالبانی است. قرار است ظریف نشست‌هایی با مقامات مسئول کرد برگزار کند و انتظار می‌رود که شماری از پرونده‌های سیاسی و اقتصادی در این نشست‌ها بررسی شود.

دو سرباز #مرزبانی_ارتش در اثر انفجار #مین در مرز با #عراق کشته شدند

مدیرکل امنیتی استانداری کرمانشاه اعلام کرد که شامگاه دوشنبه ۲۴ دی ۲ تن از سربازان مرزبانی ارتش در حین گشت‌زنی با موانع مرزی برخورد کردند و به دلیل انفجار مین‌هایی که از زمان جنگ ایران با عراق در منطقه باقی مانده جان خود را از دست دادند. به گفته بهرام فاضلی‌زاد سربازان در حال گشت و کمین در جدار مرزی ایران و عراق بودند که به دلیل نامساعد بودن هوا وارد محدوده مین‌گذاری می‌شوند و با این موانع مرزی برخورد می‌کنند. به گفته این مقام مسئول بارش باران سبب جابجایی مین‌ها شده است. یکی از سربازان اصفهانی و دیگری مشهدی بود.

#ظریف از دیدارهای گسترده‌‌اش با رهبران سیاسی و نمایندگان اقلیت‌ها در #عراق خبر داد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که برای توسعه روابط اقتصادی بین ایران و عراق برای نخستین بار بعد از خروج آمریکا از برجام و تنها چهار روز پس از سفر غیرمنتظره مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به عراق به این کشور سفر کرده با انتشار مجموعه‌ای از پیام‌ها در توئیتر گزارشی از این سفر ارائه داد. ظریف اعلام کرد که با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر و محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق درباره مسائل منطقه‌ای از جمله یمن و سوریه گفت‌وگو کرده. شرکت و سخنرانی در کنفرانس مشترک تجاری ایران و عراق همراه با شش وزیر عراقی، دیدار با رئیسان ائتلاف‌های اصلاح و سازندگی، نصر و صدر و دیدار با نمایندگان مسیحی‌ها، یزیدی‌ها، صائبی‌ها، ترکمن‌ها، کردهای فیلی و اعضای وقف سنی و همچنین دیدار و گفت‌وگو با محمد الحلبوسی از دیگر برنامه‌های ظریف در سفر عراق بوده است. وزیر خارجه ایران همچنین اعلام کرد که با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق درباره همکاری‌های بیشتر بین دو کشور در خاورمیانه گفت‌وگو کرده است. او در آخرین توئیت خود درباره دیدارش با مقام‌های سابق عراق نوشت: «جدا از اینها، افتخار دیدار با نخست‌وزیر سابق (نوری) مالکی و نخست‌وزیر سابق علوی و اعضای ائتلاف او از جمله رئیس سابق پارلمان سلیم جبوری را داشتم. سفر من گفت‌وگو با رهبران و جریان‌های مختلف سیاسی در عراق را ممکن کرد.»

مدیرکل دامپزشکی #استان_البرز: #محموله_گوشت #بوئینگ_۷۰۷ سانحه دیده در #البرز معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد که محموله گوشت بوئینگ ۷۰۷ سانحه دیده در البرز معدوم شد. غلامرضا توکلی سه‌شنبه ۲۵ دی به رسانه‌های داخلی گفت: «با توجه به غیر قابل مصرف بودن محموله و با نظارت بر خارج کردن تمامی لاشه‌ها از هواپیما، دستور معدوم‌سازی را به صورت بهداشتی و با نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند بارگیری و معدوم‌سازی بهداشتی کل لاشه‌های گوسفندی صادر شد.» یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش جمهوری اسلامی این محموله را از فرودگاه بیشکک قزاقستان به ایران می‌آورد که روز گذشته (دوشنبه) به اشتباه در فرودگاه فتح فرود آمد، از انتهای باند خارج شد و به دیواره فرودگاه و سپس به شهرک مسکونی برخورد کرد و آتش گرفت.