ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار جدید جنگ #سوریه : ۳۷۰ هزار نفر کشته شده‌اند

دیده‌بان حقوق بشر #سوریه در آمار جدید خود از جنگ سوریه اعلام کرد که بیش از ۳۷۰ هزار نفر در این جنگ کشته شده‌اند. ۱۱۲ هزار و ۶۲۳ نفر از کشته‌شدگان غیرنظامی بودند که بیش از ۲۱ هزار نفر آن‌ها کودک و ۱۳ هزار نفر زن بوده‌اند. همچنین ۱۲۵ هزار سرباز ارتش سوریه و شبه‌نظامیان متحد آن‌ها، و ۶۷ هزار نفر از جنگجویان نیروهای دیگر، از جمله شورشیان و کُردها در میان کشته‌شدگان هستند. از گروه‌های جهادی داعش و تحریرالشام، شاخه القاعده در سوریه حدود ۶۶ هزار نفر کشته شده‌اند. همچنین حدود ۱۳ میلیون سوری در کشور خود و یا در کشورهای دیگر آواره شده‌اند. آخرین آمار دیده‌بان حقوق بشر سوریه شمار کشته‌شدگان جنگ در این کشور را ۳۶۰ هزار نفر اعلام کرده بود. اعتراضات در سوریه با تأثیر از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی، از ژانویه ۲۰۱۱ (بهمن ۱۳۸۹) با تظاهرات گسترده آغاز شد اما بعد با سرکوب‌های رژیم بشار اسد و دخالت کشورها و گروه‌های تندرو اسلامگرا به جنگ تبدیل شد.

یک #کارگر_ساختمانی و یک #کارگر_رنگ‌کار قربانی #حوادث_ناشی_از_کار شدند

روز پنجشنبه ۲۳ اسفند یک #کارگر_ساختمانی و یک #کارگر_رنگ‌کار در #حوادث_کار جداگانه کشته و مجروح شدند. کارگر ساختمانی ۲۲ ساله که نام او اعلام نشده است در دولت‌آباد تهران از طبقه هفتم به طبقه منفی دو در انتهای چاهک آسانسور سقوط کرده و بعلت صدمات وارده جان باخته است. کارگر دیگری که در سعادت‌آباد مشغول رنگ‌امیزی تانکر موتورخانه یک مجتمع مسکونی بود، در اثر تصاعد گازهای حاصل از رنگ بیهوش شده بود. به گفته‌ی حمید رضا مهدیانی از آتش‌نشانی تهران، به علت محدودیت فضا و بیهوش بودن کارگر ۵۱ ساله، امکان خارج کردن او از تانکر وجود نداشته و او سرانجام پس از مدتی از تانکر بیرون کشیده شده و به بیمارستان منتقل شده است.

ایران هم پرواز هواپیماهای #بوئینگ_۷۳۷_مکس بر آسمان خود را ممنوع کرد

در پی سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در پنج ماه گذشته در اندونزی و اتیوپی و واکنش بسیاری از کشورها به این شرکت، سازمان هواپیمایی ایران جمعه ۲۴ اسفند اعلام کرد که پرواز این نوع هواپیما را در آسمان ایران ممنوع کرده است. مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران گفت این نوع هواپیما از تولیدات جدید شرکت آمریکایی بوئینگ است و ناوگان کشور چنین هواپیمایی را در اختیار ندارد. او افزود: «مطابق قراردادی که با بوئینگ پس از برجام منعقد کرده بودیم، مقرر بود حدود ۵۰ فروند از این هواپیما به ناوگان کشورمان اضافه شود، اما با خروج آمریکا از برجام در عمل منتفی شد.» به‌گفته اسعدی سامانی، ایران حتی اگر زمانی شرایط اجرای قراردادهای لغو شده پسابرجامی مهیا شود، در نوع هواپیماها و نحوه خرید آن‌ها تجدید نظر خواهد کرد. در پی سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس هواپیمایی اتیوپی، اتحادیه اروپا، آمریکا و بسیاری دیگر از کشورها پرواز این هواپیما را ممنوع کردند. بوئینگ ۷۳۷ مکس هواپیمایی اتیوپی صبح یکشنبه گذشته، تنها شش دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه آدیس‌آبابا سقوط کرد و همه ۱۵۶ مسافر و خدمه آن کشته شدند.

