ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#روسیه هم از پیمان «آسمان‌های باز» خارج می‌شود

وزارت امور خارجه روسیه جمعه ۱۵ ژانویه / ۲۶ دی اعلام کرد که این کشور از پیمان کنترل تسلیحات «آسمان‌های باز» خارج خواهد شد. هدف از این معاهده، ارتقاء اعتماد متقابل بین آمریکا و روسیه با دادن مجوز به امضاکنندگان آن برای انجام پروازهای شناسایی در مناطق مختلف به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات در مورد نیروها و فعالیت‌های نظامی بوده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت روسیه روند داخلی برای خروج از پیمان آسمان‌های‌ باز را آغاز می‌کند. در این بیانیه آمده است: «به دلیل عدم پیشرفت در رفع موانع برای ادامه پیمان تحت شرایط جدید، وزارت امور خارجه روسیه مجاز است آغاز مراحل داخلی خروج فدراسیون روسیه از منطقه پیمان آسمان‌های‌ باز را اعلام کند. پس از اتمام این مراحل، طرفین در جریان قرار خواهند گرفت.» روزنامه روسی کومرسانت گزارش داد که بیم دولت از آن است ‌که اعضای پیمان آسمان‌های باز نتایج یافته‌های خود را با آمریکا در میان بگذارند. دولت آمریکا در ماه نوامبر از این پیمان خارج شد. پیش از این ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا پایبندی خود به این معاهده را اعلام و از اقدام آمریکا ابراز تأسف کرده بودند. آن‌ها همچنین از روسیه خواستند به این پیمان عمل کند و محدودیت‌های پروازهای تجسسی را لغو کند. در سال ۲۰۱۸، رهبران ناتو نسبت به «اجرای گزینشی» این پیمان و سایر معاهدات کنترل تسلیحات توسط روسیه ابراز نگرانی کرده بودند. در این پیمان کشورهای اروپایی بیشترین پروازها را انجام داده‌اند، که اغلب از طریق روسیه و بلاروس انجام شده است. پیمان «آسمان‌های باز» در سال ۱۹۹۲ توسط ۲۷ کشور امضا و در سال ۲۰۰۲ لازم الاجرا شد.

آرش جوهری، #فعال_کارگری به ۱۶ سال #زندان_تعزیری محکوم شد

دادگاه انقلاب تهران آرش جوهری، فعال کارگری را به ۱۶ سال زندان تعزیری محکوم کرد. آرش جوهری ۱۵ مهر در منزل خود توسط نیروهای #اطلاعات_سپاه پاسداران دستگیر و به بازداشتگاه این نهاد در زندان #اوین منتقل شد. او ۲۰ روز در #سلول_انفرادی به سر برد و سپس به بند چهار زندان اوین منتقل شد. آرش جوهری به اتهام «اداره کردن دستجات غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت» به ۱۰ سال زندان، به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شده است. به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، در صورت تأیید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود. اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت صدور حکم زندان برای این فعال کارگری نوشته است جمهوری اسلامی با به بند کشیدن فعالان کارگری، اجتماعی و فرهنگی و صدور احکام زندان به اتهامات واهی، قصد نمایش قدرت دارد. این تشکل از نهادهای کارگری و مدافع حقوق بشر خواسته است به حکم #آرش_جوهری و سایر فعالان اجتماعی اعتراض کنند.