ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات در دوران #کرونا: مشارکت در انتخابات سابقاً پرطرفدار شهرداری‌های #فرانسه نزولی تاریخی داشته است

علی‌رغم تمهیدات گسترده دولت فرانسه برای تعطیلی کسب‌وکارها و اماکن دولتی و عمومی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، از مردم این کشور خواسته شده تا امروز یکشنبه برای شرکت در اولین دور انتخابات شهرداری‌ها به پای صندوق‌های رای بروند. همزمان دولت دستورالعمل‌هایی را برای رعایت بهداشت و امنیت شهروندان به اجرا گذاشت. با این همه گزارش شده است که مشارکت در این انتخابات تا ساعت ۵ عصر یکشنبه ۱۵ مارس/۲۵ اسفند، ۱۶ درصد کمتر از سال ۲۰۱۴ بوده و پیش‌بینی شده که تا ساعت ۸ شب، نرخ مشارکت در انتخابات به حداکثر ۴۶,۵ درصد برسد. انتخابات شهرداری از جمله انتخابات پرطرفدار و محبوب در میان فرانسویان است. یک نظرسنجی در فوریه سال جاری نشان داده بود که ۶۶ درصد فرانسویان از عملکرد شهردار خود راضی هستند و ۶۸ درصد به شرکت در انتخابات شهرداری‌ها علاقه‌ نشان می‌دهند.

#قبه‌_الصخره و #مسجد_الاقصی به خاطر افزایش نگرانی‌ها از شیوع #کرونا تا اطلاع ثانوی به روی مسلمانان بسته شد

قبه‌الصخره و مسجد الاقصی به خاطر افزایش نگرانی‌ها از شیوع کرونا به روی مسلمانان بسته شد. رئیس سازمان وقف الاسلامی، مسئول اداره این اماکن مقدس اسلامی، به خبرگزاری رویترز گفته است که سازمان او تصمیم گرفته تا اطلاع ثانوی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ورود نمازگزاران به محوطه‌های بسته الاقصی جلوگیری کند، اما همه نمازهای جماعت همچنان در محوطه باز الاقصی برگزار می‌شود. وزارت اوقاف و امور دینی شنبه ۲۴ اسفند/۱۴ مارس به همه مساجد و کلیساهای سرتاسر مناطق فلسطین اشغالی دستور داد که برای جلوگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی از ورود افراد جلوگیری کنند. مساجد در سرتاسر کرانه باختری اشغالی نیز در بلندگوها از مسلمانان خواستند که نمازهای روزانه خود را در خانه انجام دهند. سخنگوی دولت خودگردان فلسطین دیروز شنبه ابتلای سه مورد جدید را در کرانه باختری اشغالی تایید کرد و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا به ۳۸ تن رسیده است. محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین دستور بسته شدن فضاهای عمومی به مدت ۳۰ روز را صادر، و تجمع بیش از ۱۰ نفر را ممنوع اعلام کرده است. به گفته اشتیه این اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس ضروری است.

یک #پزشک و یک #پرستار دیگر در استان #گیلان به دلیل ابتلا به #کرونا جان دادند

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران از فوت پنجمین پرستار در استان گیلان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا خبر داد. نام این پرستار که روز یکشنبه ۲۵ اسفند در بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه جان داد، ایمان معین‌زاده اعلام شده است. پیش از این رئیس نظام پرستاری استان گیلان مرگ علی شیخ مرادی، نرجس خانعلی زاده، غلامرضا وثوقی کیا، ناهید نوشاد ۴ تن از پرستاران در این استان به دلیل ابتلا به کرونا را تایید کرده بود. علاوه بر این طی روزهای گذشته حداقل یک پرستار در تهران و یک پرستار در استان فارس به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. در استان گیلان تا کنون فوت حداقل ۴ پزشک به نام‌های رضا کوچکی‌نیا، حمید لطفی، سیامک دیوشلی و سهیل کیانفر نیز تایید شده است. براساس آمار رسمی وزارت بهداشت و درمان ویروس کرونا تا ظهر امروز جان ۷۲۴ تن را در نقاط مختلف ایران گرفته ۱۳ هزار و ۹۳۸ تن را مبتلا کرده است. شامگاه شنبه ۲۴ اسفند هم منابع نزدیک به کانون صنفی معلمان از فوت ۲۱ معلم شاغل و بازنشسته به دلیل ابتلا به این بیماری خبر داده بودند.

خبرگزاری‌های روسیه: «اولین دور گشت مشترک #روسیه و #ترکیه در #ادلب به خاطر تحریک‌های شورشیان متوقف شد»

به گزارش خبرگزاری‌های دولتی روسیه و به نقل از وزارت دفاع این کشور، اولین گشت مشترک ترکیه و روسیه برای حفاظت از امنیت بزرگراه M۴ در سوریه به خاطر تحریک‌های شورشیان متوقف شده است. این گشت مشترک حاصل توافق اخیر آنکارا و مسکو برای آتش‌بس در استان ادلب سوریه بود. خبرگزاری دولتی «ریا» از وزارت دفاع روسیه نقل کرده است که «تروریست‌ها برای ایجاد تحریک، اقدام به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی کردند.» این وزارتخانه گفته‌ است که به آنکارا زمان بیشتری داده شده تا شورشیانی را که این تحریک را برنامه‌ریزی کرده بودند «خنثی کند». کانال تلویزیونی روسیه ۲۴ نیز گفته است که پلیس نظامی روسیه در گشت اخیر از سه خودروی نظامی استفاده کرده و قرار بوده است که مرتباً گشت‌های مشترک بیشتری را با ترکیه اجرا کند. ترکیه و روسیه در پی چهار روز مذاکره در آنکارا بر سر جزییات آتش‌بس در منطقه ادلب توافق کردند. هدف مذاکرات جلوگیری از افزایش خشونت‌هایی بود که تا کنون به آواره شدن نزدیک به یک میلیون منجر شده و آنکارا و مسکو را به تقابل مستقیم کشانده است.

