ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین روز #کنفرانس_امنینی_مونیخ با سخنرانی وزیران دفاع #آلمان و #بریتانیا آغاز شد و با دیدار #ظریف با #موگرینی به پایان رسید

کنفرانس امنیتی مونیخ با سخنرانی ولفگانگ ایشنگر، رئیس کنفرانس درباره چالش‌های امنیتی اتحادیه اروپا پس از برگزیت جمعه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن آغاز به کار کرد. ایشنگر که از دیپلمات‌های کهنه‌کار آلمان است با لباسی که پرچم اتحادیه اروپا با یک ستاره کمتر بر آن نقش‌بسته بود، پشت تریبون قرار گرفت. اورسولا فون‌درلاین و گوین ویلیامسون وزیران دفاع آلمان و بریتانیا نطق افتتاحیه پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ را ایراد کردند. فون‌درلاین در سخنان خود با تأکید بر اهمیت ناتو به عنوان اولویت نخست آلمان گفت: «ما همانطور که از هم‌پیمانان قوی خود حمایت می‌کنیم، در کنار هم‌پیمانان ضعیف خود هم هستیم. زیرا ناتو، سازمانی فراتر از یک اتحاد نظامی و یک اتحاد سیاسی به شمار می‌آید.» گوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا نیز اعلام کرد کشورش بعد از برگزیت همچنان به اولویت‌های دفاعی اروپا و ناتو پایبند است. او روسیه را تهدیدی برای امنیت جهانی دانست و گفت: «ماجراجویی‌های روسیه باید برای این کشور هزینه داشته باشد.» در پایان نخستین روز کنفرانس امنیتی مونیخ، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کردند. به گفته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران ظریف در این دیدار با موگرینی درباره «آخرین تحولات برجام، مسائل منطقه‌ای و دیگر مسائل مورد علاقه» گفت‌وگو و تبادل نظر کرده است.

ادامه #اعتصاب #کارگران_راه‌آهن در چند شهر #آذربایجان

اعتصاب #کارگران_راه‌آهن چند شهر #آذربایجان در اعتراض به #عدم_پرداخت_دستمزدها پنجشنبه ۲۵ و جمعه ۲۶ بهمن ادامه یافت. اخباری از ادامه اعتصاب کارگران راه‌اهن مرند و جلفا پنجشنبه ۲۵ منتشر شده است. اعتصاب کارگران راه آهن تبریز و عجبشر نیز که از ۲۳ بهمن آغاز شده روز جمعه ۲۶ بهمن ادامه یافت. کانال‌های تلگرامی کارگران راه‌آهن همچنین از عدم پرداخت ماه‌ها دستمزد کارگران راه‌آهن لرستان خبر داده‌اند. کارگران راه‌آهن که بطور عمده به واسطه شرکت‌های پیمانکاری در راه‌آهن کار می‌کنند ماه‌هاست در اعتراض به تعویق مزدها و عدم امنیت شغلی بطور متناوب اعتصاب می‌کنند.

هر سه #تالاب طبیعی استان #همدان گرفتار #خشکسالی هستند

فاطمه کاظمینی، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست طبیعی استان همدان اعلام کرد که در این استان تنها سه تالاب طبیعی وجود دارد که تمامی آن‌ها با خشکسالی روبه‌رو هستند. به‌گفته او در استان همدان ۲۷ تالاب وجود دارد. تالاب‌ها شامل دریاچه، رودخانه، برکه، مرداب، چمنزار مرطوب، شالیزار، تورب زار، واحه، مصب رودخانه، دلتاها، سواحل جزر و مدی، سواحل دریا، مانگرو، صخره‌های مرجانی، مخازن آب، استخرهای پرورش ماهی و حوضچه‌های نمک هستند. کاظمینی تالاب مصنوعی (انسان ساخت) «شیرین‌سو» در استان همدان را یکی از اکوسیستم‌های آبی غنی غرب کشور نامید که همه ساله در فصل مهاجرت پذیرای تعداد زیادی پرندگان آبزی و کنار آبزی است. مجید شعبانلو، مدیر کل اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ملایر نیز گفت تالاب طبیعی آق‌گل از لحاظ وجود مواد غذایی مناسب برای پرندگان، یکی از غنی‌ترین آبگیرهای منطقه غرب ایران است. او با اشاره به خشک شدن این تالاب در اواخر فصل بهار به‌دلیل فصلی بودن آن، گفت: «این تالاب درطول پاییز و زمستان آبدار بوده و در فصل بهار از میزان آب آن کاسته می‌شود.» شعبانلو بارش کم باران، برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، سدسازی‌های غیراصولی و حفر چاه‌های غیر مجاز از جمله عوامل خشکسالی این تالاب خواند و افزود: «تولید گردوغبار، کاهش محصولات کشاورزی، ندادن حق‌آبه استان مرکزی، از بین رفتن پوشش گیاهی و نابودی روستاها ازجمله مضرات کاهش آب تالاب هستند.»