عضو مجمع نمایندگان استان #اصفهان جزئیاتی از طرح تشکیل استان #اصفهان_شمالی را شرح داد

طرح تشکیل استان اصفهان شمالی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است. ابوالفضل ابوترابی، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان جمعه ۲۴ اسفند به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت طرح تشکیل استان اصفهان شمالی شامل جدا شدن شهرستان‌های خور و بیابانک، اردستان، کاشان، آران و بیدگل، نطنز و میمه از اصفهان می‌شود. او پیشنهاد داد استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و اصفهان هم به سه استان و کرمان، فارس و اصفهان هر کدام به دو استان تقسیم شوند. تقسیم شدن استان‌ها مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است و شورای نگهبان با آن مخالف است. پیش از این در اردیبهشت ۹۷ طرح تقسیم کازرون به دو شهرستان سبب وقوع ناآرامی‌های گسترده و تنش‌های اجتماعی در این شهرستان شده بود. استاندار فارس، امام جمعه کازرون را مسبب این ناآرامی‌ها دانسته بود.

معاون وزارت صنایع حرف خود درباره بازگشت #رنو به ایران را پس گرفت

فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت پنجشنبه ۲۳ اسفند گفته بود «در پی مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته و همچنین با توجه به میزان سرمایه‌گذاری که شرکت رنو در کشور کرده، این نوید را خواهیم داد که این شرکت خودروسازی دوباره به ایران باز خواهد گشت.» مقیمی جمعه ۲۴ اسفند ناگزیر شد حرف خود را پس را بگیرد. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: «به تازگی هیچ مذاکره‌ای با این شرکت صورت نگرفته اما تحلیل ما بازگشت آن در آینده به بازار ایران است.» مقیمی گفته است بر مبنای سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری رنو در ایران پیش‌بینی کرده که رنو به ایران برمی‌گردد مشروط بر آنکه شرایط تحریم رفع شود. رنو ۱۱ درصد از بازار خودرو ایران را در اختیار داشت.

رئیس دفتر #خامنه‌ای: جوانانی که می‌گویند از دست رفتیم بدانند که اشتباه می‌کنند

محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر خامنه‌ای صبح جمعه ۲۴ اسفند در مراسم معارفه حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تازه همدان، در خلال سخنانش در تجلیل از شهادت گفت: «جوانانی که می‌گویند از دست رفتیم باید بدانند که اشتباه می‌کنند، چرا که ریزش داریم اما رویش دهها برابر است.» رهبر جمهوری اسلامی نخستین بار در اردیبهشت ۹۲ در دیدار با گروهی از فعالان به اصلاح فرهنگی بحث ریزش و رویش را مطرح کرده بود. خامنه‌ای گفته بود: «انقلاب ما ریزش دارد، اما رویش هم دارد. رویش‌ها بر ریزش‌ها غلبه دارند. ما بحمدالله در بخش‌هاى بسیار زیادى داریم پیشرفت مى‌کنیم.» سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات چهارشنبه ۱۵ اسفند در دیدار با اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هشدار داد که مردم مأیوس شده‌‌اند اما به جای آنکه به سمت اصول‌گرایان بغلتند، آرای آنان به سبد براندازان سرریز شده است. چند روز بعد نمایندگان جبهه پایداری در اعتراض به دیدار اعضای فراکسیون امید با خاتمی، صحن علنی مجلس را به تنش کشاندند.

در سال ۹۷ قیمت #پراید ۱۰۴ درصد افزایش یافت

قیمت خودروی پراید در طی فقط یک سال ۱۰۴ درصد افزایش یافت و به ۵۲ میلیون تومان در هر دستگاه رسید. پراید ارزان‌ترین خودروی داخلی است. فروردین سال گذشته هر دستگاه پراید حدود ۲۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. تا دی سال جاری قیمت پراید به تدریج به حدود ۳۸ میلیون تومان افزایش یافت. از بهمن ۹۷ به این سو ناگهان قیمت پراید جهش یافت و به حدود ۴۰ میلیون تومان در هر دستگاه رسید. در هفته پایانی سال قیمت پراید از ۴۷ میلیون تومان به ۵۲ میلیون تومان رسیده است. مرداد ۹۶ مدیر عامل سایپا اعلام کرده بود که خط تولید پراید متوقف می‌شود اما با خروج آمریکا از برجام این طرح نه تنها به اجرا درنیامد، بلکه از بهمن سال جاری به این‌سو تولید پراید ۴۵ درصد افزایش یافت.