#کرونا جان ۲۱ #معلم شاغل و بازنشسته در ایران را گرفت

منابع خبری نزدیک به کانون صنفی معلمان و خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، شامگاه شنبه ۲۴ اسفند از فوت ۲۱ معلم شاغل و بازنشسته و یا کارمند آموزش و پرورش در نقاط مختلف ایران بر اثر ابتلا به بیماری کرونا خبر دادند. بیشترین آمار معلمانی که به این دلیل جان خود را از دست دادند به استان قم مربوط است. در این استان ۷ معلم شاغل یا بازنشسته، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو و کارپرداز اداره آموزش فنی و حرفه‌ای این استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.در استان گیلان هم که نرخ ابتلا در آن بالا گزارش شده بود ۴ معلم جانشان را از دست دادند. سه معلم در استان قزوین، سه معلم در تهران و یک معلم در خراسان رضوی هم از زمان آغاز اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران فوت کرده‌اند. علاوه بر این رئیس روابط عمومی مدارس صدرا هم به کرونا مبتلا شد و جانش را از دست داد.

#کارگران کارخانجات شیشه قزوین برای دومین روز پیاپی در اعتراض به رعایت نکردن اقدامات لازم برای مقابله با کرونا در محل کار تجمع کردند

کارگران کارخانجات شیشه قزوین، صبح روز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه برای دومین روز پیاپی در اعتراض به عدم به‌کارگیری اقدامات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تجمع کردند. این کارگران گفتند: از زمان شیوع ویروس کرونا به جای تعطیلی موقت شرکت و سایر تمهیداتی که باید توسط مدیران اتخاذ شود، کارگران همچنان باید کار کنند. کارگران نگرانند که در مسیر رفت و آمد دو ساعته در اتوبوس حامل کارگران به ویروس کرونا مبتلا شوند. آنها گفتند که با وجود توصیه‌های نهادهای مسئول مبنی بر تعطیلی غذاخورها، کارگران همچنان در سالن غذا خوری غذا می‌خورند و این نشان دهنده بی‌توجهی مدیران به سلامت آنها است. این کارگران یک روز قبل نیز به همین دلیل مقابل در ورودی کارخانجات شیشه قزوین تجمع کردند.

گزارش رسمی #کرونا در ایران: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ نفر فوت کردند، ۱۲۰۹ نفر مبتلا شدند

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران ظهر یکشنبه ۲۵ اسفند از فوت ۱۱۳ تن دیگر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در فاصله ظهر شنبه ۲۴ اسفند تا ظهر امروز خبر داد. براین اساس شمار کشته‌های کرونا در ایران به ۷۲۴ مورد افزایش یافت. جهانپور آمار رسمی مبتلایان به این ویروس را هم ۱۳ هزار و ۹۳۸ تن اعلام کرد. به گفته او تنها در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۰۹ مورد جدید ابتلا به این ویروس شناسایی شده است. براساس گزارش رسمی وزارت بهداشت و درمان استان‌های تهران (۲۵۱ مورد)، خراسان رضوی (۱۴۳ مورد)، اصفهان (۱۲۶ مورد) و قم (۸۴ مورد) بالاترین نرخ ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته را داشتند. نرخ ابتلا در استان‌های مرکزی، اردبیل و چهارمحال و بختیاری هم صفر اعلام شده است. جهانپور گفت که تا کنون ۴۷۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند. با وجود افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های این بیماری، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران صبح امروز گفت: چیزی به اسم قرنطینه وجود ندارد.

روزنامه آلمانی: تلاش آمریکا برای بهره‌گیری انحصاری از واکسن ضد کرونای ساخت آلمان

در آلمان واکسنی علیه کووید-۱۹ در دست ساختن است که مورد توجه شرکت‌های داروسازی آمریکایی قرار گرفته است. روزنامه آلمانی به نقل از محافل دولتی نوشته که شرکت دارویی CureVac با همکاری انستیتوی دولتی Paul-Ehrlich پیش‌برنده تحقیق برای ابداع واکسن ضد کرونا هستند. «دی ولت» مدعی شده که دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا به شرکت آلمانی مبلغ هنگفتی پیشنهاد کرده و می‌خواهد به این وسیله دستاورد آن شرکت نصیب آمریکا شود. روزنامه آلمانی همچنین نوشته که آمریکا از دانشمندان آلمانی دست‌اندرکار ابداع واکسن دعوت کرده راهی آمریکا شوند. بنابر همین خبر برلین در موضوع دخالت کرده و می‌خواهد با پول بیشتر شرکت CureVac را در آلمان نگه دارد.

مرحله دوم #انتخابات_مجلس شورای اسلامی شهریور ۱۳۹۹ برگزار می‌شود

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۲۵ اسفند گفت که برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به تاخیر افتاده است. به گفته او این انتخابات که پیش از این قرار بود ۲۹ فروردین سال آینده برگزار شود به دلیل شیوع کرونا و به پیشنهاد وزارت کشور به ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ موکول شده است. کدخدایی گفته که این شورا با پیشنهاد وزارت کشور برای تغییر در زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کرده است. مرحله نخست انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند امسال برگزار شد. وزارت کشور میزان مشارکت در این انتخابات را ۴۲,۵۷ درصد اعلام کرد که کمترین میزان مشارکت از زمان استقرار جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.