در #آمریکا دولت «تعطیل» نمی‌شود، اما #ترامپ می‌خواهد #وضعیت_اضطراری اعلام کند

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه ۱۵ فوریه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا طرح تامین بودجه دولت را امضا خواهد کرد اما از دیگر اقدامات اجرایی از جمله وضعیت اضطراری استفاده خواهد کرد تا بحران انسانی و امنیت ملی در مرز را متوقف کند. سندرز گفت: «رئیس جمهوری به وعده‌اش درباره ساخت دیوار مرزی عمل خواهد خواهد کرد و از مرزها و کشور بزرگ ما محافظت خواهد کرد.» دولت فدرال به دلیل مخالفت مجلس‌های قانون‌گذاری آمریکا با بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری که دولت ترامپ برای احداث دیوار مرزی درخواست کرده بود، به مدت ۳۵ روز تعطیل شد. دوشنبه گذشته هیئت متشکل از اعضای دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه در کنگره اعلام کرد که بر سر «اصول» در زمینه توافقی برای جلوگیری از تعطیل شدن مجدد ادارات دولتی به توافق رسیده ولی بودجه مربوط به امنیت مرزی شامل احداث دیوار نمی‌شود. بر اساس این توافق یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به ایجاد حصارهای مرزی بیشتر اختصاص یافته و بودجه‌ای هم بیش و کم به همین میزان برای تقویت مرزبانی در نظر گرفته شده است. اکنون دولت ترامپ قصد دارد با اعلام وضعیت اضطراری بخشی از بودجه دفاعی آمریکا را صرف ساخت دیوار مرزی کند. نانسی پلوسی اعلام کرده که این اقدام غیرقانونی است.

#ظریف برای شرکت در #کنفرانس_امنیتی_مونیخ وارد #آلمان شد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران صبح جمعه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن برای شرکت در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ وارد آلمان شد. یکی از موضوعاتی که در این کنفرانس به بحث گذاشته می‌شود، کانال مالی برای تجارت با ایران (اینستکس) و تصویب لوایح مبارزه با پولشویی به عنوان پیش‌شرط آن است. لایحه پالرمو یکی از این لوایح، صبح شنبه ۲۷ بهمن در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد. کنفرانس امنیتی مونیخ از ۱۵ تا ۱۷ فوریه (۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه) در شهر مونیخ آلمان و با حضور مقامات کشور‌های مختلف برگزار می‌شود. بیش از یکصد تن از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، امنیتی و بین المللی اعم از رئیسان کشورها، وزیران خارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان‌های بین‌المللی در این کنفرانس حضور دارند. ولفگانگ آیشینگر، دیپلمات کهنه‌کار آلمانی و رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ دسامبر ۲۰۱۸/ دی سال جاری به جمهوری اسلامی هشدار داده بود که با اقداماتی مانند جاسوسی تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران را به خطر نیندازد.

#مختار_اسدی، فعال صنفی #معلمان #کردستان بار دیگر بازداشت شد

به گزارش کانال تلگرامی معلمان عدالت‌خواه، نیروهای امنیتی مختار اسدی، فعال صنفی معلمان کردستان را پنج‌شنبه ۲۵ بهمن دستگیر کرده‌اند. از محل نگهداری این عضو انجمن صنفی معلمان کردستان یا علت بازداشت او خبری نیست. مختار اسدی تیر سال جاری پس از گذراندن یک سال حبس به دلیل فعالیت‌های صنفی آزاد شده بود. پنجشنبه گروه‌هایی از معلمان شاغل و بازنشسته چند شهر در اعتراض به آزاد نشدن معلمان زندانی و بی‌توجهی مسئولان به خواست‌های صنفی فرهنگیان مقابل اداره‌های آموزش و پرورش شهر خود تجمع اعتراضی برپا کردند. اخبار و تصاویری از برگزاری تجمع در شهرهای سنندج، ارومیه، مریوان، اردبیل، مشهد و کرمانشاه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.