جانشین فرمانده #ناجا: برخی به مناسبت #چهارشنبه‌سوری فراخوان داده‌اند. حواسمان به آنها هست

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از آماده‌باش پلیس برای تامین امنیت در چهارشنبه‌سوری خبر داد. سردار ایوب سلیمانی جمعه ۲۴ اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: «دستگاه‌ها و نهادهای دیگری هم مسئولیت دارند که وارد عمل شده‌اند، پلیس هم از مدت‌ها قبل اقدامات خود در این زمینه را آغاز کرده. آنچه که ما می‌گوییم این است که معابر عمومی، جاهایی که محل تردد و ازدحام مردم باشد نباید دچار مشکل شود و طبیعی است که برای حفظ آرامش و امنیت مردم در جاهایی که در تردد مردم خلل ایجاد شود، چنین اجازه ‌ای نخواهیم داد.» سلیمانی اعلام کرد که فراخوان‌هایی هم صادر شده است: «در جریان هستیم بعضی‌ها فراخوان‌هایی زدند که ما حواسمان به آنها هم هست و به استان‌ها نیز ابلاغ کرده‌ایم که مراقب افرادی که قصد برهم زدم آرامش و سواستفاده از این فضا را دارن، باشند.»

خاوری به ایران مسترد نمی‌شود- عضو هیأت‌مدیره کنگره ایرانیان #کانادا: دولت کانادا فرد متهم را به کشوری که در آن حکم #اعدام اجرا شود، باز نمی‌گرداند

بیژن احمدی، عضو هیأت‌مدیره کنگره ایرانیان کانادا در گفت‌وگو با یورونیوز از خودداری دولت کانادا در استرداد محمود رضا خاوری خبر داده است: «در برخی ملاقات‌ها با مقام‌های کانادایی در زمان دولت ترودو پیش از اینکه حکم خاوری قطعی شود، آنها اعلام کردند که کانادا فرد متهم را به کشوری که در آن حکم اعدام اجرا شود، باز نمی‌گرداند.» محمودرضا خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و متهم به مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی است. او سال ۱۳۹۰ به کانادا گریخت. محمدجعفری منتظری، دادستان کل کشور چهارشنبه ۲۲ اسفند خواهان همکاری دولت کانادا برای بازگرداندن مجرمان اقتصادی شده و گفته بود «انتظار داریم مسئولان قضایی و پلیس کانادا اجازه ندهند کشورشان مرکزی برای تجمع اختلاسگران باشد تا عده‌ای خائن اموال کشور را سرقت، اختلاس و ببرند آنجا عیش و نوش کنند.» مرجان شیخ الاسلامی آل‌آقا، متهم ردیف اول پرونده فساد پتروشیمی نیز مقیم کاناداست.

#ظریف: #نازنین_زاغری محاکمه شده، اهدای حمایت دیپلماتیک بریتانیا به او چیزی را تغییر نمی‌دهد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با بی بی سی عربی اعلام کرد که اهدای حمایت دیپلماتیک بریتانیا به نازنین زاغری، تأثیری در حکم این شهروند ایرانی –بریتانیایی ندارد: «فکر می‌کنم که هویت او کاملاً با گذرنامه ایرانی‌اش مشخص است. قانون ما دوتابعیتی را به رسمیت نمی‌شناسد. او محاکمه شده و اقدامات انگلیس چیزی را تغییر نمی‌دهد. این اقدام انگلیس جزو اقدامات اشتباه آنان است که بیش از این نیز مرتکب شده بودند.» دولت بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد به نازنین زاغری-راتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی زندانی در تهران حمایت دیپلماتیک اعطا می‌کند. با این اقدام نادر پرونده نازنین زاغری از حالت کنسولی به مسئله‌ای میان دو کشور تبدیل شد. وزارت خارجه بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعطای حمایت دیپلماتیک بریتانیا به نازنین زاغری-راتکلیف به این معناست که جمهوری اسلامی ایران تعهدات بین‌المللی خود در رفتار با نازنین زاغری را نقض کرده است. زاغزی به اتهام تلاش برای «براندازی نرم» به پنج سال زندان محکوم شده.