نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا کشوری، شاعر و نقاش در زندان علاوه بر بیماری ام‌اس به عفونت شدید ریوی مبتلا شده است

منابع نزدیک به رضا کشوری، شاعر و نقاشی که اخیرا به پنج سال زندان، دو سال تبعید به خوانسار و ممنوعیت خروج از ایران محکوم شده است می‌گویند او علاوه بر بیماری ام‌اس در زندان به عفونت شدید ریوی مبتلا شده است. این منابع گفته‌اند که حال عمومی رضا کشوری یک هفته پس از بازداشت، رو به وخامت گذاشته و از همین رو، به بیمارستان امام علی منتقل شده بود. به گفته این منابع، به‌رغم آنکه پزشکان تشخیص داده‌اند که کشوری به عفونت شدید ریوی مبتلاست، بعد از یک هفته درمان در بیمارستان، آن هم «با پابند و دستبند و تحت نظارت سرباز نگهبان» ماموران او را به زندان بازگردانده‌اند .این زندانی سیاسی در تابستان بینایی یک چشم‌اش را به‌طور ناگهانی از دست داد و در آن زمان بود که پزشکان ابتلای او به بیماری ام اس را تشخیص دادند. بینایی او با کورتون درمانی به مرور بازگشته است و با این حال، همچنان با ضعف عمومی و عضلانی ناشی از ام‌اس درگیر است. رضا کشوری ۲۳ مهر سال جاری در گوهردشت کرج در جریان جنبش انقلابی ملت ایران بازداشت شد.

عربستان سعودی یک استاد دانشگاه را به خاطر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به اعدام محکوم کرد

دادگاهی در عربستان یک استاد مشهور حقوق به نام عواد القرنی را به اتهام داشتن یک حساب توییتر و استفاده از واتسپ «برای انتشار اخبار علیه مقام پادشاهی» به مرگ محکوم کرده است. این حکم در حالی صادر شده است که برخی از مقام‌های عالی‌رتبه عربستان سعودی خود از سرمایه‌گذاران این شبکه‌های اجتماعی هستند. بازداشت القرنی در سپتامبر ۲۰۱۷ نقطه آغاز حملات محمد بن سلمان به مخالفان بود. فعالان حقوق بشر و مخالفان پادشاهی سعودی که در تبعید زندگی به‌سر می‌برند، هشدار داده‌اند که مقامات عربستان موج تازه‌ای از سرکوب شدید را علیه افرادی که منتقد حاکمان عربستان‌ محسوب می‌شوند، آغاز کرده‌اند.

ده‌ها نفر در مرگبارترین سانحه‌ هوایی نپال در سی سال گذشته جان باختند

روز یکشنبه ۱۵ ژانویه / ۲۵ دی ماه، دست کم ۶۴ نفر بر اثر سقوط هواپیمای پرواز داخلی در شهر پوخارای نپال جان باختند. این رقم تعداد نهایی جان‌باختگان و مجروحان سانحه نیست و احتمالاً در ساعت‌های آینده به شمار قربانیان اضافه خواهد شد. صدها نیروی امداد در حال جستجو در محل سقوط هواپیمایی هستند که ۷۲ مسافر را جابجا می‌کرد. این سانحه مرگبارترین سانحه هوایی نپال از سال ۱۹۹۲ است. در آن حادثه یک هواپیمای بین‌المللی پاکستانی در نزدیکی‌های کاتماندو، پایتخت نپال، به یک تپه کوهستانی برخورد کرد و در نتیجه آن، ۱۶۷ مسافر جان باختند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی می‌گوید بشار اسد رسماً از ابراهیم رئیسی دعوت کرده به دمشق برود

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی که به سوریه سفر کرده است، روز شنبه در نشست خبری با فیصل المقداد، وزیر خارجه دولت بشار اسد از دعوت رسمی رئيس جمهوری سوریه از ابراهیم رئيسی، رئيس جمهوری اسلامی خبر داد. بر مبنای گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم امیرعبداللهیان در این نشست گفت:‌ «بشار اسد رسما از آیت الله رئیسی برای سفر به سوریه دعوت کرد و ما برای انجام آن تلاش می‌کنیم.» گفته می‌شود در این نشست وزیر خارجه سوریه سفر قصد از دعوت به رئيسی را «تحولات جدید در منطقه» و «چالش‌های مستمری که کشورهای غربی و در رأس آن‌ها ایالات متحده آمریکا و اسرائيل مقابل هر دو کشور ایجاد می‌کنند» عنوان کرده و گفته است:‌ «تصور کنید سوریه کشور متحدی همچون جمهوری اسلامی نداشت، آنگاه چه بر سر آن می‌آمد». امیرعبداللهیان پیش از سوریه به بیروت رفته بود و سه‌شنبه ۲۷ دی / ۱۷ ژانویه برای دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه سوریه به مسکو سفر خواهد کرد. خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی (ایرنا) درباره سفر وزیر خارجه ایران به بیروت، دیدار او با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان را تأیید کرده است. به نوشته ایرنا امیرعبداللهیان در دیدار با حسن نصرالله وعده تداوم حمایت جمهوری اسلامی از حزب‌الله را داده و در دیدار با بوحبیب «بر آمادگی کمک جمهوری اسلامی ایران برای کاهش آلام مردم لبنان در خصوص مشکل برق و انرژی» تاکید کرده و گفته ایران آماده است به تعمیر نیروگاه‌های برق لبنان و احداث نیروگاه‌های جدید در این کشور کمک کند.

مجید کاظمی را به دلیل انتشار پیام صوتی از زندان به سلول انفرادی منتقل کردند

مجید کاظمی، یکی از شش معترض بازداشت شده در پرونده موسوم به «خانه اصفهان» که در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است را برای «تنبیه» به سلول انفرادی زندان مرکزی اصفهان منتقل کرده‌اند. پسر عموی او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «این حکومت روح و روان ما را به بازی گرفته. مجید از بند زنگ زده و گفته تنبیهی باید ۱۰ روز را در انفرادی بگذراند». مجید کاظمی در شامگاه جمعه در یک پیام صوتی از زندان گفته بود که او را زیر شکنجه گرفته‌اند. او هیچ کاری نکرده و اسلحه هم نداشته اما آن‌قدر او را شکنجه کرده‌اند تا بگوید که اسلحه داشته و در شب واقعه‌ای که به کشته شدن سه نیروی امنیتی در اصفهان انجامید، با اسلحه تیراندازی کرده است. دادگاه انقلاب اصفهان او را به همراه صالح میرهاشمی و سعید یقوبی به اعدام محکوم کرد. هیچ یک از این سه تن در دادگاه بدوی وکیل اختیاری نداشتند. نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند که این سه تن به همراه سه متهم دیگر این پرونده در شامگاه ۲۵ آبان سه نیروی امنیتی را در محله خانه اصفهان کشته‌اند. اما در همین ادعاها که از رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی منتشر شده است، تناقض‌های بسیار زیادی با آنچه که به عنوان «بازسازی صحنه جرم» به نمایش درآمد، وجود دارد. مجید کاظمی شیخ‌شبانی پیش از این که بازداشت شود، یک کارگاه مسگری داشت که به گفته نزدیکان او چندین خانواده از کار در آنجا امرارمعاش می‌کردند.