ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیأت رئیسه مجلس ایرادهای رأی‌گیری درباره طرح صیانت از فضای مجازی را وارد دانست

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی ایرادهای معاونت قوانین مجلس به رأی کمیسیون ویژه طرح صیانت از فضای مجازی گفت: «هیأت رئیسه پس از استماع دیدگاه‌های رئیس کمیسیون مشترک و نیز معاون قوانین مجلس، ایرادهای حقوقی این معاونت را وارد دانست.» کلیات طرح جنجالی صیانت از فضای مجازی که بعداً به طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» تغییر نام پیدا کرد، با ۱۸ رأی موافق و یک رأی مخالف ۳ اسفند ماه جاری در کمیسیون مشترک مجلس برای بررسی این طرح تصویب شد اما یک روز بعد هیأت رئیسه مجلس تصمیم کمیسیون مشترک را به دلیل ایرادهای شکلی در چگونگی بررسی طرح لغو کرد. موسوی افزود: «با توجه به این که هم‌اکنون جلسات صحن علنی مجلس به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اختصاص دارد هرگونه تصمیم‌گیری درباره ادامه بررسی طرح به بعد از بررسی بودجه موکول می‌شود.» طرح صیانت از فضای مجازی با دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و برای تحدید بیش از پیش دسترسی کاربران به اینترنت جهانی، تشدید نظارت بر کاربران و جرم‌انگاری فعالیت‌های اینترنتی تدوین شده است.

بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از حمله موشکی سپاه به اقلیم کردستان عراق حمایت کردند

۲۱۳ نماینده مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲۴ اسفند با انتشار بیانیه‌ای از حملات موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق حمایت کردند. آن‌ها در بیانیه خود حملات سپاه را «هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت» اسرائیل «برای اخلال در حوزه‌های اقتدار و پیشرفت کشور» نامیده‌اند. این نمایندگان همچنین گفته‌اند حملات اخیر سپاه «اقدام شجاعانه در چارچوب قوانین مصرح کشور و حراست و حفاظت از حدود و ثغور» کشور است. سپاه پاسداران بامداد یکشنبه، ۲۲ اسفند با ۱۲ موشک بالستیک، مناطق اطراف ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد که بر اثر آن دو غیرنظامی مجروح شدند و خسارات مادی زیادی به خانه‌های اطراف وارد شد. دولت اقلیم کردستان اما وجود پایگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل در اربیل را رد کرده و این ادعاها را «بی اساس» توصیف کرده است. مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق روز گذشته (دوشنبه) در دیدار خود از اربیل و محل حملات موشکی سپاه پاسداران بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق تأکید کرد و حمله موشکی سپاه پاسداران را «تحول جدی» و نقض قوانین بین‌المللی دانسته بود.

احضار دو فعال صنفی معلمان اسلامشهر و یک فعال صنفی گچساران به دادگاه

در تداوم اعمال فشار نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی بر فعالان صنفی معلمان، رسول بداقی و حمید قندی دو عضو هیأت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر و بختیار رضوانی فعال صنفی معلمان گچساران به دادگاه انقلاب احضار شدند. کانال‌های اطلاع رسانی تشکل‌های صنفی فرهنگیان درباره این خبر نوشته‌اند رسول بداقی و حمید قندی در دو ابلاغیه جداگانه به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده‌اند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ برای محاکمه و دفاع از اتهامات انتسابی در دادگاه حضور یابند. بختیار رضوانی فعال صنفی معلمان گچساران هم در ابلاغیه‌ای که از سوی شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب گچساران صادر شده موظف شده است در پنج روز آینده در دادگاه حاضر شود. احضار این سه فعال صنفی معلمان آخرین مورد از تعقیب و پیگرد معلمانی است که در دفاع از حقوق صنفی معلمان و حق آموزش رایگان دانش آموزان به شیوه‌های مختلف اعتراض کرده و در سازماندهی تجمعات سراسری معلمان نقش داشته‌اند.

بر اساس مصوبه مجلس ساعت رسمی ایران دیگر تغییر نمی‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲۴ اسفند بعد از تصویب کلیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، ماده واحده این طرح را هم تصویب کردند. به این ترتیب، قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس باطل می‌شود و از این پس دیگر ساعت رسمی کشور در بهار و تابستان یک ساعت به جلو کشیده نخواهد شد. در قانون تغییر ساعت رسمی کشور آمده بود که «ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین‌ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریورماه به حال سابق برگردانده می‌شود.» اکنون با این مصوبه مجلس، قانون تغییر ساعت رسمی کشور نسخ می‌شود و ساعت در طول سال تغییر نمی‌کند. مصوبه مجلس برای اجرا باید به تایید شورای نگهبان برسد.